Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Re: DT 170 R -90 ja TZR 125 -89

20.8.2012 21:41

Helvetti toi kampe on törkee ;)
Kuva
Siinä myös toinen fillari!
Kuva

Liika aika etenkin näin ennen kirjoituksia aiheuttaa suuria ongelmia pääkopassa. Kuka nyt voisi olla niin tyhmä että kiinnittäisi tzr lohkon deeteen lohkoon.
Kuva
Kuva
Muuten täysin samanlaiset mutta reipas porras tuolla imupuolella ja hitusen eroa myös runkolaakerin voitelusysteemissä, muttei mitään maatakaatavaa.
Kuva
Joo, niin se tuli sitten soviteltua yhteen. Ajattelin ensin että uusin laakerit vaihteiston puolelle ja runkolaakereina käyttäisin detsin vanhoja, jotka olivat kunnoltaan todella hyvät. No sitten laakereita irrotellessa tuli huomattua että detsin rikkinäisessä lohkossa on hyvät lakrut, joten otin siitä kaiken mitä irti lähti. Voitelin laakerit 2-tahtiöljyllä kun ei ole mitään tietoa milloin tuo alakerta pääsee käyttöön ja sitten vaihtelin osat tzr lohkoihin ja iskin alakerran pakettiin.
Kuva
Kaikki rullaa nätisti ja äänettömästi, ilman turhia klappaamisia. Kytkin ja yksi lukkorengas ainoastaan puuttuu että tuo olisi käyttövalmis, siitä mitä tuolla tehdään on vielä suuri kysymysmerkki, voin myydäkkin jos joku vaan tarvii.

Sitten viimeisenä ilmoitan että ostan dt tai tzr 125 kytkimen (tarve olisi kahdelle) ja käytännössä ihan sama kumpia ovat, kunhan on halpoja ;)

Re: DT 170 R -90 ja TZR 125 -89

20.8.2012 21:51

Oot sä kyl aika äijä! Alko oikee naurattaa :DDD
Kelpaisko kytkin? http://www.motot.net/talli/osat/id42945/ tai vaikka kaks? :lol:

Re: DT 170 R -90 ja TZR 125 -89

20.8.2012 22:00

2 kelpaa, laitoin jo kysymyksen tuonne ilmotukseen. Tzr kytkin ei tarvi ihan kaikkia osia uusia välttämättä.

Re: DT 170 R -90 ja TZR 125 -89

27.8.2012 18:00

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Tzr sai vähän tööninkiä pintaan!
ps. 3. kuva jonnet ei tiedä ;)

Re: DT 170 R -90 ja TZR 125 -89

28.8.2012 20:13

Uusinta uutta mopoilurintamalla. Kymefighterin paketti saapui, mukanaan detsin imukaula ja kytkimen osia. 34mm kaasarin sain jo siihen sopimaan, mutta kuumailmapuhaltimen puuttuessa en saanut kaulaa lämmitettyä, että sen imukaulan olisi saanut myös pysymään venytettynä. Sitten ne kytkimen palikat, noh niillähän sain tezarin kytkimen toimimaan
Kuva

Tuossa kuvaa asennusvaiheesta. Tulihan sitä tietenkin vähän ulkoilutettuakin ympäri kylän raittia:
Kuva

Kuva

Kuva

Mittarikin toimii, näyttää kierrokset ja nopeuden, valot ei skulaa kun johdot on asentelematta mittarinvaloja varten. Oli aika, hmmm erikoinen ajaa ja velikin nauroi että näyttää ihan siltä kuin 5vuotias olisi puikoissa kun kyyryssä sillä kruisailin :lol: . Mittari näytti sellaista 125km/h parhaillaan ja se on jo melkoista kyytiä, mutta eipä cbr mies kiinni saanut. Jonku puoli tuntia mie tuota lämmittelin ja samalla mittailin yleismittarilla valojen johtoja ja sitten kävin ajelemassa, jonku reilu 12km lenkin tein. Joka tapauksessa yllättävän hyvä ajaa, mitä nyt eturenkaan pito on ihan paska :lol: Tuo Derbin maski oli aivan hirveä joten korvasin sen taskulampulla ;)

Ai niin, huippujen ollessa noin "matalat" oletan että putkesta löytyy kuristus, mutten sitä ala poistamaan, kun ei ole hitsausvehkeet ihan iskussa. Jos kiinnostaa kyseinen pyörä, niin laitelkaahan yv:llä tarjousta tulemaan!

Re: DT 170 R -90 ja TZR 125 -89

28.8.2012 20:25

Härski ku mikä! :lol: :lol: Hyvä et imukaula ja kytkin toimii, ihmettelen kyllä et miten sait 34mm sinne tungettua, mutta hyvä kuitenkin. Toivottavasti kestää ;)

Re: DT 170 R -90 ja TZR 125 -89

28.8.2012 20:49

Näytin dremeliä sille hitusen (paljoa en uskaltanut ettei kovin ohueksi mene) ja sitten upotin kiehuvaan veteen ja ei muuta kuin hellävarainen(paskat se hellää ollut) kaasarin survominen paikoilleen. Ei alkanut imukaulan kumi halkeilemaan tai mitään ja sitten kun jostain saa lämpöä sille, niin se luultavasti muokkautuu aika hyväksi tolle isommalle kaasarille. Ilmanotto on vielä vähän arvoitus, vakio kotelo ois paras, mutta saa nähä onnistuuko tuota sinne laittaa (jälleen kerran kaula sopii), kun tuo 34mm ilmanoton ja imukaulan aukon päiden väli on yli sentin pidempi. Sen vääntyneen ulkokruunun luultavasti saa toimimaan viilaamalla sitä taipunutta sakaraa sopivasti.

