Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Re: Tzr 2-T Stuntrottalook. HD laatunen fail keulinta video!

19.6.2012 10:30

Mää kyllä voin tulla haastamaan kuhan saan kelattua huiput tappiisa ennen sitä :lol:

Re: Tzr 2-T Stuntrottalook. HD laatunen fail keulinta video!

19.6.2012 16:57

MiniMies kirjoitti:Mistä sä revit tollasia kisailijoita? :lol: Ai että kun joku tulis meikäläistäkin haastamaan niin vois näyttää miten weera kulkee :seko:


Jepjep! ootan niin sitä päivää ku joku tollanen vähä tehokkaampi tulee ja vie, :lol: :lol:
mut onneks tää on nii pien paikka että ;)

240turbo kirjoitti:Mää kyllä voin tulla haastamaan kuhan saan kelattua huiput tappiisa ennen sitä :lol:


Aprilioista liikaa kokemusta, peräs pysytään siihen 145 asti :D sitte alkaa ilmanvastus sen verran painamaan että karkuun pääsee :DD

Re: Tzr 2-T Stuntrottalook. HD laatunen fail keulinta video!

20.6.2012 0:04

Tylsyys iski. Vähä modifion tota katkennutta gianellia, rälläkällä kekeltä 5cm pois. Aattelin et se on tarpeeks mutta ei liikaa.. noooh.
Meni tunti siinä kun sovittelin paloja ja aloin hitsaamaan kaikki meni ihan ok. Sit aattelin et laitan toisesta gianellista änkän kun tuo vanha oli kaatumisen jäljilta nii kulahtanut.
Aattelin et ehkä en kuitenkaan jos putki ei toimi nii sitte on hyvä gianelli ilman änärii ja huonompi änärin kanssa. Korjasin vanhan änärin ja hakkasin kaikki suoraks ja hitsailin kiinni. Menihän siinä 5 tuntia koko urakassa. Kävin äsken heittääs testilenkin ja putki ei toiminu, ei sitten ollenkaan, ei ollu keski eikä alavääntöä, ylävääntöäkään sen kummemmin. Olis viisiin pitäny samalla suurentaa paisuntakammioo kun sitä lyhentää...
Nooh nyt on sitten kokeiltu, ilmeisesti otin liikaa pois, ois nii paljo yläkireempi putki ettei sytkä ja sylinterin porttaukset enää anna periks, tulipahan kokeiltua ;)
Palaamme alkuperäiseen suunnitelmaan ja laitamme huomenna vanhan gianellin takaisin. Uutta änäriä pitäis jostakin vehkeestä kehittää kun äänet nii taivaalliset että varmaan naapurin ryssätki kääntyvät haudassaa...
Tuolla vanhan gianellin änärillä äänet on aikas paljon hiljasemmat, ja tyhjäkäynnillä/pienillä kierroksilla sellaset mukavat matalat pörinät, nykysellä oikeen tiiä miten pitäis ajaa ettei saa pesäpallomailasta kun kääntyyy koti pihaan yöllä :D :D

Tästä jatkamme, eilen tuli maalattua takahäkki ja etutapin teline uusiks, kun vaihdoin sillon kaatumisen jälkeen... :seko:

Re: Tzr 2-T Stuntrottalook. Tuoutuneen gianellin projektoint

20.6.2012 18:40

Noooh, ongelmia taas jälleen kerran. Aamulla pyörä ei käynnistynyt kunnolla, sitten lähti taas, pelas vähä huonosti. Kävin siin salilla ja olin lähtees pois nii ei millään suostunu lähtee, lähti kuitenki loppujen lopuks.
Kaverille lähdin laittamaan noita jäähdyttimen ohjureita, alko huudattaessa pätkimään, veikkasin tulppaa, ajelin siin hiljokseen ja alko läpöjä nostamaan, syytä ei löytyny. Sitten alko pätkimään ja samantien sammu. Parikilsaa oli kaverille matkaa. Purkasin siin linkkapysäkillä tankit ja kaasarit ja tyhjentelin ja puhaltelin suuttimet, oli vettä joka hiton paikassa. Tulppa ihan vesipisaroissa. Pari kertaa vaihdoin tulpan mut ei lähteny käyntiin, aina vaan täynnä pisaroita. Jäähdyttimestä häviää vedet johonkin kun yrittäää polkee käyntiin... saa koko ajan olla lisäämässä, joten vuotaakohan taas kannentiiviste...
Tulppa on koko ajan ihan vesipisaroissa, eikä lähe käyntiin... joku vuotaa ja pahasti...
Eiku purkamaan ja kattomaan oks jotain taas rikki ja viiruja sylinterissä veden takia... vittu en vaan tajua perkele. Koko ajan jotain ongelmia...
Eikä ole tietenkään tiivisteitä mukana, eikä kyllä taida uusia enää olla jäljelläkään... vanhoilla siis mennään.

Oks ehdotuksia?? Kommentteja??

Re: Tzr 2-T Stuntrottalook. Tuoutuneen gianellin projektoint

20.6.2012 19:32

Mitesmites, tilasitko sitä samaa superkannentiivisteliimaa mitä juvee, luulis sillä pitävän?

