Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja
17.8.2013 11:53
Kannattaa ennen uuden sisäkumin laittoa tutkia, mikä sen hajoamisen aiheutti. Renkaan sisäpinta käydä huolellisesti läpi, jos sieltä vaikka löytyy syy.
17.8.2013 22:29
Ei todellakaan mitään ktm lokaria
17.8.2013 22:37
Miksei? Mielestäni järkevin "aftermarket" lokari jota saa.
17.8.2013 23:37
Touko kirjoitti:Ei todellakaan mitään ktm lokaria
Ehdota toki, mikä mielestäsi olisi parempi.
Itse tykkään tuosta Suzuki RM:n lokarista, siitä sitten en tiedä kuinka hyvin se sopii Husseen. Esim:
Tuollanen YZ:n lokari voisi olla myös hieno:
18.8.2013 0:24
Omasta mielestä tosi tyhmän näköinen kun kaikki huomaa että ktm lokari hussessa. Toi rm tai yz lokari olis siitä hyvä että ne on vähän enemmän yleismallisen näkösiä. Sitä paitsi ainakin uudenmallinen ktm lokari näyttää ihan eripariselta hussen maskin kanssa.
18.8.2013 11:52
Yhden kuvan näin, missä oli tuo ktm lokari kiinni Hussessa, siinä oli uuden mallin maski niin kyllä se siihen jotenkin sopi. Mulla vaan on tuo vanhemman mallinen ja saattaa se ktm lokari näyttää vähän tyhmältä. Mutta ei se niin paljoa parantunut verrattuna vakiolokariin, että haluaisin vaihtaa vättämättä tuohon ktm:n tekeleeseen.
18.8.2013 12:01
http://www.motot.net/galleria/kuva183654/Sm-loksu ainakin sopii, enkasta en tiedä..
19.8.2013 16:44
Noniin, Mikuni on käsissä. Pitäisi vielä imukaula ja -torvi hankkia niin pääsis testailemaan.
Eilen kun otin putken irti, katselin vähän tuota pakoaukonsäädintä. Näyttäisi ainakin puuttuvan joku ruuvi tuosta kiekon alta. Kokeilin myös kalibrointia vaikka öljyvalo palaa koko ajan, eikä hyödyttänyt. Tässä pari kuvaa, niin voitte katsoa näyttääkö ulkoisesti normaalilta.
Tässä näkyy hyvin tuo tyhjä reikä:
19.8.2013 19:13
Joo siitä puuttuu semmonen pieni ruuvi.
19.8.2013 20:13
Mitenkäs toi Hussen systeemi sitten oikein säädetään? Yhtäkkiä hieman samannäköinen kuin Yamahan YPVS-hässäkkä, joka säädetään ihan vain vaijereita löysäämällä/kiristämällä. Tässä näyttäisi olevan molempien vaijerien säätö tapissaan. Ja Yammussa servo haistelee kierrossignaalia CDI-boksilta, jonka mukaan avaa/sulkee pakoaukkoa. En vain käsitä, miten öljyvalo liittyy milläänlailla pa-säätimen toimintaan. Tosin tässähän on Italialaiset sähköt.
19.8.2013 20:20
Tuossahan tuo öljyvalon tarpeellisuus tulee selville:
http://www.motot.net/wiki/Husqvarna_SM_ ... alibrointiPitää huomenna vaikka värkkäillä noilla vaijereilla, jos se niistä on kiinni, kun vaikuttaa olevan tosiaan kireällä.
19.8.2013 21:28
Jos vaijerit on tiukattu liian kireälle niin pa-säädin ei liiku mihinkään ja silloin pitäisi periaatteessa mittaristossakin palaa ecu 6. Tsekkaa että kumpikin vaijeri antaa aavistuksen löysiä sivuttain ja jos ei vieläkään herää niin löysää vielä toinen aavistus. Ainakin omassani kuuluu pyörää käynnistäessä pari kertaa surinaa pa-säätimestä, en sitten tiedä miten tuossa yksilössä. Tuo puuttuva ruuvi on tosiaan vain kiinnike pytyn kylkeen, mutta toki suositeltava olla paikallaan..
19.8.2013 22:39
Joo, kokeilin tuota laippaa meisselillä pyörittää mutta ei se pyörinyt ollenkaan. Huomenna sitten kattoa, mikä sitä vaivaa.
20.8.2013 19:09
Nyt on vaijereilla värkätty. Kun löysäsi vaijereita, sai laippaa pyöritettyä. Tarkistin pakoaukosta samalla, miten pakoaukonsäädin liikkui ja hyvinhän se siellä liukui. Mutta, säädin vaijerit kunnolla, että säädin nousi aivan ylös ja laski aivan alas, sitten putki kiinni ja kokeilemaan. Eikä liiku vieläkään. Nyt säädin jäi johonkin asentoon jossa keskikierroksilla vääntää hyvin mutta piikillä ei. Saiskohan tuota säätimen servoa testattua jotenkin, että toimiiko se. Kun käsillä pyörii se vaijerilaippa mutta kaasusta ei liiku mihinkään. Kokeilin taas kalibrointiakin eikä säädin liikkunut senkään aikana.
No nyt kuitenkin on uus kumi sisässä ja käytiin tuossa vähän ajamassakin. Pitää imukaula vain metsästää jostain. Toi Mikuni vissiin menee vakioimutorveen jos vähän jatkaa sitä jollain kumilla? No pitää kattoa, mitä saan metsästettyä niin saa tuon Mikunin sentään kiinni.
20.8.2013 22:19
Oisko nyt niin, että se servo ei jostain syystä ymmärrä kierrossignaalia? Se siis liikkuu kalibroitaessa, mutta koneen käydessä ei?