Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

8.2.2011 0:30

Aika pahan näkönen toi pinnapultin repeymä, toivotaan että saat fiksusti korjattua :)

Ihan näppärän näkönen projetki kaikinpuolin, kuvista ehdottomasti plussaa.

8.2.2011 2:23

voithan sä tietty ehjän lohkon ottaa toista koneesta. ei se niiiin monen pultin takana ole se homma :)

8.2.2011 13:47

Toi lohkon repiminen toisesta kävi mielessä, mutta siinä on petarien laakeripesät väljät ja tässä on ihan timmit. Porasin tohon reikää lisää niin paljo kun pystyi ja tein uudet kierteet. Vaikuttas siltä, että kestää.

Kuvat on ihan htc herolla otettuja, että ei sinäänsä mitään hyviä, mutta ainakin on sitten joku kamera aina mukana.

11.2.2011 2:03

Kuva
Kuva tosta korjauksesta. Kyllä mä luulen, että se siinä pitää, kun ei hullun tavalla väännä. (Kuten joku ilmeisesti on joskus tehnyt.)

Hitsailin tänään takarungon kokonaan malliinsa. Seuraavaksi pitääkin laittaa pyörä atomeiksi ja kun runko on irrallaan, niin hitsailen sen vielä läpi. Tarkotus olis ihan pensselisetänä sutasta siihen mustaa vasaralakkaa. En usko, että siinä silti vielä liikaa on mustaa, vaikka koko runko tuleekin mustaksi, että voi jopa näyttää vielä hyvältä. Tuon kohan, missä lukkee deltabox, vois koittaa jättää raudalle. Siis lakka päälle, mutta semi kiiltäväks.

Kuva

Toi takapala tulee tosta kuvasta poiketen luultavasti joku 4cm taaemmas ja samalla teen penkin taimmaisen puuosan uudestaan saman verran pidemmäksi. Takavalo pitäs upottaa tohon takapalaan jotenkin siististi, saa nähä mitä siitä tulee.
Kuten huomaa, pyörää on nyt alettu kokoamaan tähän toiseen runkoon. Sen vuoksi on clip-onit ja vanhanmallin vanteet mittaristo jne. kiinni.

Väritys pysyy siis näillä näkymin melko tuollaisena. Tankki, etuloksu ja takapala jollain sinisellä. Runko, etu ja takahaarukat mustiksi. Vanteet mustat kiiltävillä kehillä.
Väriehdotuksia saa kyllä esittää. Jos jollain vaikka olisi jotain silmää tällaiselle, niin kyllä hyviä(ja ei niin hyviä) ehdotuksia aina kaivataan!

..Ja kahvakuume senkun kasvaa

11.2.2011 2:12

Mustaa ja valkosta? Sekä jonkinlaista kuparia harkituissa kohdissa (esim tuo deltabox syvennys, vanteiden puolat, swingiin joku raita tjms.) ?

Kyllä siitä vie hyvä tulee :)

11.2.2011 16:19

Jotenkin ehkä näyttää vähän hataralta tuo pinnapultti. Kuinka pitkän kierteen siihen sai vielä tehtyä?

12.2.2011 0:59

Mittaan vaikka kuinka pitkät noi kierteet ennen kun laitan sen lopullisesti kiinni, mutta mun mielestä ne oli riittävät.

Toi kuparin väri sopis kyllä mustan ja valkosen kanssa. Olen vaan tota sinistä tankkia ainakin pitänyt itsestäänselvyytenä ja sinisen kanssa se ei sovi. Pitää kuitenkin miettiä totakin yhdistelmää.

12.2.2011 23:14

Miten ois sit vaa sininen ja musta? :P Hyvältä projulta näyttää !

13.2.2011 23:12

Minkä kokonen ja kuntonen tuon elintenluovuttaja tetsarin takakumi on ja olisitko valamis myymän pelkkää kumia? :)

14.2.2011 11:05

Sininen ja musta taitaa pääväreistä tulla : ) Siihen tietty voi vielä keksiä jonkun värin, jolla maalaa muutamia pikkuosia, jos haluaa.

Elintenluovuttaja tzr:n takakumilla on joku poltellut gummia. Keskellä vähimmillään varmaan joku 1mm pintaa, muuten melko uuden näköinen. Tuumat on 18 ja 120 leveä se tais olla. Korkeutta en muista. Yv jos kiinostaa? Laittelen sitten myöhemmin ylimääräsiä osia enemmänkin myyntiin.

Meni eilen hartiat ihan jumii yhtäkkiä ja on vieläkin, mutta sain vähän sentään konetta koottua. Tänään lisää.

14.2.2011 19:57

Itse en pidä orkkis-TZR:n ulkonäöstä, mutta tästä saattaa tulla jotain aika hienoa! :)

15.2.2011 2:11

En pidä minäkään : D

Kokosin alakerran nyt kasaan. Kiksin stefan otin toisesta lohkosta, kun tuo oli jo vaurioitunut. Öljypumpun akselin reikään piti tehdä peitelevy.
Tuli mieleen vaan, että kiekkamittarille täydellinen paikka olisi virtalukon tilalla. Se taitanee siis vaihtaa paikkaa. Se aiheuttaa ohjauslukon puuttumisen, mutta väliäkös sillä? Kumminkin se on niin helppo murtaa, ettei siitä mitään hyötyä ole ja olen muutenkin käyttänyt jarrulevylukkoa. Jos siis vain sille lukolle löytyy joku toimiva paikka muualta.

19.2.2011 12:33

Olen koonnut moottorin jo kokonaan kasaan. Kiinni tuli Ton '91 eli "alkuperäisen" tzr:n pytty ART:in männällä. Koska pinta oli lasittunut pahasti, "hoonasin" sitä vähän vesihiomapaperilla. Pinnapultti kesti kiristää ihan hyvin : )
Jonkunlainen kuva koneesta:
Kuva


'88 pyörä tuli nyt purettua kokonaan. Olen hitsaillut rungon kuntoon ja hionut sen metallille jo melkein joka paikasta. Tässä kuvassa se on just purettuna, eli ton jälkeen tapahtunut jo paljon:
Kuva

Pitää vielä irrottaa takahaarukka toisesta pyörästä, niin voi maalata sen samalla. Pitää koittaa saada tallin lämpötilakin nousemaan vähän tosta +5C:stä, niin maali kuivuis joskus.

Suunnittelin tota noita mittaristo juttuja myös ja nyt mulla on aika hyvä visio jo miten kaikki tulee olemaan. Kun sais vielä toteutettua.

19.2.2011 13:47

CylinderHead kirjoitti:tallin lämpötilakin nousemaan vähän tosta +5C:stä, niin maali kuivuis joskus..


Ite kyllä maalan aina kylymäsä tallisa. Kyllä se maali kuivaa vaikka olis -25c. :D

19.2.2011 14:37

Jollaki oli ainaki kylmässä (+5) käyny niin, että maali oli halkeillu. Että ei se varmaan kovin järkevä oo mitää isompaa kovalla työllä maalata kylmäs tallis. Ja on siä tallis paljo mukavempi ruuvata, kun on oikein kunnolla lämmin.