Re: Tzr 2-T Stuntrottalook. Tuoutuneen gianellin projektoint

20.6.2012 19:55

Kato nyt ihmeessä että ne tiivistepinnat on suorat. Ei tuo mikään tykki ole, että mitään erikoisia tiivisteitä tarvititsi...? Tiivistepinnat suoraksi ja kunnon tiivistettä ja vaikka vähän lämmönkestävää tiivistemassaa, niin en nää syytä miksi ei pitäisi.

Re: Tzr 2-T Stuntrottalook. Tuoutuneen gianellin projektoint

20.6.2012 21:48

Joo, tuli tossa tosiaan mieleen et nyt kokeien sitä VHT kamaa, luulis toimivan, jos turboautoissakin toimii ja rallikäytössä nii luulis tossakin...
Tuli mieleen et varmaan tiiviste ei kestäny ku ajettiin sen hussen kanssa kaasu auki joku 2-3km nii voi olla et kävi nii lämpösenä ton jäähdyttimen takia et rikko sen. Pinnote oli lähteny tiiviste levyjen sisältä (kansi-tiiviste-tiiviste-sylinteri) eli siis kahden tiiviste levyn välistä oli hävinny pinnote osittain.
Ja vaikutti muutenki vähä siltä et joo kyl tästä nää tiiviste aineet on hävinny pois ja ilmeisesti nekin sitten palanut helvettiin. Eli nyt jäähdytin ongelmat kuntoon ennenku täyskaasuhuudatusta pitempää matkaa, kyllähän tuo tiiviste on aina kiihdytykset ja mutkasen tien ajamiset kestäny kun pääsee jäähtymään, mutta täyskaasulla kuormitus koko ajan päällä nii rikkoontuu...
Huomenna joutuu vielä vanhan tiivisteen laittamaan takaisin ja vaihdan sitten uuden kun saan tilattua scatterilta...
Toi tiiviste varmaankin VHTllä kestää normaalissa ajossa kunnes uuden tiivisteen laitan.*

Pasikiainen kirjoitti:Kato nyt ihmeessä että ne tiivistepinnat on suorat. Ei tuo mikään tykki ole, että mitään erikoisia tiivisteitä tarvititsi...? Tiivistepinnat suoraksi ja kunnon tiivistettä ja vaikka vähän lämmönkestävää tiivistemassaa, niin en nää syytä miksi ei pitäisi.


Abbeyn olisi kyllä luullut tarkistavan kaiken,sen verran osaava mies kuitenkin on. Luulen et toi johtuu tosta palamisesta, siihen noi merkit viittas. Pinnote palanu ja siitä päässy huuhtelu kanaviin ja toisinpäin.

Vettä oli muuten ihan tuhottomasti joka paikassa, jouduttiin puoltuntii huitoo paineilman kanssa kampikammioon että saatiin kaikki pois ja kuivaksi ettei vaan laakerit pääsis ruostuu ja kulumaan ton takia. Lopuks viel 2 tahti öljyy joka väliin et ei pääse öljykalvo rikkoontumaan ja ruostuminen alkamaan. Ja öljyähän tuli laitettua enemmän kun tarpeeksi, laakerit jos menee nii tulee vähä isompi remontti, johon taas minä en ala, en sitten millään.

HUomenna jatkamme, toivottavasti nyt problem olis selvitetty ;) :seko:

Re: Tzr 2-T Stuntrottalook. Tuoutuneen gianellin projektoint

20.6.2012 22:28

Suosittelisin teettämään sen o-rengasuran pyttyyn, tai kanteen.

Re: Tzr 2-T Stuntrottalook. Tuoutuneen gianellin projektoint

21.6.2012 0:18

Tossa kaavailtiin kaverin kanssa jo tota o-rengas uraa, se pitäis van tehä mahollisimman nopeesti, tai sitten ku tuun töitä heinäkuussa.
Mutta mistä koneistaja siihen, asun nii keksellä mettää et helpompi ois lähettää jonnekki ku lähtee ettimään... ja paljo sellanen maksaa, ja mistä ne o renkaat?? aprilia rs kävis EHKÄ palotilan tiivisteeks mut mites ulkotiiviste??

Re: Tzr 2-T Stuntrottalook. Tuoutuneen gianellin projektoint

21.6.2012 14:42

ETRA:lta luulis saavan o-renkaat, jotka kestää lämpöä...

Re: Tzr 2-T Stuntrottalook. Tuoutuneen gianellin projektoint

21.6.2012 16:10

No eiköhän siellä lähistöllä ole joku nyrkkipaja, kun vaan tarpeeksi etsii :D Eipä se uran teko kovin kallista pitäisi olla. Muutaman kympin.

Niin tosiaan, kävelet vaikka autovaraosaliikkeeseen ja sanot että sellanen ja sellanen o-rengas pitäis saada. Pitäis kyllä löytyä.

