Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Re: 2-T pornoa: DT, Kaasutin asiaa, päivän saavutukset

24.9.2012 11:26

Kyllä ne gianellit nyt uutena aika kalliita on että luulis että hyvin tehty.
Ja kuitenkin tuo keskivääntönen sylkkä, 30mm kaasari, gianelli, eiks se oo just hyvä setti? Kaikki keskialueisia, mut mihin asti tuo dt:n gianelli jaksaa mennä 10,5krpm? 11krpm? missä loppuu teho. Tzr:n putkessa loppu ilmeisesti just huipputehojen kohdalla, niin kuristi hieman huipputehoja, gianelli dt:ssä kuitenkin todennäköisesti thety eri mitoituksilla?

Re: 2-T pornoa: DT, Kaasutin asiaa, päivän saavutukset

24.9.2012 13:48

Kiertää ehkä 10t max hiilikuituläpillä.
Siis hommahan ihan näin että..
Vanhanmallin arrow yläjenkaputki kuin myös vanhanmallin giannelli mutta ei niin paljon ylätehosempi kuin arrow. Athena ja uudenmallinen arrow sekä giannelli on keskivääntösiä.
Mielekkäintä on ajaa athenalla mut jos tykkää kyläpimppiksest niin äkäset kiihtyvyydet saa depil ja vanhan mallin arrowil. Uudemalli giannelli on imo ihan sama ku tyhjä vakioputki. Giannellit on myös nykysin ohuempaa materiaalia ni ruostuu herkiten.

Re: 2-T pornoa: DT, Kaasutin asiaa, päivän saavutukset

25.9.2012 9:44

Täytyy nyt kattoo minkä putken hommais.
Eilen sain vitutuspäissäni vahingossa rikottua kaasuvaijerin kaasuttimen asennuksessa, se vanha muovi liitos meni sieltä vaijereiden liitoksesta paskaks kun nykäsin pikkasen... Kehitän siihen jonkun liitoksen ja pidennän tarvittavan määrän. Sitten olis kaasari jo kiinni. Suodattimeen pitäis keksiä jotkut hyvät mäskit ettei hiekka tulis läpi, ehdotuksia?
Hyvällä säkällä ensimmäinen käynnistys ensiviikolla, kun sylinteri ja mäntä saattaa tulla jo perjantaina, ja ilmeisesti vapaaksi jää ensi maanantai ja tiistai jakson vaihtumista ennen... :seko: :seko:
Sitten jos tuon veljen nassun laittais perintä toimiston ( omankäden ) kautta pihalle niin pääsis lämpöseeen räpeltää squihs kohdalleen ja tuollasta pientä räpellystä :seko: :seko:

Re: 2-T pornoa: DT, Kaasutin asiaa, päivän saavutukset

25.9.2012 9:51

kymefighter kirjoitti:Täytyy nyt kattoo minkä putken hommais.
Eilen sain vitutuspäissäni vahingossa rikottua kaasuvaijerin kaasuttimen asennuksessa, se vanha muovi liitos meni sieltä vaijereiden liitoksesta paskaks kun nykäsin pikkasen... Kehitän siihen jonkun liitoksen ja pidennän tarvittavan määrän. Sitten olis kaasari jo kiinni. Suodattimeen pitäis keksiä jotkut hyvät mäskit ettei hiekka tulis läpi, ehdotuksia?
Hyvällä säkällä ensimmäinen käynnistys ensiviikolla, kun sylinteri ja mäntä saattaa tulla jo perjantaina, ja ilmeisesti vapaaksi jää ensi maanantai ja tiistai jakson vaihtumista ennen... :seko: :seko:
Sitten jos tuon veljen nassun laittais perintä toimiston ( omankäden ) kautta pihalle niin pääsis lämpöseeen räpeltää squihs kohdalleen ja tuollasta pientä räpellystä :seko: :seko:

Yritä korjata se kaasuvaijeri ;)
Voi olla, että ei kaikki toimi täydellisesti "patenteilla"!

Edistystä tapahtuu ja se on hyvä, mutta koita korjata älä patentoida :seko: :seko:

Re: 2-T pornoa: DT, Kaasutin asiaa, päivän saavutukset

25.9.2012 10:52

näinhän se menee, oon noista patenteista sen verran oppinu että ne kyllä toimii mutta hajoaa sillon kun ei pitäisi. Varsinkin vaijereitten kanssa opittu. Oon tullut siihen tulokseen että tekniikkaa ei patentoida, ei edes väliaikaisesti. Vaijerin saan korjattua vielä, jotenkin liittämällä, en vaan tiedä vielä miten.


