Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Re: Ratlook DT projekti, jatkuu pikkuhiljaa!

11.9.2012 18:52

Oikee itteäkiin naurattaa kun katsoo miten karu pyörä tästäkin kehittyy....

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Tuohon änärin päähän vielä jonkun näkönen putki, pitää vielä loput hitsata loppupillin ja änärin välistä, jäi vähän kesken kun kaasu koneesta loppu... Tällänen siitä kuitenkin tulee, saa nähdä jääkö tuo putki kiinni vai siirrynkö sittenkin alakautta tulevaan gianelliin, joka sinänsä jo todella karun näköinen :lol: :lol:

Re: Ratlook DT projekti, jatkuu pikkuhiljaa!

11.9.2012 19:22

Hieno änkkä kyllä :lol:

Re: Ratlook DT projekti, änärin hahmottelua, kiinnitys kuvia

11.9.2012 21:10

Siis ihan jäätävä :D
Täs o asennetta jos jossain.

Re: Ratlook DT projekti, änärin hahmottelua, kiinnitys kuvia

11.9.2012 21:50

On se ;)

Löytyykö keltään muuten jonkunnäköstä dt:n sivukatetta tohon taakse? Vasen puoli kyseessä... Hukkunu johonkin maanalle eikä löydy, jos joku halvalla myis nii vois ostaa ja pääsis muotoilemaan ;) :)

Re: Ratlook DT projekti, änärin hahmottelua, kiinnitys kuvia

13.9.2012 0:03

Just just, tänää tulin himaan koulusta, kuis ollakkaan kaveri toi akkukäyttösen pulttimopon et saadaan nassen kytkimen mutteri irti...
sehän lähti yllättävän helposti... Nooh, täytin tossa eräitä hakemuksia 3 tuntia. no perkele, menin talliin kattoo nii kuis ollakkaan, nasses ei oo enää kaitteita, pelkkä tankki... Keulasta kaikki sähköt hävinny johonki ja mittarit, häkki keulasta, valot kaikki...
¨Täst tulee faitteri¨
Ja kun kuukaus sitte piti jäädä tollaseks... niimpä niin, terve tuloa sukuuun...
Eli jossakin vaiheessa tulee siitä ilmeisesti oma projekti topikki, jotain maski muutosta, alakatetta ja takahäkin silpomista varmaankin luvassa. Tosta tappajasta saattaa tulla penkit ja saksasta joku faitter kate ebaystä ja thats it?
Näinhän se mullakin meni mutta ikinä ei valmista tullut?? :lol: :lol: :seko:

Re: Ratlook DT projekti, änärin hahmottelua, kiinnitys kuvia

13.9.2012 18:46

Nyt ottaa päähän...
200€ osiin menny rahaa ja näyttää siltä että alkaa kohta hipoa jo toista 200€... y.p.v.s akseli ei käynyt tuohon sylinteriin vaikka saman vuotisesta, myyjä vähän kusetti??
Sitten, kierteitä sylinterin y.p.v.s vaijereiden kotelon kohdalta paskana. Joten seos menee laihalle kun sylinteri vuotaa, pakoaukonsäätimen akselin kanssa ei olisi tätä ongelmaa...
Kolme erilaista akselia kotona ja kaksi niistä ei käy, yksi ei lähde sylinteristä irti ehjänä.
Tarjotkaa molemmista pyöristä, myyn kerralla jos saan tarpeeksi rahaa. Ei huvita enää yhtään, autokorttikin taitaa jäädä haaveeksi.
Talossa on tällä hetkellä 6 pyörää joista yksi toimii, ja tämä pyörä on 50cc ruoska dt, jolla ajaa veljeni. Ei paljo naurata, töitäkii kattellu mutta ei oo kulkupeliä. Ostakaa vittuun molemmat niin lupaan tehdä jotakin sellaista, jota tällä foorumilla ikinä nähty.

Re: Ratlook DT projekti, änärin hahmottelua, kiinnitys kuvia

16.9.2012 16:40

Olen nyt tässä pari päivää arponut miten paljon rahaa laitan tekniikkaan kiinni. Tulin siihen tulokseen että tezarin voimanlähteet tuohon kiinni, paitsi DT:n alakerta jää paikalleen, yllätyksenä vielä sellainen että tuolla alakerralla on ajettu n800-1000km, kiertokankisarja ja kampura ainakin, isäpuoli tossa muisteli 3vuoden taakse, vanha omistaja oli pienkone korjaaja joten laakerit myös uusittu. Sylinteri oli hyvässä kunnossa sekä mäntä. Renkaat liikku kuin uudessa männässä ja viiruja ei juurikaan näkynyt, normaalia kulumaa. Kansi ei ollut karstoittunut pahoin joten suuttimet kohdallaan ja puhistuksen jälkeen ajettu n-800-1000km ;)
Nyt sitten eilen tul hiottua tuota Mick Abbeyn sylinteriä, ei näytä enää olleenkaan niin pahalta kuin viime silmäyksellä, alkuviikosta ehkä poraus ja hoonaus sekä uusi mäntä ;)
Sitten kuutoita:
TZR iskunpituus | DT:n
58,40 = 133,9cc | 135,5cc
58,65 = 135cc | 136,7cc
Poraus varmaankin tulee menemään tuohon 58,65mm.
Pyöreet 6% suuremmat tehot pitäis tulla kun ennen, jos säädöt kohillaan. Kyllähän sekin tuo puoltoista heppaa suurinpiirtein lisää.
Jännä juttu, DT:n laatikko on pidempi välityksinen kuin TZR:n, olisin luullut että on tiheämpi. Välityksiä aattelin vielä muuttaa, toivottavasti TzR rattaat käyvät. (etu rattaat)

