Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Re: KTM 250sx -04 A1

30.4.2017 17:04

Pikku päivitystä taas, tekaisin Kotariin takajarrulevy, kun entinen oli kupilla ja äänenvaimentimen.
Kuva
Jarrulevy on panssariterästä.
Kuva
Vaimennin on rosteria ja päädyt alumiinia. Sisässä on sorvin lastuja, saa nähä miten toimii. :D Pitää oikeat villat vaihtaa jossain välissä. Takajarruhilppeetkin laitoin tilaukseen.

E. Kuva näköjään kääntyi :s

Re: KTM 250sx -04 A1

8.5.2017 22:07

Kuva
Taas kääntyi mutta ei anneta sen häiritä.

Smotoloksu tosiaan tuli tänään, huomenna pitäs tulla paisari. Tuossa viikonlopppuna kun kiristelin swingiä kiinni, niin huomasin ettei kiristykkään, vaan jäi väljäksi. No swingi irti ja huomasin, että laakerit aivan paskana. :D No eikun uudet tilaukseen ja nekin toivon mukaan tulee huomenna. 65€ kyllä aika suolanen hinta parista neulalaakerista ja holkista. :s Vilkut ja virtalukko ja oranssit cnc kahvat ja jotain muutakin vielä tulossa kiinasta, mutta ajokuntoon toivonmukaan tälläviikolla. 8)

Re: KTM 250sx -04 A1

11.5.2017 0:28

Moi ja päivitystä taas. Putki tuli viimeinkin ja sen laittelin paikoilleen, tein välipillin paisarilta vaimentimelle ja sitten litkujen kaadon jälkeen pyörä pihalle. Muutaman kerran sai polkaista ja suihkauttaa jarrukliineriä kaasariin niin johan räjähti tulille. 8)
Kuva
Vaimentimelle hitsasin kiinnikkeet ja se istuu kyl tosi nätisti omaan silmään.
Kuva
Äänet oli melko kovat, ei mitenkään häiritsevän pahat silti. Vois jossain välissä oikeat villat vaihtaa tuonne.
Ketjuja kun aloin laittamaan niin huomasin ettei takanakki niin vaan mahdukkaan. :D no puukolla tavaraa pois kumin kyljistä nii alkoi kermottumaan.
Kuva
Pitihän se käydä ajamassakin. Kytkin ei meinannu aluksi toimia ollenkaan, mutta kun sai käyntiin ja öljyt vähän kiersi niin alkoi toimimaan. On siinä jumalauta vetoja. :lol: puolikaasulla nosti keulaa ylös 90kmh vauhista, meinas jännittää vähän ku takajarru oli ilmaamatta ja ei toiminut :D Ja positiivistä myös se, että rempan jälkeen kaikki vaihteet pelaa moitteetta.
Öljyproppu näytti kusevan vähän öljyä pihalle niin siihen pitää vielä kehitellä jotain. Ja valot ei toimineet, varmaan kytkin ne jotenkin väärin. Ne vielä huomenna tsekata ja sitte kunnolla kenkää ja renkaita sulattamaan. ;)

Re: KTM 250sx -04 A1

11.5.2017 19:04

Huhhuh, on kyllä hienoin kotka mitä oon pitkään aikaan nähny. Houkuttelis ettiikö tämmönen prokkis ku näitä kotareita nyt löytyy suht paljon :D :D

Re: KTM 250sx -04 A1

12.5.2017 19:34

penniviisas kirjoitti:Huhhuh, on kyllä hienoin kotka mitä oon pitkään aikaan nähny. Houkuttelis ettiikö tämmönen prokkis ku näitä kotareita nyt löytyy suht paljon :D :D

Kiitosta paljon!
Vähän parempaa kuvaa:
Kuva

Pyörän otin trafilta liikenteeseen, parit ajolenkit on heitetty. Öljyä tiputtelee vieläkin jostain ja semmonen vika vaivaa, että pari kilometriä pääsee aina niin jostain syystä ei saa enää bensaa ja sammuu. Oisko tankissa roskia jotka tukkis suuttimen? Valojen kanssa on kans ongelmaa, staattorilta tulee vaan yks keltanen johto. Jänäriltä jää yks johto yli. 3 volttia tuli vaan kun mittasin. Sais nuo kuntoon niin pääsis jo enemmälti ajelemaan. :s

Re: KTM 250sx -04 A1

12.5.2017 23:16

Laita semmonen läpinäkyvä suodatin bensaletkun väliin. Sehän voi olla että se imee sen kaasarin tyhjäks, sit sammuu ja taas kaasaritäyttyy odotellessa.

