Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Re: Mattuu-: Kawasaki KDX125 '91 #2

22.2.2015 15:37

Tee mittarille kunnon kiinnike, tommoset reikärautaräpellykset näyttää ihan kauheelle.. Muuten kyllä hyvännäkönen peli. :)

Re: Mattuu-: Kawasaki KDX125 '91 #2

22.2.2015 22:29

Terve!

Kiitos palautteesta!

HusQmies kirjoitti:Näyttää niin saatanan hyvältä, varsinkin noi vanteet sopii tosi hyvin. 8)


Kiitos! Jotenkin poikkeaa hyvällä tavalla perus pinnavanne rakennelmista. Vaikka tämäkin pyörä saattaisi pinnasmotojen kanssa näyttää paremmalta. Pienelle budjetille puolavanteet ovat varsin kelpo ratkaisu.

Aap- kirjoitti:Tee mittarille kunnon kiinnike, tommoset reikärautaräpellykset näyttää ihan kauheelle.. Muuten kyllä hyvännäkönen peli. :)


Kunnollinen mittariston kiinnike on työn alla heti kun saadaan hankittua rosteri/teräs pelliä, josta sitten tehdään siistimpi kiinnitys, väliaikais-sovitus siis tuo reikärautaräpellys.

Pahoittelen kuvien huonoa laatua... puhelimella kuvat tällä kertaa

Kawasakin sähköasennukset aloitin pienemmällä sykkeellä. Johdot lopulliseen paikkaansa, maadoitusjohdot kiinni runkoon, Takalokari "huulille" ja siihen kiinni kilventeline. Kilventelineen valo ja takavilkut samalla tummensin spraylla.

Kuva

Tänään myös asensin sisäänajon aikaisen putkiston paikalleen joka koostuu siis vakiopaisarista joka sai maalia päälleen ja jonkin sortin Tm-merkkisen 125cc pyörän vaimentimesta. Pienellä putkiholkilla ja kiinnityksen siirtopalalla kätevästi paikalleen, mahdolliset vuotokorjaukset sen jälkeen kun pyörä saadaan käyntiin.

Kuva

Pyörähän on siis käyntikunnossa, ainoastaan tankki puuttuu, sen jälkeen ensisavut pihalle!

Tänään muuta tehtyä hommaa josta ei tällä kertaa tullut kuvia otettua.
- Maalattu osia, Runkoon tulevat peitepalat ja takajarrusatulan suojamuovi vihreällä ja jäähdyttimen suoja mustalla (nyt kun sain kyseisen osan hankittua)
- Takajalkatappien runkoihin Derbi Gpr:n takajalkatapit, hieman fiksumman näköiset kuin alkuperäiset.
- Sähköjen yleinen ihmettely ja asennuksien suunnitteleminen.

Seuraavaan päivtykseen... Adios!

- Mattuu-

Re: Mattuu-: Kawasaki KDX125 '91 #2

22.2.2015 23:06

Tosiaan sopii nuo puolavanteet hyvin tähän Kodexiin! :eek:
Onks nuo vanteet miten leveät? Ainakin takavanne näyttää suhteellisen leveältä.. 4.25"?

Re: Mattuu-: Kawasaki KDX125 '91 #2

2.3.2015 14:48

Morjes!

En ole noita vanteita kerennyt sen ihmeemmin mittailemaan, sen vain osaan sanoa että takanakki mahtuu juuri ja juuri swingiin.

Lähipäivinä tehtyä hommaa.
- Kolvattu johtosarjaa, mm. mittaristo asennettu. Lähtee päälle kun valot laittaa päälle.
- Vanhan mallinen lasisulake syöpä poistettu ja tilalle laitettu uudemman mallinen sulakerasia, tottakai kolvaamalla liitetty.
- Käynnissä vikaa, sitä ihmetelty. Imuvuotoa oli, se saatiin pois tiivistämällä sylinteri uudelleen paremmilla tiivisteillä.Tiivistämisen jälkeen ei ole lähtenyt käyntiin. Kampikammio bensaa täynnä. se tarvii saada tyhjäksi. Seuraavaksi kaasarin puhdistus #2. Kipinää tulee uudella tulpalla myös paineen alla. Pahoin pelkään että sylinteri on kiero, mutta toivotaan parasta, että kawa lähtee toimimaan.
- Jarrut asennettu ja ilmattu. Helvetin ruma jarruadapteri tarvii vielä maalata ettei ruostu liiaksi.

