Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja
2.4.2012 15:53
Onk sul täs ny jo jota ignitechin kamaa, kun tossa videol oli juttua? Mul on vissiin vähän samaa luokkaa paino pyörässä kun sulla. Vaikee mitenkää järkeväst sen enempää pudottaa. Teharist tuli näemmä viel kilon kianellii kevyempi.
2.4.2012 17:44
Ei mul viel oo igniteciä, tuleee ennen kesää varmanakin jos kaikki menee putkeen. En vaa oo kerenny ottaa sitä pois :p Kilon kevyempi. aika helvetin kevyt tuli :p
Joo ei tästä enempäää kyl pysty. Kaikki ylimääränen on oikeestaan irti, akku olis seuraava... mut se ei oo mikään hirveen turha.
2.4.2012 21:31
Päivän saavutukset ovat jääneet vähäisiksi. Rakennus aikaa hieman alle tunti. Kuitenki jotain tehty.
Takavalon kiinnikkeissä oli aika paljonki ongelmia. Suunnittelinen ne ennen maalausta aika hienosti testauksen puutteesta johtuen pieleen. Nooh kuitenkin pellistä ja hitsaamalla siihen kaksi mutteria, tehtyä katteen sisäpuolelle hieman helpomman kiinitys systeemin ettei tarvitse kättä tunkea mutterin kanssa ja toivoa että menee oikeille kirteille. Sitten Korjailin myös takatteen kiinnikkeitä ihan hifistelyn vuoksi, että varmasti kestää. Nooh sanat sikseen kuvia julki:
¨so shainiii¨ :p toss akuvasssa hyvin näkyy miten maalarikaverilta on tainnu kate hieman lipsahtaa lattiaan, kivasti just toi kulma on saanu damagee tosta päästä.
Tossa velon telineessä reiät, vasta nyt kuvasta tajusin et unohtu korjata ne pois. Vilkut oli ennen tossa mut ei oikee pysyny niin laitan eri kohdasta. Leikitään nyt vaikka et se on kisa kevennys
Tässä tältäeräää, huomenna lisää jos kerkeää...
3.4.2012 0:40
Mikset upottanu tota valoo tohon katteeseen?
3.4.2012 6:31
oli kyllä mielessä, mut siel menee niit runkoputkia niin ei mahdu. Tiukkaa tekee jo ton kiinnittäminen
4.4.2012 20:09
Kuumeilu hidastaa todella rakentamista. Kavereita toiselta puolelta suomee tulee viikonloppuna käymään. Rakentelun merkeissä pyörän kanssa näemme vasta maanantaina.
Suuttimet tilattu ja sylinterin muutostyöt maksettu. 2-3viikkoa niin pääsee ruuvailee.
Jostain pitäis kehittää veden erotin bensahanan kaveriksi, jos jollain kokemusta niin kertokoon.
Target olis pyörän ajokuntoon saattamiseksi 28.4 mennessä jolloin paikallinen miitinki on käynnissä.
jos vielä olisi sisäänajo tehty niin pääsis pirelliä tuhoamaan, nooh unelmat sikseen ja koitetaan vaan pysyä terveenä. ( nielurisa leikkaus 18.4 josta eteenpäin 2vk sairaslomaa. n. 1viikko menee toipumiseen jolloin ei varmaankaan mitään aikaiseksi saa.)
Koitamme kuitenkin.
8.4.2012 14:34
Nonniiin, kaverit lähti ja rakentaminen jatkuu.
Tänään tein nuo jalkatappien kiinnitykset uusiks. Edelliset omistajat sählänny jotain ja tapit olivat huonosti kiinni 6mm pultilla vaikka koko pitäis olla 8mm.
Nooh, vaikka olis 8mm nii ei käy suoraan, joutu tekemään reiän tappiin ja kierteet siihen 6mm pulttia varten. Pultti kiinni ja hiomaan kantaa. 2mm jäi kantaa jäljelle. Lopuks porasin sen pultin kierteistä näkyvän osan pois sieltä tapitn kiinnitys reiästä.