Isäpuoli laittoi viestiä äsken:
Moposportin poraaja soitti. Se ajaa kilpaa itse 2-tahtimoottoreilla. Se näki meidän kanavat ja soitti kysyäkseen Mick Abbeysta juttuja. Se lähettää nyt omat kamat Mickille. -A

Re: 2-T pornoa: DT, Kaasutin asiaa, päivän saavutukset

25.9.2012 13:28

Hurjaa hommaa, mukava jos saat pyörän pian ajoon ja etenkin mukavata kun joku jaksaa näitä laitella. Itsellä vähän kipinä hukassa, niin ei siis pyörästä vaan kuskista :lol:

Re: 2-T pornoa: DT, Kaasutin asiaa, päivän saavutukset

25.9.2012 17:02

Kaasarin asennusta, mahdollisimman suorassa ettei bensanpinta muuttuisi asteellakaan... Meinaa sit säädöt taas uusiks. Mahollisimman kauas iskarista.
Tuollainen siitä sitten kai tulee.

Kuva

Kuva

Ja tässä se patentti, oikeesti pitäis olla kolme vaijeria, ,mutta tuo tuorevoitelun vaijeri on aivan turha nyt. Eli 6mm prikka, johon viilattiin 1,2 ja 1,3mm viillot, vaijerit läpi, ja lyhennetty pultti tilalle. Tuo ihme muovi koppa kiinni että jos irtoaa jotenki niin löytyy osat ja saa samantien toimimaan. Fiksua eikös olekkin, ei mitään nippuside viritelmiä tai teippiliitoksia?

Kuva

Kyllä pitäis kestää. Jätin vaijerin tarkoituksella vähä löysälle että lepotilassa ei vaijerit ole pänningissä, mutta kuitenkin käden kanssa kokeilin että sulkeutuu kaasu, ja avautuu kaasuttimen luisti tarpeeksi. Hyvin toimi, vaijerit vaan pitää öljytä.

Tuon verran tänään sain tehtyä, on aika viilee niin ei oikee oo ispistä tehä.

Re: 2-T pornoa: DT, Kaasutin asiaa, päivän saavutukset

25.9.2012 17:43

Mites tommone mötikkä tuntuu kaasussa ?
Onko raskaampi, palauttaa nopeammin /hitaammin kaasun?
rakenna sillee ettei hajoa ni ei tarvi turhia koteloita :D
No joo uskosin että toimii ;)

Pisteet sinne ideasta ja keep on going !

Re: 2-T pornoa: DT, Kaasutin asiaa, päivän saavutukset

25.9.2012 18:03

Alexir kirjoitti:Mites tommone mötikkä tuntuu kaasussa ?
Onko raskaampi, palauttaa nopeammin /hitaammin kaasun?
rakenna sillee ettei hajoa ni ei tarvi turhia koteloita :D
No joo uskosin että toimii ;)

Pisteet sinne ideasta ja keep on going !


En tiiä tuntuuko vaiko eikö ;) mut ei toi loppujen lopuks paljon painevempi ole kuin se muovi paska ton tilalla. Ja on tuo kaasu parempi kuin tzr:ssä vaikka tuollanen systeemi, öljyä kehiin ja valmis! ;) Tuota koteloa en viitsi ottaa pois, kun sitten tuo mutteri hässäkkä tarttuis joka paikkaan :D

Re: 2-T pornoa: DT, Kaasutin asiaa, päivän saavutukset

25.9.2012 18:05

Voihan tuonne koteloon halutessa laittaa lisäjousenkin jos tuntuu raskaammalta.

Re: 2-T pornoa: DT, Kaasutin asiaa, päivän saavutukset

25.9.2012 19:39

Minkälaiset speksit on tulossa tähän DT:seen? Mickin pytty vai mikä?

Mickin pytty varmaan saattaisi oikeasti hyötyäkin siitä 34mm tai 36mm kaasarista... :)

Re: 2-T pornoa: DT, Kaasutin asiaa, päivän saavutukset

25.9.2012 19:47

Joo siis mickin pytty tulossa.
Mutta se pytty ei oo tehty sellaseks kun yleensä kaikki haluaa, tää on tehty laajavetoalueseks, eli tehoa on keskikierroksilla sinne 10500 asti. Ei tää kierrä tällä setilla kun 1,2,3 vaihteella just sen 12krpm kun antaa kaasua ja vetää viimeseen asti. Mutta tehot tulee siinä 10krpm tienoilla.
Mun mielestä 30mm just hyvä :p varsinkin jos gianellin putki vielä.
Tietysti enemmän tehoa saisi 32 tai 34mm mutta sitten keskiväännöt ja moottorin luonne menee pilalle, tää on just paras moottori setti katukäyttöön, ja mutkaselle tielle ;)

