Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja
29.3.2012 22:42
Jaahas, se oli kans alkanu vuotaa.. Oli kyllä odotettavissakin, mut ei kiva homma, ei toi kone oikeen tykkää hyvää siitä vedestä. Tiivisteenä oli siis kuparipohjasta tiivistemassaa. Pitäis keksii jotain parempaa tatinaa sinne. Stormilla ei oo noit vakio tiivistei varastos, eikä jaksais alkaa odotella. Sama homma yamahalla luultavasti. Siks laittasin ennemmin vaan jotkut tökötit sinne väliin. Sellyoursoul.90 käyttää tällasta sikamassaa
http://i777.photobucket.com/albums/yy54 ... Gasket.jpg Vois käydä vastaavaa huomenna metsästämässä jostain ja toi kansikin kyl pitäis oikasta, kun ei ole välttämättä kovin suora. Sähköt on nyt taas nipussa kuitenkin ja melkosen siististi. Kipinää en kyllä muistanut vielä kokeilla..
29.3.2012 22:50
Myös Kingin punanen silikooni tiiviste +300astetta kestävä on todella hyvää. Itelläki pytyssä alatiivisteenä.
29.3.2012 22:59
itellä jotain kuparipohjasta, kestää 375C ja mitä suoremmat, puhtaammat tiivistepinnat kanessa ja pytyssä on ja mitä vähemmän sitte sitä jää sinne väliin niin sitä tiiviimpi se on, ite vedin 1000 vesihiomapaperilla lasia vasten molemmat pinnat ennenku laitoin kasaan. laitoin vanhan peltitiivisteen johka lämmittelin toholla punahehkuseksi ympäri, jäähdytin ja tiivistemassat molemminpuolin, ja kasaan
voithan o-rengasuran sorvata siihen kanteen, pitäiskö se sitte paremmin o-renkaan kanssa ?
29.3.2012 23:03
Eipä noita rossivehkeitä pahemmin tyhjäkäynnillä oo tarkoitus käytellä
29.3.2012 23:17
Varmaan johtu siitä, että toi tökötti on parhaat päivänsä nähnyt (viime kerralla se ei meinannut kuivua lainkaan) ja kansi ainakaan ei välttämättä ole ihan suora. Yz:ssa on siis o-rengasurat pytyssä, mutta olisin mieluusti niputtanut massalla, että saa nopeemmin kasaan. O-renkaat on tietty varma keino saada pitämään, että kaipa mä nekin tilaukseen laitan kun reilu 20e maksaa.
Vissiin sitte ei rossei käytetä tyhjäkäynnil, mut ikävä ajaa tyhjäkäynnittömäl katupyöräl
30.3.2012 17:17
Keksin käydä etrasta kyselemässä o-rengasta. Toi oli parast ainet mitä niil oli hyllys, kestää 170°C, toivotaan et se riittää. Pitää kantta viel suoristella vähä ja lyyä nippuun. Mp team saloselt laitoin kans alkuperäsen tulemaan varmuuden vuoks mut siin kestää jonku aikaa. Säästäväisevä toki pelkän sisemmän renkaan. Ulkopuoli kyllä pitää muillakin keinoin
30.3.2012 17:54
Luulishan sen nyt kestävän, kun vesijäähy kumminki on. Ilmajäähyssä ehkä saattas olla kovilla.
30.3.2012 18:30
O-renkaalla tulee pitämään varmasti! Mulla kesti Airsalin kannessa ihan normaalikin o-rengas, ettei ollut mikään kuumaa kestävä. Lyhensinkin sitä vielä ja kasasin takasin pikaliimalla, kesti silti hyvin
30.3.2012 18:44
Eikös tässä ollu yzn pytty ja kansi(en jaksa selata
) Alkuperäset kannentiivisteet maksaa muutaman euron kappale ja varmasti pelaa
E: katoppa, tilasit jo alkuperäsen
30.3.2012 20:29
Joo olin vaan hättänen ja pitää saada kasaan nopiaan
E: Nii ja kansi on nyt suoristettu kunnolla peiliä vasten ja kone läjässä. Huome sit taas säätelemään.
