Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Re: riejun laittoa!

2.3.2015 23:48

Voi ottaa pois kunhan muistaa tukita kaikki letkunpaikat tukkoon.

Re: riejun laittoa!

3.3.2015 0:00

No hyvä eli on kierrätykseen liityvä on kun tuli mietittyä kun vanha omistaja ottanu kierrätyksen pois nii olisin olettanu että ois ottanu kaikki ylimääräset hilpeetkin helvettiin :lol:

Re: riejun laittoa!

9.3.2015 12:25

Noniin terve taas! Elikkä pyöräähän olen kasannut taas eteenpäin eli nyt on sähköt ja syylärit kiinni. Mutta ongelmiltakaan ei ole vältytty elikkäs tarvis vähän apuja noiden sähköjen kanssa 8o . Elikkä saisko kuvia tai tietoa cdi boksin luona olevista sähköista että mihin kohtaan mikäkin boksi tuli kiinni kun ei nyt näytä että kaikki ois oikessa kiinityspaikoissa kun startillekin menevä johto on aikakireen tutunen ja pariin liittimeen en vielä ole löytänyt vastakohtia. Kuvia en nyt pysty vielä laittamaan mutta illalla lisään kun pääsen koneen ääreen :) ja plussana sain todennäkösesti toisen pyörän myytyä eli loput osat saisin ostettetua kun rahat tulee ittelle :)

Re: riejun laittoa!

11.3.2015 18:57

Noniin elikkäs sain laitettua sähköt sittenkin ja kaikille liitimille on nyt paikat löydetty. Onneksi sain apuja vähän kaverilta muuten olisi voinut vähän aikaa mennä että olisin tajunnut. :lol: Elikkäs nyt laitoin tänään kaverin kanssa kaasarin kiinni elikkäs seuraavaksi öljyt ja jäähärit sisään ja kokeilemaan käyntiin :D Paisi tarvisi vielä ennen käynnistystä hakea bensaletkua :| eikai siinä pyörä kasaantuu mukavasti vaikka ei vielä rahaa loppuihin osiin mutta kasataan niin pitkälle kun pystytään ;) Mitäs mieltä tällä hetkellä projektista tekisittekö jotain toisin?

Kuva
Kuva
Kuva

MIltäs näyttää meneekö joku päin honkia :lol: ittestä ainakin sähköt menee suhkoht hyvin ;) Mutta vielä ois pari kysymystä seuraavista kuvista jotkä tähän alle laitan. :)
1. Kuuluuko molemmat pakokaasun kierrätykseen voiko tukkia molemmat? ja löytiskö jostain hyvät ohjeet noihin että mitä voi oottaa pois tai tukkia? paikkahan on ilmanputsailta kaasarille tuleva letku.

2. Kumpi maski olis parempi? aluksi tulee vakio kun pitäis jostain saada umpio haloon. molempiin toki tulee savukalvo :)

3. mihin tosta pitäis lähtee letku kun ei tuu ollenkaan mieleen mihin tosta pitäis letku lähteä vai meneekö maahan ? siis vesipumpun yläpuolella.

Kuva
Kuva
Kuva

Re: riejun laittoa!

11.3.2015 22:16

Vesipumpulta tais mennä letku suoraan tohon ilmanputsarin koteloon? Joku huohotus systeemi jos en väärin muista. Korjatkaa jos oon väärässä. Halo vaan paikalleen ja muutenkiin nättiä rakentelua 8)

Re: riejun laittoa!

