Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Re: Skyteam monkey 125 laittelua (140cc)

25.11.2014 2:18

ainakin omassa minicrossissa ja 3 kaverin mincrosseissa kaikissa esiintynyt tuota pätkimistä, toisissa useemmin ja toisissa harvemmin ja se hävis kaikista TINAAMALLA cdi boksin piuhat johtosarjaan (Siis niin että se ei ole enää irrotettavissa vaan liitos on jatkuva :lol: :D ). siinä liittimessä ei ollut silmämääräsesti oo _mitään_ vikaa mutta heti tinattuaan kaikki pätkiminen hävis. yhestä minicrossista hävis kipinä aivan yhtäkkiä ku käytettiin cdi liittimestä irti ja laitettiin takas, eikä nitkuttelemallakaan tullu takas, kaikki muut liitokset oli jo tinattuja joten vaihtoehdoksi jäi vain tinata siitäkin liittimet suoraan kiinni, ei oo ollu kipinän kans ongelmia sen jälkeen 8)

myös laihalla käynti on pätkittänyt mutta osa kaasulla ei sillon pätkinyt vaan pätki VAIN täyskaasulla.

Re: Skyteam monkey 125 laittelua (140cc)

25.11.2014 15:43

Nyt ei pyörä enää käy edes kaasarin ''vakio'' asetuksilla, joilla ennen kävi ihan hyvin. Alkaa ihan kirjaimellisesti vituttamaan toi paska laitos.

Lähtee varmaan odottelemaan parempia päiviä. Vien kilvet tänään takaisin konttorille.

Re: Skyteam monkey 125 laittelua (140cc)

25.11.2014 19:45

^ tuo vahvistaa vaan sitä päätelmää että sähköissä vika. :roll:

Re: Skyteam monkey 125 laittelua (140cc)

26.11.2014 1:09

Joo. Pitää perehtyä lähemmin kun saa taas motivaatiota. Onhan tässä aikaa rakennella mutta suotta enää seisottaa kilvissä ja vakuutuksissa.

Noi sähköt on kyllä olleet tossa pyörässä ihan uskomattoman paskat.

E:
Motivoiduin jo nyt kattelemaan, nyt mopo käynnistyy ja käykin hetken aikaa, eli noin
5-10sekuntia, jonka jälkeen sammuu. Kaasarista tulee imupuolelta seosta ulos kun sammuu.

Re: Skyteam monkey 125 laittelua (140cc)

26.11.2014 19:08

Hei! Itellä oli joskus samalla tavalla oman 110cc Mankin kanssa. Sillon oli muistaakseni vikana impulssikäämi joka oli päässyt liikahtamaa koska oli vaan yhdellä ruuvilla. Toki lähes samalainen vika tuli myöhemmin ja vikana oli kansi :( Noh onnea vaan vian etsimisen kanssa :)

Re: Skyteam monkey 125 laittelua (140cc)

27.11.2014 16:25

Se käy nyt. Vaikkakin vain ryyppy päällä ja huutaen, ryypyn kun ottaa pois pyörä sammuu tyhjäkäynnillä, kaasulla pysyy käynnissä. Alkukäyrä hehkuu punaisena kun on käynyt hetken, joka viittaisi taas liian laihaan seokseen. Pääasia on kuitenkin se että se taas käy ja nyt on hyvä lähteä kokeilemaan neulan säädöllä rikkaammalle/ isommalla pääsuuttimella.

Kokeiltua/tehtyä/karsittuja vikapaikkoja:
-Uusi tulppa
-Uusi tulpanjohto
-Kokeiltu eri tulpanhatulla
-Väännetty cdi:n pinnit vähän viistoon
-Vaihdettu bensaletku
-Tarkastettu bensahanan toiminta
-Valutin läpinäkyvään muovimukiin bensaa eikä sen seassa näkynyt vettä
-Kipinä tarkastettu ja vaikuttaisi olevan ihan hyvä
-Puolaan maadoitusjohto suoraan puolan ''rungolta''
-Tulpan kärkiväli katottu, on 0,7mm
-Venttiilinvälykset säädetty lievästi pienemmiksi, nyt imu karvan vajaa 0,10mm ja pako 0,10mm
-95 pääsuutin vaihdettu sekä bensapintaa säädetty lievästi ylemmäs

Re: Skyteam monkey 125 laittelua (140cc)

27.11.2014 17:11

Jännä jos yhtäkkiä vetää noin laihalle. Imuvuotoa esim kaasarin tiivisteistä?

Re: Skyteam monkey 125 laittelua (140cc)

28.11.2014 3:49

Tyhjäkäynnille ei vaikuta pääsuutin eikä neula ollenkaan vaan tyhjäkäytisuutin ja seos\ilmaruuvi. Tyhjäkäyntisuutinta isommaksi siis ja varmistappa ennen että on auki se vanha suutin, katot valoa vasten että on pyöreä rei läpi. ei tarvi olla ku puolen millin roska niin tukkii sen

Re: Skyteam monkey 125 laittelua (140cc)

30.11.2014 18:06

Itellä oli kans Ex 125 apen kanssa sama ongelma viimetalvena, tyhjäkäyntiä / pintakaasulla vetoa ei löytynyt vaikka kuinka hakemalla haki seosruuvin ja tyhjäkäynnin asentoa.

Isompi tyhjäkäyntisuutin ratkas ongelman melkein samantien. Suosittelen 3 - 5 numeron välein kokeilemaan. Kun sopiva löytyy, niin seosruuvi jäi ittelläni sellaset 0,45 kierrosta kiinni asennosta auki viileemillä keleillä. Kierrokset ei myöskään jääny kaasun päästön jälkeen "leijailemaan", eikä paukuttanut putkessa moottorijarrulla.

