2.3.2015 23:48
3.3.2015 0:00
9.3.2015 12:25
11.3.2015 18:57
11.3.2015 22:16
12.3.2015 0:29
12.3.2015 1:16
Killerchipmunk kirjoitti:Se vesipumpun yläpuolinen on tosiaan paineentasausta varten, ku mäntä liikkuu alas, kampikammioon tulee ylipainetta joka tasautuu ton kautta ilmaputsariin. Ja maskista osaa sanoa kun näkee kokonaisuuden
Ja siitä "kierrätysjärjestelmästä", se EI KIERRÄTÄ pakokaasuja ilmanputsariin, vaan ilmaa putsarista putkeen tehostamaan katalysaattorin toimintaa. Se metallipalikka siinä välissä on yksisuuntaventtiili, joka estää pakokaasun kulkeutumisen putsariin. Voit helposti testata puhunko totta ottamalla sen letkunpään suuhus mikä oli putsarissa, ja koittaa ensin puhaltaa ja sen jälkeen imeä siitä. Sitten vaan ankaraa pohdintaa mihin suuntaan siellä jotain kulkee Teoriassa sen poisto auttaa poistamalla pakokaasujen virtausta häiritsevän poikkeaman putken seinässä. Käytännössä se ei auta oikeastaan mitään.
Sori jos tuli ilkeesti, ärsyttää vaan tämä kun monet touhuaa EGR systeemistä. Vaikka se on noin helppo homma todistaa mitä se pikku palikka tekee.
12.3.2015 14:55
12.3.2015 15:05
12.3.2015 15:20
Pööki kirjoitti:Kannattaa tosiaan poistaa katalysaattori putkesta kokonaan jos hapetusjärjestelmä on tukittu. Pahimmassa tapauksessa katti voi jopa sulaa ja tukkia putken Vakionahan nämä on säädetty hieman laihalle, jotta katalysaattori saisi tarpeeksi happea toimiakseen, ja jos konetta säädetään rikkaammalle, saatta katalysaattori ottaa lämpöä vähän liikaakin.
Paineentasausletku kannattaa pitää ilmanputsarissa kiinni, ettei mene epäpuhtauksia kampikammioon.
12.3.2015 22:59
Pööki kirjoitti:Melko yksinkertainen tuo hapetusjärjestelmä on Letkulla puhdasta ilmaa ilmanputsarista yksisuuntaventtiilin läpi. Pari letkunpätkää, venttiilipalikka ja itse katti siis.
13.3.2015 1:03
18.3.2015 18:21
25.3.2015 0:18
25.3.2015 17:33