12.3.2015 0:29

Se vesipumpun yläpuolinen on tosiaan paineentasausta varten, ku mäntä liikkuu alas, kampikammioon tulee ylipainetta joka tasautuu ton kautta ilmaputsariin. Ja maskista osaa sanoa kun näkee kokonaisuuden :)
Ja siitä "kierrätysjärjestelmästä", se EI KIERRÄTÄ pakokaasuja ilmanputsariin, vaan ilmaa putsarista putkeen tehostamaan katalysaattorin toimintaa. Se metallipalikka siinä välissä on yksisuuntaventtiili, joka estää pakokaasun kulkeutumisen putsariin. Voit helposti testata puhunko totta ottamalla sen letkunpään suuhus mikä oli putsarissa, ja koittaa ensin puhaltaa ja sen jälkeen imeä siitä. Sitten vaan ankaraa pohdintaa mihin suuntaan siellä jotain kulkee :lol: Teoriassa sen poisto auttaa poistamalla pakokaasujen virtausta häiritsevän poikkeaman putken seinässä. Käytännössä se ei auta oikeastaan mitään.
Sori jos tuli ilkeesti, ärsyttää vaan tämä kun monet touhuaa EGR systeemistä. Vaikka se on noin helppo homma todistaa mitä se pikku palikka tekee. :|

Re: riejun laittoa!

12.3.2015 1:16

Killerchipmunk kirjoitti:Se vesipumpun yläpuolinen on tosiaan paineentasausta varten, ku mäntä liikkuu alas, kampikammioon tulee ylipainetta joka tasautuu ton kautta ilmaputsariin. Ja maskista osaa sanoa kun näkee kokonaisuuden :)
Ja siitä "kierrätysjärjestelmästä", se EI KIERRÄTÄ pakokaasuja ilmanputsariin, vaan ilmaa putsarista putkeen tehostamaan katalysaattorin toimintaa. Se metallipalikka siinä välissä on yksisuuntaventtiili, joka estää pakokaasun kulkeutumisen putsariin. Voit helposti testata puhunko totta ottamalla sen letkunpään suuhus mikä oli putsarissa, ja koittaa ensin puhaltaa ja sen jälkeen imeä siitä. Sitten vaan ankaraa pohdintaa mihin suuntaan siellä jotain kulkee :lol: Teoriassa sen poisto auttaa poistamalla pakokaasujen virtausta häiritsevän poikkeaman putken seinässä. Käytännössä se ei auta oikeastaan mitään.
Sori jos tuli ilkeesti, ärsyttää vaan tämä kun monet touhuaa EGR systeemistä. Vaikka se on noin helppo homma todistaa mitä se pikku palikka tekee. :|


Mukavahan se on et sentään joku joka ymmärtää niin tulee kommentoimaan ilkeesti tai ei :lol: mutta elikkäs tuo paineentasaus reikäijän voisi perjaatteessa jätää ilman letkua joka menis putsari koteloon ? Mutta joo itekkin joskus kuullut miten tuo "kierrätys" systeemi toimii mutta en ole koskaan nähnyt toimivaa järjestelmää niikun tässäkin oli tuo otettu pois tukkimalla putkesta se pää ja imukaulan reikä. Joten Ideana oli tuo että mitä muuta saa ottaa pois, niikun aikasemmin tuola olen kysellyt ja selvisi että turha osa oli ainakin metallihäkkyrä joka on kai se katalysaatori. eli itsekkään en näkisi että egr olisi tarvetta poistaa mutta kerta jo tukittu niin haluisin kaikki hilpeet tukkon/pois elikkö toinen noista koteloon tulevista letkuista on paineentasukseen ja toinen kierätys ohjelmaan jonka voi tukkia ? Anteeksi jos ymmärsin viestin väärin korjaa virheeni :)

Re: riejun laittoa!

12.3.2015 14:55

Missäs näissä on katalysaattori? :eek:

Re: riejun laittoa!

12.3.2015 15:05

Änkässä jossain päin, luultavasti änkän ihan alkupäässä liitoksen kohdalla, niinkuin hussessakin. Tuskin sinne alkukäyrään on saatu tungettua kattia.

Re: riejun laittoa!

12.3.2015 15:20

Pööki kirjoitti:Kannattaa tosiaan poistaa katalysaattori putkesta kokonaan jos hapetusjärjestelmä on tukittu. Pahimmassa tapauksessa katti voi jopa sulaa ja tukkia putken :nörtti: Vakionahan nämä on säädetty hieman laihalle, jotta katalysaattori saisi tarpeeksi happea toimiakseen, ja jos konetta säädetään rikkaammalle, saatta katalysaattori ottaa lämpöä vähän liikaakin.