Re: KTM 250sx -04 A1

13.5.2017 0:21

Joo näin aattelin tehdä, kaveri ehdotti myös semmoista ettei tankki saa korvausilmaa. Pitää huomenissa katsoa tuo korkki että onko siinä läpireikää.

Re: KTM 250sx -04 A1

14.5.2017 23:23

Millanen jännitteensäädin sulla on? Paljonko antaa voltteja suoraa staattorilta tulevasta johdosta mitattuna?

Re: KTM 250sx -04 A1

16.5.2017 14:25

Mäkistation kirjoitti:Millanen jännitteensäädin sulla on? Paljonko antaa voltteja suoraa staattorilta tulevasta johdosta mitattuna?

Jänäri on ilmeisesti vm kotarin jänäri, siinä on 4 rinnakkaista liitintä. Staattorilta tulee nimenomaan tuo 3 volttia.

Re: KTM 250sx -04 A1

16.5.2017 19:41

Niin tää kone oli vissiin krossimallista kotoisin? Ettei se keltanen johto olisi alunperin menny kaasuttimelle, powerjetin solenoidille niinku aika monesti ainakin japsivermeissä. Se selittäs tuon onnettoman jännitteen. Vai oliko tiedossa että olis asennettu valollinen staattori?

Re: KTM 250sx -04 A1

17.5.2017 17:06

Mäkistation kirjoitti:Niin tää kone oli vissiin krossimallista kotoisin? Ettei se keltanen johto olisi alunperin menny kaasuttimelle, powerjetin solenoidille niinku aika monesti ainakin japsivermeissä. Se selittäs tuon onnettoman jännitteen. Vai oliko tiedossa että olis asennettu valollinen staattori?

Joo moottori on SX:n eli krossin. Staattori oli myyjän mukaan valollinen, tiedä sitten... Ei tässä ole powerjettiä kaasarissa. Se on alkuperäinen 38 pwk.

Re: KTM 250sx -04 A1

29.5.2017 23:41

Auttakaapa nyt miestä mäessä!!! Kotarissa oli siis sitä vikaa, että lämmetessään sammui ja ei muutenkaan käynyt kunnolla. Bensa puolella ei oo hämminkiä joten vian oltava sähköissä. Tilasin tähän nyt uuden staattorin ja puolan, ne asennettuani mielestäni sähkökaavion mukaan kipinää ei tule kirveelläkään. Liittimet olivat samanlaiset ja passasivat entisiin paikkoihinsa. Voiko maadoituksissa olla häikkää? Pitääkö puola olla kiinni molemmista päistä, tässä ollut tilan puutteen takia vain toisesta päästä kiinni? CDI poksilta pitäis kaavion mukaan tulla ruskea maadoitusjohto, tässä tulee mustavalkoinen (kuten myös kaverilta lainaamassani kotarin poksissa), pitääkö sen mennä maihin vai minne? Joo, olen käsi näissä sähköhommissa, mutta alkaa ideat loppumaan kesken.

Re: KTM 250sx -04 A1

30.5.2017 14:59

Musta/valkoinen johto on yleensä sammuttimen johto. Maadoitettaessa se katkaisee kipinän tulon.

Re: KTM 250sx -04 A1

4.6.2017 0:15

Nyt on saatu kipinä, tuo tappokatkaisija vittuili jotenkin. Vaan eipä toimi vieläkään, nyt on semmoinen vaiva että ei meinaa lähteä kirveelläkään käyntiin. Bensaa tulee ja kipinää saa, läpät on ehjät, puristuksia on melko paljon ainakin polkimella, mg puoleinen kampuran stefa vaihdettu ja yläkertaan laitettu uus tiivistesarja. Ei lähde vaikka suihkuttaa starttipilottia kaasarin kurkkuun. Pari kertaa on lähtenyt niin, että on tulpanreijästä laittanut vähän bensaa sisään, aina ei lähe niinkään. Silloinkun saa käyntiin, niin käy ihan hyvin ja ottaa kierroksia kunnolla. Semmosen huomasin, että kun on käynyt vaikka 5min tyhjäkäyntiä, niin kampikammioon kertyy jotain mustaa litkua. Ei ole vaihteistoöljyä, vaan todennäköisesti bensaa ja palamatonta 2t öljyä. Seos on 3%. Kampikammion imin ruiskulla tyhjäksi, mutta ei parantanut käynnistyvyyttä. Ja tätä samaa litkua tulee myös putken ja pytyn välistä melko paljon.

Alkaa ideat loppumaan tämön kanssa kesken. :itku:

Re: KTM 250sx -04 A1

4.6.2017 1:35

Aika ikävä, luetutan tän paikallisen mp firman työntekijälle joka sponsoroi mua endurossa jos osais sanoa mikä vaivaa. haluttais niin kovasti nähä tää vekotin liikenteessä!