Sillon yleensä tuo seos aika kohillaan.

Sulla on ihan ok putsarikin tohon säätöhommaan, pienen imuvastuksen toi pikkunelari aina vaatii ja noissa oravakaappareissa (powerfilsu) toi imuvaste on aika olematon, jolloin ton tk seoksen löytäminen on vähän haastavampaa.

Pitkää pinnaa ja tsemppiä ;) 110- 115 Kuullostaa ihan ok:lta pääsuuttimen koolta tolle 140:selle.

Re: Skyteam monkey 125 laittelua (140cc)

3.12.2014 3:47

Vessa käy. Oli oma moka miksei toiminut. Kaasarista puuttui eräs käynnin kannalta olennainen osa nimittäin suutinputki :itku:. Oli jossain vaiheessa päässyt tippumaan kun ei ollut mitenkään erikseen kiinni siellä kaasarissa. Osui silmään kiiltävä kaasarin osa kun siivoilin vähän. Heti osasi laskea 1+1.

Käyntivideo:


Tässä pari kuvaa kun niputin moottoria, ei mitään ihmeellistä tosin. Oli muuten ensimmäinen monkey-type moottori ikinä, mistä joutui löysäämään nokkaketjun kiristimen saadakseen rattaan venytettyä nokka-akselille.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Re: Skyteam monkey 125 laittelua (käyntivideo)

3.12.2014 8:27

Hyvä että vika löytyi! Hörisee hyvin. 8)

Re: Skyteam monkey 125 laittelua (käyntivideo)

3.12.2014 13:24

Nyt on tullut tehtyä pientä testiajoa ja pyörä vaikuttaa olevan melko hyvissä säädöissä. Pätkimisongelma johtui mitä ilmeisimmin puolan maadoituksesta, jonka hoidin kuntoon etsiessäni kaasarivikaa. Ihan pieniä parannuksia keksin vielä pyörään mm. takalokarin ja rungon väliin pitäisi jonkinsortin kumit keksiä kun resonoi.

Pieni kuvasetti:
Kuva

Kuva

Kuva

Re: Skyteam monkey 125 laittelua (käyntivideo)

3.12.2014 17:58

Hyvä kuulla, että vika löyty. Hienosti hyrrää ;)

Fiksun olonen toi 140 setti, Kuulalaakeroitu nokka ja venojen koossakaan valittamista. Molkt:in kaasarikin näyttää ihan pätevältä verrattuna omaan 150 lifaniin missä oli toi 28pwk kopio jonka säätöihin saaminen oli suht tuskasta.

Mistä muuten tilasit ton motin ja onko 17 vai 20 mm vetoakselilla?

Lisähypistelynä ite lisäisin vielä pienen huohotuslähdön tosta venakopan säätökorkista. Tuskin siitä haittaakaan olis, vähens omaa stefojen pullistelupaniikkia 150 lifanin kera hieman, kun lauharia ei ollut ja kone oli kierrosherkkä.

Kilvelle kanattaa myös muovista tai 2 mm alumiinista taustateline tehä, toi kilven reunakorvista kiinnitys on vähän rujo kosmeettisesti ja se siitä aikavarmasti lähtee lentoon jossainvaiheessa.

Muuten hienosti pelastettu piikkimana. 8)

Re: Skyteam monkey 125 laittelua (käyntivideo)

3.12.2014 18:15

Ostin moottorin ebaystä sellaisesta firmasta kuin pitbike direct. Aiemmin sovin erään toisen paikan kanssa yx160 moottorista, joka olisi viimekädessä tullut maksamaan parikymppiä enemmän kuin tämä moottori mutta niillä oli suunnattomia vaikeuksia antaa swift koodia maksun suorittamiseksi niin se jäi sitten. Tämä oli nyt halvimpia mitä itse löysin toimituskuluineen.

Joku huohotin/laadukas öljycooleri siististi asennettuna voisi olla kyllä ihan hyvä juttu varsinkin kun nämä moottorit käyvät melko kuumina.
Vetoakseli lienee 17mm. En tullut mitanneeksi missään vaiheessa kokeilin vain erikokoisia rattaita eteen ja ainakin skyteam 125cc vakiomoottorin ratas sopi.

Kokeilin nyt laittaa pyörän myyntiin sellaisella hinnalla että saisin vähän korvausta kaikista työtunneista ja osista. Mieluitenhan ottaisin vaihdossa jonkin halvemman laitteen ja laittelisin sitä taas kuntoon ajan kuluksi. Ei tuota sinänsä ole pakko myydä eli voin seisottaa kilvettömänä ja ajella keväällä tovin vaikka todennäköisesti tuleekin ajeltua lähinnä kotarilla.
Mikäli ei nyt mene kaupaksi niin pitää vähän jatkojalostaa vielä.

Tässä vähän ideointia mitä voisi vielä ainakin parannella omasta mielestä:
-Pumput kiiltäviksi
-Jarrusatulan maalaus punaisella
-Ne paljonpuhutut mustat tupit, jotka itseasiassa löytyy jo mutta pitäisi vaihtaa
-Ketjuohjain

Kuva

Re: Skyteam monkey 125 laittelua (käyntivideo)

4.12.2014 12:35

Ai että kun on hieno! 8) Ja äänetkin on kohdillaan. Minkä verran tämmönen kerää vauhtia tuolla motilla?