Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Re: Tzr hienosäätöä

18.2.2012 19:01

Periaattessa tiivistemassaa ei pitäis tarvita käyttää eikä sais käyttää, Mitossa ainakin näin. Nimenomaan sen takia kun välykset menee. Ainoat paikat mihin workshop manuaali suosittelee on imukaula, ja tais olla joku muukin. En nyt muista, mut meni offtopiciks piru vie.

Mutta hieno proju mielenkiinnolla odotan lopputulosta ja lopullisia tehoja!

Re: Tzr hienosäätöä

20.2.2012 0:33

Mä käytän/oon käyttänyt pelkkää tiivistemassaa kaikissa mahdollisissa paikoissa. Tosi hyvää tavaraa ja ei lähes ikinä vuoda. Kannentiivisteenä on muutaman kerran pettänyt, mutta nyt oon käyttänyt kuparipohjasta kannessa, niin ei oo sekään vuotanut. Mahdetaanko yamahaan lohkojen välistä tiivistettä tehdäkään, ei ole ainakaan ikinä tullut vastaan. Täytyy pitää vaan järki mukana, niin yleensä kaikki menee hyvin. Mitossa voi hyvin olla tosiaan, että on tarkka tosta lohkojen välisen tiivisteen olemassaolosta ja silloin se pitää tietty laittaa tai huomioida jotenkin. Availen näitä koneita kuitenkin sitä tahtia, ettei tulis mitään, jos pitäis aina hommata uudet tiivisteet :)

Asiaan.. Tähän on tultu:
Kuva
Ihan hyvin se yz pytty siihen nyt istuu.
Olishan ne voinu maalata, mutta ei se kuitenkaan sen kovempaa menis. Kannessa näkyvä reikä on lämpöanturia varten. Kansi piti muutenkin värkätä uusiks, kun jouduin laskemaan sitä aika paljon, että sain siitä sen uran pois.


Kuva

Kuva

http://cylinderhead.kuvat.fi/kuvat/Yama ... G_1269.jpg
http://cylinderhead.kuvat.fi/kuvat/Yama ... G_1271.jpg

Pako 200 astetta, huuhtelut 135.
Viimeksi muokannut kiroileva_fossiili päivämäärä 21.2.2012 16:33, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Tzr hienosäätöä

20.2.2012 0:40

karua touhua, mutta alkaa jo hyvältä näyttää :P
hattu nousee ja korkealle jos tää vielä tulee liikkumaan ; D
tuntuu homma olevan hallussa näitten koneidenkanssa...
innolla odotetaan seuraavaa päivitystä ;)

Re: Tzr hienosäätöä

20.2.2012 1:07

Hyvältä näyttää, hyvältä näyttää! Ajotukset ainakin tuntuis olevan kohdillaan, näin kierroslukujen kannalta :)

Re: Tzr hienosäätöä

20.2.2012 1:28

Kiitosta :) Pakoaukonsäädin tossa nyt on vielä sellanen ongelmakohta ja se alkaakin oikeastaan olemaan seuraava homma. Sehän on alumperin yz:ssa toiminut mekaanisesti jonkinlaisella vivulla suoraan lohkosta, ja nyt tarkoitus ohjata sitä vaijereilla ja tzr:n servolla. Hommaa vielä mutkistaa se, että multa puuttuu aika paljon osia tosta säätimestä, enkä ajatellut niitä alkaa haalia mistään, vaan pitää kehitellä mm. molempien puolien laakeroinnit jotenkin muuten.

Luulisin, että ajoitukset on riittävät ;)

Re: Tzr hienosäätöä

20.2.2012 7:00

joo noi asteet kuulostaat aikas... aikas ¨pahalta¨ kotrari poikien mielestä :seko: toimeinaaa tulee lähtemään!

Re: Tzr hienosäätöä

20.2.2012 14:12

värkkäätkö muuten putken ite vai millanen viritelmä siihen ? :D

Re: Tzr hienosäätöä

20.2.2012 14:25

Eikö se menny niin et mitä enemmän asteita sitä enemmän nappaa ylhäältä ja sit ku vähemmän asteita niin nappaa enemmän alhaalta asti? Itellä mitossa pako abouttia rallaa 192 ja huuhtelut 127 astetta. Pitäis löytyä löylyä vähän alempaakin ja sit kumminkin ylhäältä nappaa vasta kunnolla :lol: Näin teoriassa.

Re: Tzr hienosäätöä

20.2.2012 14:48

Jep, karkeasti ottaen se menee noin. Toki siihen vaikuttaa aukon pinta-alakin, ja kummankin yhdistelmä aika-ala :)

Re: Tzr hienosäätöä

20.2.2012 21:52

hyvältä näyttää ;) miten hyvin toi tina tarttuu noihin lohkoihin? et kehtaako tinattuun kohtaan esim: kierteitä väsätä?

Re: Tzr hienosäätöä

20.2.2012 21:56

Hyvä projekti, kivempi seuraa tälläsii mis oikeesti tehään jotain eikä pultata uusia osia kiinni vaan :)

Re: Tzr hienosäätöä

20.2.2012 23:05

Putki olis tarkotus tehä itse, et kyllä tekemistä vielä on. Joo tosiaan, jos pienemmillä asteilla saavutetaan riittävän suuri aika-ala, ei tartte aukioloajan olla niin pitkä. Oon suunnitellut 12k paikkeille huipputehot, niin saakin olla melko ronskit ajoitukset.

Ei toi tina tartu lainkaan alumiiniin. Sitä voi käyttää valamalla jonkun kolon täyttämisessä. Vaikka sen saisikin kunnolla jäämään kiinni jonnekin, niin turhan pehmeää materiaalia, että sais kestävät kierteet.

Re: Tzr hienosäätöä

22.2.2012 0:12

Sain suunniteltua ja tehtyä jonkunlaisen laakeroinnin molempiin päihin pakoaukonsäätimen akselille. Laakeripintoina ihan vaan sopivankokoiset putken pätkät, eli kaikki pinnat rautaa (joka ei ole tietääkseni mikään kaikkein paras ratkaisu). Tossa käytössä luulisin sen kuitenkin toimivan ihan hyvin. Ainakin voitelu pelaa, kun ihan 2t öljyssä aina nuo osat.

Valmishan tuo ei vielä ole, vaan vielä pitäis viritellä säätimen vaijerikiekko sun muut siihen kuuluvat kamat kiinni. Ne tulee muutenkin nyt eri puolelle pyttyä, kuin vakiona.

Re: Tzr hienosäätöä

22.2.2012 10:19

Siis miksei sinne saa kunnollista laakerointia? Voitko laittaa selventävää kuvaa?:)

Re: Tzr hienosäätöä

22.2.2012 14:45

Niin no kunnollista ja kunnollista. kyllä siellä alunperinkin on liukulaakerit olleet, mutta materiaaleina vastakkain luultavasti alumiini ja messinki. Veikkaan, että tosta tulee vähintään yhtä hyvä. Saishan sinne varmaan laitettua vaikka kuulalaakerit, kun tekisi sopivankokoiset sovitteet. Otan kuvia jos muistan.