Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Re: Tzr hienosäätöä

23.3.2012 20:19

Voihan sitä neulan ja neulaputken rajoittavuutta kokeilla ottamalla pääsuutin kokonaan pois. Siitä saattaa saada jotain infoa.

Re: Tzr hienosäätöä

23.3.2012 22:04

Ootko kokeillu suihkutella vaikka puhistusspayta tiiviste kohtiin kun on käydessä. Ittel ainakin selves imuvuoto tollein tosta ex ruohonleikkurista ;)

Re: Tzr hienosäätöä

24.3.2012 0:17

Hyvä pointti tuo testat kokonaan ilman suutinta. Ei mitää vaikutusta ollu toimintaan kylläkään, eli viittais toho neuulaputken ahdistavuuteen. En oo imuvuotoo tollai hakenut, kun ei tä mun mielestä ole imuvuoto. Nätisti käy tyhjää eikä muitkaa imuvuodo oirei oikee.

Re: Tzr hienosäätöä

24.3.2012 20:24

Tzr käynnistä lyhyt video. Pimees puhelimella otettu ni mitää ei näy mutta äänen takia voi kattoo. Eilen illal otettu ja tolla hetkellä ei ollu pääsuutinta ollenkaan paikallaan. Sopivaa neula-aihiota ei ole viel löytynyt.

Re: Tzr hienosäätöä

24.3.2012 23:18

tuttu ääni, kylläkin ei aivan samanlainen mitä itte on tottunu kuulemaan :p

Re: Tzr hienosäätöä

25.3.2012 5:25

onkohan se sitte miten rajoilla sen kanssa että rupiaa röpöttämään ? oma 38mm kaasari on peräsin 250 yz:sta ja säädöt 50tk suutin ja 390ps, neula taitaa olla keskellä. kesäkeleillä röpöttelee nuilla säädöillä ilmaputsarin kans, ilmanputsari pois ja naukuu (ei sillon ollu säätösuuttimia). nyt vähä viileemmillä toimii loistavasti ilmanputsarin kans (mallia tee mahdollisimman vapaasti virtaava viidessäminuutissa), tuntuu että 55tk suutinta vois kokeilla, ryyppy päällä enemmän vetoja alhaalla.

voit kokeilla että jos laitat isomma tyhjäkäyntisuuttimen että avittaako se senverran sitä pääsuutinta että kokonaisvirtaavuus suurenee ja rupiaa röpöttämään ?

Re: Tzr hienosäätöä

25.3.2012 10:52

En osaa sanoa, kuinka rajoilla se on. Täyskaasulla en kuitenkaan ole röpöttämään ja pätkimään saanut. Veikkaan kuitenkin että ei se mahdottoman laihalla ole. Ei tekis mieli putsarikskaan laittaa mitään huonommin virtaavaa piperin tilalle Neula on nyt keskellä, mutta kokeilin yhdessä vaiheessa nostaa sen ylös, jolloin sen pitäis vähän enemmän saada bensaa täyskaasullakin, mutta ei vaikuttanut tarpeeksi. Meni vaan keskikierrokset paksulle. Vakio suuttimet oli ps360 ja tk35 ja mulla ei ole ton isompia tk suuttimia. Hyvä idea kuitenkin, että pitää kokeilla.

Re: Tzr hienosäätöä

25.3.2012 20:20

Sain puhuttua siskolta 2,5mm sukkapuikon kaasarin neula-aihioksi 8) Koitin hioda sen kärjestään ohuemmaksi kuin vakion ja muuten suhteellisen samoilla mitoilla.
Kuva
Ilman pääsuutinta se kävikin jo rikkaalla täyskaasulla(vakioneulalla ei), mutta pääsuuttimen kun laitto takas, nii ei enää mennyt rikkaalle. Pitää varmaan muokata tota neulaa pidemmältä matkalta tms. Kaasuveijeri alkaa kai vedellä viimeisiään ja hirtti kiinni tossa, et pitäis semmonenkin tehä uus.

Re: Tzr hienosäätöä

25.3.2012 22:31

Asiallista luettavaa kyllä, osaat kyllä hommas :D Toivottavasti ittelläni ei tuu yhtä vaikeeks säätöjen löytäminen :eek:

Re: Tzr hienosäätöä

25.3.2012 22:41

ei saakeli kyllä sä oikeesti ooot aika virittäjä... jatka tällästä!

