Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja
27.7.2013 18:28
kannattaa avata magneetonkoppa ja katsoa ainakin ulkoapäin staattori ja että se "kipinäkivi" on tarpeeksi lähellä sitä vauhtipyörän kiilaa.
27.7.2013 21:32
Osaako kukaa antaa lukemia mitä pitäs tulla staattorilta ym? Kun ei kipinää tule...Minkälaista lukemaa pitäis antaa esim tulpanhatista otettuna?
Ja miten mitataan esim siitä vihreästä ja punasesta piuhasta ne lukemat?Kun pitää mittarin piuhan maihin runkoon tulee ainoastaan punaisesta 100ohm, vihreästä ei anna mitää. Kun pistää mittarin piuhan esim vihreään ja plussan punaiseen niin näyttää lukemaa 103ohm. Ja sitten punamusta ja oliks se punavalkonen niistä tuli jotain 13ohm? Eikö ne jotain sinnepäin pitänyt olla?
Miten oireilee jos on puola paskana? Tai entä cdi? Jaa entäs se kondensaattori mikä onkaan?pikasta apua kiitos:)
27.7.2013 22:54
Puolasta piti skootterissa ainaki tulla n:100-130 ohmia en tarkkaan muista enkä kyllä sitäkään miltä johdoilta, mutta jos on paskana ni sieltä tulee varmaa jotain megaohmeja?
27.7.2013 23:56
Joko sä oot sammuttimen johdot nypännyt kokonaan irti ja kokeillut, tuleeko kipinää? Staattorin mittausarvoja kannattaa kysellä vaikka ihan Ahvalalta suoraan, luulisi niiden jostain pystyvän arvot etsimään.
28.7.2013 5:28
torstaattori kirjoitti:kannattaa avata magneetonkoppa ja katsoa ainakin ulkoapäin staattori ja että se "kipinäkivi" on tarpeeksi lähellä sitä vauhtipyörän kiilaa.
Tää kipinäkivi on mulle uusi käsite, mutta pitää tutkia tarkemmin jos löydän mitä meinaat
Muttasiisjoo. Tappokatkasimen piuhat irti, virtalukon piuhat yhdistettynä kokeiltu, tulpanhattu+johto vaihdettu, kokeiltu montaa eri tulppaa, tarkistettu takapäästä cdi:n lähistöltä johdot. Eli kipinä tuntuu häviävän magneeton jälkeen johkuu, siis jos ollaan mitattu oikein nuo niin magneeton pitäisi toimia kaiken järjen mukaan. Voisi tulpan kärkiväliä kattoa vaikka tuskin merkitystä..
Kun aina välillä tulee kipunaa.. Miten oireilee jos puola menossa paskaksi tai entäs cdi?
Noh, huomenissa taisiis tänään tulee kaveri kotemilla käymään ja vertaillaan lukemia. Ja voisi ainaskin noita osia kokeilla tuossa mitkä ei vaadi paljon hommaa. Nimenomaan esim puola.. Pitää huomen käydä hakemassa täysin vakio tulppa... Huhhuhuhuhuhu
28.7.2013 10:23
Aina kun tulee sähkövikaa niin etenemisjärjestys on tulppa-tulpanhattu-puola-magneto-pulssianturi ja viimeseksi cdi. Meinaan harvemmin noi cdi:t poksuu missään.
Vuosia sähkövikojen kanssa pelleilleenä sanoisin että tulpan ja puolan väliltä löytyy vika.
Tosin eihän noista koskaan tiiä.
28.7.2013 13:05
Hmm no tulppa vaihdettu. Toisella varmasti toimivalla hatulla kokeiltu. Pulssianturi antoi oikeat lukemat, kotari topikin puolella sanottiin että jos mittarilla tulee oikeita lukemia niin magneeton puolella ei vikaa.
Pitäisi saada tietää vielä lukemat mitä pitäisi tulpanhatusta mitattuna tulla. Tänään varmaan tutun kotariin verrataan lukemia, ja ehkä kokeillaan sen puolaa tuossa.
