Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Re: Tzr hienosäätöä

16.3.2012 18:29

Toi putki sopii tohon ihan helvetin hyvin. Aikas karun näkönene ;) vielä jos sais änkkää pikkasen kulmaan nii ois mun mielestä hyvä.
Onneks alotit ton väsäämisen noi aikaste et tollaset ongelmat sa korjattua.

Re: Tzr hienosäätöä

16.3.2012 19:40

Nyt oon käyny liittimiä läpi ja kokeillu toisel puolalla. Toiset virtavehkeetkin olis mut ne ei oo oikeen yhteensopivat näitten kans ja muutenki suht puutteelliset mut vois niistäki saada tehtyä. Vaikee keksii mite tota nyt lähtis vikaa hakemaan. Oliskohan haynesin manuaalis jotain mittausarvoja et tietäis mikä on sökönä. En oo ihan peril noist johdoist muutenkaan et mitkä liittyy sytkään ja mitkä ei.

Re: Tzr hienosäätöä

16.3.2012 21:17

kaverin kotarissa oli sillain että alaalta toimi mutta aiakin ajo kovaa niin kipinä katos hetkeks, otti tulpan irti ja takas niin toimi, näin toimi hetken, mutta sitten kerran meni kokonaan basgaks ja sammu motarilla.. syyks selvis staattori eli tuokin vois mennä sen piikkii et hajoamassa/hajonnu joten kato se onko kunnossa ja kannattaa tosiaan mittailla missä kulkeevirtaa ja kuinka paljon :) kyllä sen toimimaan varmasti saat !

Re: Tzr hienosäätöä

18.3.2012 22:33

Tutkimuksia tehty ja kempon veikkailut saatta olla sinne päin :) Tzr:ssä on staattoris 2 käämiä sytkälle, toinen matalil kierroksille ja toinen korkeille. Korkeitten kierrosten puola näytti jotain 38ohm, kun normaali on 48-72ohm. Matalien kierrosten puola oli ohjearvojen sisällä. Mittasin varaosa staattorin ja se anto samat lukemat, eli toi korkeitten kierrosten puola oli hiukan alle, muuten ok. Löin sähköt nippuun ja kipinä tulikin taas, eli vika oli itestään korjaantunut. Lähti käymäänkin, mutta ei kovin kauas päässyt, kun kipinä taas hävisi.

Kun nyt oli vika päällä, menin nopeasti mittaamaan uudestaan ja matalien kierrosten puolan arvot oli nyt liian korkeat, muuten kaikki oli kuten ennenkin. Pitää siis vaihtaa varaosa staattori kiinni, jos se sillä korjaantuisi. Siihen joutuu vähän tekemään johtoja uusiks, ennenku pääsee testailee. Outo juttu, kun toi kiinni oleva staattori oli selkeesti ihan hiljattain uusittu, näytti aivan uudelta. Toivottavast vaan mikään muu osa ei hajota sitä tai vastaavaa.

Re: Tzr hienosäätöä

18.3.2012 22:52

sähköviat on kyllä aina sellasia että ei varmaks osaa sanoo missä vika, mutta mitä ite näidenkanssa pelleilly/lukenu/kuullu niin tosiaan staattorissaluultavasti vika piilee, mutta toivottavasti saat tuolla toisella kuntoon :P

Re: Tzr hienosäätöä

19.3.2012 23:30

Vaihdoin kaikki sytkän osat toisiin, kun semmoset varaosa tetsun mukan oli tulleet. Uudet liittimet joutu laittaa ja kaikkee pientä, kun eri vuosmallien kamoja. Tolla varmistin sitä, et ei vaan mikään toinen sytkän osa hajottais jotai toist osaa. Kipinää tuli, koeajolle ja taas sama juttu! Sai työnnellä 50m päästä takas talliin. Kyllä noi sähköt on kans niin ihania.. Tähä mennes joka pyöräs jotai hämärii vikoi ollu niissä.

En sit tiiä mikä vois olla. Tulppa vois tietty olla pimennyt tällä kertaa. Aikasemmin ei kyllä ollu tulpasta kyse, eikä se nytkään mitenkään ilmeiseltä vaikuttanu, mut toivottavast olis siin.

Re: Tzr hienosäätöä

19.3.2012 23:38

ootko toist puolaa kokeillu? ja onhan tulpanjohto ja hattu kunnossa? :D toivottavasti kuitenki tulpassa se vika..

Re: Tzr hienosäätöä

20.3.2012 0:04

Joo siis puolakin on eri ja tulpanjohto ja hattu ;)

Re: Tzr hienosäätöä

20.3.2012 7:43

Ettei olisi joku sähköjen maadoitus tms. huonosti kiinni/huono kontakti?

