Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Re: DT 170 R -90 ja TZR 125 -89

7.1.2013 20:41

Romut on taas niin levällään että edes selvää kuvaa ei meinaa saada :lol:

Kuva

Kuva

Kuva

Tuossa on aikalailla se kulma mihin tuo perse nyt tulee, penkistä tulee littanlättänä=epämukava ja sekin saadaan ihan inhimilliseen asentoon. Perä on jotain perus neliöputkea riittävällä ainevahvuudella ja kokokin on melko soppeli, tarkotus olis tuolta ihan lopusta vielä kaventaa tuo perä niin että siitä tulee keveemmän näkönen. Underiksi vois laittaa ihan vaan perus alumiini-tippapelti levyn.

Tässä haaveilin jos laittas sellasen melko lyhyen änkän joka kulkis tuosta penkin alta, sillä pääsis eroon tuosta sysirumasta ja isosta vakioänkästä.

Re: DT 170 R -90 ja TZR 125 -89

7.1.2013 20:56

on toi kyllä aika raju kulma :D
Ei paljoa tartteis laskea että tulis huomattavasti parempi(mukavampi istua)

Re: DT 170 R -90 ja TZR 125 -89

7.1.2013 21:19

No katos juttuhan on niin että penkin etulaita tulee tohon samaan paikkaan mistä se vakiopenkkikin lähti, tuo selventäkööt:

Kuva

Ei siitä kulmasta nyt kovin paha tule.

Re: DT 170 R -90 ja TZR 125 -89

9.1.2013 2:03

Tuleekohan tästä ikinä valmista kun aina pikkusen rupeet paranteleen? :lol:

Ei siinä, aika hyvän näköseltä vaikuttaa toi jyrkempi perä! ;)

Re: DT 170 R -90 ja TZR 125 -89

9.1.2013 13:59

Eipä tällasta vanhaa ruoskaa oikein raski rahalla laittaa ja ainahan sitä parannettavaa löytyy. Eli ei tule koskaan valmista :lol:

Re: DT 170 R -90 ja TZR 125 -89

14.1.2013 18:19

Meni vajaa viikko ettei taas tullu laitettua projuja ollenkaan. Tänään otin koulun jälkeen ja menin TALLIIN!

Ekana listalla oli penkki, miten toteuttaa istumiskelpoinen penkki tallista löytyvillä tavaroilla... Siihen tarvittiin mm. kuumailmapuhallinta ja rälläkkää. Ei muutako arvailemaan ;)

Kuva

Sitten katselinkin etuloksua ja mietin kuinka ruma se onkaan ja kaiken lisäksi niin korkeallakin että väliin mahtuu melkein nyrkki :lol: Maalarinteippiä merkiksi ja rälläkällä raaka työstö ja puukolla sulanut muovi pois. Lokari istutettiin alas, lähes renkaaseen kiinni sen verran että näytti hyvältä. Kiinnitys on toteutettu vakioreikiin mutta pitemmillä pulteilla, tzr omistajat kyllä hoksaa!

Kuva

Kuva
Ja kuvassa on sitten m6-pultin kanta joka EI mahdu lokasuojan ja renkaan väliin 8)

Mutinat ja jupinat otetaan vastaa, vieläkin naurattaa tuo pattesin kommentti :lol:

Re: DT 170 R -90 ja TZR 125 -89

14.1.2013 19:32

Toimii! ;) Eturenkas vähä huonos kunnossa, ei viel paha.
Ootko mitää katetta taakse aatellu, vai perus faitteri peltiä?

Re: DT 170 R -90 ja TZR 125 -89

14.1.2013 21:35

Joo renkaat on aika finaalissa, ihan paska pitokin tuossa etusessa on meinaan joskus melkein lähteny alta :lol: Taakse tulee peltiä silleen nätisti, takavalo ja vilkut jonnekin piilottaa ja sit lisää peltiä 8)

Tietty jos halvalla sais niin vois renkaat tohon uusia, kymellähän oli muistaakseni sähkötkin tollaseen ruoskaan, haluuks myydä opiskelija-alennuksella? :lol:

Re: DT 170 R -90 ja TZR 125 -89

15.1.2013 22:54

Päivää että pätkähti! TZR sai taas hieman huomiota osakseen. Perä oli liian pitkä, hyihui ja äkkiä poikki:

Kuva

Lyhensin siis penkkiin asti, tuon raudan hitsasin tueksi ja penkin ja tulevan änkän kiinnikkeeksi. Takavalon teen siis penkin alle piiloon katseilta, perän kulmasta johtuen se myös näkyy sieltä ja vilkutkin tulee, sijainti on vielä mietintäasteella. Kilpi renkaan viereen niin lähelle vannetta ku vaan saa, tuossa kuvassa on oikean kokoinen mallikilpi:

Kuva

Kyl se sinne istuu, eiköhän se kelpaa...

