Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Re: Honda NSR125 R&B fighter: Uutta mäntää tilaukseen...

16.5.2013 22:15

kymefighter kirjoitti:Kun tuo powervalven sylinteri ole kädessä niin pakosillassa on halkeama.
Muistaako kukaan laskukaava jolla saadaan selville männänrenkaiden teoreettinen kestävyys pakokanavan mitan mukaan?
Se oli jotakin männän halks/pakoaukolla = toimii tai ei toimi. En enää muista.
Tuon pytyn saisi ehkä elvytettyä vielä, jos on tarpeeksi pieni tuo pakoaukko. Näyttää pahalta...


Pakoaukon leveys : Sylinterin halkaisia= ?%

Noin se lasketaan ja jos laskun vastaukseksi tulee yli 0,72, eli yli 72% sylinterin halkaisijasta. Niin silloin ei ole enää toivoa että kestäis ilman tuota väliripaa.

En ole törmännyt vielä yhteenkään kaksipakoseen sylinteriin jossa olis turhaan se ripa siinä. Eli tuskin se aukko niin pieni on, että toimis jos sen yksipakoseks muuttais. Oletan että sitä meinasit tuolla elvyttämisellä?

Re: Honda NSR125 R&B fighter: Vika löyty! -> uutta mäntää

16.5.2013 22:55

Jep, ei ollut turhaan tässäkään. 86% on tuo suhde...
Ei onnistu sekään mitenkään...
Kiitokset taas Jehvetti ;)

Re: Honda NSR125 R&B fighter: Ostetaan pytty

17.5.2013 21:38

Juu eli jos jollain on ylimäärästä suht hyvä kuntosta pyttyä. Voi laittaa yv:llä niin ostan pois, jos ei ole kamalan hintainen. Mielellään semmoinen yksilö missä pakoaukkojen välirimassa ei ole halkeemaa ;)

Re: Honda NSR125 R&B fighter: Ostetaan pytty

23.5.2013 21:00

Pytyn taisin löytää. jos jaksaa tuo purkaamo huomenna purkaa irti ja tarkistaa kunnon. Hinnasta riippuen ostan pois. sitte mäntää tilaamaan, ensviikonloppuna pitäs olla purkitettu.

Re: Honda NSR125 R&B fighter: Ostetaan pytty

26.5.2013 19:41

Tänää purin molemmista pytyistä pa säätimet irti ja putsailin vähän kastaa pois. Toinen pytyistä menee varmaan aluhitsattavaks, jos suostuvat tekemään uuden kiinnikkeen pakoputkelle. Pitää noistakin jotain rakentaa ettei jää turhaan hyllyyn pyörimään. Näsärinpyttyjä nyt ei enää ilmeisesti kovinpaljo ole liikenteessä muutenkaan.

Siinä kun olin purkanu noi pakoaukonsäätimien kengät veks. kasasin ne pöydälle ja rupesin ihmettelemään, kun nyt kiinni olleessa pytyssä Toinen kenkä on lähempänä mäntääkun toinen?
Kuva

Jos tuosta kuvasta saa selvää. Pientä raapimisjälkeä tuossa kengässä näky.

Molemmista säätimistä kengistä teräsharjan ja hiomapaperinkanssa putsasin enimmät karstat pois. On sitten noitaki varaosiks...

Kuva
Siinä vielä pytyt, männät ja säätimet rivissä.

Re: Honda NSR125 R&B fighter: Ostetaan pytty

27.5.2013 22:27

Tänään hain koson postista ja ajotunninjälkeen rupesin modailemaan vanhasta mittaristosta liittimiä. Helppo hommahan tuo oli. Nopeus anturi on vielä laittamatta ja kiinnikettä en ole tehnyt mittarille. Kierrosluku mittarin toimivuutta en tietenkään voi testailla ilman yläkertaa, Mutta nopeusanturin testasin heiluttelemalla magneettia sen edessä. Vapaan ja vilkunvalotkin toimii.

Plussan otin entisen mittariston valoilta. Eli mittaristo ei ole päällä jos parkki ei pala.

Ja pitkien valon modailin näyttämään vaan milloin valot on päällä.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Pytystä tyyppi pyytää 160€ + postit Ja ei ole edes täydessä iskussaan... Jos sitten uuden ettis taas. Mukaan ei tulis edes pakoaukon säädintä. tohon hintaan

Re: Honda NSR125 R&B fighter: Kosoa !!!

28.5.2013 23:49

Joopas huomenna ois käsittelykoe sitten ja harkkaluvat varmaan tulee siinä perjantaina. Ensviikolla yritän saada pyörän ajoon, mutta nyt pitäisi saada pytty äkkiä jostain. Vähän kyllä ottaa päähän tää tuuri taas. :paha: Uutta sylinteriä en kuitenkaan aijo tilailla... kääytettynä pitäis jostain löytää...

Re: Honda NSR125 R&B fighter: Kosoa !!!

29.5.2013 23:24

Se ois tänään käsittelyt läpi ja harkkaluvat todennäkösesti maanantaina tulossa. Koson nopeusanturin laitoin kiinni ja tuuppasin kaikki kuus magneetii jarrulevyyn, päivittääpä ainakin nopeesti. Säätelin sen suurinpiirtein säätöihinki ettei paljoo kusis.

