31.1.2013 23:26
97heppatyttö kirjoitti:tästä tulee kyllä jotain pirun nättiä, itse kyllä laittasin usd keulan, kun ajokeleihinkin on niin pitkä aika että ehtii muokkailemaan.. tietysti kaikki maksaa mutta jos rahaa löytyy niin olis siisti lisä tähän. tuo vakio keula on melko rimpula jos yhtään alkaa kikkailemaan niin stefat paskana heti. ja muutenkin aika heikko esitys ollu ainakin noissa mun kahessa weerassa
1.2.2013 2:28
2.2.2013 1:15
Yaaamaha kirjoitti:Omassa wrssäni stefat kestivät ihan hyvin keulimista ja rälläämistä (hyppyjä yms.) n.9tkm, kunnes myin pyöräni. Ei mielestäni kovin heikko esitys?
4.2.2013 23:05
5.2.2013 12:59
Yaaamaha kirjoitti:Omassa wrssäni stefat kestivät ihan hyvin keulimista ja rälläämistä (hyppyjä yms.) n.9tkm, kunnes myin pyöräni. Ei mielestäni kovin heikko esitys?
5.2.2013 21:55
5.2.2013 22:31
Yaaamaha kirjoitti:Joo omastani ekat hajosivat 10tkm kohalla, ja siitä syytän talvisäilytystä kylmässä parkkihallissa. Poksahti vasemman pumpun stefa, kun päätin -25 pakkasella lähtee ajelulle
Seuraavaks talveks laitoin paksut suojasilikonit niiden uusien stefojen päälle, niin eipä ollut ongelmaa En kyllä sinä talvena edes ajanut
Sillähän niitä stefoja parhaiten säästää, kun pitää liukuputket puhtaina ja naarmuttomina. Itse en näe mitään syytä miksi stefat paukkuisivat "hieman normaalia katuajoa rankemmassa ajossa". Kyllähän ne kestävät sen, että niillä pasauttaa tiessä olevaan monttuun vaikka kuinka lujaa ja sen, että ajelee töyssyissä ja mukulakivillä, niin miksi ne eivät kestäisi sitä, että keuliessa välillä ottaa rajummin jarrulla alas. Yleensähän keuliessakin alas tullaan pehmeästi(ainakin itse tulin? ), ilman jarrua, ehkä jopa hiukan kaasulla alastuloa pehmentäen.
Eli jos yleistäen sanoisi, yleensä on helpompi syyttää paskoja stefoja, kuin paskaa stefojen huoltajaa
Ja asiasta kukkaruukkuun; Alexir, kun kokoat tota sun pyörän kytkinpuolta, suosittelen erittäin lämpimästi, että vaihdat sen paperitiivisteen tiivistemassaan ja ne kytkinposken pultit johonkin uusiin rst-pultteihin. Omassa pyörässä en saanut paperitiivistettä skulaamaan millään, mutta tiivistemassalla meni kertalaakista kuntoon ja kesti sen 10tkm vuotamatta, vaikka yksi kytkinposken pulteista oli poikki...
Siitä pääseekin siihen pulttejen vaihtoon. Oman pärrän kytkinposkea paikalleen laittaessani kiristin pultit momenttiavaimella (250€ maksanut Würth, eli ei mene avaimen piikkiin) ohjeidenmukaiseen momenttiin, ristiin kiristäen, jolloin se jalkatapin alla oleva pultti päätti napsahtaa poikki 9nm kohdalla. Ohjearvohan on 12nm Parit perkeleet siinä päästin ja vaihdoin uuden tilalle, kiristin jälleen kaikki momenttiin ja kaikki tuntui pelaavan. Meni talvi ja keväällä öljyjä vaihaessa ihmettelin, kun kytkinposken alin pultti näytti löysältä, jolloin tajusin että se perkele oli poikki . Itsekseen koneen lämpölaajenemisten myötä lienee katkennut.
Eli säästä vaivaa ja kirosanoja ja pulttaa kytkinpuolen moottorinposki kiinni laatupulteilla.
6.2.2013 0:21
6.2.2013 21:48
Yaaamaha kirjoitti:Odota vaa, kyllä ne sieltä vielä poksahtaa kannattais oikeesti investoida se 5€ niihin pultteihin... Itse harmittelin sitä todella paljon, kun en tajunnut tehdä sitä heti, kun se ensimmäinen korkkasi... Pyörän uudelle omistajalle lykkäsin käteen haponkestävästä teräksestä itse valmistamani pultit
6.2.2013 22:02
6.2.2013 22:59
6.2.2013 23:19
7.2.2013 7:49
Yaaamaha kirjoitti:Tehtaallako ne on ne perhana vetäny ylikireelle
9.2.2013 23:38
Murska Arska kirjoitti:Yaaamaha kirjoitti:Onhan sekin mahdollista (?), tai sitten raudan sekaan on laitettu liikaa burmalaista tinaa kustannusten säätämiseksi
10.2.2013 23:15