Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja
6.3.2012 10:48
Tzr ei tolla vakiokaasarilla kuluta paljon mitään ja kuitenkin tehoa on ihan riittävästi, jos vaan kaikki on kunnossa. Kyllä jotain videomateriaaliakin pitäis tulla.
6.3.2012 13:45
Itte säädän kaasarin suuttimet, laitan paksumman neulan nii matkakulutus tippuu hieman. Ei kuitenkaan täyskaasuun vaikuta jos pää suutin kohillaan. Matkakulutus pysyy kohtuullisena tollakin 30mm kaasarilla.
6.3.2012 19:57
Taas kerran, näyttää hyvältä!
7.3.2012 23:56
Kerkisin olee vähän aikaa tallissa ja sain leikattua pellistä kappalat ja väännettyäkin ne kartioiksi pääpiirteittäin. Keskilieriö jäi viel vähän kesken. Vastakartio oli vaikein noist, mutta kyllä siitäkin tuli ihan hyvä. 0,75mm peltiä ni sai käsin väännettyä viilapenkissä ollutta putkee vasten ja tarvittaes vähä naputeltuu.
Huome pääsee koittaa, saaks mä noit hitsattua.
8.3.2012 7:33
hitto tost tulee kevyt verrattuna vakioputkeen
halkasin joskus ton vakion, aika paksuu peltii kyl oli, ja painokin sen mukaan.
Nopeasti kyllä saat ton putken sedistymään, mitenkä aattelin tehä käyrän?palottelet vaan palottelet monest kohtaa ja hitsaat takas kiinni vai?
8.3.2012 9:57
Pitää tehä painovertailua sitten kun tuo on valmis. Vakio kyllä paina ihan kivasti. Meinasin joo ihan vaan palotella tota alkukäyrää.
9.3.2012 1:18
Meinas olla vaikeeta toi hitsaus, mut ny se on alkukäyrää ja loppupilliä vaille kasas. Karun näköstähän tuo on toistaseksi, kun ihan siistimättömät, mutta kuitenni vaikutti silt et suhteellisen tiivis tuli ja kartiot sopi aika hyvin, et sisäl ei törrötä mitään.
Vähä ongelmii sovitukses kun toi on nii paksu, et tulee pakosti aika alas. Alkukäyrä taas on aika lyhyt, että siitä loppuu pituus helpolla. Vois tohon diffin ekaan osaan tehä pienen mutkan ylöspäin, ni helpottais. Ei se ainakaan putken toimintaa tietty parann, et sii mieles parempi ku ei tekis.
9.3.2012 9:20
ai että kun näyttää hyvältä jo nyt
laskitko tilavuudet ym jollain ohjelmalla?
9.3.2012 10:17
Sarven väsäämällä Blairexhaust kakkosella hoitu laskuhommat, eli Blairin kaavoihin perustuu. Pitää toi sylinterin puolen laippa tehä valmiiks seuraavaks, sitäkin on jo alotettu.
Meinasin ensin tehä jousikiinnityksen tähän, mutta taidan kuitenkin tehä vaan perinteisen laipan. Helpompi ja yksinkertasempi silleen. Jos tärisee poikki liian helpolla, nii sit pitää kehitellä sellanen. Alkukäyrää aattelin tehä pala palalta laipasta lähtien, niin että sais vingulla viimeisteltyä mutkat sisältäpäin.
9.3.2012 17:05
Onhan tuo hyvännäköinen, siihennähden että puikolla hitsattu.
Pitääkö sun pilkkoa diffuuseria, että saat taitettua vai kuuluuko siihen vielä yks pala? Ja varmasti tulee hyvä, jos vielä vigulla viimeistelet alkukäyrän mutkat!
9.3.2012 18:24
Beta rohkasi teharitopikis laittaa sen mutkan vaan tohon diffii ni semmone varmaa sitte tulee. Tosa se on jo kiinni et pitää vähän pilkkoa.
12.3.2012 0:50
Nyt alkais olla hahmossaan
Alkukäyrän tekeminen oli aika vaivalloista hommaa, mutta nyt alkais olla kasassa. Pitäis olla nyt joka paikast sisältä suhteellisen sileä. Luulen et tosta tulee ulospäinkin vielä ihan kelvollinen, kunhan kerkiän siistimään sen. Loppupilliks sopivaa putkee ei oikeen löytynyt, tekee vaiks pellist senkin jos ei muut keksi. Nii ja sitten änkkä. Ton vakioputken peräs oli joku itetehty änkkä, joka oli siis tos vakio setis kiinni viime kesänäkin. Pitää tutkii olisko siit mihinkään. Se ei oo kyl kauheen helpost avattavaa mallii, et ainaki siit vois modata avattavan tai jotain, mut jos se vaik painaa ku synti ni voi ol et teen suosiol kokonaa uuden.
12.3.2012 7:23
Näyttää jo putkelta! ooot kyl aika äijä täytyy sanoo.
12.3.2012 13:16
Toi oli oikeastaan aika paljon nopeempaa hommaa, mitä kuvittelin. Kannattaa kokeilla
12.3.2012 16:44
osaatko sanoa tuosta magneetosta että jos sitä keventää niin lähteekö vääntöö pois. Tälläsen väitteen kuulin vanhemmalta ukolta... En tiiä oks se totta. Ja sano et jos keventää poraamalla niin vauhtiksesta tulee ¨ilmavispilä¨?? Voiko toi nyt niin vaikutttaa??