Re: Tzr hienosäätöä

20.3.2012 10:05

Kyllä nekin on ollu auki ja liitokset ainaki kunnol kaikki, mutta jos ei ala tokenemaan, niin pitä varmuudeks uusia niitäkin.

Re: Tzr hienosäätöä

22.3.2012 0:40

Nyt läks toimimaan. Se oli vielä kaiken päätteks tulpan hajottanu, mut ei ihmekään tietty ole kun kastunu miljoona kertaa. Nyt kiinni 400 suutin ja kiertää vieläkin puhtaasti, joten pitää hommat isompia, jos sen sais röpöttämään. Toivottavast saa, liian mont kertaa jo törmänny siihe, et ei saa käymään tarpeeks rikkaalla. Kertaakaan ei oo rehellistä imuvuotoa kyllä ollu, vaan jotain tyyliin et mg puolen stefa vuotaa, mutta pelkästään korkeilla kierroksilla, ettei vikaa olis liian helppo löytää. Tossa ässässä oli kans pikkasen vaikee vika löytää, kun kaasarissa neulaputki oli niin ohut / neula niin paksu, että pääsuuttimen suurentaminen ei vaikuttanut. Siitä selvittiin tekemällä ohuempi neula ja heti sai säätöihin :)

Noh toivotaan, et se olis vaan suuttimesta kiinni, nii menis helposti.. Tosin toi, että se toimis 360 ja 400 suuttimilla molemmilla tyyliin samalla tavalla, niin viittaa vähän siihen että kaikki ei ole kunnossa.

Re: Tzr hienosäätöä

22.3.2012 1:08

ootko mitannu paljonko pakoaukon halkasija on tässä ? omassa 39mm, kunhan mietin :) entä paljonko huuheluiden/paon ajoitus asteina, huipputehon kierrokset ? onko lohkoja jouduttu avartamaan ? :D

Re: Tzr hienosäätöä

22.3.2012 8:49

itellä oli tuon 35 tm kanssa sillain että 350 suuttimella toimi tosi hyvin, mutta tulppa täysajonjälkeen vaalee no isontelin sitä ja lopuks 410 kiinni ja vieläkin vaalee eikä toimivuus oikeen millainkaan muuttunut.. kuitenkinkesti älytöntä pommitusta ym, toki ei tulpanväri kaikkea kerro.. mutta jos mangeetonstefa vuotaa niin eikös se pitäis perjaatteessa vaikuta kokokierrosalueen säätöihin?

ite laitoin tuon sem piikkiin ett
imukaula liian pieni, ja bensanpintakin saatto olla tehtaanjäljiltä perselleen..

mutta tästä tulikin mieleen että kato bensapinnan säätö koska sehän vaikuttaa todellapaljon säätöihin..

Re: Tzr hienosäätöä

22.3.2012 10:13

Pakoaukko on laipalta 37mm. Pako 200 astetta ja huuhtelut 135, huipputeho @ 12k. Lohkoja joutu avartaa suurinpiirtei sen verran ku tzr:ssä voi (tzr:ssä vähän vähemmän tiivistepintaa kuin dt:ssä) http://cylinderhead.kuvat.fi/kuvat/Yamaha+Tzr+125+90/IMG_1137.jpg

Nii en mä nyt epäile, että tässä vuotais magneeton stefa tai mitään, kun oon just vaihtanut, mutta kuhan kerroin menneistä vastoinkäymisistä :) Perinteisesti magneeton stefan vuoto on kuin mikä tahansa muu imuvuoto, eli vaikuttaa koko kierrosalueella, mut joskus voi käydä noinkin. Mä en uskalla yhtään minkään tulpan avulla säätää, vaan varmin keino on säätää ensin täyskaasulla käymään rikkaalle ja siitä pykälä kerrallaan alaspäin, kunnes alkaa kiertää puhtaasti. Bensapinnan pitäis olla ihan ok. Perjantaina varmaan uutta testiä isommilla suuttimilla.

Re: Tzr hienosäätöä

23.3.2012 19:07

Homma meni just niin kun pelkäsinkin.. 450 suuttimella kokeiltu ja ei mitään vaikutusta. Pikkasen lyö tyhjää että mitä sitä seuraavaks koittais. Veikkaan et se neulaputki ei nyt sitte virtaa tarpeeks. Tietty vois kuvitella, että 250rm kaasarin sais tarpeeks rikkaalle säädettyä. Ainoa mitä tulee mieleen on et niissä olis tukkosempi ilmanputsari. Pitäiskö sitä sitten kokeilla ohkasemmalla neulalla. Menee vaan siihe, et pakko tehä ite jostain naulasta tms. Toimivuus voi olla heikkoa.

Ei muutakaan tuu nyt mieleen, kun ei tosa kyl imuvuotoa vaikuttais olevan missään.