Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja
4.5.2013 12:15
Yam4ha kirjoitti:Siisti tälläinen "rottalook"! Ihan pirun hieno!
Kuvatkin tyylillä otettu.
Kiitokset. Kuvista kiitos isäpuolelle.
4.5.2013 19:31
Pakoaukonsäätimen servo ja ohjausboxi vaiheltu. Näillänäkymin toimii. Molemmat oli jollaintavalla kämähtäny. Ei toiminu pelkällä servolla vaikkakin paremmin kun ennen, Vaihoin liittimet ohjainboxiin vanhasta, Koska vääränlainen liitin ilmeisesti ollut vanhassa näsärissä. Johdotkin oli aika lyhyet.
Äsken kävin ajamassa ja toimii melkein kuin unelma. Pientä jäähytysneste roisketta oli päästäny konehuoneeseen. Ilmeisesti letkunvälistä.
7.5.2013 14:08
Joo se ois tänää teoriakoe läpi kohta pääsis ajotunneillekki vihdoin. Nyt pitää enää spotata toi jäähytysnestevuoto, ja tukkia se. Seuraavaks ootellaan mittaristoa ja aletaan suunnittelemaan fättistä, Kohan tulee taas pätäkkiä senverran.
11.5.2013 20:33
Juu ja taas tuli tossa muutama kilsa ajeltua. Jotain ongelmaa ton pakoaukonsäätimen toiminnassa vielä on, varmaan lisää säätöä kaipais. Muuten kyllä ihan buenosti toimii. Kaasuttimeen lykkäsin tyhjäkäynnille 42 suuttimen ja 140 pääsuutin on kiinni.
Jäähytysnestevuotoa testailin laittamalla paperia letkunympärille, mutta yllättävää kyllä ei tule sieltä nyt pitää keksiä seuraava paikka mistä vois tulla... Roiskeita on ympäri konehuonetta tasasesti, vähän hankala selvittää mistä lähtösin kun letkut ei ole märkiä mistään kohtaa.
12.5.2013 1:00
Tuntuu olevan yleistä että sylinterikannet halkeilee.. Kokeileppa kuivata konehuone, ainakin kansi ja pytty tarkasti ja laita pyörä tyhjäkäyntiä käymään. Käytä,kierrätä,lämmitä ja seuraa mihin alkaa muodostumaan pisara.
12.5.2013 16:08
Katoin tossa kaikki jäähyttimen letkut läpi ja huomasin, että eilisien ajojen jälkeen valve oli jääny ala asentoo jumiin. Syynä ilmeisti se että se on päässy liikkumaan liikaa, ja päättänyt jäädä sitten alas. No otin vaijerit ja laipan pöydälle vähän aikaa runkkasin niitä ja suihkuttelin väliin jotain rasvan irrottajaa. Että tulis paskat pois sieltä kuoresta. Öljysin uuestaan ja laitoin takasin paikalleen. Pienellä väkivallalla sain laipan taas liikkeelle. Säätelin säätimen kohilleen, ja näköjään toimii taas. Ilmeisesti josse pääsee liian alas tai ylös se jää jumiin. Nyt ei pitäis olla sitäkään ongelmaa enää.
Nyt vaan pitää käyttää ja kattoo vuotaako vielä.
15.5.2013 17:36
Taas tuli lisää käynnistymis ongelmia. Lauantaina ajoin pärrän talliin lenkin jälkee, mutta eilen ei lähteny enää käyntiin. Kaasari puhalleltu pariinkertaan suuttimien pitäis olla sopivat. Kipinää tulee. Pari tulppaakin oon kokeillu. Eikä mitään eloa.
Mittaristokin lähtee tulemaan saksasta. Ensi viikolla en vaan voi asioille mitään tehdä koska en ole maisemissa.
15.5.2013 22:10
Mikset pistä suoraa pyttyy bensaa ja testaa käyntii ? Itel räsä ei lähteny tulille sitten millää ku vaihoin moottorin. Kipinää anto ja bensaa meni kaasarii mut ei hörähtäny eikä yrittäny kunnes pisti pyttyy vähä bensaa nii joha käynnisty ja siitä lähti elämää
15.5.2013 22:36
Joo, itellä mito alkoi tekemään tota saman päivän sisällä
Eli ei lähtenyt kylmällä sitten millään ellei työntänyt tai antanut vähän ryyppybensaa tulpanreiästä. Sitten lahosi startti niin ei työntäminenkään haitannut kun ei vaihtoehtoja ollut
15.5.2013 23:50
Unohin sen liastasta, mutta parikertaa yrittänyt antaa tulpanreijänkautta ruiskulla pari ml bensaa mutta ei auta. Kiitos kuitenkin
Nää tämmöset on ehkä niitä vittumaisimpia vikoja mitkä tulee puskasta eikä ratkasuu löydy sitten millään.
16.5.2013 20:11
Laita onkimato koukkuun niin saat palaset helpommin ylös
Eivaan, kannattaa panostaa kampikammion huuhteluun koska muuten uusi mäntäsi menee aika äkkiä samaan kuntoon kun tuo nykyinen. Ojatalo kirjotellut siitä enemmänkin:
viewtopic.php?f=98&t=73294&p=4094066&hilit=raaka+bensa#p4094066
16.5.2013 20:24
Kyllä tuo kampikammion putsaus onnistuu, Vaikka sitten onkimalla, mutta kuitenkii.
Putki varmaan paineilmalla. kannattaa ottaa. Männänrenkaista puuttuu 2 noin sentin pätkää siellä ne jossain killii.
16.5.2013 21:09
Kun tuo powervalven sylinteri ole kädessä niin pakosillassa on halkeama.
Muistaako kukaan laskukaava jolla saadaan selville männänrenkaiden teoreettinen kestävyys pakokanavan mitan mukaan?
Se oli jotakin männän halks/pakoaukolla = toimii tai ei toimi. En enää muista.
Tuon pytyn saisi ehkä elvytettyä vielä, jos on tarpeeksi pieni tuo pakoaukko. Näyttää pahalta...