Re: 2-T pornoa: TZR:n moottorin leviämisen syy selkis moposp

25.9.2012 20:55

AH, nyt on sitten mielenrauha saavutettu. Ei ollut sitten ollenkaan oma moka tuo moottorin leviäminen. Ihmettelin pitkään sitä pientä kilinää mikä moottorista kierrosten mukaan lähti, ikinä sen syy ei selvinnyt ja 2500km ajettiin ongelmitta.
Tänään moposportin ukko soitti isäpuolelle ja kyseli abbeystä.
Ja syy selvis lopulta, männän renkaat pakoaukon kohdalla oliva osuneet y.p.v.s KOKO tuon 2500km, siis... voi näköjään olla mahollista että osuma on pollut niin pieni että ne kesti sen 2500km... mitenkäs tuon nyt sitten huomaat?? et mitenkään... ELI männänrenkaat antautu sitten 2500km jälkeen, ja pahimmat vauriot sai y.p.v.s venttiili.
Ja tuotahan ei huomannut käsin moottoria pyöriessä, ei ennenkuin moottorin laittoi käyntiin ja silloinkaan vika ei ilmennyt pahana. Nyt se sit selvis.
Ei ollutkaan niin sanottua omaa vikaa, vaan silkkaa tuuria, että akseli kävikin liian lähellä, mieleen ei ikinä tullut että männän renkaat voivat tulla noin ulos, no se johtui siitä porttauksesta, kun laajennettiin pakokanavaa sivuille, näin männän renkaat pääsivät aukon kohdalla pullistumaan enemmän pakoaukkoon kuin vakio sylinterissä...
AI ETTÄ! Nyt voi sitte olla varma että kaikki pelaa sen 2500km ja toivottavasti pienen viilauksen jälkeen vielä toiset mokomat!! :seko: :seko: :seko: :seko:

Käykää arvioimassa muuten tuo EX projekti, nytten kun vielä muistatte sen ;)
Kommentit on kanssa mukavia luettavie ihan tuossa kuvassa.
Arviointia kehiin!!! :seko: http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo11687/

Re: 2-T pornoa: TZR:n moottorin leviämisen syy selkis moposp

25.9.2012 22:40

kymefighter kirjoitti:AI ETTÄ! Nyt voi sitte olla varma että kaikki pelaa sen 2500km ja toivottavasti pienen viilauksen jälkeen vielä toiset mokomat!! :seko: :seko: :seko: :seko:

Käykää arvioimassa muuten tuo EX projekti, nytten kun vielä muistatte sen ;)
Kommentit on kanssa mukavia luettavie ihan tuossa kuvassa.
Arviointia kehiin!!! :seko: http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo11687/


Kuis nyt noin varmoja ollaan ? 8)

Iha kiva toi sun TZR projekti oli, nyt vaa samal linjal, mut vanhasta oppineena... Kait?

Re: 2-T pornoa: TZR:n moottorin leviämisen syy selkis moposp

26.9.2012 15:55

Alexir kirjoitti:
kymefighter kirjoitti:AI ETTÄ! Nyt voi sitte olla varma että kaikki pelaa sen 2500km ja toivottavasti pienen viilauksen jälkeen vielä toiset mokomat!! :seko:

Käykää arvioimassa muuten tuo EX projekti, nytten kun vielä muistatte sen ;)
Kommentit on kanssa mukavia luettavie ihan tuossa kuvassa.
Arviointia kehiin!!! :seko: http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo11687/


Kuis nyt noin varmoja ollaan ? 8)

Iha kiva toi sun TZR projekti oli, nyt vaa samal linjal, mut vanhasta oppineena... Kait?


Olihan se!! aivan mahtava ajaa ;) joo virheitä on tullu tehtyä, saa nähä onko oppi mennyt perille... ;)

Nonniiiih, tänää speciaali päivä koulus niin pääs vähä aikasemmin rakentamaan.
En hirveesti tänään jaksa tehdä, vähä päätä jomottaa... Tässä kuitenkin jotakin tekelttä ja yritystä:

Rungon muokkaus mick abbeyn sylinterille ja kannelle, tuolla rälläköinnillä kannen saa irroitettua sylinteristä ilman sylinterin irroittamista. Muuten ei tahdo tulla pois, tai saattaa tulla mutta narmuja ja kiroamista kuullaan.
Näin parempi, en usko tuon vaikuttavan tappavasti elämän kulkuuni joten kaikki ok?

Kuva

Kuva

Kuva

Pientä sohimista ruosteen varalle, ei iske niin pahasti silmään kun ruosteellisena ;)

Katteen kiinnike, vanha omistaja oli jo jotain hitsailuja tehnytkin huonolla tuloksella.

Kuva

Kuva

Nykyinen kunto siis tämä

Kuva

Tämmöstä, osia ootellessa :seko:

Käykää arvioimassa muuten tuo EX projekti, nytten kun vielä muistatte sen
Kommentit on kanssa mukavia luettavie ihan tuossa kuvassa.
Arviointia kehiin!!! http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo11687/