Lisäks sitten parikymmentä kertaa ruuttasin kampikammion täytee bensaa pyörittelin vähänaikaa ja ruiskulla tyhjäks. Kyllä sieltä jonkunverran metalli hilpettä tuli.

Pari mahollista pyttyvaihtoehtookin löyty tänään. Kunnosta ei vielä ole tietoo...

Re: Honda NSR125 R&B fighter: Kosoa !!!

31.5.2013 22:21

Nonii nyt alkaa hommat luistaa isäpioli teki löydön Pytty 50€ hyvässä kunnossa kuulemma. Halkeema löytyy mutta ei kuulemma tunnu sormenkanssa kokeilemalla. Vanhassa männässä ei jälkiä. Jos saan männän pakettiin mukaan. vois alkaa tilailemaan neulalaakerii ja kannentiivistettä. Sais kikottimen ajoon. Tosin männänvaihto tulee vastaan riippuen kuinkapaljon sillä vanhalla on ajettu. ;)

Mittaristolla on nyt teline vaikkakin aika jännän näköinen, mutta kuitenkin. Virtalukon päälle sen laitoin kiinni Jos sitten se fättis tulee laitettua. Mittariston paikka siirtyy lähemmäs T-palaa Kun saa virtalukon pois tieltä. :D

Kuva tulee kohan saan kameran takasin maailmalta.

Re: Honda NSR125 R&B fighter: Kosoa !!!

31.5.2013 22:53

Jos se halkeama on välirivassa niin ei siitä kannata tosiaan huolestua jos ei tunnu sormella. Mullakin olis muuten yks B-koon mäntäsarja jolla pyyhkästy n. 5-7tkm, pyttyä mulla ei ois ollukkaan siihen.

Re: Honda NSR125 R&B fighter: Kosoa !!!

1.6.2013 0:26

L_rppa kirjoitti:Jos se halkeama on välirivassa niin ei siitä kannata tosiaan huolestua jos ei tunnu sormella. Mullakin olis muuten yks B-koon mäntäsarja jolla pyyhkästy n. 5-7tkm, pyttyä mulla ei ois ollukkaan siihen.


Joo välirivassa on. Vanhassa pytyssä oli raapassu, ilmeisesti liian suuri se halkeema. Tosin osa syyllinen saattoi olla myös pakoaukon säädin mutta riman kohalta puuttu männästä eniten metallia. Vaikkei se halkeema kauheemmin tuntunukkaan.

Mutta eipä noita näsärin pyttyjä löydäkkään enää ilman halkeemaa. :D On se jännäkun tommonenkin merkkikun Honda on saanut sössittyä ton pakoaukon vaikka näsäriäkin on tehty melkein 15 vuotta. :lol:

Ja tietääkseni CRM:ässä on sama pytty kenties sama ongelma?

Kattotaan nyt minkälainen mäntä niil siellä purkaamon päässä on. ;)

Re: Honda NSR125 R&B fighter: Kosoa !!!

4.6.2013 0:16

Kysymys kuuluu Gilardon 1:köseen tuskin menee tuo gila2:sen kannentiiviste mitenkään järkevästi ?

en nimittäin vieläkään tiedä kumpaa pyttyä olen ostamassa :D
Vuosilukua en ole saanut selville. Isäpuoli hoitaa asiaa...

Harkkaluvat haettu saa toivoa että saan tälläviikolla kasaan.

Re: Honda NSR125 R&B fighter: Kosoa !!!

4.6.2013 16:47

Itel ainaki räsää gilardoni 1 ja 2 tiivisteet menee päittäi... :)

Re: Honda NSR125 R&B fighter: Kosoa !!!

4.6.2013 18:39

DOGI kirjoitti:Itel ainaki räsää gilardoni 1 ja 2 tiivisteet menee päittäi... :)



No räsä on räsä :D toi gila 1 on nasses ympyränmuotonen ja gila 2:onen on 6 kulmio :D se tässä ongelmana on toivottavasti noi jäähytys aukkoset ois samal kohtaa. ;)

Re: Honda NSR125 R&B fighter: Kosoa !!!

4.6.2013 19:38

Tai eipä näköjään välttämättä olekkaan. Kertokaas joku näsäri tietäjät miten nää nassen pytyt nyt menee sen tiedän että gilardon 1 vaihtuu kakkoseksi 93-->
ja vanhemmassa on tehoa enemmän.

Mikäs toi ylhäältäpäin katsottuna pyöreähkö pytty on? jossain olen kuvia sellaisesta nähnyt.


Nytton hommat melkein hoidossa: Isäpuoli kiertää perjantaina mopo sportin kautta ottaa mukaan mäntäsarjan jos nyt tarvitsee ja todnäk. kannentiivisteen. Perjantai iltana/yönä härveli kasaan ja lauantaiks toivomus saada ajoon...

Raattiiko vanhaa neulalaakeria laittaa vielä ? 50km ajettu. Ei se vissiin hirveesti oo rasitusta saanut siinä hässäkässä kun männänrengas katkennut ja ilmeisesti päätynyt putkesta ulos eikä mihinkään väliin ole joutunut. Jälkiäkään siinä ei näy tai väljää ei pitäs olla. ???