Kuva

Kuva

Kuva

Nyt ihmettelemään, ja yrittämään kasawikaa käyntiin...

- Mattuu-

Re: Mattuu-: Kawasaki KDX125 '91 #2

2.3.2015 15:50

Tulee muuten komee kawa :eek: itel ainaki ollu aina hirvee hype kilvellisistä kawoista :D mites toi mittari oliko vaikee asentaa ja asettaa kaikki nopeusmittarin arvot sun muut?

Re: Mattuu-: Kawasaki KDX125 '91 #2

2.3.2015 21:05

Kiitos kommentista!

Mittari on todella helppo asentaa, mittarin mukana tulee kunnolliset asennusohjeet joten se on aivan selvä homma. Nopeus toimintoa en ole vielä asentanut. Mutta sekin on helppo asentaa.

Tänään hommat alkoi niin, että työntämällä ensin kampikammio tyhjäksi. sen jälkeen kaasarin putsaus. Suuttimet paineilmalla läpi ja jarrukliinerillä muut osat ja itse kaasarin runko. sen jälkeen asensin kaasuvaijerin menemään sellaista reittiä ettei mikään ahdista sitä. Sen jälkeen tuli oikein sulosointuja. Kawa ensimmäisellä polkaisulla käyntiin!

Kuva

Tämän jälkeen tehtiin sähköasennuksia takapäähän, valot ja vilkut toimii. enää tarvitsee laittaa eteen vilkut...
uusi kilpikin pitäisi tilata... Tietenkin ilman "Finnejä" niinkuin vanhaan pyörään kuuluu!

Kuva

Kuva

Kuva

Kunnollisia kuvia ette vielä saa.. Niitä ehkä sitten seuraavassa viestissä... Siis jos tämä projekti saa vähintään 6 kommenttia siihen mennessä!

Jos jotain kiinnostaa ostaa tämä kyseinen laite, kun se on valmis. Laitathan YV:tä!

Re: Mattuu-: Kawasaki KDX125 '91 #2

2.3.2015 22:14

Todella kome kawatsu ;)

Re: Mattuu-: Kawasaki KDX125 '91 #2

2.3.2015 23:37

Kaunista 8)

Re: Mattuu-: Kawasaki KDX125 '91 #2

3.3.2015 15:34

todella kaunis kawa! Pumpunsuojat ja kiiltävä paisari vielä? ;)

Re: Mattuu-: Kawasaki KDX125 '91 #2

3.3.2015 15:37

Ootellaahan niit kuvii innolla 8)

Re: Mattuu-: Kawasaki KDX125 '91 #2

3.3.2015 16:20

Niin nättiä että tekis mieli vaihtaa apikka toho 8) :D jos siis pystys ku en usko et haluut sellast tän tilalle :D
Kerroha tekniikka kokonaisuudessaa ja paljoko irtoaa koneja :seko:
Näyttää ERITTÄIN hyvälle, suorastaan germainen :eek: :seko:

Re: Mattuu-: Kawasaki KDX125 '91 #2

3.3.2015 19:55

Kiitokset kommenteista.

Valitettavasti en vaihdossa voi minkäänmoista pyörää ottaa, vaikka kuinka tekisi mieli.

Tekniikka toistaiseksi vakio, tyhjennetyllä vakioputkella, mutta virityspotenttiaalia löytyy!

Pumpunsuojat harkinnassa, ei tekisi mieli enää laittaa penniäkään tähän, Saatikka ostaa mitään blingipaisaria. Tuo kx:n putki odottaa sisäänajon jälkeistä aikaa tuolla tallin perällä..

PYÖRÄSTÄ PALJON KUVIA GALLERIAN PUOLELLA!

Kuva



Pyörähän on nyt myynnissä. Jaa linkki vaikka Facebookissa!



Taiteellisempien kuvien kanssa seuraavaksi asiaan.

Ja onhan tuossa vieläkin tehtävää. Viimeistelyjä ja koeajoa vailla...

Re: Mattuu-: Kawasaki KDX125 '91 #2

3.3.2015 20:32

Hienohan siitä tuli 8) Tanko vielä mustaks ? ;)

Re: Mattuu-: Kawasaki KDX125 '91 #2

8.3.2015 20:48

Terve!

