Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Re: Tzr 2-tahti vanhus 1500Km outoa kilinää yläpäästä? Ehdot

25.5.2012 23:39

Apikka vie ;)
Viimeksi muokannut jone696 päivämäärä 25.5.2012 23:49, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Tzr 2-tahti vanhus 1500Km outoa kilinää yläpäästä? Ehdot

25.5.2012 23:46

Pakko oli ajaa kotiin, ei ollut pyörän hakijaa, jotain +|- 70km/h ajelin. Kuunneltiin kaverin anssa sitä helvetin ärsyttävää sirinäkolinaa. Kaikki pultit ja mutterit kävin läpitte kotona.
Sitte kaverilla otettiin kytkin auki, ei löytyny irtonaisia osia. Sitten sylinteri... Jumalauta, naarmujahan sieltä löyty. No niitähän on aina, eikä tuo sylinteri ole vielä pilalla. Todella pieni hoonaus ja vanha ilman putsari takaisin. Männästä huomas et oli hiekkaa päässy putsarista, vaikka kunnolla öljysin. Onko noissa putsareissa tapana päästää hiekkaa helposti? Huomas ihan selvästi huuhtelujen kohalla männässä (ennen ensimmäistä rengasta kannesta päin katottuna) oli sellaisia ¨kiven iskeymiä¨, ei kuitenkan mitään suurempaa. Kilinän syyytä ei kuitenkaan, löytynyt eikä laakereissa pitäisi mitään väljää olla. Oikee ammattilainen kokeili, joka on tehnyt tekniikka juttuja kaksi ja nelareiden parissa ikänsä.
Palotila oli karstottunut todella vähän verrattuna edelliseen tarkastus kertaan ja kansi pahvi vuotanut jähdyttimen puolelle jälleen kerran, kovemmat aineet käyttöön ensitilassa. Nyt kiinni 10 lämpöarvon tulppa, katsoin tulppaa ajon jälkeen ensimmäisellä käyttö kerralla, oli ihan hyvän värinen. Ei liian tumma mutta ei liian vaaleakaan. Suuttimia säädetty, nyt kiinni 165 ps, K21 neula mahd. laihalla. ps 65.
Dellorton 30mm kaasari jos joku ei ole vielä sitä saanut selville
Huomenna kamat takas kiinni ja kokeilee mistä se ääni vois tulla, voi tulla tasapainotus akselista jos ns. jako mennyt sekaisin kytkin remotissa ( jos edes mahdollista) en ole perehtynyt tasapainotus akseliin aiemmin, eka kerta kun edes ymmärrän sen tarkoituksen ja toiminnasta en oo vielä ees kerennyt lukea. Pitäis saada korjattua jos vika on siellä...

Tästä jatkamme, tänään lähemmäs 5 tuntia tais vierähtää purku/ihmettelemis hommissa, huomen aamulla lisää

SuolakurkkuJooseppi kirjoitti:Juu suosittelisin kanssa että avaat ja katot mikä mättää ettei mee abbeyn työt hukkaan.

Ps. todellakin propsit tästä projektista että kerrankin joku keskittyy kunnolla virittämiseenkin (ja vielä näin vanhaa pyörää) eikä vaan ulkonäköön panosta kuten esimerkiksi minä :) Ja kyllähän tässä toki ulkonäkökin koheni.


- Vanhassa pyörässä on paljo enemmän tekemistä ku jossakin bolt on uusissa 2T jossa kaikki toimii jo valmiiksi, tässä oppii. Eikä osat ole niin kalliita
Kyllä tässä yritetään parasta aikaiseksi saada, mut eka tekniikka projekti niin vähä vaikeuksia ymmärtää ja korjata sellasita mistä ei ole ikinä kuullut. Tässä oppii.

Re: Tzr 2-tahti vanhus Mäntä otettu esille, vikaa ei löydy.

26.5.2012 2:01

Pakoaukonsäätimen akselit näissä joskus kolisee, jos sattuu vähän väljää olemaan, mutta tuskinpa siitä on kyse. Mitä meinaat, että tasapainoakselin jako sekaisin? Kai kuitenkin oot laittanut tasapainoakselin ne kohdistusmerkit kohdalleen?

Re: Tzr 2-tahti vanhus Mäntä otettu esille, vikaa ei löydy.

26.5.2012 10:23

En mä ees tienny koko akselista. Enkä kohdistus merkeistä, eilen isäpuoli mainitsi siitä niin aloin vasta ihmettelemaan. Missä ne kohdistus merkit on???

Re: Tzr 2-tahti vanhus Mäntä otettu esille, vikaa ei löydy.

26.5.2012 10:26

Kytkinposkelta ne yleensä löytyy.