Re: DT 170 R -90 ja TZR 125 -89

29.8.2012 21:35

Vihdoin ja viimein 34mm mikke sai uuden kodin detsin kyljestä!
Tuossa kuvaa eilisen touhuilun jäljiltä:
http://i1150.photobucket.com/albums/o612/_rieska_/2012-08-29160443.jpg
Kemiskillä tukin tuon boostbottlen reiän
http://i1150.photobucket.com/albums/o612/_rieska_/2012-08-29160454.jpg
Vakioimukaula ja avarrettu rinnakkain
http://i1150.photobucket.com/albums/o612/_rieska_/2012-08-29160626.jpg
Kaasarin imukaulaan tulevaa osaa lyhensin vajaa puoli senttiä, paremman istuvuuden vuoksi
http://i1150.photobucket.com/albums/o612/_rieska_/2012-08-29162928.jpg
Siinäpä se jo istuskelee paikoillaan, sisään laitoin 22,5 tk:n ja 300 ps, tuossahan ei tosiaan ole sitä power jettiä toisin kuin detsin vakiokaasarissa, joten arvelin sen tarvivan melko kookasta pääsuutinta.
http://i1150.photobucket.com/albums/o612/_rieska_/2012-08-29163437.jpg
Aukeaa!
http://i1150.photobucket.com/albums/o612/_rieska_/2012-08-29185844.jpg
http://i1150.photobucket.com/albums/o612/_rieska_/2012-08-29185857.jpg

Tosiaan päätin laittaa tuon vakioilmanputsariin kiinni, hyvinkin yksinkertaisesta syystä: omat kokemukset pipercrosseistä yms. rupeleista käyttöpyörän ilmanotossa ilman koteloja on hyvin negatiiviset ja ihan jo enskaa ajellessa saattaa mopo upota melko syvälle, joten tuo vakio systeemi on PALJON käytännöllisempi ja helppohoitoisempi. Tosiaan suutinvalinta ei osunut kovin kohdalleen randomilla, tk-suutin auttamatta liian pieni ja pääsuutin niin iso ettei toimi ollenkaan :lol: . Ainoa epäonnistunut juttu oli kaasuvaijerin sovitus, nimittäin ei tullut mieleenkään että siihen mutkapätkään tuossa heti luistinkannessa on joku syy, menee kaasuvaijeri tätä nykyä vähän erikoista reittiä, mutta toimii kuitenkin oikein.

Re: DT 170 R -90 ja TZR 125 -89

30.8.2012 7:43

Ainakin hyvin näyttää istuvan :)

Re: DT 170 R -90 ja TZR 125 -89

30.8.2012 21:20

Jep, olen ihan samaa mieltä tuosta istuvuudesta. Tänään vaihdoin suuttimia, ps nyt 250 ja tk 30 ja ps liian iso ja tk liian pieni, noh tuosta on helppo jatkaa.

Re: DT 170 R -90 ja TZR 125 -89

31.8.2012 23:18

DT kaasarin säätö junnaa paikoillaan, kun ei ollut innostusta tänään alkaa suuttimia vaihtelemaan. Mutta tetsarin valoja aloin käymään läpi ja tosiaan multa löytyy sellaiset pyöreät pikkuvalot jotka ajattelin laittaa rinnakkain keulille ja lyhyet päällä palaa vain toinen (laillinen) ja pitkät päällä molemmat (laitonta :lol: ). Vitusti rosvoliittimiä, abikoja ja punaista sähköjohtoa, isäkin onnitteli hienosta värivalinnasta kun se kattoi sitä mun kyhäelmää, tosiaan sen vetaisin ihan vaan omasta päästä maalaisjärjen ja lukion fysiikan oppien avustamana. Valot ei kylläkään toimineet, kun jostain välistä puuttuu joku johto, kun ei valopiuhoille tule ollenkaan virtaa, maadoitukset testasin ja ne on kunnossa. Kaksi ylimääräistä johtoa oli joille en keksinyt paikkaa, eli ruskea ja sellainen melkein valkoinen mutta hiukan punertava, eli siis iän raiskaama ja ne johdot tosiaan löytyy siitä mittariston alapuolelle tulevasta johtosarjasta. Huomenna jos vaikka valot kiinni ja sitten kuvaa niistä ja tietty liitännöistä ;)

Re: DT 170 R -90 ja TZR 125 -89

1.9.2012 0:00

Ja siis tarkennettun minulta, löytyy pyöreät pikkuvalot.. :x

Re: DT 170 R -90 ja TZR 125 -89

1.9.2012 7:54

^ :D
Ei noiden sähköjen pelaamistenkaa tuu iki ekal kerral onnistuttuu jos kysees vanhat dt/tzr sähköt :D Mieletön määrä johtoi

Re: DT 170 R -90 ja TZR 125 -89

1.9.2012 16:46

Ei vittu menee HEEERRRRRRRMOOOOT noiden vitun sähköjen kanssa. Ei saatana, kun virtaa kulkee muttei kuitenkaan tule mihinkään, mittari on kaikkien sähköjen osalta mykkä, tappokatkaisin toimii, millekkään valoille ei tule virtaa ja kaiken lisäksi vilkkurele on kadonnut jonnekkin....

Re: DT 170 R -90 ja TZR 125 -89

1.9.2012 16:50

Hahhah :D
Ittel oli kans joskus detsis sillattis et kahentoist voltin johosta tuli toisest pääst pyörää 12v ja toises pääs pyörää jäljel enää 5volttia :D
Semmost se on.. :P