Tanko ei valitettavasti vaihdu ihan vain budjettisyistä. Jos ostajaa väri häiritsee, vaihtakoot tangon.


Ilman kuvia tällä kertaa.
Mutta mitä on tapahtunut?

Myyntiinlaiton jälkeen tehty parit koeajot ja niiden perusteella havaittu pikkuvikoja.
Koeajolla mm. selvisi seuraavia asioita:
- Lämmöt rupesi nousemaan. Syy: Ilmaamaton jäähdytysjärjestelmä, ei paisuntasäiliötä kiinni. Vika korjattu.
- Vilkut lakkasi jo ensimmäisellä kilometrillä toimimasta. Syy: Vilkkurele kärähtänyt rikki. Vika paikannettu releen tilalle laittamalla hyppylanka. Uudella releellä toimimaan.
- Nopeusanturissa häikkää, Välillä näyttää nopeuden, välillä ei. Syy: Anturin huono kiinnitys, tärinästä liikkuu pois magneettien kohdalta. Vika korjattu parantelemalla anturin kiiinnitystä, sekä magneettien uudelleensijoittelulla. Jos ei vieläkään ei toimi, niin jarrulevyyn tulee Koson magneettipultit
- Pyörä on laiska kuin mikä. Syy: Vakioputki, johon aikanaan tehty 11kW kuristukset jotka on edelleen paikallaan. 15hp taitaa olla vähän liian vähän tähän pyörään. Paisari siis menee vaihtoon.

Kyseisten asioiden äärellä tuossa yksi ilta painein. Samalla kaivoin varaston perukoilta putken jonka ostin kx 125 mallin putkena, kuka tietää mikä oikesti se on. Ulkonäkö ei silmiä hivele, varsinkin kun pakoputki näyttää tältä. Tietenkin rumuusastetta lisää 3 lommoa+ 7 eri hitsisaumaa jotka tulee mm. paisarin puoleen väliin.

Tarkoitus ei ole putkella ulkonäköä hakea, vaan niitä kadoksissa olevia hevosvoimia. Putkenhan jouduin vetämään kuudesta kohtaa poikki jotta se sopisi kodexiin. Kaveri lupasi putken hitsata kasaan huomenissa. Valitettavasti välivaihekuvia ei ole.

Tietysti sitten kun uusi putki on kiinni, on vuorossa kaasarin uudelleen säätäminen. Kyllä tekemistä löytyy vielä.

Tuli samalla pyörän hintaa hieman laskettua.

Re: Mattuu-: Kawasaki KDX125 '91 #2

9.3.2015 23:28

Terve taas!

Viikonloppu tosiaan meni miten meni, pyörän parissa siis tosiaan kävin, kuten viime päivityksessä mainitsin... Jostain nestemäisestä syystä hommat ei sen ihmeemmin kiinnostaneet.
Kuvassa näkyy hieman myös tulevaa "teharia"

Kuva

VIlkkureleen kävin tänään motonetistä ostamassa... Ensin matkallani pysähdyin moottoripyöräosastolle, Led vilkkurele, 15€... hmm... jatketaan matkaa... Sähköosastolla oli enemmän valinnan varaa. perinteistä relettä olisi saanut kolmella eurolla, mutta päädyin kuitenkin led releeseen, joka maksoi sitten 10 euroa. Led releellä siis varma toimivuus vilkuille. Lähestulkoon sama kapistus mitä mp-puolella mutta 5€ halvemmalla.. Taitaa motonetissä olla periaatteena rahastaa pärräilijöitä enemmän... Edellinen rele meni kosteusvaurion vuoksi rikki.

Kuva

Nyt siis saatu kaikki viat poistettua. Nopeusmittari pelaa, Jäähdytysjärjestelmä toimii niinkuin pitääkin, ja uudella releellä vilkutkin taas pelissä!
Taas tuli parikymmentä kilometriä suoritettua sisäänajoa.
Kuvia reissulta:

Kuva

Kuva

Käy ihmeessä tsekkaamassa kuvat täysikokoisina gallerian puolelta!

Seuraavalla kerralla pävitelläänkin uuden putkiston kera!

- Mattuu-