Re: Tzr 2-T Stuntrottalook. Tuoutuneen gianellin projektoint

21.6.2012 23:09

Kyl täällä on sellaisia, ku nyt alko ettimään, kukaan ei vaan viikonsisällä saa koineistettua mulle toimivaa settiä kun on noita pelto hommia ja viljelypaskaa. Loppukesästä sitten. Nyt jouduin taas kerran puristukia laskemaan, quish n. 1.30mm tällähetkellä ja mick abbeyn antama parasteho hänen mukaan tulee 0.8mm-0.9mm quishilla. Joten kaukana tavoitteesta ollaan. Nyt jäähdytin taas nosti lämpöjä tulomatkalla, ja tota vahaa tiiviste kokoonpanoa säätellesä siinä paljo päässyt kaasua availemaan, moottori aluks jopa pätki liian öljyn takia, mutta parin kilsan ajon jälkeen alkoin toimimaan kun suurimmat öljyt olivat palaneet kampikammiosta ja laakereista bensan mukana.
Lopulta pääsin kotiin ja ensiviikon aluta kun taas synttärit juhlittu ja p-karjala reissu tehty nii pääsee säätämään. Jäähdyttimeen uudet ilman ohjurit ala ja ylös toivoen parata, termotaatti dtstä ja sitten jos ei toimi niin kesä meni kaupunki rälläilyn kohdalta ohitse. Ja kaasupohjassa kannentiiviteen takia ei kestä vetää pitkää matkaa, mutkasella tiellä pääsee jähtymään mutta loivalla käännöksellä ei.. Nyt on sit kisat kisattu ja pikku paikkakunnalla vähä avautumita ja tässä se sit oli. Uudet tiivisteet ja squih kohdalleen ja talvella moottori täyin tikissään.
Tästä jatkamme ma-ti :seko: :seko:

Re: Tzr 2-T Stuntrottalook. MYYNNISSÄ!!! TARJOA!

25.6.2012 13:21

Eilen matkan jälkeen purin sylinterin ja kannen irti. Kesti melkeen 18min purkaa kaikki ja sylinteri saatiin pöydälle. Tänää isäpuoli vei joskus aamulla sylinterin koneitettavaks. Alapäästä lähtee 0.75mm nii mahtuu vakio kannen tiiviste kiinni, joten ei pitäis enää vuotaa. Nyt kuitenki mietittiin tossa että autoikä painaa päälle joten pyörästä pitäis päästä eroon. Toimii tällähetkellä hyvin ja nyt tuo kannentiiviste ongelmakin saadan korjattua joten kaikki pelittää. ämpö ongelmakin ilmeisesti johtui termostaatista.
Hioin myös sylinterin yläpäätä 400 paperilla, kun vesi oli tehnyt uria sinne. Ilmeisesti vanhat omistajat olivat ajaneet ties kuinka kauan rikknäisellä tiivisteellä, omassa käytössä noi pahat jäljet ei oo voinut tulla. N 3 tuntia hioin peiliä vasten, helvetin huonosti lähtee kun on jo vähän kulunu paperi.
Pyörä kuitenkin myynnissa!

http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id25889/
Tarjotkaaja tykätkää!! :)

Re: Tzr 2-T Stuntrottalook. MYYNNISSÄ!!! TARJOA!

27.6.2012 15:40

Maanantaina vein sylinterin koneistettavaksi. Tänään aamulla soitettiin että olis valmis. Sylinterin alapäästä otettiin 0,75mm pois, että vakio kannentiivistettä voisi käyttää. Alapäähän menee nyt myös vakio tiiviste. Hioin myös sylinterin yläpäätä, kun edelliseltä omistajalta oli jäänyt mukavat urat kannantiiviste vuotojen takia, tässä meni yli 4 tuntia, eikä kaikki viirut täydellisesti lähteneet. suurin osa kuitenkin. Kannesta tein saman, siinä ei juurikaan jälkiä ollut. Nyt kuitenkin odotetaan uusia tiivisteitä ja toivotaan parasta. 70€ maksoi sorvaus... kallista!!!

http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id25889/
Käykää tykkäämässä nii pääsis autot osioon kirjottelemaan jos sais vaikka jonkun auton tilalle. Jos teillä on joku pyörä tai auto nii vaihtoa voi ilmoitella. Ei kuitenkaan mitään kallista, rahaa ei ole maksaa väliä. ;)
Tykätkää toki!

Re: Tzr 2-T Stuntrottalook. MYYNNISSÄ!!! TARJOA!

27.6.2012 18:53

Myyntikuvia, tässä vähän purtavaa teillekkin.
(ilmanohjuri ei ole valmis, vielä hiomista ja maalausta, saattaa saada tarrojakin niskaan ) ;)

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Eiks oo aika hyvä kaadetuksi pyöräksi? :D
Kohan tiivisteet tuls nii sais taas liikkumaan, sit vois jo laittaa jonkun kuvailemaan tt aprilia vs tzr ;)
Saa vähä näkökulmaa siitä miten asiat on :lol:
Termostaatista pelkkä prikka nyt hidastamassa veden kiertoa, toivottavasti lämpö ongelmat ratkeais siinä! :seko: :seko: