Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Re: WR180 | Sini-valko | Ideoita? || Kuvia s.20->

16.3.2013 14:08

Koska vakiokeula toimii vallan mainiosti katuajossa.

Re: WR180 | Sini-valko | Ideoita? || Kuvia s.20->

16.3.2013 14:55

Keula ei paljoa maksa? Okei, käytetty keula on noin 300-800€. Sen sovitus paikalleen, keulan huolto, mahdollisesti jousien vaihto sekä pakkojen shimmaus, riippuen siitä missä käytössä keula on ollut ja miten lähellä keulan arvot on kyseiseen pyörään ja käyttöön.

Kun homman tekee kunnolla että USD keulasta on muutakin kun ulkonäöllistä iloa, hommaan menee helposti 1000-1500€ kun asiat tekee kunnolla. Seuraavaksi huomaa että takakeppi on käyttökelvoton kun on toimiva keula, siihen vielä 500-1000€... Sen jälkeen onkin WR:ssä sellainen alusta että alkaa miettiä mitä tehdä moottorille että saa tehoja lisää...

Ei kannata, paitsi jos on niin ulkonäköfriikki että on pakko saada joku loppuunraiskattu halpa USD keula kiinni siksi että pääsee lesoomaan USD keulalla.

Re: WR180 | Sini-valko | Ideoita? || Kuvia s.20->

16.3.2013 15:10

kyllä melko jantteri saa olla että 1000e yhden keulan laittoon.. Purkurossista voi helpolla saada 100€:lla ja 900€ ei saa millään menemään sen huoltoon ja sovittamiseen :lol:

Seuraavaksi huomaa että takakeppi on käyttökelvoton kun on toimiva keula


Mielestäsi tässä on nyt siis käyttökelvoton keula, kun kerran takaiskari toimii sen kanssa? En ihan ymmärrä miksi joku järeämpi usd ei voisi pelata vakio takaiskarin kanssa, kun kerran säätömahdollisuuksiakin on niin paljon :roll:

Re: WR180 | Sini-valko | Ideoita? || Kuvia s.20->

16.3.2013 15:23

OziBo_ kirjoitti:Mielestäsi tässä on nyt siis käyttökelvoton keula, kun kerran takaiskari toimii sen kanssa?

Missä välissä Arska sanoi noin? Hän vain tarkoitti, että jos pyörään laittaa erittäin hyvin toimivan ja säädetyn usd-keulan, niin takapomppukepin ominaisuudet eivät vastaa keulan ominaisuuksia->paska yhdistelmä. Vähän sama juttu, kuin laittaisi eteen markkinoiden parhaan 12mäntäisen brembon puristimen ja 350mm kelluvan hiilikuitulevyn ja taakse laitettaisiin rumpujarru.

Re: WR180 | Sini-valko | Ideoita? || Kuvia s.20->

16.3.2013 15:36

Yaaamaha kirjoitti:
OziBo_ kirjoitti:Mielestäsi tässä on nyt siis käyttökelvoton keula, kun kerran takaiskari toimii sen kanssa?

Missä välissä Arska sanoi noin? Hän vain tarkoitti, että jos pyörään laittaa erittäin hyvin toimivan ja säädetyn usd-keulan, niin takapomppukepin ominaisuudet eivät vastaa keulan ominaisuuksia->paska yhdistelmä. Vähän sama juttu, kuin laittaisi eteen markkinoiden parhaan 12mäntäisen brembon puristimen ja 350mm kelluvan hiilikuitulevyn ja taakse laitettaisiin rumpujarru.

+1 Itekkin kannatan kyllä usd keulaa ulkonäön takia ja ajettavuuskin ihan eriluokkaa jos se keula on iskussa, vakiokeula menee normiajossa kyllä mutta hyvin säädetty usd on ihan eri maasta, mikäli toi keula on suht samanlainen ajaa kuin deeteen.

Re: WR180 | Sini-valko | Ideoita? || Kuvia s.20->

16.3.2013 15:46

Tässä on kyllä aivan naurettava keula, mopon keulan luokkaa :D Leveet vanteet, matala pyörä ja jykevä keula kyllä kuuluu supermotoon, niinkuin Ozzi sanoi. WR:stä kyllä ei löydy oikein mitään noista kun vielä pistetään perä oikein jonnekorotuksella korkeaksi. Esim. TM SMR mikä täälläkin kylillä pyörii, takana levee rengas ja kullanvärinen jykevä USD niin siinä on kunnon supermototyyliä, on todella hyvännäköinen 8) Toisaalta koko vehje on sitten aivan erihintainen mitä nämä. Eihän kukaan Kotariinkaan laita koropalaa :D

Re: WR180 | Sini-valko | Ideoita? || Kuvia s.20->

16.3.2013 19:04

Joo tottakai usd keula tähän, koska toi vakio keula on järkyttävä rimpula usd keulaan verrattuna! Ja saatoin naurahtaa murska arskan keulan vaihto budjetille :lol:

Re: WR180 | Sini-valko | Ideoita? || Kuvia s.20->

16.3.2013 19:13

Ei se todellakaan ole naurettava, jos hyvää keulaa tohtii. Parilla sadalla saa kyllä USD-keulan, mutta se ei ajo-ominaisuuksilta ole sinne päinkään verrattuna kunnon keulaan.

Re: WR180 | Sini-valko | Ideoita? || Kuvia s.20->

16.3.2013 19:43

On se kyllä aika naurettava. Ei sitä tarvii uutena ostaa ja melko huonokin usdi on parempi kuin tuo vakiokeula. Purkupyörästä esimerkiksi juuri ostaa keulan niin eipä se maltaita maksa. Ja näinköhän on tuo vakiokeulakaan ja takaiskari miten hyvin säädetty jnejne. Joten jos usdin hommaa niin eikai sekään pakko ole huippukeulaa ostaa ja käyttää ammattilaisella shimmattavana? :roll:

Re: WR180 | Sini-valko | Ideoita? || Kuvia s.20->

16.3.2013 20:06

Murska Arska kirjoitti:Keula ei paljoa maksa? Okei, käytetty keula on noin 300-800€. Sen sovitus paikalleen, keulan huolto, mahdollisesti jousien vaihto sekä pakkojen shimmaus, riippuen siitä missä käytössä keula on ollut ja miten lähellä keulan arvot on kyseiseen pyörään ja käyttöön.

Kun homman tekee kunnolla että USD keulasta on muutakin kun ulkonäöllistä iloa, hommaan menee helposti 1000-1500€ kun asiat tekee kunnolla. Seuraavaksi huomaa että takakeppi on käyttökelvoton kun on toimiva keula, siihen vielä 500-1000€... Sen jälkeen onkin WR:ssä sellainen alusta että alkaa miettiä mitä tehdä moottorille että saa tehoja lisää...

Ei kannata, paitsi jos on niin ulkonäköfriikki että on pakko saada joku loppuunraiskattu halpa USD keula kiinni siksi että pääsee lesoomaan USD keulalla.

Ja mitä väliä on sillä onko shimmit ihan kohillaaan kun ei tämä pyörä taida tulla radalle, vaan perus katuajoon.

Re: WR180 | Sini-valko | Ideoita? || Kuvia s.20->

16.3.2013 20:20

Se on totta että ulkonäkösyistä jos vaihtaa kevariin keulan usdiin niin ei mene 1000€. Mutta ihan enskaan kun hakee parempaa alustaa niin tonni ei riitä mihinkään.

Usdi on pakollinen kun teet ulkonäön kannalta hienoa. Ja ei mitään koroa
http://www.motot.net/galleria/kuva129340/
http://image.nettix.fi/extra/bikeimg/13 ... da543d.jpg

Re: WR180 | Sini-valko | Ideoita? || Kuvia s.20->

16.3.2013 20:52

OziBo_ kirjoitti:kyllä melko jantteri saa olla että 1000e yhden keulan laittoon.. Purkurossista voi helpolla saada 100€:lla ja 900€ ei saa millään menemään sen huoltoon ja sovittamiseen :lol:


Se riippuu minkä keulan sinne laittaa ja minkä kuntoisen. Ostetaan samalla kunnon keula, Kotarin WP keulaa saa käytettynä 300-500€. Kun keulan historia ei ole tiedossa niin se kannattaa käyttää huollossa joka maksaa noin 100-150€. Jos siihen pitää vaihtaa liukuholkit, tulee joitain kymppejä lisää, samoin stefoista. Jos vielä pitää vaihtaa jouset ja shimmittään niin loppusumma kasvaa. Toki jos löytää jonkun hinnat alkaen Paiolin tai vastaavan keulan, ei siinä välttämättä muutu muu kun ulkonäkö. Siinä tapauksessa mun mielestä pelkän ulkonäön takia ei kannata laittaa aikaa ja vaivaa keulan päivitykseen.

ktmbomber kirjoitti:Ja mitä väliä on sillä onko shimmit ihan kohillaaan kun ei tämä pyörä taida tulla radalle, vaan perus katuajoon.


