Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

8.1.2011 12:38

Ite rakastuin just noihi mittareihi, 2 pyöreetä tollee vierekkäi näyttää just hyvält.

8.1.2011 12:39

MIttarit vaa kii niinku ne jo oli ja tanskudelta se muovi siihen etee ;)

9.1.2011 19:39

Testailen tota omaa viritystäni ensin kunhan ehin. Jos se ei onnistu siististi, niin mittarit tulee tuolla lailla, kun ne joissain kuvissa jo olikin.

12.1.2011 23:53

Perhana, koitin laittaa dt:stä fatbarin tähän, mutta homma tyssäsi siihen, että noissa kiinnikkeissä, mitkä joku on pultannut t-palaan on eri etäisyydellä reiät, kuin mun raisereissa. Olis kyl ollu aika helppo vaan viilata ne kiinnikkeet suoraan sellasiksi, et läski sopii mutta ne oli pikkusen räpellykset muutenkin ja poratut reiätkään ei ole ihan suorassa. Noi kiinnikkeet on myös osoittanut eteenpäin, koska t-palan muoto on siitä kohtaa vino eteenpäin.
Teen ehkä 10mm alumiinista sovitepalan t-palan päälle fättiksen raisereille tai sitten muokkaan noita nykysiä kiinnikkeitä(joka on helpompi vaihtoehto)
Ohjauslaakeritkin on ihan loppu, katotaan jos vaihtais nekin.

21.1.2011 1:19

Bemarin ongelmat, koulu ja muut tätä tärkeämmät jutut tuppa hidastamaan projua, mutta hitaasti ja epävarmasti etene : D Sain ton edellisessä viestissä selittämäni alumiininkappalan valmiiksi. Laitoin päällekkäin kaksi 5mm alumiinia, koska muuta ei ollut kotona. Veikkaan, että tulee ainakin reilusti parempi kun entinen. Eikä tarvi pelätä, että tanko jäis kätehen.
Kuva

Toi siis pultataan t-palan yläpuolelle kiinni neljästä kohtaa ja ton päälle tulee ensin normitangon yläpuolen kiinnikkeet väärinpäin käännettynä ja tasaseks toispuolelta hiottuna. Sen päälle sitten normisti fättiksen raiserit jne. Ja tuo osa on sitte tehty rälläkällä, vingulla ja akkuporakoneella : D
Kiillotinkin pikkusen, niin näyttää vähän paremmalta.

23.1.2011 2:22

Kuusiokolo-rst-pulttien kannat ei sitte mahtuneet raisereitten pultin kannoille tarkoitettuihin koloihin. Ei muuta ko pultti kiinni porakoneeseen ja viilalla hio turhat pois!
Kuva

23.1.2011 22:13

Nyt on tanko kiinni pyörässä. Ulkonäkö ja ajoasento parani. Tanko on myös suorassa, mitä se ei ennen ollut. Kuvaa tulee joku kerta.

29.1.2011 19:32

Otin taas vähän kuvia. Tällä kertaa ihan kameralla jopa. Tosin sekin on varmaan 5v vanha : D

Siinä on kuskin näkymää:

Kuva

Ja paljon työtä aiheuttanut tangonkiinnike alumiini.
Kuva

Etuloksulle on kanssa nyt kunnon kiinnitys alumiinista (edellinen omistaja oli kiinnittänyt sen nippusiteillä).

Tankista on nyt irti tuo pakkelikasa (siis vielä noitten kuvien jälkeen lisää pois). Hakkasin sen jälkeen tankkia piruuttaan tasasemmin lommolle, jos vaikka sais siitä silleen semi nätin. Karuhan tästä pitäs tullakin eikä mikkään tissiposki laitos : D

Ajattelin ehkä sittenkin laittaa tuon vanhan valokatkaisija/sammutusnappi tsydeemin. Kavensin siitä sen osan pois, missä alkuperäinen kaasukapula on ollut, kun mulla ei niitä osia ole ja se ei olisi tohon muuten mahtunut. Kaasukahva ei mahtunut siltikään, niin kavensin siitäkin sivulle menevän osan kokonaan pois ja kaasuvaijeri menee sisälle nyt eri kautta. Täytyy tosin jatkaa sitä hommaa viel, koska siihen muodostui väkisin aika iso aukko, minkä eteen pitää laittaa joku levy tms.

29.1.2011 20:31

Ihan siististi oot saanu tangon kiinni. Onko noi valot biltemasta?

