Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Re: WR180 | Sini-valko | ACS?! | kattet+tarrat tilattu| Vide

31.1.2013 23:26

97heppatyttö kirjoitti:tästä tulee kyllä jotain pirun nättiä, itse kyllä laittasin usd keulan, kun ajokeleihinkin on niin pitkä aika että ehtii muokkailemaan.. tietysti kaikki maksaa mutta jos rahaa löytyy niin olis siisti lisä tähän. tuo vakio keula on melko rimpula jos yhtään alkaa kikkailemaan niin stefat paskana heti. ja muutenkin aika heikko esitys ollu ainakin noissa mun kahessa weerassa :)

USD harkinassa, joskin epätodennäköistä että laittaisin koska en koe tarvetta ainakaan VIELÄ.

Kävin sähköt ja liittimet tänään läpi ja vetelin sähköt paremmin kiinni jne!
Eli sähköt TEHTY

Re: WR180 | Sini-valko | ACS?! | kattet+tarrat tilattu| Vide

1.2.2013 2:28

Omassa wrssäni stefat kestivät ihan hyvin keulimista ja rälläämistä (hyppyjä yms.) n.9tkm, kunnes myin pyöräni. Ei mielestäni kovin heikko esitys?

Re: WR180 | Sini-valko | ACS?! | kattet+tarrat tilattu| Vide

2.2.2013 1:15

Yaaamaha kirjoitti:Omassa wrssäni stefat kestivät ihan hyvin keulimista ja rälläämistä (hyppyjä yms.) n.9tkm, kunnes myin pyöräni. Ei mielestäni kovin heikko esitys?

Tätä vähän hainkin, Omasta mielestä yllättävän hyvät.

Tänään tuli iskettyä iskari kiinni, vilkkurele kiinni ja akkusuoja kiinni...

Katteista ja tarroista kysyin Race-Stylesiltä ja vastaus tuli että tarrat juuri painettu joten ensiviikolla toivon mukaan kiinni!

Re: WR180 | Sini-valko | ACS?! | kattet+tarrat tilattu| Vide

4.2.2013 23:05

Tänään tuli sähköposti, että katteet tulossa suomeen!

Tilasinpa tossa kytkinkahvaa, öljynsuodatinta, tulppaa ja jotaa muuta härpäkettä!

Re: WR180 | Sini-valko | ACS?! | kattet+tarrat tilattu| Vide

5.2.2013 12:59

Yaaamaha kirjoitti:Omassa wrssäni stefat kestivät ihan hyvin keulimista ja rälläämistä (hyppyjä yms.) n.9tkm, kunnes myin pyöräni. Ei mielestäni kovin heikko esitys?


Ittelläkki alko stefat vuotamaa tossa noin 18 000km kohalla ja on tullu enskailtua aika paljon :lol:

Re: WR180 | Sini-valko | ACS?! | kattet+tarrat tilattu| Vide

5.2.2013 21:55

Joo omastani ekat hajosivat 10tkm kohalla, ja siitä syytän talvisäilytystä kylmässä parkkihallissa. Poksahti vasemman pumpun stefa, kun päätin -25 pakkasella lähtee ajelulle :D
Seuraavaks talveks laitoin paksut suojasilikonit niiden uusien stefojen päälle, niin eipä ollut ongelmaa ;) En kyllä sinä talvena edes ajanut

Sillähän niitä stefoja parhaiten säästää, kun pitää liukuputket puhtaina ja naarmuttomina. Itse en näe mitään syytä miksi stefat paukkuisivat "hieman normaalia katuajoa rankemmassa ajossa". Kyllähän ne kestävät sen, että niillä pasauttaa tiessä olevaan monttuun vaikka kuinka lujaa ja sen, että ajelee töyssyissä ja mukulakivillä, niin miksi ne eivät kestäisi sitä, että keuliessa välillä ottaa rajummin jarrulla alas. Yleensähän keuliessakin alas tullaan pehmeästi(ainakin itse tulin? :D), ilman jarrua, ehkä jopa hiukan kaasulla alastuloa pehmentäen.