Ensiviikon aikana pitäisi tulla eräs pieni lisäyllätys tuohon DT:seen, jota en usko monen tällä sivustolla nähneen ;)
Siitä lisää ensiviikolla jos kaikki onnistuu niinkuin pitääkin ;)
Omasta mielestäni projektista taitaa tulla yllättävän tehokas peli, ehkä tehokkaampi kuin edeltäjänsä ;)
Toivon vaan syvästi ettei omistajaansa tulla hautaamaan pyöränsä kanssa ensi kesänä.

Ihmettelin kun millään ei tuntunut löytyvän vaihdelaatikon ja rattaiden välitysten lasku ohjelmaa, löpulta löytyi. Keräsin kaikki ohjelmat pitkän tauon ja sotkemisen jälkeen yhteen kansioon.
Koneelta nopasti selattuna löytyi 479kpl virittämiseen ja tekniikkaan liittyvää tietoa... pitäis varmaan kohta perustaa joku nettiarkisto noista mistä kaikki pystyis niitä latamaan... :lol:

Re: Ratlook DT projekti, Uutta ideaa ja suunnittelua

16.9.2012 20:00

Hyvä että projekti jatkuu vastoinkäymisistä huolimatta.
Kuitenkin yksi kiinnostavimmista kevari puolen projekteista, joita tulee seurattua.

Re: Ratlook DT projekti, Uutta ideaa ja suunnittelua

16.9.2012 20:48

Tarkotuksena olis penkittää tämä härpätin keväällä/lopputalvesta.
Pelkään vaan etten saa säätöihin siihen mennessä, mutta aika ihme homma, kun tzr:n palikat meinaan siirtää tuohon kiinne.

P U C H kirjoitti:Hyvä että projekti jatkuu vastoinkäymisistä huolimatta.
Kuitenkin yksi kiinnostavimmista kevari puolen projekteista, joita tulee seurattua.


Tälläistä tekstiä lisää niin jaksaa kiroitella, ja motiavaatiota tulis lisää ;)

Alapään tiiviste tullaan leikkaamaan pellistä, koska sylinteriä joutuu korottamaan 0,70mm että saataisiin squish sopivaksi. Oikeasti korotusta joutuis tekeen 0,75mm mutta tuo 0,5mm paperitiiviste painuu kasaan joten sitä ei voi verrata suoraan tuohon peltiin. Toivotaan parasta. (hyvä puoli tässä on se että, projekti tulee valmiiksi aikaisemmin kuin ennen) :seko:

Re: Ratlook DT projekti, Uutta ideaa ja suunnittelua

16.9.2012 23:04

P U C H kirjoitti:Hyvä että projekti jatkuu vastoinkäymisistä huolimatta.
Kuitenkin yksi kiinnostavimmista kevari puolen projekteista, joita tulee seurattua.

Kompaan, "ainut" projekti topikki jota seuraan mielenkiinnolla!

Toivottavasti hoidat homman kotiin.

Tsemmpiä!

ps. Älä ryssi projektia,käytä suosiolla vähän aikaa parempaan tulokseen kuin ryssit huonolla tuloksella!

Re: Ratlook DT projekti, Uutta ideaa ja suunnittelua

17.9.2012 10:11

Alexir kirjoitti:
P U C H kirjoitti:Hyvä että projekti jatkuu vastoinkäymisistä huolimatta.
Kuitenkin yksi kiinnostavimmista kevari puolen projekteista, joita tulee seurattua.

Kompaan, "ainut" projekti topikki jota seuraan mielenkiinnolla!

Toivottavasti hoidat homman kotiin.

Tsemmpiä!

ps. Älä ryssi projektia,käytä suosiolla vähän aikaa parempaan tulokseen kuin ryssit huonolla tuloksella!


