Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Re: Ktm Exc 125 -02 --> Exc 150 Upgrade

15.7.2015 19:15

Voitko laittaa linkkiä millanen oli ulosvetäjä jolla sait sisäkenhän kampurasta irti? Siistin näköistä touhua muuten ;)

Re: Ktm Exc 125 -02 --> Exc 150 Upgrade

15.7.2015 23:03

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... 000019463/ Tuossapa tuo, hintaansa nähden erittäin kätevä vehje, tarvii siis molemmat osat linkistä.

Samaan syssyyn kerrotaan että jalka saapui vihdoin tänään, toimitus meni vähän jostakin syystä pitkäksi, mutta hyvin on ilmankin pärjätty :) Huomenna hakee vaan pidempi pultti niin saa paikalleenkin sen vielä.

Pidempää päivitystä ja kuvia sitten kun ehtii muilta töiltä pyörää räpläämään ;)

Re: Ktm Exc 125 -02 --> Exc 150 Upgrade

16.7.2015 12:45

Mulikka1 kirjoitti:Mutta eipä se ollutkaan niin yksinkertanen juttu. Ei käyny millään tyhjäkäyntiä ja meinas kuolla savumyrkytykseen kun sitä siinä käyteltiin. No aavistuskin siinä oli että missä vika ja vilkaisu tulppaan varmisti asian...

Eli siis vanha tuttu kampuran stefahan se siellä vuoti, ja aika reippaasti. Tai no,ei stefa välttämättä vaan se holkki, joka on ensiörattaan alla. Oli kulunut reilut urat että ei pitänyt. Uuden holkin, stefan ja o- renkaan tilasin keitaalta, ja kävin tiistaina hakemassa:


Oliko tuo tulppa sulanut vai väristäkö päättelit että kampuran stefa vuotaa? Omassa kotarissa nimittäin pari tulpan kärkeä jo sulanut, niin mietin että voiko se tuosta vuotavasta stefasta johtua kun ei laihallakaan käy? Öljyäkin kyllä syö siihen malliin että aika varmasti tuo vuotaa.

Re: Ktm Exc 125 -02 --> Exc 150 Upgrade

16.7.2015 22:56

Ei ollut sulanu, ja on ennenkin muutaman vehkeen kanssa tullu huomattua että noi oireet tulee kun saa liikaa öjyä jostain, niin oli aika helppo päätellä mitä ruvetaan vaihtamaan :lol: Ja se holkki kannattaa vaihtaa sitten samalla jos on vähääkään urilla, maksaa vajaat pari kymppiä ja pitää varmasti ;)

Re: Ktm Exc 125 -02 --> Exc 150 Upgrade

23.7.2015 22:51

Jepjep

Pääasiallisesti pyörällä nyt on vaan ajettu sen mitä Suomen vähäluminen kesä sallii, eli alle 1000km on tullut mittariin tässä 3vk aikana :lol: Viime kesänä sama määrä tuli melkein 4 päivässä, mutta minkäs teet

Hyvin on pelannut kyllä, sitä pientä pätkimistä lukuunottamatta. On koitettu ajotusta muuttaa, ja läpätkin vaihdoin, joka auttoi hieman, muttei tosiaan ongelmaa poistanut. Laatikkoöljytkään ei oikein tykkää pysyä sisällä, millon mistäkin kohtaa tiiviste vuotanut kytkinlohkosta tai kopasta. Tänään tosin liimasin jo kytkinlohkon vielä kerran kunnolla, ja sain jopa kiristettyäkin ihan hyvin. Täytyy huomenna katella miten pitää, kun on kuivunut. Kytkinkoppaa en saanut paikalleen, kun yhestä kiinnityksestä on jengat totaalisen sileenä, en tiiä miten on saatu joskus pitään. No, täytyy siihen jotain kehitellä.

Koneen irrottelin oikeestaan alunperin sitä varten että vaihdan kannentiivisteet, koska kasausvaiheessa unohtu laittaa siihen pakoaukonsäätimen pystyakseliin se o- rengas, joten puski öljyä pihalle siitä reilulla kädellä. Ja pakoaukon laipan tiivistekin vuosi, kun onnistuin katkaseen yhen pultin sinne. Vaihdoin senkin tiivisteen ja pistin uuden pultin, toivottavasti pitää tällä kertaa.

Kuva

Posti kiikutti myös tämmösen:

Kuva Hyvään hintaan kun sain niin olihan se pakko ostaa. Levyn kun löytäs vielä jostain niin olis vielä parempi :lol:

Tilasin viimeinkin myös uuden kypärän, onhan siitä jo puoltoistavuotta puhuttukin :D Huomenna luultavasti on paketti perillä, ja tilaushan tulee 24mx.

