Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Re: Tzr hienosäätöä, stroker & bigbore?

25.11.2012 20:44

Huhhuh hullun hommaa täytyy kyl suuret propsit antaa jo tässä vaiheessa!

Re: Tzr hienosäätöä, stroker & bigbore?

13.12.2012 0:17

Hommat edistynyt sen verran, että sylkkä lähti vähän aikaa sitten joonas55:lle ja molemmista päistä otetaan 7mm pois ja hän tekee myös 16-18 holkit männäntapille, koska mäntä 18mm tapilla ja kankeen ei saa niin isoa neulalaakeria. Pidempi tappi pitää sitten vielä hommata. Lasken varmaan lohkosta sitten vielä pari milliä omin nokkineni, jos onnistuu.

Nyt on muutaman viikon ollu koulun kans kiireitä, mut huomen alkaa lomat, nii kerkiää tätäkin ehkä saada jopa eteenpäin. Tosin on kaikenlaist muutakin hommaa, tuolt moottorit.netin puolelta löytyy volvosta kans topicci, josta voi enempi seurailla, mut se tarttis rempata taas vaihteeks ja sitten pitäs muuttaakin 15 kilsan päähän tallista, nii se vähän haittaa rakentelua, mut tehää sillä tahilla kun pystyy.
Tuossa olis vielä vähän välikuvaa sylkästä:
Kuva
Vähän se on harva tuo alatiivistepinta, mutta jos se siitä. Voi pari iltaa mennä, kun tohon keksii lopullisen ratkaisun.

Re: Tzr hienosäätöä, stroker & bigbore?

20.1.2013 3:11

Toiveajattelua, et lomilla olis kerennyt mitään tzr:ään paneutua mut ainakin sylinteri tuli haettua takas itelle, hommat oli onnistunu ihan kivasti. Talliin pitäis tulla tilaa ens viikol ni voi ottaa tän työn alle jos sais vaiks jotain aikaseks. Seuraavaks pitäis tehä tohon alatiivistepintaan joku levy peittämään tota läppäkanavan kohalla olevaa reikää. Sen kohalta pitää paikallisesti viel laskea tiivistepintaa viilalla. Sil levyllä on montakin tarkotusta; Sen lisäksi, että se toimii alatiivistepintana, se myös pitäisi juottaa (hopealla tms?) kiinni sylkkäputkeen, koska helmalla ei ole tällä hetkellä mitään tukea, joka saattaa estää esim. porauksen. Sen lisäksi vielä, koska ylätiivistepintaa on laskettu paljon, sylkkäputken yläpään olaketta ei ole enää, putki voi perjaatteessa lähteä liikkeelle jossain tilanteessa. Tuo levy tulisi myös varmistamaan sen paikallaanpysyvyyden.

Sen levyn kun saa laitettua, niin pytty pitäis viedä poraukseen tuolle kelkan männälle, koska ajotuksista ei saa tarkkaa tietoa, ennen kuin saa ihan oikeasti männän sisälle sylkkään. Voi olla, että huuhtelunlähtöjen avarrukset vois tehä kuitenkin ennen porausta jo. Ne onkin kaikkein vaikein paikka, koska joudun 99% varmasti tinkimään niiden koosta, tilaa ei yksinkertaisesti ole riittävästi. Olispa saanu pidemmän kietarin jostain sopivan tuohon kampuraan, niin olis elämä helppoa. Tekis ihan sairaasti mieli päästä kunnol ajelemaan, mutta jää nähtäväksi saanko tätä riittävän toimivaks kuitenkaan tekniikaltaan kesäksi. Parhaassa tapauksessahan tää on vähintään yhtä hauska, kuin 500cc smoto, mut huomattavasti todennäköisempää on, että tekniikkamurheet pitävät huolen, ettei pääse liikoja nauttimaan.

Mul on pyörän takapäästäkin taas uus suunnitelma ja tän hetkisestä lookistakaan ei ole viel netissä kuvaa. Meinasin enskan loksua taakse tähän tyyliin:
Kuva
Ei kura lentäs nii hyvin ja sais kilven paremmin kiinni. Ja kilpee pystyis laittaa katuun :) Mikähän rakentelusuuntaus tämä oikein on kun kyykkypyörää modataan smotompaan suuntaan? Käytännös voi olla vaikeampaa saada sopimaan noin siististi mut runkoa voi aina muokata jos tarvii.

Re: Tzr hienosäätöä, stroker & bigbore, 225cc

21.1.2013 9:08

Ihan mielenkiintosen näkönen sylinteri :D onnea vaan projektiin, seuraillaan !

Ootkos putken meinannu ite tehä vai kuinka?

Re: Tzr hienosäätöä, stroker & bigbore, 225cc

21.1.2013 9:58

Itehän se pitää tehä, kun ei tähän mistään putkea saa edes, mut se tuntuu aika pikkuselta hommalta tässä vaiheessa :D Pitää kuitenki yrittää pitää viritysaste järkevänä ettei ala mitään 50hp väkisin yrittämään niin vois tulla mukavampi ajettava.