Eli jos yleistäen sanoisi, yleensä on helpompi syyttää paskoja stefoja, kuin paskaa stefojen huoltajaa ;)


Ja asiasta kukkaruukkuun; Alexir, kun kokoat tota sun pyörän kytkinpuolta, suosittelen erittäin lämpimästi, että vaihdat sen paperitiivisteen tiivistemassaan ja ne kytkinposken pultit johonkin uusiin rst-pultteihin. Omassa pyörässä en saanut paperitiivistettä skulaamaan millään, mutta tiivistemassalla meni kertalaakista kuntoon ja kesti sen 10tkm vuotamatta, vaikka yksi kytkinposken pulteista oli poikki...

Siitä pääseekin siihen pulttejen vaihtoon. Oman pärrän kytkinposkea paikalleen laittaessani kiristin pultit momenttiavaimella (250€ maksanut Würth, eli ei mene avaimen piikkiin) ohjeidenmukaiseen momenttiin, ristiin kiristäen, jolloin se jalkatapin alla oleva pultti päätti napsahtaa poikki 9nm kohdalla. Ohjearvohan on 12nm Parit perkeleet siinä päästin ja vaihdoin uuden tilalle, kiristin jälleen kaikki momenttiin ja kaikki tuntui pelaavan. Meni talvi ja keväällä öljyjä vaihaessa ihmettelin, kun kytkinposken alin pultti näytti löysältä, jolloin tajusin että se perkele oli poikki :paha:. Itsekseen koneen lämpölaajenemisten myötä lienee katkennut.

Eli säästä vaivaa ja kirosanoja ja pulttaa kytkinpuolen moottorinposki kiinni laatupulteilla.

Re: WR180 | Sini-valko | ACS?! | kattet+tarrat tilattu| Vide

5.2.2013 22:31

Yaaamaha kirjoitti:Joo omastani ekat hajosivat 10tkm kohalla, ja siitä syytän talvisäilytystä kylmässä parkkihallissa. Poksahti vasemman pumpun stefa, kun päätin -25 pakkasella lähtee ajelulle :D
Seuraavaks talveks laitoin paksut suojasilikonit niiden uusien stefojen päälle, niin eipä ollut ongelmaa ;) En kyllä sinä talvena edes ajanut

Sillähän niitä stefoja parhaiten säästää, kun pitää liukuputket puhtaina ja naarmuttomina. Itse en näe mitään syytä miksi stefat paukkuisivat "hieman normaalia katuajoa rankemmassa ajossa". Kyllähän ne kestävät sen, että niillä pasauttaa tiessä olevaan monttuun vaikka kuinka lujaa ja sen, että ajelee töyssyissä ja mukulakivillä, niin miksi ne eivät kestäisi sitä, että keuliessa välillä ottaa rajummin jarrulla alas. Yleensähän keuliessakin alas tullaan pehmeästi(ainakin itse tulin? :D), ilman jarrua, ehkä jopa hiukan kaasulla alastuloa pehmentäen.

Eli jos yleistäen sanoisi, yleensä on helpompi syyttää paskoja stefoja, kuin paskaa stefojen huoltajaa ;)


Ja asiasta kukkaruukkuun; Alexir, kun kokoat tota sun pyörän kytkinpuolta, suosittelen erittäin lämpimästi, että vaihdat sen paperitiivisteen tiivistemassaan ja ne kytkinposken pultit johonkin uusiin rst-pultteihin. Omassa pyörässä en saanut paperitiivistettä skulaamaan millään, mutta tiivistemassalla meni kertalaakista kuntoon ja kesti sen 10tkm vuotamatta, vaikka yksi kytkinposken pulteista oli poikki...

Siitä pääseekin siihen pulttejen vaihtoon. Oman pärrän kytkinposkea paikalleen laittaessani kiristin pultit momenttiavaimella (250€ maksanut Würth, eli ei mene avaimen piikkiin) ohjeidenmukaiseen momenttiin, ristiin kiristäen, jolloin se jalkatapin alla oleva pultti päätti napsahtaa poikki 9nm kohdalla. Ohjearvohan on 12nm Parit perkeleet siinä päästin ja vaihdoin uuden tilalle, kiristin jälleen kaikki momenttiin ja kaikki tuntui pelaavan. Meni talvi ja keväällä öljyjä vaihaessa ihmettelin, kun kytkinposken alin pultti näytti löysältä, jolloin tajusin että se perkele oli poikki :paha:. Itsekseen koneen lämpölaajenemisten myötä lienee katkennut.

Eli säästä vaivaa ja kirosanoja ja pulttaa kytkinpuolen moottorinposki kiinni laatupulteilla.