Toivottavasti saatais pyörä lauantaiaamuks takasin kasaan, kun TSKM- miitti on lauantaina. Sinne olis siis tarkotus mennä, eli pyörää voi bongailla sielä ;)

Pahoittelen tällä kertaa huonoja kuvia

Re: Ktm Exc 125 -02 --> Exc 150 Upgrade

29.7.2015 0:11

Joo, eli miitti oli ja meni, en tosin käynyt kun ekassa paikassa kun tuli vähän muuta menoo, mutta hyvä oli meininki sieläkin ;)

Ketjuja putsaillessani eilen kuuntelin että mikä perkele rahisee kun pyörittää rengasta, niin alaketjunohjainrullasta sylkenyt laakerista rasvat pihalle ja suurin osa kuulistakin loisti poissaoloaan, joten kävin tänään hakemassa uuden, kympin joutu siitäkin maksamaan :s No ompahan sekin uusittu sitten.

Tosiaan, kannesta ja pakoaukonlaipasta loppui vuotaminen tiivisteiden vaihdolla. Mutta siltikin vuotaa vielä kytkinkopan ja lohkon välistä, tosin kesti nekin pari tuntia vuotamatta. Pultit on kiristettu ohjemomenttiin ja vähän ylikin, kun sai kierteitä korjattua senverran että pysty kiristään. Tiivisteliimaa levitetty tasasesti ja annettu kuivua 14h n. 28asteen lämmössä kiristettynä ennen kun laitoin öljyt sisään, paketissa luki että 4h kuivumisen jälkeen käyttövalmista ja 24h päästä täysin kuiva. Alkaa keinot loppua että mitä ton kans tekis...

Nojoo, huomenna ois ohjelmassa koko pyörän perusteellinen pesu, sen ketjurullan vaihto, pitäs selvittää miks takavilkut lakkas toimimasta ymym. Eli kaikkea pikkukivaa näpräämistä. Vaimenninta ja swingiä kiillotella uusiks. Valokatkasija pitäs kans varmaan vaihtaa, ei toimi kun pitkät ja kerran jo korjattu koko katkasija. Kilventeline pitäs joko vahvistaa jollakin tai tehdä kokonaan uus, kun on alkanut halkeileen kiinnityskohdista, ja kilpikin alkaa oleen sen näkönen että tippuu kohta kun on pahasti halkeillut sekin, noh, eipä se uus paljoo tosin maksa.

No mutta, siinäpä ne tärkeimmät, kirjotellaan huomenna lisää kun saa jotain tehtyä.

Re: Ktm Exc 125 -02 --> Exc 150 Upgrade

5.8.2015 16:09

Viime viestissä mainittu huominen näköjään taas vähän venähti, no parempi myöhään... :lol:

Tosiaan ketjurullan kävin hakemassa, 9€ maksoi. Oli se ehkä jo vaihtokunnossakin?

Kuva

Sen siinä vaihtelin ja takavilkkujen toimintaa samalla ihmettelin, luulin että oli jostakin johdot mennyt poikki mutta ei. Molemmat vilkut rikki? 4kk vanhat ja edessä samanlaiset jotka pelaa hyvin. No sinne meni taas 40e, täytyy varmaan tukkupaketti tilata seuraavaks jos tota tahtia hajoo :paha:

Siinä sitten aattelin ruveta pyörää peseen mutta suunnitelmat muuttu kun näki että pukille oli valunut jotain harmaata nestettä, vilkasu öljykorkkiin ja tadaa, hetken päästä tilanne olikin tämä:

Kuva Oli siis vesipumpusta pettänyt se isompi o-rengas, mutta päätin että laitetaan samalla uus laakeri ja stefakin, niin on sitten sekin rempattu. Laatikon sai onneks putsattua kunnolla ja uusissa öljyissä ei jälkeäkään vedestä, eli ongelma ratkaistu :)

Alkuviikosta avasin viimeisen kerran kytkinpuolen ja tiivistettiin, nyt ei vuoda tippaakaan öljyä enää mistään :P Samalla täytyi vaihtaa vanha kytkinkoppa kiinni, kun ei sitä saanut sillä uudemmalla pitämään...

Eilen kävin päästämässä pikkupätkän motarilla että palais vähän karstat, no vaimenninhan sylki öljyä vähän sieltä sun täältä

Kuva Pikanen putsaus sille ja vähän kiillottelua, pyöränkin kun pesin toissapäivänä viimesen päälle niin nyt näyttää tältä

Kuva

Enää pitäis ostaa uus valokatkasija ja laittaa alkuperänen rattilukko, niin alkais oleen valmis. Olishan se ihan kiva käyttää penkissäkin ja vielä säädettävänä, mutta rahatilanne ei välttämättä salli tätä hommaa :s Saattaa olla että pyörä menee myyntiinkin syksyllä, kun keväällä autokortti pitäs olla taskussa ja isompaa pyörää sitämyöden...

Re: Ktm Exc 125 -02 --> Exc 150 Upgrade

6.8.2015 5:34

Kannattaa koittaa vielä vaikka porakoneen akusta vilkuille virtaa jos rupeisivat toimimaan.. On kyllä siisti kotari ja ainakin rempattu koneellisesti! :lol: Miten olisi kiiltävä paisari?

Re: Ktm Exc 125 -02 --> Exc 150 Upgrade

6.8.2015 12:49

Juu tosiaan, unohtu mainita että kokeilin molempien vilkkujen toimintaa auton akun kautta mutta ei tullut mitään eloa, ja toinen vissiin ottanut tärinästä itteensä tai valmistusvikainen kun ledit helisee irtonaisena, mutta toinen kyllä ihan kunnossa siltä osin.