Re: Tzr hienosäätöä

26.3.2012 22:46

Hyvä virittelijä, kun ei saa ees säätöihi mopoaan :D Kaasuvaijeri on nyt "uus". Neulaa ohentelin entisestään, mutta ei se tuntunut vaikuttavan. 450 suutin nyt kiinni ja edelleen kiertää puhtaasti. Eihän se voi sen isompaa tarvita, jos kaikki on kunnossa? Tk-suuttimen koon olin kattonu väärin, kun se näkys vähän huonosti, eli 55 kokonen olikin paikoillaa. Joka kierrosalueella toimii hyvin. Ei booaile tai röpöttele missään kohtaa ja silleen. Kiertää puhtaasti, muttei ota kierroksia enää mitään 12K, mitä sillo ekoissa testeissä, vaan jää johonkin 10K pintaan. Toi vois viitata, et olis hivenen paksulla jo, mutta ei mikään varma juttu. Ryypyllä alkaa röpöttää, ettei se mikään ihan kyltymätön ole.

Käyntiinlähtevyys on todella huonoa. Saa aika usein laittaa mäkistartilla käymään. EI yleensä kuitenkaan kasta tulppaa tai mitään. Mun veikkauksia on tyhjäkäyntiruuvin puute (tyhjäkäyntiä ei yleensä ole) tai sytytyksen häiriöt. Se tuppaa edelleen temppuilemaan. Viimetteeks tuli vielä sellanen vika, että sytkä katkes aina vasemmalle käännettäessä. Revin sitten iltapuhteiksi vielä kaikki johot irti. Samal lähtee ylimäärästä johtoo melkonen nippu.

Re: Tzr hienosäätöä

27.3.2012 9:34

Tuo on juuri ongelmana kun lähtökohtana on moottori jota on muutettu noin paljon. Kyl mie uskon et kokeilemalla se vaan alkaa toimimaan. jos et muuten saa niin suurenna jotenkin suuttimia pienellä viilalla? niin ainakin tulisi rikas suutin... mut siinä on sitten taas koon määrittäminen mahdotonta, mikuni taisi käyttää virtaus nopeutta??

Re: Tzr hienosäätöä

27.3.2012 9:43

Joo pystyyhän niitä suurentamaan ja jopa koon määritteleminen sinnepäin on mahdolllista kun tekee "virtauspenkin" suuttimille. Eli käytännössä kauanko jonkun tietyn vesimäärän kestää valua läpi. Yks vaihtoehto olis huonommin virtaava ilmanpuhdistin, mut ei se oikeen houkuttele.

Re: Tzr hienosäätöä

27.3.2012 16:06

Itellä lähtee käyntiin hyvin kun ryyppy päällä ku polkasee pari kertaa mutta kaasuun ei saa koskea, muuten sammuu samantien, käy vähä sillai tukkosesti muutaman sekunnin, sitte kun ryyppy päällä pikkusen nousee tyhjäkäyntikierrokset ja tukkonen käyntiääni häviää, nii tietää että nyt voi kaasuun koskea ja ryypyn ottaa pois.

Re: Tzr hienosäätöä

28.3.2012 13:29

Mullakin on tähän mennessä aina nää lähteny hyvin käymään, mutta tää on ollut vähän toisaikainen. Nyt tosiaan uusin noita sähköjä perusteellisesti ens alkuun ja meinasin tehä väkisin tohon kaasariin sen tyhjäkäyntiruuvin.

Kaasuvaijerisäätönen tyhjäkäynti on niin ärsyttävä, mitäköhän siinäkin on mikunilla oikein ajateltu. Tyhjäkäyntiä useimmiten joko ei ole tai sitten on liikaa ja tangon käänteleminen vaikuttaa kierroksiin. Luistissakaan ei ole sellasta vinoa paikkaa, johon tk-ruuvin pitäis vastata, mutta luistin yläreunassa on kuitenkin sellanen pykälä, että jos porais siihen kaasarin runkoon vaan johonkin järkevään paikkaan reiän ja kehittelis jonkunlaisen säädön.

Kerkesin myymään jo sen vanhan 35tmx:än, kun olis voinu testata sillä. 28mm dt:n kaasari tietty olis.