Re: Tzr hienosäätöä, stroker & bigbore, 225cc

21.1.2013 16:29

Aivan mahtavaa meininkiä tässä ketjussa :) ! Toivottavasti saat pelin säätöihin ja kuntoon kesän kuumille asfalteille ;)

Mutta mikä on tuon ruskean maalin värikoodi :P ? alkoi kinostamaan tuo väri ;) :D

Re: Tzr hienosäätöä, stroker & bigbore, 225cc

21.1.2013 18:58

Sehän on ihan biltsun kuparimaalia ja lakka päällä ;) Siihen tässä tähdätään.

Re: Tzr hienosäätöä, stroker & bigbore, 225cc

21.1.2013 19:03

Höpöhöpö mitään tollasta perää, pitää vaan pyykkipäivän usiammin rapakeleillä niin toi vanha on just hyvä ;) Erästä toista käyttäjää lainaten: se toimii jos et viritä! Kyllähän sitä muutaman kerran joutuu yrityksen ja erehdyksen kautta hommat ratkasemaan kun on tällasia pioneerihommia ilman bolttisosaa 8) Nyt vaan kone auki ja töihin että päästään kateellisina kuolaamaan.

Re: Tzr hienosäätöä, stroker & bigbore, 225cc

22.1.2013 1:35

Kattelee tota loksu asiaa sitte joskus jos saa jonku muovin käsiinsä että miten se sopii.. Sais kuitenki kilven paremmin laillisest ilman et se ottaa joustaes renkaaseen ja sillai (ja pystyis keulia kilven katuun!!)

Mut auto pitäs saada kasaan huomen, kun meen tallille ja sitte seuraavaks viikonloppuna jolloin tälle projule pitäs pitkästä aikaa vähän osoittaa huomiota.

Re: Tzr hienosäätöä, stroker & bigbore, 225cc

3.3.2013 3:46

Nyt oon täl viikol kerenny kaivelee tzr kamoja taas esille. Pikku yllätyskin löytyi sillä stroker kampura oli epähuomiossa tullu jätettyä turhan lähelle suolahappo pulloa. Sieltä oli jotain hajua päässy kai ja umpiruosteessa toinen puoli veiviä, tiiviste- ja laakeripinnat ja silleen. Yllättäen siitä sai hiomalla aika terveen näkösen vielä, vaikka ensin näytti ettei ole todellakaan pelastettavissa.

Ajotuksia tuli taas tutkittua, koneistuksessa kun pytty oli niin silloinhan jo otettiin 7mm alatiivistepinnasta pois. Sen lisäksi oli suunnitelmissa ottaa pari milliä lohkosta, mutta en nyt otakaan, kun hoksasin, ettei se riittäis kuitenkaan. Päätin sitten ottaa alatiivistepinnasta vaan suosiolla lisää tavaraa pois ja siitähän lähti 6mm, työkaluina rälläkkä ja vinku :) Onnistuikin ihan jees, kyllä toi varmasti pitää. Nyt siis yhteensä 13mm pois alhaalta ja 7mm ylhäältä.

Ton muutoksen jälkeen piti lohkojakin taas vingutella jonkun aikaa, on kyllä tosi tiukoilla kaikki mitat, paitsi ne jotka menee jo ihan överiksi. Kyllä se siihen nyt jollain tavalla alkoi taas istua. Imupuoli siinä nyt on edelleen se suurin ongelma, kun sieltä puuttuu tyystin tiivistepinta ton tiivistepinnan madalluksen ansiosta. Voi olla, että teen siihen alatiivistepintaan läppien ympärille jonkunnäkösen kotelon ja teen lohkoon lisää tilaa poistamalla loputkin läppäkanavan rippeet. Tietty siihen lohkoon pitää tehä sylkän alapinnalle joku vastakappale siihen kohtaan.

Se kotelo sitten pitäis hitsata jostai kohasta kiinni sylkkäputken helmaan, että se kestäis porauttamisen. En toisaalta tiä saako sitä enää porattua jos alatiivistepinta on tollanen epämääräinen. Pitää jossai vaiheessa ottaa lisää kuvia, kun tuota on aika vaikea selittää niin, että kukaan ymmärtäisi muuten. Löysin muuten sattumalta vanhan Dt:n vakio takaloksun ja sehän passas tzr runkoon melkeen kun bolt on. Kyllä Yamahan inssit on ollu taas ylivertasia, kun osat sopii noin hyvin sisarmallien välillä, vaikka oon takarungon tehnykin ite :)

Re: Tzr hienosäätöä, stroker & bigbore, 225cc

19.5.2013 22:17

mites tää jakselee 8o

Re: Tzr hienosäätöä, stroker & bigbore, 225cc

20.5.2013 16:28

Huonosti on edistynyt, mutta nyt kesällä pitäs olla aikaa rakentelulle. Projekti on jääny vähän suunnitteluvaiheeseen, vaikka toisinaan onkin kamat kaiveltu esille pyöriteltäväksi. Pitää vaan saada päätettyä kuinka sitten loppujenlopuksi hommat toteutan, niin kyllä se siitä sitten taas. Motivaatiosta ei ole kuitenkaan pulaa, Tzr on aina niin houkuttelevan näkösenä tallin nurkassa :) Auto vaan tuppaa viemään kaiken liikenevän ajan ja rahat, vaikkei siinä edes ole kovin ihmeellistä tekniikkaa kiinni.
Päivittelen tänne kyllä sitten, kun saan jotain radikaalimpaa aikaiseksi.

Laitetaas yks mihinkään liittymätön kuva männästä ja männäntapin holkeista:
Kuva