Itekkin toki mietin tota paisaria, että maalaanko vai kiillotanko, no päädyin maalaukseen sen takia että putki olis kuitenkin ruostunut heti jos ei jaksa kokoajan kiillotella. Mutta eilen rupesin miettimään että mitenköhän tämmösen vehkeen putkessa toimis samanlainen pinnoite mitä porukka käyttää autojen pakosarjoissa? Kun satuin löytämään sellaistakin tavaraa mikä saadaan käsittelyn jälkeen täysin peilikiiltäväksi tietyllä menetelmällä, ja kestäisi lämpöäkin vähintään sen 750 astetta? Eikä olis kauheen kallistakaan. No täytyy ottaa tuotteen myyjään yhteyttä ja kysästä asiaa miten soveltuisi tähän käyttöön.

Re: Ktm Exc 125 -02 --> Exc 150 Upgrade

6.8.2015 13:00

Saa vaan pärrän putki aikamoista hiekkapuhallusta vrt auton pakosarja...

Re: Ktm Exc 125 -02 --> Exc 150 Upgrade

6.8.2015 13:19

Niinhän se toki saa :D Tosin joidenkin käyttökokemuksia lueskelin niin ilmeisesti kestäis jonkinasteista mekaanista kulutustakin, en tiedä sitten mitä tarkottaa jonkinasteinen kun eipä pakosarjoihin hirveästi sellaista kohdistu. Mutta kysymällä sekin selviää.

Re: Ktm Exc 125 -02 --> Exc 150 Upgrade

6.8.2015 23:45

Jepjep

Tänään en muuta saanut aikaseks kun jarrupoljinta vähän ehostelin

Kuva Eli siis purin polkimen osiin ja kiillottelin vähän:

Kuva Välttävä tulos ainakin, muita kohtia en kiillotellut kun ne ei mihinkään tosiaan näy.

Siinä kun olin kiillotellut vähän niin myös samalla vähän ehostin polkimen päätä, eli niinkuin kuvasta näkyy niin on saanut joskus vähän osumaa kun kaaduttu tms. Niin pihdeillä muotoilin pään takas oikeaan malliinsa niin sai vähän enemmän leveyttä siihen, ja vingulla terotin aika olemattomat hampaat niin tuli sitten vähän parempi pito. Sen lopputuloksesta ei tullut kuvaa otettua.

Huomenna pitäs luultavasti hakee vähän pienempi tk- suutin ja neulaa säätää, kun tykkää mennä vähän tukkoon jos ei kokoajan päästele kaasu pohjassa meneen. Ja jos joku viittis heittää vähän vinkkiä miten neulan saa irrotettua niin olis oikein kiva, ite en viimeks saanu irti mitä nyt äkkiä vilkasin.

Kiittikuitti

Re: Ktm Exc 125 -02 --> Exc 150 Upgrade

8.8.2015 12:39

https://youtu.be/oHKUdAzPaAg
Siinä hyvä video, joka havainnollistaa hyvin miten sitä neulaa säädetään.

Re: Ktm Exc 125 -02 --> Exc 150 Upgrade

8.8.2015 12:51

No katos perhana, hyvä että joku sentäs osaa auttaa :D Ei siinä muuta kun näki vaan miten luistin saa irti vaijerista niin loppu onkin sitten selvää

Re: Ktm Exc 125 -02 --> Exc 150 Upgrade

9.8.2015 23:19

Joo, jäikin sitten suutin/suuttimet hakematta, mutta kerkiää niitä myöhemminkin.

Kuitenkin hain Motonetistä vähän polttimoita, eli siis pitkien valojen ja vilkkujen merkkivaloihin hain ledit kun ei niissä tunnu nuo tavalliset lasikantaiset kestävän ja niiden kanssa on kosketushäikkää jota ledien kanssa ei ole, koska ledeissä kanta on muovia ja on vähän paksumpikin, niin pysyy paremmin liittimissä jotka on tässä 13 vuoden aikana vähän kuluneet.

Niinkuin todettu, näissä kotarin valomaskeissa ei ole mikään paras valoteho poislukien uusinta maskia jossa on H4, niin ajattelin että kun ei tolla tavallisella polttimolla mitään tee niin kokeillaan olisko ledistä mihinkään, niin tilasin tänään Ebaysta 80wattisen Ba20d ledipolttimon 8) Vakiolamppu kun siis on teholtaan 35wattia. Ainakin teoriassa pitäis olla reilustikkin kirkkaampi.

Samaan pakettiin lähti parikymmentä T10 kannalla olevaa kirkasta ledipolttimoa, ja taakse uudet vilkut, jotka on ainakin omasta mielestä kohtuullisen kätevät ja en oo nähnyt vielä missään vehkeessä vastaavanlaisia. Näiden jälkeen jokainen polttimo on lediä sitten

Lisempää ( :lol: ) sitten kun jotain oikeasti järkevää tapahtuu.