Ei sillä mitään väliä olekkaan jos pyörän ajo-ominaisuudet ei merkitse mitään ja alustan muutoksia tehdään pelkästään ulkonäöllisistä syistä. Mä taas kuulun siihen koulukuntaan että pyörä saa olla vaikka miten pirun ruma raato, mutta ajettavuus ja alusta pitää olla kunnossa, mulla kun nämä vehkeet on ajoa, ei nakarilla esittelemistä varten. Jos USD:ssä on setupit perseellään niin WR:än vakiokeula toimii taatusti paremmin kun valmiiksi loppuun ajettu ja väärillä säädöillä oleva parin sadan USD keula. USD keulan vaihtaminen ei automaattisesti tarkoita sitä että keula muuttuisi paremmaksi, snägäri-uskottavammaksi kylläkin...

Turha tästä on tehdä elämää suurempaa asiaa, jokainen tekee mitä tekee. Mulla on tapana kertoa miten itse tekisin asiat ja millä perustein, siperiassa on käyty moneen kertaan ja sillä reissulla on opittu yhtä sun toista.

Re: WR180 | Sini-valko | Ideoita? || Kuvia s.20->

16.3.2013 22:41

Murska Arska kirjoitti:Ei sillä mitään väliä olekkaan jos pyörän ajo-ominaisuudet ei merkitse mitään ja alustan muutoksia tehdään pelkästään ulkonäöllisistä syistä.


Arvaappa kahteen kertaan mikä on se painavin kriteeri keskimääräisellä kevarijampalla? Ulkonäköhän se on ja siksi ne muutokset tehdään aina vain ulkonäön, ei suinkaan ajettavuuden, parantamiseksi. Melkein myös väittäisin, että tuo WR:n oma keula, joka on siihen tehtaalla laitettu ja säädetty sopivaksi, on huomattavasti parempi kuin tuollainen suoraan toisesta pyörästä revitty shimmittämätön USD-keula.

Pidä siis vain Alexir pintasi. Ei se USD ole mikään pakollinen hienoon pyörään.

Ja kyllä, oli todellakin ensimmäistä kertaa postattava pitkään aikaan, kun niin älyvapaata keskustelu alkoi olla, että ihan itketti.

Re: WR180 | Sini-valko | Ideoita? || Kuvia s.20->

16.3.2013 23:00

Juuri niinku comanche sano, kunnon enskaan jos haluu rataenkkoja paukutella, ei riitä 1000e alkuunkaan, vaan suht paska on tuo 125 hussenkin vakiokeula ja kovin moni sillä näyttää 2 vuotta pärjäävän.. En oleta etta Yamaha WR:n on yhtään sen parempi. Ja kun kerran ideoita kaivataan, ja valtaosa pitäis pyörän ulkonäköä parempana usd:n kanssa, miksi sitä ei laittaisi? Voisin lyödä vetoa että hommasta selviää max. 250e:llä, jos osaa vähän kauppaa käydä. vähintään samoilla ajo-ominaisuuksilla. :roll:

Hän vain tarkoitti, että jos pyörään laittaa erittäin hyvin toimivan ja säädetyn usd-keulan, niin takapomppukepin ominaisuudet eivät vastaa keulan ominaisuuksia->paska yhdistelmä

Tällä hetkellä siinä on kuulemma hyvä keula. Sekin pärjää takaiskarin kanssa, miksei sitten se hyvä usd myös? Ihan kuin perus mopojantteri huomaisi eron snägärin kierrossa :lol:

Re: WR180 | Sini-valko | Ideoita? || Kuvia s.20->

16.3.2013 23:20

Juu ei tuohon kyllä noin paljoa saa rahaa ihan helposti (ellei osta jtn yber kalista). Jos käytetyn ostaa ja huoltaa sen ite ja muutenkin kaikki asennus/esim jarruadapterin teko onnistuu niin aika hyvän saa kun ite tekee. Ei tuo minunkaan keula maksanut omaisuutta vaikka gasgasista onkin. Itellä en kylläkään keulaa vaihtanut pelkästään ulkonäkö syistä.