Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Re: Husqvarna WR 1991 nuorennusleikkaus

12.9.2012 22:23

onhan siinä varatankki :D mutta joo siis se vain käyttäyty samalla tavalla kuin bensa ois loppunut. hirveen vaikeet selittää.

Re: Husqvarna WR 1991 nuorennusleikkaus

18.9.2012 10:30

Noni eli tuli tuomio.
Hyvät uutiset: Ei ole leikannut ja sylinteri on ihan ok eli vain mäntä tarvii vaihtaa.
Huonot uutiset: Magneeton ja staattori on pilun päreinä. Syytä ei ole löytynyt.

Sitten on vähän kysymyksiä. Sopiiko wre:n magneetonvauhtipyörä wr koneeseen. Löysin jo purkuosista pari magneetonta mutta molemmat on wre:n koneista. Mulla malli 91 ja nämä 95 ja 97. Staattori pitäis jostain löytää mutta onhan noita purku husseja aika paljon. EI SOVI :(

Toivottavasti löytyy nopeesti nii saa ton inssin ajettuu :s
Tai sitten vaan vuokraan autokoulult moppen.

Siinä vielä kuva magneettonista http://aijaa.com/Uk3WBj

Projekti seisoo kunnes varaosat löytyy (lue: heitän vantaanjokeen jos kukaan ei halua ostaa tätä :D)

Re: LUKKOON! Husqvarna WR -91 lahonnut (projekti seisoo)

16.3.2013 15:09

Onks tälle tapahtunu mitään nyt talven aikana?

Re: Husqvarna WR -91 lahonnut (projekti seisoo)

17.3.2013 15:04

Eipä oikeestaan :(
Otin yhteyttä jälleenmyyjään (mp-racing) jos jostain löytyisi varaosia ja onnekseni yhdellä niillä jätkillä oli kaipaamani vauhtipyörä lojumassa varastossa. Kävin sitten hyvinkäällä ostamassa se siltä pois ja samalla tarttui ufon takalippa mukaan..
Sitten ostin motomasterilta virtapään joka korvaa tuon vanhan SEMin. Kun se sitten vihdoin parin viikon jälkeen saapui postiin ja rupesin asentamaan sitä niin huomasin että se takalevy ei sovi kiinnikkeisiin... 250e hinta oli sen verran suolanen että piti palauttaa ja miettii vielä joku toinen tapa. Nyt viime aikoina olen soitellu koneistamoihin jos ne siellä pystyisi teetättää sopivan kiinnikkeen virtapäälle. Ainoo miinus asiassa on se, että mulla ei ole mitään mittakuvia. Ne jotka sen osan suostuisi suunnittelemaan ottaisi sen 60e/tunti. Elikkä hintaa osalle tulisi aivan liian paljon. magneetto 100e + virtapää 250e + takalevyn suunnittelu n. 120e + takalevyn hinta =500e? Ainoo järkevä vaihtoehto on löytää joku purkupyörä mistä sais SEMin virtapää. Nettimotossa näköjään yks 1990 vuoden rekisteröimätön WR jonka varmaan sais aika halvalla. Katsoo mihin tää tästä kehittyy.

Re: Husqvarna WR -91 | Ehostusta ja säätöä

29.3.2013 13:24

DOOODIII!!
Jos tätä projektia joku seuraa niin nyt alko kevätinnostus.
Elikkä tästähän meni magneetto ja virtapää iha sirpaleiksi viime syksynä ja talven aikana olen yrittänyt etsiä sopivia varaosia. Nyt tärppäs ja löyty ebaystä sopiva takalevy joka kiinnittää virtapään oikeeseen lohkoon kiinni. Sellanen tuli heti ostettua ja hintaakin vain vaivaiset 20e. Eli jäljelle jää virtapään metsästys ja onnekseni motomasters myy sopivanlaista :D.

Ja sitten viimepäivisiin tapahtumiin. Eilen kävi kaveri meillä ja kaivettiin pyörä hangesta. Irrotettiin kaikki muovit ja suunniteltiin vähän mitä sille tehdään.
Tuosta...
Kuva
...tuohon
Kuva

Elikkä tässä lyhyt listaus tulevasta:
    *Virtapää
    *Tupit
    *Maski
    *Penkin verhoilu
    *Käsisuojat
    *Pumpunsuojat
    *Pakoputki
    *Katteet..?

