Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja
13.11.2014 14:44
Keskustelua ja penkkilappuja löytyy varmasti googlettamalla, oma tietämys on jo pari vuotta vanhaa, mutta epäilen ettei mitään mullistavaa ole tapahtunut sinä aikana.
Yksittäinen dynotulos on vasta suuntaa-antava, eli olisi hyvä saada samasta penkistä toinenkin vertailutulos.
13.11.2014 23:26
Nyt tuli otettua ensisavut moottorista. Samalla tuli mittailtua jännitteitä moottorilta tulevilta johdoilta vaikkei niiden puolesta pitäisi periaatteessa olla mitään epäselvyyttä. Vaikuttaa vahvasti sille että itse mopon johtosarjassa/kahvarungoissa on vieläkin sähkövikaa.
Myös tuota kilventelineen runkoa voisi karvan verran lyhentää mikäli ehtii jossain vaiheessa. Katsellaan nyt sähköt ensin kuntoon.
CC-merkintäkin kannattanee hävittää moottorista.
14.11.2014 2:27
Löyty yksi sähkövika ainakin. Valokatkaisimen johdot maadoittuivat suoraan kytkinkahvarunkoon kun oli ilmeisesti asennusvaiheessa pudonnut yksi pikkuosa, joka eristää kytkinkahvarungon sähköjohoista.
Mopot kuvassa.
17.11.2014 22:33
Nyt on kyllä kermanen manki ei voi muuta sanoo
17.11.2014 23:07
Tästähän tuli tosi pähee! Miltäs on motti vaikuttanut?
18.11.2014 1:20
Kiitos vaan. Ei vielä kovin pitkälle päässyt ajelemaan koska vilkkuihin tuli tällä kertaa ongelmia. Ne jäävät palamaan. Epäilen vilkkurelettä, pitää toisella kokeilla vielä.
Sen verran pääsin kuitenkin ajamaan tuolla moottorilla että vakioon 125cc moottoriin verrattuna löytyy ihan hyvin puhtia eli moottori jaksaa vetää suhteellisen kevyesti noilla raskailla (16-24) välityksillä. Vakio moottorilla meno oli vähän nihkeämpää.
Vielä pitää tehdä siis:
-Vilkut kuntoon (rele todennäköisesti)
-Mustat tupit
-Kovaa ajoa
18.11.2014 19:50
Suosittelen lyhentämään tuon tulpanjohon millipelinä oikiaan mittaan niin ei pääsen vahingossa sulamaan putkia vasten. (ja onhan se siistimmän näkönen) Sillälailla että ku sivusta katot niin menee samaa linjaa imukaulan ja puken lans se mutka. Mulla saattaa olla omassa galleriassa kuva omasta minicrossista missä tehty niin.
19.11.2014 19:56
Seurantaan menee! onko kemmumanassa vakiona 16-24 välit?
Onko muilla kokemuksia kevarimanoista, onko luotettavia yms ja löytyykö yhtään tehoja?
oon mietiskelly josko hommaisin manan sitten ku kevarikortin aika lähestyy...
19.11.2014 20:23
Ei ole enää mahdottomasti seurattavaa. Kaikki iso on tehty jo. Vielä pikkuhifistelyä kun ehtii tehdä.
Vakiona oli 15/31 välitykset tyyppikilven mukaan. Kyllähän se vakio moottorilla mankiksi kulkee ihan hyvin. Myös suht halpa ylläpitää.
20.11.2014 21:54
Vilkut toimii nyt motonetin punaisella 2-napaisella vilkkureleellä. CC-lukema on poistettu sylinteristä. Tupit haen varmaan viikonloppuna.
Nyt tuli ajettua ensimmäinen vähän pidempi koeajo (2-3km) tuli todettua että pätkii tasakaasulla. Kokeilin säätää ilmaruuvia tuloksetta, nyt auki 1,5kierrosta. Liittimet on kiinni eikä iske kipinää maihin ainakaan maihin mistään kohti puolaa/tulpanjohtoa. Ryypyllä ei muuta vaikutusta kun se että pyörä tukehtuu.
Paikallaan pyörä kiertää omasta mielestä ihan normaalisti.
Onko kellään ehdotuksia/ideoita? Itse ajattelin jos laskisin neulan prikkaa yhden pykälän.
20.11.2014 22:12
oisko mitään ideaa säätää suuttimen kokoa? kaverilla teki samaa mopomankilla(skyteam)
20.11.2014 22:29
Omasta mielestä paheni pätkiminen kun nostin neulaa. Tällä kertaa sitä pitää siis laskea ja katsoa mitä tulee. Onneksi hävitin neulan sokan eli nyt pitää sellainenkin saada.
21.11.2014 11:28
Voisitko muute laittaa kuvaa minkä näköne tuli ku poistit cc merkinnät?
25.11.2014 1:57
Joo. Laitan sitten kuvia kun saan säätöihin. Säädöt siis yhä hukassa.
Alkuperäinen ongelma on se että pyörä nykii täydellä kaasulla sekä tasakaasulla ajettaessa vauhdista ja vaihteesta riippumatta. Ei nyi paljoa mutta se on äärimmäisen häiritsevää.
Tehojen puutteesta en osaa sanoa mitään kun en viitsinyt revitellä uudella moottorilla mitään huippuja tai kokeilla miten hyvin lähtee. Kulkupuolesta voin sanoa sen verran että pyörä kulki aika kevyesti 80km/h.
Yritin säätää aluksi neulan prikkaa sekä ilmaruuvia, ilmanputsarin kanssa sekä ilman tuloksetta. Aina nyki.
Venttiilit säädetty ja välyksiksi laitettu googlen suosittelemat 0,10mm imupuolella ja 0,15mm pakopuolella.
Luin myös huhuja että noiden moottorien mukana olevat denson tulpat saattaisi olla feikkitulppia ja aiheuttaa jonkinnäköistä oirehdintaa. Täytynee hakea uusi tulppa kun ne eivät ole mahdottoman hintasia ja sillä saa karsittua ainakin yhden mahdollisen vikapaikan pois.
Kokeilin tuossa äsken 115 pääsuuttimella neulan sokan ollessa keskimmäisessä välissä. Tulos: moottori sammuu kun kääntää vähänkin kaasua. Sammuu myös ryyppyä annettaessa. Vaikuttaa siis aivan liian isolta suuttimelta, onhan se toki 13 kokoa isompi kun edellinen.
Laitoin neulan sokan nyt ylimpään loveen ja käyn tuossa päivemmällä kokeilemassa sillä kokoonpanolla. Nyt ei enää viitsi kun eivät naapurit varmaan tykkää hyvää.
Mikäli ei toimi tuollakaan kokoonpanolla, lähden seuraavaksi kokeilemaan 110 kokoisella suuttimella, jonka jälkeen lähden laihentamaan seosta alkuperäisestä eli lähden liikkeelle suuttimesta 95 ja siitä alaspäin tarvittaessa.
Mikäli ei vieläkään tule tulosta niin käännän katseen taas noihin surullisiin sähköihin.