apopse kirjoitti:laita lohkojen väliin liima silikonia, itsellä ainakin toiminu paremmin ku hyvin
Lohkot olisi tarkoitus pitää siinä kunnossa että ne saa tulevaisuudessa vielä auki... Toisekseen, jos alkuperäisenä lohkojen välissä käytetään paperitiivistettä niin silikoniin siirryttäessä joutuisi hommaamaan paperitiivisteen paksuiset shimmilevyt akseleille ettei laakereiden välykset mene vituilleen. Eli helpompaa ostaa se uusi tiivistesarja.
12.4 kävin palauttamassa tiivistesarjan stormille jossa piti myös tilata oikea tiivistesarja väärän tilalle. Tilanne oli vain huono; tehdastilaukseksi menee, toimitusaika 3-6 viikkoa. Päätin ettei minulla nyt ole aikaa odotella niin kauaa joten jätin sarjan tilaamatta ja lähdin hallia kohti. Matkalla sattui kuitenkin mieleen idea käväistä EMC:llä varsin huvikseni kysäisemässä josko heillä sattuisi olemaan parempi tilanne. Kuulemma ei, tilanne erittäin heikko eivätkä edes luvanneet toimitusaikaa. Mutta sitten onneni vihoviimein kääntyi: eräs MBX:ään tiivistesarjan tilannut oli jättänyt lunastamatta paketin ja emc:llä oli sellainen omassa varastossaan ylimääräisenä! Tiivistesarja kainaloon ja kohti hallia.
Moottorin kasaus osoittautuikin varsin vittumaiseksi toimenpiteeksi. Muutaman kerran jouduin kuivaharjoittelemaan ilman lohkoja kunnes homma alkoi sujua. Kaverini sattui vielä keksimään käynnistyspolkimen oikean asennusmetodin joten kampuran lohkot olivat vihdoin yhdessä.
Seuraavat vaiheet sujuivat lähes ongelmitta, paitsi kytkin joka päätti ryhtyä vittuilemaan aivan tosissaan. Ensinnäkään kytkimen osat eivät sinänsä vastanneet osittain räjäytyskuvien osia, ja toisekseen jos kytkimen kasasi samalla tavalla kuin sen otin irtikin niin hommassa ei olisi ollut mitään järkeä ja ensiövedon laakeri olisi ahdistanut valtavasti.
Kytkinjumppaa jaksoin tällä viikolla harjoittaa sellaiset viisi-kuusi tuntia ennen kuin kyllästyin ja revin CB125 moottorista kytkimen auki ja kas, siellähän oli sopivan näköisiä palikoita. Sopivasti prikkoja jne.yhdistelemällä kytkimestä tuli kuin tulikin hyvä. Osa kytkimen asennukseen käytetystä ajasta meni kyllä myös "fabricated toolin" valmistamiseen, koska eihän nuo perkeleen mutterit muuten oikeaan momenttiin asetu... Loppu hyvin, kaikki hyvin kuitenkin.
Homma alkoi olla siinä vaiheessa että seuraavaksi olisi luvassa kytkinkopan asennus. Paha vain että ohjeen mukaan ATACin akseli täytyisi olla irti asennusvaiheessa, ja kun akselin mutteri oli tämän näköinen niin eihän se mihinkään siitä lähtenyt. Sopivasti vekslaamalla koppa kuitenkin sujahti paikoilleen ja ATACin akselikin taitaa olla oikeassa kohdassaan.
Nyt täytyisi enää hoonata ja asentaa sylinteri, kansi ja muut pikkuhärpäkkeet jonka jälkeen moottorin saisikin nostaa jo takaisin runkoon. Loppukoon postaus vielä kauniiseen kuvaan nykytilanteesta.