Mutta ennenkun ostan mitään "turhaa", niin tuo virtapää on pakko hankkia sekä saada pyörä ajoon! Hintaahan sillä on 260e eikä mulla juuri nyt ole sellaisia summia. Ellei sitten joku sponssaa :) toiveajattelua

Elikkä pojat ja tytöt, miehet ja naiset. Nytten niitä ehdotuksia. Minkälaisen valomaskin hankin? Ei tuo polisportin perus oikee mun silmään sovi. Mitä noille katteille teen?!! Ihan hirveet popniiteillä korjattu ja kiinnilaitetut...

Re: Husqvarna WR -91 | Ehostusta ja säätöä

29.3.2013 20:21

Seurantaan menee! Nimittäin ihellekkin ois todennäköisesti huomenna tulossa samallainen ruoska! vm. 88 ja kilvissä vielä. Tosin taitaa jäädä rossiksi kotiin. :)

Re: Husqvarna WR -91 | Ehostusta ja säätöä

29.3.2013 21:16

Tänään tuli jatkettua purkua ja pyörästä lähti irti muun muassa svingi. Sitä ei varmaan montaa kertaa pyörän 22 vuoden elinaikana olla käytetty irti... Esim. koiranluu oli 5cm paksusen rasvakerroksen alla. Aikaakin vierähti jonkin verran kun kaikki ruuvit ja mutterit on vähän ruosteessa. Plääneissä oli et takahäkkikin tulee irti mutta ei uskallettu vääntää liikaa ettei vehkeet mene rikki.
Ja lisää ostettavaa tulee. Uudet jarrupalat. Kun saatiin rengas svingistä irti ja alettiin siirtää jarruu niin sehän mureni käsiin. Eli pitäis varmaan vähän kiristellä ja korjailla sitä ennenkun pistää takas. Kivat naurut siitä ainaki tuli :lol:
Ja nyt ku selailin noita virtapäitä taas niin löyty viel halvemmalla electrexworldista. Saa nähä jos se mamma betalar ;) eli lainaa ja vaatii rahat takasin korkoineen kun palkka tulee.


Ville 69: Tuo joka on myynnissä nettimotossa 700e? Koska jos sitä meette niin tinkaa siitä vähintääki satanen pois! :D Kyllähän se ruoskalta näyttää mutta ulkonäkö voi pettää. Tässä mun pyörässä on moottori tosi hyvässä kunnossa. Muutenkin olen ollut tyytyväinen ostoon vaikkakin magneetto ja virtapää meni hajalle.

Re: Husqvarna WR -91 | Ehostusta ja säätöä

29.3.2013 21:36

hyvältä näyttää!

Ja on just se pärrä :D ja vähintään sen 100 yritän tinkii. Kahtoo ny paikanpäällä että tointaako etes mitää tarjota :)

Re: Husqvarna WR -91 | Ehostusta ja säätöä

30.3.2013 17:46

pitää vielä sanoa muutama sana siitä pyörästä ko käytiin kahtoo. Läpimätä paska :)
Khyll se kaveri sen käyntii sai iha hyvi, sitku lähin kokeilee nii kytkin ei purru ollenkaa joten en etes päässy liikkeelle ja siitenku yritin käynnistellä nii käynnistys polji tippu :lol: no kaveri sai sen työntämällä käyntii ja kesti hetken käynnissä ja sammu. Myyjä sasno että bensa ois olevinaa loppu, mutta tiiä sit. Ei viiti sellasta riesaks kuitenkaa ottaa :lol: ei siinä tainu valot eikä vilkutkaan toimia ja ulkoisestikki iha vitu karussa kunnossa. Patentteja jokapuolella. Hauskintahan tässä on että kun juttelin myyjän kanssa ennen tapaamista nii kaiken piti toimia :D

Re: Husqvarna WR -91 | Ehostusta ja säätöä

1.4.2013 15:16

Viimepäivinä ei ole oikeen tapahtunu mitään. Osia pessy ja puunaillu. Swingiin vois kohta heittää parit tarrat ei mitään sen ihmeellisempää kun ei ole rahaa käyttää maalaamossa :|. Toiveena värimaailmaksi olisi helppo sinivalkomusta, runko ja swingi mustaksi, etusivukatteet sinisiksi, takakatteet ja etulokari valkosiks, maski mustaksi ja yksityiskohdat mustiksi tai sinisiksi. Jonku tylsän päivän voisi käyttää photoshoppailuun.