Re: Tzr 2-tahti vanhus Mäntä otettu esille, vikaa ei löydy.

26.5.2012 12:28

Kytkinpuolen kun avaat niin siinä on se kampiakselin ratas ja siinä vieressä tasapainoakselin ratas ja niissä rattaissa on merkit jotka pitää osua kohdillee. Täriseekö pyörä tyhjäkäynnillä? Mulla kun oli ne kohdistukset pielessä niin pyörä täris ihan hirveesti kun pyöri tyhjäkäyntiä, ei sitä oikein muuten huomannut..

Re: Tzr 2-tahti vanhus Mäntä otettu esille, vikaa ei löydy.

26.5.2012 16:07

Noniin pyörä kasattu ja testit heitetty, lähdin tankkaamaan nii alko pätkimään ja sammu melkeen samantien. Varmaan paskaa kaasarin täydeltä... Hyvin liikku muutoin, kilinä ei vaan hävinnyt minnekkään...
Laitoin uuden kannen tiivisteen (halkaisin levyt toisistaan poraamalla niitin ja otin keskilevyn pois kokonaan, pelkät päällys levyt kiinni joten squish tais nousta 1,1mm kun ennen oli 0,8mm.
Eli kärrin kanssa kotiin ja nytten tuolla helteessä alan purkamaan ja vaihtamaan tuon hiekkaa läpipäästävän muovi paskan poies. Saas nähä mitä saadaan aikaiseksi, ulkonäkö parannusta ja muutosta piti tänään tulla mutta päädyttiin tähän. Tällästä se on. :seko: :seko:

E: Pätkimisen syy löyty, tulppa meni paskaks matka ajokilometrien takia, ilmeisesti 10 lämpöarvon tulppa on täsykaasu vedoille juuri paras tulppa, mutta ei kestä matka ajoa kun +|- 200km.
Br9es on taas sitten mielestäni liian matalalämpöinen ja voi aiheuttaa täys kaasulla ajettaessa nakutus ilmiön, koska tulppa ei jäähdy tarpeeksi hyvin, vaan hehku ja sytyttää seoksen ajoissa.
Eli joko ajetaan matka ajoa tai sitten täs kaasulla...

Re: Tzr 2-tahti vanhus Mäntä otettu esille, vikaa ei löydy.

27.5.2012 12:46

kokeile br9eg tai br10eg. Kestävempiä ja noi es tulpat on mopo tulppia.. ;)

Re: Tzr 2-tahti vanhus Mäntä otettu esille, vikaa ei löydy.

27.5.2012 12:58

Hmmm jännä juttu, oks kellään englannin kielistä tai suomen kileistä artikkelia noista tulpista, olis kiva perehtyy noihinkin tarkemmin ku on aika tärkee toi nakuttaako vaiko eikö, tieto.

Mites iridium, kestääkö 2 tahtisessa korkee puristeisessa 11krpm kierroksia?

Re: Tzr 2-tahti vanhus Tulpan valinta, mikä kestää mikä ei?

27.5.2012 13:54

Ainakaan mitossa ei kestä.

Re: Tzr 2-tahti vanhus Tulpan valinta, mikä kestää mikä ei?

27.5.2012 15:32

Iridium tulppa vaan kehiin. Kestää pidempään ja puhdistaa itse itseään.
Kotarissa ajettu vaikka kuinka ja kauan samalla tulpalla.

Re: Tzr 2-tahti vanhus Tulpan valinta, mikä kestää mikä ei?

27.5.2012 21:43

Muistan et viime kesänä 10 tulpan kanssa oli ongelmia matka ajossa.
Oks iridiumin 10 tulppa paljon kestävämpi matka ajossa, vai hajooko sekin matka ajossa?

Re: Tzr 2-tahti vanhus Tulpan valinta, mikä kestää mikä ei?

27.5.2012 21:45

Hajoaa varmaan herkemmin. Laita eg

Re: Tzr 2-tahti vanhus Tulpan valinta, mikä kestää mikä ei?

27.5.2012 23:35

No mitä eroo on esim: BR10ES ja EG:llä toinen oli ainaki kalliimpi ja siin oi joku speciaali päällyste eektridssa vai mitä hevettiä?

Re: Tzr 2-tahti vanhus Tulpan valinta, mikä kestää mikä ei?

27.5.2012 23:53

BR10ES tulpassa on kuparisydämminen keskikärki, kun taas EG tulpassa keskikärki on jonkinlaista nikkeliseosta. Suurin ero on varmaan siinä kumpi materiaali kestää kovempaa lämpöä / kauemmin lämpöä,ja siinä millälailla tulpan kärki karstoittuu. EG siis ainakin hinnaltaan "parempi" tulppa. Kokeilemalla ja vertailemalla saat selville onko suurempaakin eoa.