Terve!
Tanko ei valitettavasti vaihdu ihan vain budjettisyistä. Jos ostajaa väri häiritsee, vaihtakoot tangon.
Ilman kuvia tällä kertaa.
Mutta mitä on tapahtunut?
Myyntiinlaiton jälkeen tehty parit koeajot ja niiden perusteella havaittu pikkuvikoja.
Koeajolla mm. selvisi seuraavia asioita:
- Lämmöt rupesi nousemaan. Syy: Ilmaamaton jäähdytysjärjestelmä, ei paisuntasäiliötä kiinni. Vika korjattu.
- Vilkut lakkasi jo ensimmäisellä kilometrillä toimimasta. Syy: Vilkkurele kärähtänyt rikki. Vika paikannettu releen tilalle laittamalla hyppylanka. Uudella releellä toimimaan.
- Nopeusanturissa häikkää, Välillä näyttää nopeuden, välillä ei. Syy: Anturin huono kiinnitys, tärinästä liikkuu pois magneettien kohdalta. Vika korjattu parantelemalla anturin kiiinnitystä, sekä magneettien uudelleensijoittelulla. Jos ei vieläkään ei toimi, niin jarrulevyyn tulee
Koson magneettipultit- Pyörä on laiska kuin mikä. Syy: Vakioputki, johon aikanaan tehty 11kW kuristukset jotka on edelleen paikallaan. 15hp taitaa olla vähän liian vähän tähän pyörään. Paisari siis menee vaihtoon.
Kyseisten asioiden äärellä tuossa yksi ilta painein. Samalla kaivoin varaston perukoilta putken jonka ostin kx 125 mallin putkena, kuka tietää mikä oikesti se on. Ulkonäkö ei silmiä hivele, varsinkin kun pakoputki näyttää
tältä. Tietenkin rumuusastetta lisää 3 lommoa+ 7 eri hitsisaumaa jotka tulee mm. paisarin puoleen väliin.
Tarkoitus ei ole putkella ulkonäköä hakea, vaan niitä kadoksissa olevia hevosvoimia. Putkenhan jouduin vetämään kuudesta kohtaa poikki jotta se sopisi kodexiin. Kaveri lupasi putken hitsata kasaan huomenissa. Valitettavasti välivaihekuvia ei ole.
Tietysti sitten kun uusi putki on kiinni, on vuorossa kaasarin uudelleen säätäminen. Kyllä tekemistä löytyy vielä.
Tuli samalla pyörän hintaa hieman laskettua.