11.1.2017 22:16
No anoo sitten niitä oikeen
..
Aikamoiset muuttujat oli koneen kanssa
11.1.2017 23:05
Se 170cc Athena on enskapytty, ratakäyttöön viilattu vakiopata on huomattavasti parempi. Athena on sen verran ahtailla huuhteluilla sen ison porauksensa takia että sieltä on turha kovia kierroksia kaivata. Ja kiertävyyttä ratakoneessa pitäis just olla. Jos jotain viripyttyä halajaa niin 4DL TZR:n nicasil-pinnattu antaa hieman hönkää lisää. TZ125RR SP:n Gilardoni olis todellinen voittaja mutta on erittäin harvinainen ja haluttu sylinteri. Pinnoitevikaisillakin on hintaa helposti parin, kolmenkin kokonaisen ehjän perus-TZR:n verran.
Suurin kompastuskivi näissä Yammun koneissa tuntuu olevan toi sytkäpuoli ja YPVS:n ohjaus. Niihinkin onneksi on lääkkeitä olemassa.
12.1.2017 22:35
Tästä pyörästä ei ole tarkois saada tehtyä mitään loppuunsa viritettyä kisapeliä, vaan hauskanpito väline lähinnä kartingradoille. Luotetavuus on tärkeämpi kuin ne viimeiset hevosvoimat, rikki menneellä kun ei voi pitää hauskaa...
Sellainen asia jäi mietittymään konetta kasaillessani kun katselin sylinterin kannen hieman omaperäistä palotilan muotoilua. Onko siitä antaa jotain kommenttia...
14.1.2017 0:54
BMW:n takarengastuki muuttuikin pienellä modauksella projektipyörän eturengastueksi.
14.1.2017 1:08
Tässäkin on vissiin se 3BN-tyyppinen kansi kummallisella palotilalla jossa on se ihmeellinen ura. Eihän se mikään optimi ole millään lailla. Joskus näin kuvia kun sellanen kansi oli täyttöhitsattu ja koneistettu uusiksi. RD:hin Waltter-Racing eli Walde94 laskeskeli ja mallaili jollain softalla palotilan strategiset mitat kohdalleen joiden perusteella sorvin ääressä heiluttiin.
14.1.2017 10:30
Tämän näköisiä muutoksia on selkeästi tehty kun nettiä selailee. Muutos vaikutuksista en ole kuitenkaan nähnyt ihan selkeää dokumentointia, toki ainahan "puheissa" luvataan kymmenen hyvää ja kaikkee kaunista, mutta mikä on totuus.
15.1.2017 16:08
Projekti etenee, tässä tämmöinen taidekuva vaihteeksi. ;-)
15.1.2017 18:00
Ainakin DT125R:ssä huomasi eroa kun jouduttiin vaihtamaan 3MB kansi tuollaseen 3BN-tyyppiseen härökanteen. Vääntöä katosi jonkunverran ja ylhäältä hieman kierroksia.
Toinen johon kannattaa kiinnittää huomiota on aukkojen avautuminen AKK:ssa. Detseissä pakkaa jäädä mäntä peittämään aukkoja jonkunverran.
15.1.2017 18:10
Kyllä vain. Meni aika tarkalle ettei mäntä jäänyt aukkojen eteen. Luultavasti palaan myöhemmin siihen, miten muokkasimme sylinterin kanavia ym. Paremmalla ajalla...
Tällaista tällä kertaa, tässä ruokailun lomassa.
15.1.2017 19:41
Niin no, eniten kiinnostaa nää suorituskykyyn liittyvät "muokkailut". Moneen kertaan meinannut kysyä että pysyykö viila kuinka kädessä? Mäkistationin RD Yamppiin tekemäni pyttymuutokset löytyy täältä;
http://s714.photobucket.com/user/waltte ... t=3&page=1 Sivuilta 1 ja 2. Putken ja kannen kuvat kai dropboxissa..
https://www.dropbox.com/s/g0vto48z0nx5n ... i.jpg?dl=0https://www.dropbox.com/s/9dbym59fouy88 ... 5.JPG?dl=0
16.1.2017 14:17
En malttanut olla leikkaamatta pientä "huumoritarraa" kun tuli vain mieleen...
17.1.2017 10:25
No juu. Laitan tarinaa sylinterin muokkauksesta mitä tehtiin tähän mennessä. Kaasuttimeksi valittiin hyllyyn ylimääräiseksi jäänyt 28mm litteäluisti Dellorto. Sopii alkuperäiseen imukaulaan jota hieman avarrettiin sisäpuolelta. Läpät on Boyesen kaksiosaiset. Sylinterin halkaisijaksi mitattiin pienimmillään 56,69 ja uusi mäntä on kokoa 56,65. Sylinterin kanavat istutettiin lohkoihin, normi pyöristykset ja valupurseiden poistot plaa plaa plaa. Sylinteriputken helmoja lyhennettiin samoin männän helmaa muokattiin ja pyöristettiin kanaviin istuviksi. Itse mäntää jouduttiin myös hieman avartamaan sisältä koska uuden kiertokangen mukana tullut yläpään neulalaakeri ei muutoin mahtunut sisälle ;-) Sylinteriputkesta puuttui kokonaan imupuolen huuhtelukanavan ”aukko tai lovi” kaasuttimen puoleisesta sivusta joka nyt siis avattiin. Alatiivisteiden valinnalla varmistettiin että mäntä laskeutuu riittävästi huuhtelukanaviin nähden, squish-välys 1mm. Pakoaukon aukioloasteet 200 astetta, sylinteriputken pakoaukkoa istutettiin sylinterin kanavaan jolloin poistui putken taakse jäänyt porras. Sylinterin pakoaukkoa suurennettiin loppupäästä tehden siitä sylinterin matkalta hieman kartio ja jolloin aukon loppupäästä tuli saman kokoinen kuin alkukäyrän lähdöstä. Putkena on Gianellin alakauttanen, josta ei ole sen tarkempia speksejä, ostettiin kun sopivasti saatiin.
Se mitä haetaan, on 4-5hp lisää siihen mitä koneesta saatiin ulos ennen remonttia, uskoisin sen onnistuvan koska kone oli aika väljässä kunnossa. Max.kierroksissa ei haluta ylittää 14 000r/min tosin tuskin sinne asti edes kiertäisi vaikka yrittäisi… Koneen kasaus jäi loppuvaiheessa odottamaan muutamaa stefaa jotka oli tilaustavaraa, nyt ne ovat jo saapuneet ja asennettu. Konetta on muutaman kerran lämmitetty, mutta odottaa jännitteen säädintä viallisen tilalle ( on tilattu, odotan tällä viikolla saapuvaksi ) sen jälkeen saadaan pyörä uudestaan penkkiin ja nähdään miten toimii näillä eväillä. Jos tulos ei miellytä, avaamme koneen ja muokkaamme lisää. Jos osataan. ;-)
18.1.2017 17:06
Rauta- ja nailontanko, pari pulttia, M10 ja M8 kierretapit, musta kumimaali ja sorvi.
19.1.2017 19:46
+5hp lisäys lähtötilanteeseen ei pitäisi olla paha rasti
Hyvältä näyttää