12.5.2012 20:24
13.5.2012 0:17
13.5.2012 1:40
13.5.2012 1:45
13.5.2012 10:36
13.5.2012 21:40
13.5.2012 22:04
k3mp0 kirjoitti:tänään en kerennyt pyörää katella, mutta kun pyörähdin illalla sen luona niin akku pois ei kipinää, akku kiinni ja polkasin 3 kertaa niin valkoinen savupilvi nousi ecuboxista hieno..
13.5.2012 22:50
14.5.2012 3:47
Gogge kirjoitti:Mutta sitten taas vääntö huononee.. Haluutko kierrosherkkyyttä väännön kustannuksella, sen kun päätät niin hyvä tulee!
14.5.2012 8:35
Johani kirjoitti:Gogge kirjoitti:Mutta sitten taas vääntö huononee.. Haluutko kierrosherkkyyttä väännön kustannuksella, sen kun päätät niin hyvä tulee!
itseasiassa yhtään nyyttonia ei häviä vaikka poistaisit kilon pyörivästä massasta (vauhtipyörästä), ja mittautat enne ja jälkeen dynossa, ylärekisteriin saattaa tulla jopa lisää tehoa. vauhtipyörässä kun näet on varastoitunutta liike energiaa ja kun lähdet liikkeelle niin tottakai raskaassa vauhtipyörässä on enemmän energiaa kun todella kevyessä ja näin tämä energia auttaa moottorin tuottaman väännön lisänä liikkeelle lähdössä kun kierroset ei laske niin nopeasti kun löysätään kytkin nopeasti mutta sitten taas kun kiihdytetään niin raskas vauhtipyörä pyrkii estämään nopeat kierrostenmuutokset myös kiihytettäessä ja massa hidastaa moottorin kierrosnopeuden kasvua, eli hidastaa kiihtyvyyttä.
14.5.2012 16:26
14.5.2012 16:31
14.5.2012 16:40
14.5.2012 17:16
14.5.2012 17:36