Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja
12.3.2012 17:08
Ei se keventäminen moottorin tuottamaan vääntöön vaikuta mitenkään. Vauhtis vain varastoi energiaa kevennettynä vähemmän. Moottori kyllä sammuu mm. helpommin liikkeellelähtiessä, koska ei ole niin paljon energiaa varastoituneena vauhtikseen. Yleensäkin kierrosten muutokset tapahtuu nopeammin. En osaa sanoa noist rei'istä.
12.3.2012 19:16
noniiiin, ihettelinki mite helvetissä se voi olla mukamas mahollista. Jos katotaan sillee nii eihän toi vaikuta ku liikkeelle lähössä, ja kun sen osaa niin eihän se sillon vaikuta mihinkään.
12.3.2012 19:59
Hyvin sait puikolla näprättyä kasaan putken, minkä kokoisella puikolla ja virralla vedit?
12.3.2012 20:12
Paljonko painaa tuo uus putki? Villi veikkaukseni on, että ainakin keveämpi kuin vakio
13.3.2012 0:07
1.6mm puikkoi ja virrat oli vähän alle 60A eli lähes niin pienil ku tol koneel saa.
Siitä tuli tosi kevyt. Vakioon verrattun suuri ero ja oli toi 125 krossin paisariinkin verrattuna kevyempi. Punnitsen niitä jossain vaiheessa ja kirjoittelen tänne.
Aloin änäriä tekemään tänään. Oli vähän vaikee saada sitä mihinkään järkevästi, niin se tulee nyt ihan suoraan paisarin perään takahaarukan alapuolelle ja pituutta ei tuu kuin 20cm, koska isompi ei mahtuis järkevästi. Ei taia kovin hiljanen tulla, mutta ei siitä hiljanen tolla paisaril tulis vaikka siihen kuin pitkän änkän laittais. Ehkä se ei haittaa
15.3.2012 2:18
Sain putken läjään. Ei yhtään viimeisteltynä tai mitään, mutta kaikki toimivuuden kannalta tärkeä löytyy. Öljyt ja nesteet masiinaan sun muuta pientä ensikäynnistystä varten. Ongelmat alko, kun käänsin bensahanan auki ja kaasari vuos ylivuotoletkusta kaiken pihalle. Kaasari on siis se 38mm 250 rm:stä ja ikääkin jo 30v. Selväähän se oli että neulaventtiili falskaa, mutta pitämään sitä ei tahtonut saada millään. S,e neulaventtiilin toinen puoli johon toi neula vastaa, on irroitettavissa oleva osa. Se oli jumittunut kiinni ja se hieman kärsi irroitettaessa. Sieltä löytyi kuitenkin kiva yllätys. Kyseinen osa on tiivistetty o-renkaalla kaasarin runkoo. O-rengas oli ihan murentunut ja mennyt semmöseks mömmöksi, sen takia se oli niin kovin jämähtänyt kiinnikin. Se saatto vuotaa sieltä välistä bensaa tai sitten neula jumitti siinä osassa, kun se ei joka asennossa mahtunut liikkumaan kunnolla. En ole varma oliko se sitten tossa irrotuksessa vahingoittunut sen verran. Pyöräytkn sitä varovaisesti sopivalla poranterällä ja neula mahtui liikkumaan.
Uutta täysin sopivaa tiivistettä ei tahtonut löytyä, mutta hieman ohentamalla yhtä o-rengasta ja tiivistemassaa ohuelti kaveriks ja homma oli ratkaistu. Kaasari lakkasi vuotamisen ja tzr pärähti ekalla polkasulla käymään. Kävi yllättävän nätisti. Tyhjäkäytiä ei ollut, kun tossa kaasariss ei ole tyhjäkäynnin säätöruuvia. Pitää kai vaijerilla se sitten laittaa jos ei muuta keksi, outoa kyllä. Ei pitänyt ees kovaa ääntä, vaikk toisin oli luullut. Eipä siinä erikoisempaa sanottavaa, ennen kuin pääsee huomenissa kokeilemaan kunnolla ajamalla. Kello oli jo niin paljon, että piti tältä päivältä lopetell.
15.3.2012 8:45
Videota sit kans!
15.3.2012 12:15
Tarkotus oli ensikäynnistyksest ottaakin video, mut se jäi kun toi kaasari alko temppuilemaan. Ei siin kyl mitään ihmeellist ollukaa. Alakierrokset ehkä vähän paksulla. Voin kyl tänää koittaa silti jotain videonpätkää ottaa. Kunno ajovideoo sit joskus jos saa säätöihin.
15.3.2012 18:18
Niin eikö tuossa kaasarissa ole alun perinkään tyhjäkäynnin säätöruuvia? Vai onko vain hävinny?
16.3.2012 1:11
Ei tosa ole mitään paikkaa tk-säätöruuville, se täsä onkin kummallista. Muuten varmaan olisinkin kehitellyt siihen jonku omatekoisen ruuvin
Tänään kävin koittamassa tosa tiellä vähän. Kytkin ei irrota ihan täydellisesti, kun se vipu tuppaa ottamaan väkisin kiinni imukaulaan. Pitää kehittää siihen joku ratkasu, mutta toimii tollaikin jonkun aikaa. Tyhjäkäynnin säädin kaasuvaijerista. Nyt kun se alko tyhjäkäyntiikin käymään, niin vaikuttais et kierrokset tykkää leijua jonkun verran, että kuitenkin paksumpaa seosta tarttis. Ylemmistä kierroksista ei vielä oikeen tietoa, kun en oo viittinyt kierrättää konetta kauheest.
16.3.2012 8:39
häröä mutta jokseenkin kaunista !
ja laittele tosiaan videota kun säätöihin saat
16.3.2012 10:32
Änkkää ylemmäs? Aika härö sijoitus tuossa kohdin. On kyllä ollut mielenkiintoista seurata projektia!
16.3.2012 11:20
Änkän olis voinu laittaa pari senttii ylemmäs takapäästä, mutta takahaarukka tulee tielle. Saattaa olla, et parantelen sitä vielä myöhemmin, mut toisaalt se on omal tavallaan härsi noinkin. Kuitenkin jotain vahvistuksii pitää tehä, kun toi änkkä ei varmaan kovin kauaa kestä kiinni tos putkes muuten. Sen takii se on tuol takahaarukan alla, et ei ottais lipoissa kiinni maahan niin helpolla ja kaikkein helpoin saada järkevän näkönen ja toimiva ratkasu tollai.
16.3.2012 16:59
No jos ei tuossa kaasarissa ole ollenkaan tk-ruuvia, niin minkäslainen ryyppy siinä on? Onko semmonen nuppi kaasarissa, ettei ole vaijeriryyppy? Joissain kaasareissa tk säädetään kuulemma sitä ryypyn nuppia pyörittämällä.
16.3.2012 18:18
Juu nuppi on. Ei kyllä uskois et siin mitää semmost systeemiä olis, kun ihan perus mikunin ryypyltä vaikuttaa.
Nyt tuli kuitenki vähän pahempi ongelma, eli kipinä hukkus kesken testin, eikä oo tulpasta kiinni. Luulin jo et sain tulpanhatun vaiholla toimimaan mut sit se hävis uudestaan.. Ja mä en oo mikää sähkömies
Virtalukost se ei vaikuttanu olevan kiinni, eikä johtoniput päässy kauheesti kastumaan vaik märkää olikin. Itte oon ihan kuras. Nii ja kyl toi ainaki 12k kiersi ku vedin kertaalleen piikille. Ton kiihytykse jälkee se sit sammus.