Ja pakoaukon speksit tuli mitattua, tarkotuksena suunnitella ja tehä putki tähän. Detsi tuubikin on vielä kesken, johtuen omasta tyhmyydestä eli siitä etten suunnitellut mutkia yms. valmiiksi vaan kuvittelin että se taipuu leikkaa liima tyylillä. Ei toimi, älkää ite testatko :lol: aivan helvetin työläs tehä ja lopputulos kärsii tyylin puutteesta.

Kuva Pakko tuokin laittaa ku amatööri onnistu niin hyvin 8)

Niin ja änkkä tulee siis penkin alle, mallia lyhyt ja sellanen littana. Tekijänä toimii metallipuolen opiskelija ja aikoo tehä sen rosterista ja koska äänet tulee olemaan melko kovat sellasella 15cm pitkällä reikäputki villaänkällä niin siihen tullee jonkinlainen db-killeri jolla saadaan hätätapauksessa äänitasoa rajoitettua niin että pyörä kelpaa vaikka katsurille, muutenkin valot laitetaan sillä periaatteella että pyörän voi mitään muuttamatta katsastaa.

Re: DT 170 R -90 ja TZR 125 -89

18.1.2013 22:54

eturengas tulee vielä kivan lähemmäs lokaria kun laittaa uuden kumen 8)

Re: DT 170 R -90 ja TZR 125 -89

18.1.2013 23:41

Onneksi loksua saa puol senttiä ylöspäin prikkoja vähentämällä 8) vaikka tuskin tulee tarvetta... Asiasta kukkapurkkiin: Pakoaukon ajoitus olis mun astelevy mittaaksien mukaan 204 astetta, aika paljon! Toisaalta YPVS kyllä muuttaa tilannetta aika paljon. Putkea tässä jo hetken pyöritin blairexhaust 2.3 ja suunnittelin taivutteluja, kuvaa jostain sitku on jotain kuvattavaa :lol:

Niin ja valoiksi on tulossa tuplavalot kun tuolta tallista kaks pikku valoa löytyy, pikkusen saa taas miettiä ja suunnitella :lol:

Re: DT 170 R -90 ja TZR 125 -89

19.1.2013 15:59

Hyvän kuulonen toi änkkä ratkasu, pitkästä aikaa joku erilainen ku shorty tai jumalaton pörinäpönttö :)!

Re: DT 170 R -90 ja TZR 125 -89

20.1.2013 0:58

Joo tässä suunniteltu että tuleeko siihen änkkään sitten kaks reikää joista sitä savua sitten ulostetaan, siis rinnakkain silleen kivasti... Saattais olla hienokin, noh huomenna otan mitat ja laitan suunnitelmat tekijälle. Detsin tulevan keulan huollon aloitin, siis avasin toisen putken koska stefa vuoti, uutta tilalle ja keula kasaan. Detsiä en ala purkamaan ennen kuin tzr on edes jokseenkin valmis.

Re: DT 170 R -90 ja TZR 125 -89

20.1.2013 20:02

Tetsarin putken paperimalli on aika lailla valmis, pitää vielä tehä se ihan oikea putkula :lol: . Vastakartio menee aika pitkälle, mutta siihen kyllä saa tehtyä soppelin mutkan loppupilliin. Jokainen mutka on 20 astetta, joten lopputulos on sulava. Hitsausvälineenä toimii kaasu joten alkukäyrän mutkaa hitsatessa joutuu todella huolella lämmittämään ettei sula koko paska muodottomaksi, kun kapeimmillaan nuo palat on 1,5cm leveitä.

Kuva
Siinä on ensimmäinen proto, jossa vastakartio jäi 5cm päähän renkaasta, leikkasin vaan saksilla poikki tuon ja mietin uudelleen.

Kuva
Lopullinen alkukäyrä

Kuva
Prototyyppi paikoillaan teipin varassa kuvan oton vuoksi

Tuossa ois linkit vielä eilisiin keulan purkukuviin:

http://i1150.photobucket.com/albums/o612/_rieska_/Yamaha%20DT%20125%20R/IMG_20130119_161014.jpg
http://i1150.photobucket.com/albums/o612/_rieska_/Yamaha%20DT%20125%20R/IMG_20130119_163228.jpg
http://i1150.photobucket.com/albums/o612/_rieska_/Yamaha%20DT%20125%20R/IMG_20130119_161006.jpg

Re: DT 170 R -90 ja TZR 125 -89

22.1.2013 21:56

Ehottomasti tuplaulostulolla änkkä! Eihän sitä hitsata tarvi lyö paperimallin pääle kuidut ja sillä selvä ;)