Mittasin ton silleen et vaik kaatuu niin nuo tapit ei nouse ylös. Samanlaisen systeemin teen varmaan taaksekkin, sit ei tarvis nii pakosti hommata tappeja :p
8.4.2012 19:16
Hienoa.... vaihteet ei pelaa niiku pitäis, kaikki ei mee kunnolla sisään, ykköstä vaikee saada päälle, vapaata ei löydy olleenkaan... tuntuu et ainaku laittaa ¨vapaan¨ ja koittaa vähä liikuttaa pärrää et näkee millon on vapaa nii loksahtaa ilmeisesti kakkonen tupaan? mitä vittua...
Kytkimessä kans ongelma, kytkin ei liiku. Eli levyt ja painelevy pysyy vaan paikallaan vaikka kuika kytkimen vaijeria repis... jumalauta.... kuka auttaa?
koneessa ei siis ole öljyjä...
9.4.2012 16:09
Kytkimen ongelma varmaan selvisi, painelevyn tangon päässä tulee olla kuula joka estää akselin liika lämpenemisen ja kiinni leikkaamisen toiseen akseliin kohdistuvan pyörimis liikkeen takia.
Tämä kuula on jäänyt ottamatta kytkintä irroitettaessa, en huomannut sitä kun ei mukana tullut. On siis pudonnut jossakin vaiheessa kun kytkintä irroitettu. Mistäs tuollaisen n. 4mm kuulan oikee taion? laakereita omasta takaa ei löydy. Sitte sen pitäis joskus tulla pois jos tarvii saada orkkis osa tilalle.
9.4.2012 16:36
Ei tahdo nuo lootat kuivana toimia ikinä kunnolla
Öljyt sisään niin sit tietää. Ja en tiä miten täs mut Mitossa on aina mielenkiintoinen haaste saada vapaalle vaihde jos on paikallaan.
9.4.2012 16:42
kymefighter kirjoitti:Kytkimen ongelma varmaan selvisi, painelevyn tangon päässä tulee olla kuula joka estää akselin liika lämpenemisen ja kiinni leikkaamisen toiseen akseliin kohdistuvan pyörimis liikkeen takia.
Tämä kuula on jäänyt ottamatta kytkintä irroitettaessa, en huomannut sitä kun ei mukana tullut. On siis pudonnut jossakin vaiheessa kun kytkintä irroitettu. Mistäs tuollaisen n. 4mm kuulan oikee taion? laakereita omasta takaa ei löydy. Sitte sen pitäis joskus tulla pois jos tarvii saada orkkis osa tilalle.
itellä hukku sama kuula, jostai vanhasta polkupyörän navasta taisin ottaa "uuden" tilalle.
9.4.2012 16:45
multakin oli toi kuula hukassa Dtssä, en löytäny entistä nii laitoin sinne mankin ohjauslaakerikuulan
käy jostai ehtimässä vaa käypänen kuula tai vaikka haulikon panoksesta purat yhen haulin
9.4.2012 16:46
Kyllä kotarin laatikko toimi koneremontin jälkeen hyvin ilman öljyjä,kun toimintaa kokeilin.
9.4.2012 17:33
Eli laatikossa ei ehkä ole mitään vikaa, öljyt sisään ja koittaa sitten. Juu kuulia etitty huomenna autopuolelta käyn katsomassa oisko sielä. Jos ei oo nii teen tuosta ketjun tapista, nii kovaks karkastuu ettei ikinä tarvi vaihtaa jos toimii
siinähän onki sit viilaamista. enkä ees oikee tiiä minkä kokonen sen pitää olla, akselin mitoilla aattelin tehä.
10.4.2012 17:26
Kuula löydetty toimiivuudesta tietoa huomenna. Kuula oli 4,73mm ja tappi muistaakseni tasan 4,8mm (painelevyn akseli siis) Nooh tää kuula jäi tietenki haalareiden taskuun kouluun joten huomenna se tulee kotiin jos muistaa ottaa...
Tänään tarkoituksena maski saada kiinni ja sähköt niputettua, se sytkä olis nyt kyllä hyvä saada tulemaan nii sais senki testattavaksi :p Tästä illemmalla lisää...