Noniin, senverran taas tapahtunut että sain tänään kaverin varaosamitosta ostettua pakoaukonsäätimen sähköosat jotka omassa ilmeisesti paskana, toivottavasti näillä toimii.
Sylinterin vien kaverin isän koneistamolle hoonattavaksi ja mitattavaksi, sisään tulee vertexin mäntä ja muuta koneen osaa pitää kanssa vaihtaa (Startin bendix, tuo yksi vaihteensiirrin, muutama tiiviste, stefa ja männätapin laakeri yms.) Yhteensä k
Toisen kyljen katteen hiomista alottelin myös tänään, siinä olikin hommaa että ensin sai katteen edes puhtaaksi kun ihan täynnä sellasta kuravellipaskaa ja öljyä sieltä sisäpuolelta. Ensin teräsharjalla jynssäsin irtohiekat irti, no siinä ei kauaa mennyt että oli teräsharja ihan tukossa. Sitten bilteman jotain rasvanpoistoliuotinta siihen ja fairyvedellä pesua, ei hellittänyt. Lopulta lähti bensan ja tiskiharjan kanssa melkein kaikki. Vieläkin siitä irtoaa mustaa sormiin jos paljon lääppii, mutta tuskin saa tuon puhtaammaksi ennen kun katteet sulaa liuottimien voimasta.
Tässä kuvassa näkyy että millasta mömmöä katteen sisus oli täynnä (tuohon kulmaan ei enää harjakset yltänyt).
Ja koko kate pestynä
Tässä kylkikatteessa vielä tekemistä piisaa, pitää jollainkonstilla saada se ensin suoristettuakin. Kuva ennen hiontaa ja salamalla että erottuu mitenpaljon kate on kuopalla putken paisarin kohtaa. Varmaan kuumailmapuhaltimella koitan suoristaa.
Katteen yläosa hiottuna koneella. Vielä 600 paperilla paikat mihin hiomahiiri ei yllä ja viimeistely.
Ehdotuksia tämän korjaamiseen? Kolvilla yhteen ja jonkinsortin lasikuitukittiä sisäpuolelle voisi olla toimiva ratkaisu, ehkä...
Vielä en tiedä että kumpi perä tähän tulee (tässä pyörässä ollutkin halkeama korjattuna vai tuo mun toinen perä mihin pitäisi kiinnikkeitä korjata) Jos joku etsii mitoon uutta perää minkä voi kuiduttaa ja leikellä mieleisekseen niin multa lähtis halvalla toinen