Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja
14.2.2012 2:05
Oon purkanut
tällaisen. Sen sisällä on regulaattorikytkentä, millasen vois itekin tehä jos osais. Loput sitten samaan tapaan, kuin
Sellyllä on mittarissaan.
Teho jutuista en vielä kerro enempiä, mutta koneen vaihtaminen olis mun mielestäni huijaamista. Homman hauskuushan piilee juuri virittämisessä, onneksi yamahan insinöörit ovatkin huomioineet asian ja alakerta on varsin vankkaa tekoa. Kuitenkin liikutaan jo perin arveluttavilla vesillä, joten kirjottelen tänne siinä tapauksessa, että saan jotain aikaiseksi.
Sain muuten kytkinkopan sellaseksi, että kehtaa pultata kiinni pyörään. Tzr miehet voi etsiä kuvasta mitä kaikkea on muutettu.
Kiillottelinkin hieman niin näyttää joltain, enempää ei viitti käyttää tohon aikaa.
14.2.2012 7:45
Hieman ooot tainnnu kyllä tuota koppaa töystää
:D: jumankauta tuli nätti.
15.2.2012 11:23
Eilen kävin hakemassa koneistajalta pytyn hoonauksesta. Se oli jo valmiiksi hoonauksen jäljiltä tossa koossa, mutta jäänyt yläpäästään liian tiukaksi ja pientä pintaruostetta tullut myös yläpäähän. Nyt on kuitenkin välykset ok ja kaikki ruosteetkin lähti.
Sain lohkotkin jo melkein valmiiksi avarrettua pytylle. Ihan julmetun kokoiset
Tzr vakiopytyssäkin muuten huuhteluissa on aika porras pakoaukon puolella verrattuna lohkoon. Se on vähän hankalasti vaan, että vaikee saada ihan smoothiksi. Sama juttu oli tossa yz:tassa, eli otin pikkasen myös pytystä pois.
Pääsee siis vihdoin niputtamaan konetta pikkuhiljaa.
15.2.2012 20:09
Alkaa kuulostaa hyvältä!
16.2.2012 1:47
Niin alkaa
Tänään olinkin sitten puoleenyöhön asti tallissa ja sain avarrettua huuhtelut valmiiksi, kasattua vaihteiston ja lyötyä lohkot kiinni ja stefat laitettua. Kytkinpuolelta puuttuu vielä kamat siis, muuten alakerta on kunnossa.
16.2.2012 13:19
Ompahan vain lohkoja raavittu! Ompahan vain perskuleen kaunista katsottavaa.
16.2.2012 21:16
hieno proju tulossa!
voi olla että jää kottarais kuskit taakke ihmetteleen
16.2.2012 22:42
Ei kai ne sentään taakse jää, jos kotari on iskussa.
Tekis mieli niputtää tätä nopeemmin, mutta valmistuu sitä mukaa, kun on aikaa olla tallissa.
Tuli mieleen, että uutta eturengasta tarvis kesäks saada alle, kun toi alkaa olla sakoilla. Takarenkaita on 3 puolkuntosta, mut noit etusia ei tosiaan ole yhtään. Pitää nyt kattoo, jos jostain löytäis käytettynä, kun noist uusist joutuu aika paljo maksaa. 17 tuumast eturengast voi tarjoo siis turun lähistöltä.
16.2.2012 23:04
käys ettii rengasliikkeiden/mp liikkeiden takaa renkaita, ainakin täälä jyväskylässä pariliikettä ja aina puolkuntosia renkaita pihat pullollaan, tai sit ite tilasin smc 17 tuuman 110/60 eturekaan 45 E ja hyvä on ollu
ja innolla odotan seuraavaa päivitystä
16.2.2012 23:08
Ei ole turun lähistöllä, mutta multa löytyis yks vanha micheliini. Katteleppa ilmotukset jos et muualta löydä! Hinta voidaan tinkiä sopivaksi.
Täälläkin odotellaan seuraavaa päivitystä
17.2.2012 8:46
Moporenkaiden puolella smc:llä oli näköjään halpoja. Pitää kattella, mulle tosiaan kelpais joku rengasliikken pihalt löytynytkin, et pitää käydä koluamas vaik ei niit varmaa talvel niinkään siel ole. Superkon rengastarjouskin pidetään mielessä.
17.2.2012 21:10
mulla olis hyväkuntonen Metzeler rengas ylimääräsenä pistä YVtä jos kiinnostaa.
18.2.2012 17:34
Vauhtisten vertailua:
Kevennetty vs. vakio.
Painoa lähtenyt ~200g, entisen omistajan keventämä. Kierrosherkkyyteen tuo ihan huomattavan parannuksen.
Sain kytkimen puolenkin kasattua kytkinkoppaa vaille valmiiksi. Kytkimenä siis dt:n kytkin. Kytkinvipua korotin yhdellä prikalla, koska se ei muuten mahtunut kääntymään, kun tuo läppärunko vie niin ison tilan. Oon siitä vivustakin poistanut niin paljon materiaalia, kun olen uskaltanut.
Kun kytkinkopan ja vesipumpun tiivisteet korvaa tiivistemassalla, vesipumpusta menee välykset liian tiukoiksi. Poistin palan siitä kampiakselin päässä olevan rattaan alapuolella olevasta pellistä, jolloin vesipumpun akselille jää vähän enemmän tilaa.
18.2.2012 17:50
Hyvä! Aika paljon tuo ~200 grammaa. Itse saan korkeintaan 150g mut se kaikki lähtee ulkokehältä.
Kyllä se tiivistemassallakin toimii, itsellä oli kans kytkinkoppa, imukaula jne. kiinni ja hyvin piti paine testissä, ja käytännössä.
18.2.2012 18:08
En mä tiiviydestä puhunutkaan, vaan siitä, että ainakin mulla vaikutti menevän välykset liian tiukoiksi pelkällä tiivistemassalla vesipumpusta. Nyt pitäis kuitenkin olla taas ok.