Näinhän se on. On välillä tullut tehtyäkiireellä ja saanut maksaa siitä mukavia summia. Nyt kuitenkin jos olis viisaampi ja kasaisi kaikki ajatuksella. Onneks tekniikka on suhtkoht valmis paketti. Hienosäätö enää puuttuu. Muutenkin vähän ajettua tekniikkaa käytän niin kaiken pitäisi olla kunnossa...
Välitykset 14-55 tai joku 15-57 kisa välityksiksi, ajoon 16-5* :seko:

Mick Abbeyn sylinteri sarja ja kansi
Gianellin tehoputkisto / ehkä kokeiluksi hieman modattua gianellia huippu hp varten
Dellorto 30mm / joku voi kertoa minulle nyt miksi 32mm tai 34mm olisi muka parempi
En ymmärrä miksi tarvitsisi 32 tai 34mm jos ei kierrä 13krpm asti...
Hiilikuitu läpät hieman avarretussa kotelossa
Keveämpi magneetto, jos ei jo valmiiksi sattuisi laatikossa ole käypästä ;)
10EG tulppa, ja välitykset että huippunopeus olisi joku 133-138km/h
matka ajoon joku 16-57.

Re: Ratlook DT projekti, Uutta ideaa ja suunnittelua

17.9.2012 19:59

Noniin nyt sitten innostuin ja oikeen kunnolla, kuviakin tuli otettua tällepäivälle 51kpl. Ei siitä sen enempää, hommat pois alta!
:lol:

Sekalaista shaibaa, omasta vanhasta kiillotetusta halosta (ei oo muute kellään samanlaista) , sänkipelto hirviö joka vetää umpikurasella pellolla 117 tai 127? km/h kilpailuissa, jonka matka on muistaakseni alle 200metriä. Voitti muute pari kellkkaakin. (yamaha r1), ja veljen projekti näsäri

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva


pari tuntia osien repimistä ja muuta sävellystä

Kuva

Kytkin vaihtu TZR:stä, +1jousi+1levy enemmän = dt:n kytkin
sisällä kuitenkin hiotut levyt ja italkitin derbin 10% jäykemmät jouset

Kuva

Kuva

Miten musta vähän tuntuu että tuo imukaula ei jää tuohon:

Kuva

Kuva

Paisarille paikkaa, tuorevoitelun öljysäiliön paikalle.

Kuva

Läppäkotelon muutoksia:
Vakio:

Kuva

Viilattu:

Kuva

Kuva

Kuva

Peltejä taivutettu että läpät aukeavat helpommin, mahtuu just ja just kampikammion reiästä sisään.

Kuva

Kuva

Tässä urakassa meni jotakin 3-4 tuntia. Ihan hienosti onneks osat käy tuohon dt:seen, ja niin paljon rassannut noita -90 yamahoita että osaa kohta ulkoa. Ainut suurempi ongelma on takapenkin muokkaus, mick abbeyn sylinterin toimimaan saaminen varmuudella, imukaula jne.... Kaikkea tuollasita, maskia saa ehdottaa! ja kaikkea muutakin, kenen mielestä muuten kuvia oli tarpeeksi? :lol: :lol:

Re: 2-T pornoa: DT projekti, purkua, viilausta, 15kpl kuvia!

17.9.2012 20:19

Ikinä kuvia ei voi olla liikaa, jos kyseessä on 90 luvun japsipyörä :D
Aika ahtaalta näyttää ilmanputsarin paikka. Tuleeko tähänkin joku perus vapari suodatin vai vakio?
Kerros toki lisää tosta rykkösestä

Re: 2-T pornoa: DT projekti, purkua, viilausta, 15kpl kuvia!

17.9.2012 20:27

Kiitokset! ;) Ajattelin imukaulan vaihdoksen tehdä jos onnistuu... saa nyt nähdä mihin ratkaisuun päädyn.

SuolakurkkuJooseppi kirjoitti:Ikinä kuvia ei voi olla liikaa, jos kyseessä on 90 luvun japsipyörä :D
Aika ahtaalta näyttää ilmanputsarin paikka. Tuleeko tähänkin joku perus vapari suodatin vai vakio?
Kerros toki lisää tosta rykkösestä


Siitä Yamaha R1 sen verran että:



Otetaan huomioon sellainen pieni seikka että: lauantaina satoi yhessä vaiheessa vettä kaatamalla, ja mutaa ja liejua oikeasti ole, ja paljon... MIettikääs siiitä... :seko: toi on tosi mies...


Sänkikiihdytys tapahtuma Muurikkalassa 2011. Matka 150m . Aika 6,38 . Loppunopeus 130,39

Eihän se viime vuonnakaan ajanut kuin 130km/h... ja 150m taittui 6,38....

Re: 2-T pornoa: DT projekti, purkua, viilausta, 15kpl kuvia!

17.9.2012 20:49

Nyt puhutaa asiaa, toi R1 on kyl jotai nii hurjaa et ei mitää jakoa :lol: Asennetta oikee kunnolla vaik ite en jamahast perusta.

Tää on itelläki niit harvoja projekteja joita oikeesti seuraan, bolttis virikaman asennus ei oo sen kiinnostavampaa ku vakiokamojen asennus, sen osaa kuka vaa tehä, mut tämmöne ite tekemine on kyl seuraamisen arvosta.