Mitenkä pääasiassa rikkinäinen puola oireilee? Kun eka menopeli missä tälläsiä sähkö ongelmia, hussen kanssa sai pelleillä valojen, ecu boksin sunmuiden kanssa mutta kipinä oli aina.
Niin turhauttavaaa.. onneksi katsuri sentää seuraavan katsastuksen tekee ilmaiseksi.
28.7.2013 15:44
Onko tulpanjohto kiinni kunnolla ja onko sitä vaihettu?
28.7.2013 18:41
vissiin kun kotarin sähköt niin myös cdi boxi sama? pistin omasta pätkinnästä viestiä motokeitaalle ja kysyin voisiko CDI boxi olla kärähtänyt niin vastasivat tiivistettynä, että vika jossain muualla, väittivät että CDI boxeja vaihdettu vain salamaniskujen aiheuttamien vaurioiden takia
28.7.2013 22:02
Nooh tänää tuli varmasti toimivalla kotarin puolalla,hatulla ja johdolla kokeiltua. Ei mitään eroa. Ilmeisesti jäljelle jää enää CDI.. Kaikki johdot tarkistettu ettei ota maihin sunmuuta.
Ja sitten lisää tääs oikein hienoja juttuja että _ainakin_ sähköt on vuosimallia 2002. Ihmeteltiin kun kerkesin uusia boksejakin jo katella että 06 kuvissa boksiin menee kiinni liitin ja tuossa sieltä tulee johdot. Etsin boksin sarjanumerolla ja sieltä tulee 02 kuvastoa. Ei vittu mitä rpellyksiä taas.
En tiedä pitäiskö ostaa noihin sähköihin boksi vai suoraan uudempi magneetto+boksi. Laskeskelin että tonnin verran voisi laittaa osiin rahaa ja alkaa tulla tappiota, nyt mennään "vasta" jossain 400e paikkeilla.
28.7.2013 23:15
Onhan cdi poksin ja puolan maadotukset kunnossa? paljon puolalle tulee jännitettä?
29.7.2013 8:19
En muista muuta kuin että kun verrattiin kotariin niin eroa oli muutama yksikkö mitä nyt ikinä mitattiinkaan.. pitääkö tässä kohta pistää tilaukseen magneetto+cdi niin johan alkaa tulla kipinää..
29.7.2013 10:49
Ootko kokeillut uudella denson tulpalla? Muistelisin lukeneeni että jollakin oli gassussa ongelmaa NGK tulpan kanssa ja vaihdettua denson tulppa alkoi toimimaan.
29.7.2013 14:07
En ole kokeillu mutta kaipa sitäkin vois kokeilla.. oon kans lukenu noita että ollu ongelmia muilla tulpilla. Mutta vaikea uskoa kun aiemmin toimi NGK:n iridium tulpalla mikä oli.
Niin ja maadotukset on kunnossa, hiottiin vielä pinnat mihin maat tulee sunmuuta ja vedettiin maapiuha ns hyppynä vielä mutta ei mitään. Välillä sieltä tulee harhakipinä, ei muuta. Kerettiin jo innostua kun tääläpäin oli yhdellä kaverin kaverilla GG 2002 mallia että olis voinu tesmiä siitä pelkkää CDI:tä mutta se olikin 2002 mallia ja olisko kone olluy joku 08 tai vastaava.
Vittukun vituttaa jos oikeasti nyt pitää alkaa sähköjä uusimaan.. kerkesin jo innostua kun etsin boxin jollain numerosarjalla netistä sieltä tuli ebay linkki ja 20 dollarin hinta käytetylle. Sitten huomasin että kauppa loppunut pitkän aikaa sitte..
29.7.2013 15:54
Aika vaikee uskoa, että cdi olisi mennyt paskaksi.
Kaikki johdot, niiden liitokset suosittelen käymään vielä läpi, magneeton sisäpinta puhdas?