29.1.2011 21:13

On tuo tandonkiiinnikejuttu hieno, vaikka työtä siitä oliki oli sen arvonen. ;)

29.1.2011 21:59

No hyvä jos näyttää hyvältä : ) valot on biltemast

2.2.2011 20:31

Ehkä tulossa halpa varaosafillari. Kilvissä ja käyntikuntonen, niin laskeskelin, että se olis kirkkaasti halvin ratkasu. Siitä sais ehjän putken, tankkia, konetta joka ei vuoda öljyä (ja ei ole 100k ajettu), varapytty, paremmat ohjauslaakerit jne. Ja jotain osia siitä voi saada myytyä myöhemmin, joten parhaimmillaan sen hinnaksi ei tule juuri mitään. Tietty pääasiallinen tarkotus on, ettei tarvi miettiä katsastamista.

6.2.2011 15:39

Varaosapyörä tuli ja dt tuli myytyä : ) En ole vielä kerennyt paremmin tutkimaan sitä, mutta vaikuttaa ihan hyvältä. Tuossa huono kuva:

Kuva

Rälläköin tosta ton takarungon irti ja laitan tosta toisesta rungosta ton mun modaaman kiinni. Sitte etu ja takahaarukat, vanteet jne tietty kans vanhasta rungosta. Kone vaikutti käyvän, jos ei mitään yllättävää löydy, niin se saa tulla kiinni. Kytkinkoppa täytyy käyttää auki ainakin, koska käyntiin poljettaessa kuuluu outo vinkaisu, luultavasti joku on koonnut jotain väärin. Ja vähän muutakin suunnitteilla sinne ; )

Öljypumpunkoppaa. Täytyy kiilotella viellä.
Kuva

7.2.2011 1:44

Noniin purin illan ratoksi tota uutta fillaria. Sain koneen irti ja nappasin pytyn pois. Kampikammiossa oli vettä reilusti. Etummainen vasemman puolen pinnapultti oli paskottu ja alatiivisteen lisäksi pytyn alla oli jostain syystä 1mm korotus. Liekö sitten kantta laskettu liikaa tms. Tuskin kuitenkaan pidempiä ajoituksia tavoiteltu..

Toi pinnapultti vaan tuottaa ongelmia. Lohko on jotenkin haljennut siitä kohtaa ja joku on epätoivosesti hitsaillut siihen pulttiin jotain, että se ei mahtunut pyörimään. Pitää ottaa se pultti pois ja tutkia, jos siihen keksis jotain. 99% todennäkösyydellä ne vedet oli kampikammiossa sen pultin takia vuotavan alatiivisteen takia. Ja se vinkaisu polettaessa kuului kaiketi sieltä myös. Alakerta vaikutti olevan muuten hyvin laakeroitu jne. Mäntä ja pytty ei nyt ihan uudenveroset olleet, mutta kyllä noi paremmassa kunnossa taitaa olla, kun tohon toiseen mottiin kuuluvat.
Staattori näytti siltä, että se on hiljattain uusittu. Vauhtipyörää oli vaikea saada pois, koska joku oli laittanut kierteisiin jotain lukitetta runsaalla kädellä ja sitä oli mennyt sen paksun prikan ja akselin väliin. Eli ei pystynyt käyttämään ulosvetäjää ennenkuin sai prikan pois. Lopulta porasin siihen reiän ja siitä vääntämällä lähti liikkeelle.

Kytkintä joku oli yrittänyt saada pitämään paremmin laittamalla prikkoja jousien alle. Pulttailimpa tossa Dt:n kytkimen kiinni kun semmonen nurkista löytyi, niin ei tarvi mitään tollasia patentteja : D Enemmän jousia ja levyjä. Kyllä luulis pitävän. Toivottavasti kytkinkoppa mahtuu kunnolla kiinni.
Kuva

7.2.2011 23:18

Kuva
That's the problem.
Joo porailin tota reikää vaan syvemmälle ja väänsin lisää kierrettä. Kyllä sen pitäis taas kestää. Tossa kuvassa ei siis tehty vielä mitään.

Vedin molemmista pyöristä takarungot veks. Päätin, et teen samalla ton takarungon vähän erillai. Yläputket menee samallai, ehkä vähän enempi kulmaa tuli, mutta ihan jees. Alaputket teen suorasta paksuseinämäisestä neliöputkestä. Tulee taas vähän vahvempi ja yksinkertasempi. Toi mäntä, mikä on kiinni, taitaa olla taiwanin mäntä, mut kattoo nyt kumman pytyn laittaa kiinni. Toises olis kyl ART:in laatu mäntä, mut se on ihan lasittunut ja mäntäkin kärsiny enempi, kun toi. Tosin ei sekään leiponut ole ja puristukset oli tallesa.

Kampurassa on pintaruostetta aika paljon, kun siellä sitä vettä oli lillunut, mutta kyl ne siitä ajan myötä liukenee. Sitä vois siis lyödä koneen kasaan. Vaihan kampuran stefat sitte myöhemmin, jos ne ei pidä.

Pitää siis vaan tehä toi takarunko valmiiks ja purkaa molemmat pyörät osiin. Maalata runko, ja sitten voi koota jo rullaavaksi ja yrittää saada jotain väriä tankkiin.