Paineentasausletku kannattaa pitää ilmanputsarissa kiinni, ettei mene epäpuhtauksia kampikammioon.

Okei kiitos :) pitääpä vähän tutkia asiaa :) vielä kiinostaisi että mitkä kaikki osat tuohon hapetusjärjestelmään kuuluu ? :nolo:

Re: riejun laittoa!

12.3.2015 22:59

Pööki kirjoitti:Melko yksinkertainen tuo hapetusjärjestelmä on :) Letkulla puhdasta ilmaa ilmanputsarista yksisuuntaventtiilin läpi. Pari letkunpätkää, venttiilipalikka ja itse katti siis.


Nojuu kiitosta :)

Re: riejun laittoa!

13.3.2015 1:03

Tossa näkyy melko hyvin millainen häkkyrä siinä on ollut. Kuvassa ei näy sitä putkea joka menee tuosta venttiilistä ilmanputsariin, jää katteen taa piiloon, mutta samanlaista mustaa letkua se on.http://i1203.photobucket.com/albums/bb391/azz2693/P110411_1031.jpg

Re: riejun laittoa!

18.3.2015 18:21

Juu kiitos :) elikkäs pyörä on siinä kondiksessa että pitäis lähtee käyntiin :P Mutta ei pitää hakea vähän vielä bensaa tankkiin niin ei oo ihan vaan lirua pohjalla. Kipinä myös tuli mutta vaihdan tulpan silti vielä. Jos pyörä ei näiden jälkee starttaa niin ei projekti oikeen pääse etenemään kun sit menee aika vian hakuun :paha: Mutta toivottavasti se siitä että sais ajoonkin vielä joku päivä :) Toki kilvet tulee vasta isän käskystä toukokuun 1pv viimevuoden pelleilyjen ja korttien lähtöjen takia :s Mutta joo käväsin ottaa parikuvaa ulkona mitäs mieltä ? onks mittari hyvä noin? 8) Ja seuraaks tätä ees joku paitsi pari jotka ovat kommentoineet :lol: ?

Kuva

Kuva

Re: riejun laittoa!

25.3.2015 0:18

noniin elikkäs pyörähän lähti jo jonkun aikaa sitten käymään ja sen jälkeen vähän tehty hienosäätöä. Sitten tuli vähän ongelmia tankin paikalleen saamisen kanssa ja ryyppyvaijerin kiinityksessä kun vanha omistaja hajottanut kiinytyksen. Mutta tankin tiellä oli sähköjohtoja ja vaijereita jotka nyt on kai oiken sillä että tankki ainakin näyttää että olisi kiinni. :lol: Mutta nyt mallailin tänään katteita nopeasti paikoilleen ja omaan silmään ihan hyvältä näytää. Katteiden takapuolet pitää tosin vielä maalata ettei valkonen paista alta. mutta se on varmaan kohta puoliin tulossa työn alle. Ja hetikun rahaa tulee itselle niin pitää saada keula huoltoon ja vanteille kumit ja laakerit niin saisi edes liikuteltua tallissa :s nyt vähän vaikeaa ainakin yksin. mutta tottakai otin pari kuvaa koska itseäni kiinostaa muiden tekstejä lukiessa nähä myös kuvia niin ainakin omassani on jos jotain muutakin kiinostaa :lol: Mutta pahoittelen vielä huononmpaa laatua kun ennen kännykällä ei oikeen saanut laadukasta kuvaan :paha:
Kuva
Kuva

Re: riejun laittoa!

25.3.2015 17:33

Komiaa tulee! ja viime sivun kysymyksees maskista, ni nyt kun näki katteetkin ni sanon että eti se umpio ja savukalvo halo kiinni pikimmiten :D