Itsellähän on tehdaspultit ja hyvin pitää, ei vuoda tippaakaan!

Uusi tiiviste kyllä ois tuolla jos haluan laittaa sen!

Re: WR180 | Sini-valko | ACS?! | kattet+tarrat tilattu| Vide

6.2.2013 0:21

Odota vaa, kyllä ne sieltä vielä poksahtaa ;) kannattais oikeesti investoida se 5€ niihin pultteihin... Itse harmittelin sitä todella paljon, kun en tajunnut tehdä sitä heti, kun se ensimmäinen korkkasi... Pyörän uudelle omistajalle lykkäsin käteen haponkestävästä teräksestä itse valmistamani pultit :D

Re: WR180 | Sini-valko | ACS?! | kattet+tarrat tilattu| Vide

6.2.2013 21:48

Yaaamaha kirjoitti:Odota vaa, kyllä ne sieltä vielä poksahtaa ;) kannattais oikeesti investoida se 5€ niihin pultteihin... Itse harmittelin sitä todella paljon, kun en tajunnut tehdä sitä heti, kun se ensimmäinen korkkasi... Pyörän uudelle omistajalle lykkäsin käteen haponkestävästä teräksestä itse valmistamani pultit :D

Totta pikkusijoitushan se olisi, mutta pitää miettiä silti.
Mistään pultista ei ole mennyt kanta pyöräksi, kierteet ovat ehjät ja hapettumaa ei ole :)

Re: WR180 | Sini-valko | ACS?! | kattet+tarrat tilattu| Vide

6.2.2013 22:02

en kyllä ymmärrä miksi ne vakiot eivät kestäisi? :D omituista jos noi lahot pultit minarellissä :lol:

Re: WR180 | Sini-valko | ACS?! | kattet+tarrat tilattu| Vide

6.2.2013 22:59

Vakiopultit saa monesti napsumaan ylikiristyksen kanssa, jossain vaiheessa on vedetty käsin kiinni tai väärällä momentilla, seuraavalla kerralla tuli metallille tunnit täyteen ja naps.

Jos ei ole laadukasta momenttia käytössä niin järkeä kiristykseen, 9nm on sellainen kahden sormen voimalla kiristettävä pultti ;)

Re: WR180 | Sini-valko | ACS?! | kattet+tarrat tilattu| Vide

6.2.2013 23:19

Tehtaallako ne on ne perhana vetäny ylikireelle :D
Itseasiassa tarkastin nyt tosta service manualista, ohjearvo pulttejen kiristykseen oli 10nm. Eli varovaisuutta kehiin, kuten Murska jo totesi ;)

Re: WR180 | Sini-valko | ACS?! | kattet+tarrat tilattu| Vide

7.2.2013 7:49

Yaaamaha kirjoitti:Tehtaallako ne on ne perhana vetäny ylikireelle :D


Onhan sekin mahdollista (?), tai sitten raudan sekaan on laitettu liikaa burmalaista tinaa kustannusten säätämiseksi ;)

Re: WR180 | Sini-valko | ACS?! | kattet+tarrat tilattu| Vide

9.2.2013 23:38

Murska Arska kirjoitti:
Yaaamaha kirjoitti:Onhan sekin mahdollista (?), tai sitten raudan sekaan on laitettu liikaa burmalaista tinaa kustannusten säätämiseksi ;)

:lol: :lol: :lol:

Kävin tänään tallilla vaihtaa öljynsuodattimen, tulpan ja takarattaat pultit ja mutterit!
Huikea saavutus, mutta minkäs teet ilman osia :P

Re: WR180 | Sini-valko | ACS?! | kattet+tarrat tilattu| Vide

10.2.2013 23:15

Mites muuten Alexir, saako tolla malossin säätöboksilla säädettyä seoksia kuinka tarkasti? Meinaan vaan, että olis aika hyvä "yksityiskohta" pyörässä, jos saisit laitettua sen vakion paperisuodattimen tilalle jonkun laadukkaan vaahtomuovisuodattimen. On nimittäin pirun kalliita ne paperisuodattimet, eli kun perushuoltoja tehdään, niin tulee nopeasti kalliiksi vaihtaa se suodatin ~6tkm välein. Ja eihän sitä oikein saa putsattuakaan mitenkään?
Tietenkään moista ei kannata alkaa duunata, ellei säätöjä saa tehtyä kunnolla...