Edelleen on staattori hakusessa. Tuolta electrexworldista vastattiin näin:
St5525L is for 2 stroke models. But these are not usually supplied for the WR125.
Sorry the stator would be non returnable.
Joku edellisistä omistajista on vaihtanut orkkis sähköt SEMiin koska niistä saa enemmän valotehoa, siksi varmaan tuo "usually not". Laitoin sähköpostii mp-racingiin jos ne tietäis jos tämä sopisi. Eroahan noissa eri malleissa on se sähköntuottaminen. Katsoo nytten jos osan saisi tilattua tällä viikolla että pääsee ajaa.

Re: Husqvarna WR -91 | Ehostusta ja säätöä

1.4.2013 18:11

Sattu itel olee tylsä päivä ja päätinki olla joteki avuks ;)

Kuva

Jotai tommosta kai hait ? :) Nuo Tarrat etukatteis on omaa silmää ainaki joteki hienotki ja koko siniset katteet oli rumat ku alkuu muokkasin sillei nii noi olis ainaki paremmat... :D

Re: Husqvarna WR -91 | Ehostusta ja säätöä

1.4.2013 19:57

Iha siistin muokkauksen väsäsit! Tuo voisi olla jopa toteuttamisen arvoinen suunitelma 8)

Re: Husqvarna WR -91 | Ehostusta ja säätöä

3.4.2013 13:10

Vähän updatea:
Eli oon nytten pari päivää tapellu tuon virtapään kanssa. En ole vieläkään 100% varma minkä ostaisin. Mp-racing vastasi että tuo ST5500L olis oikea. Pari tuntia myöhemmin tuli taas sähköpostia että kannattaa varmistaa vielä electrexworldin kanssa. Eli sinne pistin juuri sähköpostii parin kuvan kera. Toivottavasti ne uskaltaisi sanoa minkä noista hankkisi nytten kun niillä on jotain vertailtavaa.

Pyörään en eilen jaksanut edes koskea. Osat on puhdistettu niin että pahimmat paskat on poissa. En jaksa niitä alkaa kiillottelee sen enempää. Runkoa pitäis varmaan puhdistaa mutta kun ei oikeen jaksaisi. Sen verran paljon duunia siitä tulis ja muutenki joutuisin tekee kaiken ulkona... Tässä mä odottelen että virtapään sais tilattua että voisi alkaa laittaa pyörää kasaan.

DOGI: Hienon väsäsit mutta itelläni oli vähän erillainen visio :) Katteitten tarrat olisi kyllä ihan nätit noin kuin editoit mutta tässä on syy miksi nuo etukatteet pitää vaihtaa kokonaan...

Kuva

Ja mulla oli eilen tylsä päivä niin väsäsin sellasen muokkauksen mikä omaan silmään näyttää tosi siistiltä. Tuohon vielä jotkut tarrat niin ai että! Harmi vaan ettei ole sitä rahaa viedä maalaukseen :itku: . Uskallan jopa väittää että vanhanmalliset etukatteen on siistimmät kun uudet :lol:

Kuva

Ja näköjään siellä on ihmisiä lukemassa tätäki topickia niin antakaa ehdotuksia ja mielipiteitä ettei tää yksinpuheluks mene. Mikä valomaski? Itellä on jo yks vaihtoehto tiedossa mutta pidän sen vielä salassa ;) Ja yks suuri kysymys on se että miten noi katteet saan väsättyä tollasiksi.

Re: Husqvarna WR -91 | Ehostusta ja säätöä

3.4.2013 13:41

Asiasta moottorisahaan, saako näihin wanhoihin Husseihin mistään mitään koneen perusosia, kuten mäntiä, kietareita, tiivisteitä yms. roinaa? Yksi '90 mallinen olisi tiedossa, mutta ei tohdi ostaa, jos osat ovat kivenalla.

Kaikinpuolin mielenkiintoinen projekti.

Re: Husqvarna WR -91 | Ehostusta ja säätöä

3.4.2013 13:58

Kyllä pitäis saada. Mä kävin yhes korjaamossa kysyy hintatarjousta perustarkistuksesta ja männänvaihdosta ja se tyyppi avas vihkonsa ja katso sieltä tiivisteiden ja männän hinnan ja muitaki osia. Sittenhän tuo virtapää ja magneetto pamahti, ja kun se oli tarkistuksessa mp liikkeessä mistä sen ostin nii ne vaa kehu et moottori on hyvässä kunnossa. Eli kyllä pitäis löytyy. Tämä vm. -91 on ainaki valmistettu italiassa. Vanhemmat saattaa olla ruotsinhusseja ja niille varaosien löytäminen voi olla hankalempaa. Jos ei muuta niin purkuosat.net. Sieltä löytyy koneen osia.