1.4.2012 21:33
Otinkin tuon putken taas työn alle. Kävin saumat läpi uudelleen, kun oli pari reikää tullut, kun kuonat tippunu. Muutin vähän änkän kulmaa ja maalasin putken. Kaasariin rakentelin jonkunlaisen tk-ruuvin. Ei ollu mikään kovin helppo homma. Ei se yhtä hyvä oo ku tehdastekonen, mutta menettelee.
Painovertailuu kun kymekin oli laittanu:
Eli vakiputki painaa sen 5kg änkän kanssa. Tää mun tekemä painaa änkän kanssa 2kg. Pyörän kokonaispainoks ajokunnossa tuli joku ~97kg, et kyl se alle 100kg pysyy. Tost vaikee enää keventää.
3.4.2012 0:35
Tänää pyörä nippuun vaihteeks. Pari pikku ylläriä tuli taas mm. yhen kannen pinnapultin kierteitä myöten tihkui vettä mutterin päältä. Hyvin se sinäänsä käy, mutta jotakin on pielessä. Pakko kokeilla seuraavaks tuolla 28mm eli dt vakiokaasaria, et sais tietää onko vika kaasaris vai nappaako se ilmaa jostain. Normi imuvuoto se ei oikein voi olla. Muuten kaikki on ok ja säädettävissä, mutta täyskaasun seokseen ei tunnu pystyvän vaikuttamaan oikeastaan mitenkään muuten, kuin ryypyllä. Tuntuu kuitenki et koneest menee vaan palamatont seosta läpi enemmän, kun yrittää säätää rikkaammalle, mutta seos ei kuitenkaan rikastu.
Jos vikaa ei löydy kaasarista, alkaa olla keinot vähissä. Ainut tule mieleen on magneeton puolen stefa, jonka senkin just vaihdoin kun motti oli auki. Kampuras kuitenkin vähän välystä jossain, et mg puolelt kampuras tuntuu pystyvälys, jolloin se vaatii stefalt vähän enemmän ja vuoto vois tulla pelkästää korkeil kiekoilla? On se kyllä tollai ennenkin pelannut ja nyt on sentään uudet laadukkaat stefat.
3.4.2012 2:40
Ite huomasin tuosa ku pellolla ajelin ja kelit lämmenny viimeajokerrasta, samoilla säädöillä kävi rikkaalla täyskaasulla millä viimeksi toimi hyvin, että se ei röpöttämään ruvennu, vaan on tehoton ja kierrokset nousee pikkuhiljaa, ja jos pitkään ajelee täyskaasulla niin sitte rupiaa pätkimään ja rupiaa muillaki kierrosalueilla käymään huonosti ku karstottaa tulppaa, sitte ku ajelee taas puolikaasulla jonkuaikaa että tulpasta häviää karsta, niin sitte taas toimii hyvin.
3.4.2012 9:08
Ehkä se sitten on tuota samaa. Tulppa on kyllä pysytellyt ihan ruskeena, mutta saattaa johtua siitäkin, että en ole pitkiä pätkiä vedättänyt täyskaasulla. Mistäköhän tollanen johtuu, kun kyllä nää yleensä on seoksen rikastuessa täyskaasulla alkanut ensin pätkimään ja jos vielä rikkaammalle menee niin röpöttämään.
3.4.2012 23:51
Joo nyt alkaa näyttää terveen merkkejä. Sain säädettyä tyhjäkäynnin, joka taas vaikutti auttavan käynnistyvyyteenkin. Toi vähän pidempään vedättäminen näytti tuovan esiin just noit rikkaan seoksen merkkejä, ja yllättäen se onkin ihan jollain tavalla järkeenkäyvästi säädettävissä. Pitää kattoo mihin asti suutinta voi pudottaa. Jotain voiman tuntua oli jo havaittavissa, mutta saapi nähä. Tänään ei edes tainnut hajota mitään.