Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Re: Husqvarna WR -98 modernisointi, tekniikka + kilvitys!

26.6.2014 9:14

Hienohan siitä tuli ainakin omaan silmään, laitetaas seurantaan ! :D Putkea vois vaikkapa kiillotella ja jotain tarrasatsia jos sais, näyttää vähän orvolta kuon kokomusta laite melekee :D

Re: Husqvarna WR -98 modernisointi, tekniikka + kilvitys!

26.6.2014 9:22

Putkeksi tulossa siis FMF fatty, joka on jo kiiltävä. Toivottavasti viimeistään huomenna postissa :P Smotovanteet, mitkä tähän luultavasti tulee on sähkönsiniset, että senperusteella mukautuu sitten varmaan väriteema. Katsotaan, katsotaan. Pyörä ollut nyt viikon asta ajossa ja muuta pikkunäpräilyä ei tehty kunhan perushommat kuntoon. Vielä hommaa riittää mm. Sähköjen veto loppuun (Vilkut, jarruvalot), etujarrun ilmaus, ilmanputsarikopan paikkaus (Välipilli sulatti reijän :roll: ) jne.
Kopat menee mustaks seuraavan öljynvaihdon aikana, eli 3 ajotunnin päästä!

Mites, onko kellään WR kuskille tietoa että kauan tälläsellä uskaltaa ajaa männällä? Huhuja kuullut että jopa 100h uskaltaa ajaa, mutta tuntuu aika pitkältä? :roll: Nyt sisässä siis 6h ajettu mäntä! Öljynvaihdot ja putsarinpesu varmaan sitä perus 10h.

Re: Husqvarna WR -98 modernisointi, tekniikka + kilvitys!

26.6.2014 15:36

Ite oon 80-100h männällä ajanu ja kyseessä 98 vm wr joka siis on ensimmäinen uudemmanmallin koneella oleva eli 99vm ei oo eka :)

Re: Husqvarna WR -98 modernisointi, tekniikka + kilvitys!

27.6.2014 8:31

Jooh. Nyt on FMF ja oon kyl aika pettyny. Ainakin siihennähden mikä maine tolla putkella on. Omasta mielestä nauku ehkä jopa paremmin tolla tt putkella :nolo:
Kaverin kotemiakin koitin jossa tehtaan tt, niin husse tuntuu katulaiskalta siihenverrattuna... Onko totta että husset on muka näin laiskoja? Hussessa on 9h ajettu mäntä ettei väljäkää pitäis olla. Pakoaukonsäätimen katon vielä tänään että toimis... Sattuisko kellään oleen hyväkuntosta Husqvarna wr kytkinkruunua ? Kiinnostais meinaa! Mutta laitetaan ny parit kuvat !

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Tosiaan. Mikähän muuten, kun pyörä rohisee tyhjäkäynnillä, ja kun painaa kytkimen pohjaan niin rohina loppuu kuin seinään? Kytkin on kans vähänniinku ON/OFF, eli esim liikkeelle lähdettäessä päästää kytkintä nii ihanku siinä ois jonkunmoine porras ja pyörä nytkähtää etenpäi, eli ei niinku luista etenpäi vaa irrottaa samantien.

Re: Husqvarna WR -98 modernisointi, tekniikka + kilvitys!

27.6.2014 12:16

Kytkimen painelaakeri, ei montaa kympiä maksa.

Re: Husqvarna WR -98 modernisointi, tekniikka + kilvitys!

27.6.2014 20:33

Joo. Pitääpi sellanen tilailla. Tarkotatko siis sitä joka on kytkimen työntötapin päässä, ohut neulalaakeri? Painelevyn ja tuon tapin välissä. Kuulin myös että pitäisi vaihtaa ne 2 laakeria kytkinkruunun alta. Noh, pitänee varmaan ostaa molemmat... Stormilta kävin tänään hakeen kytkinlevyt. Noh, eikun kotiin asentelemaan ja irrottelin kytkimen ja sitten katoin että mitä vittua, eihä nää mee tänne millään ilveellä :paha: Pientä tutkiskelua ja varaosanumerolla hakemista ja selvis että olivas tyrkänneet mulle Honda Cr125 kytkinlevyt... Varmaan sekottanu Husq wr/cr ja Honda cr... Nyt pitää siis ootella ja ajella vanhoilla levyillä maanantaihin ja viiä takasi... Oisko kellään mitään ehdotettavaa tohon vehkeeseen?

Palallaan! -Z

Re: Husqvarna WR -98 modernisointi, tekniikka + kilvitys!

28.6.2014 0:24

Onhan tuo aika tarkka kaasarin ja pakoaukonsäätimen säädöistä. Mutta pitäisihän tuon paljon paremmin naukua kuin mikään sms.

Re: Husqvarna WR -98 modernisointi, tekniikka + kilvitys!

29.6.2014 15:14

Joop! Pakoaukonsäätimen sääsin niin, että aukeaa kokonaan. Nyt naukuu ihan eritavalla kuin ennen! Nyt voin jo sanoa että fmf on kyllä aika priima putki, vääntää alhaalta ja vetää ylös asti! Suosittelen säätään ton pa säätimen, tuo vetoja varmaan jokaseen mekaanisella pa säätimellä olevaan husseen (Wr,Cr, 2008-> sm? )

Re: Husqvarna WR -98 modernisointi, tekniikka + kilvitys!

4.8.2014 0:57

No nyt sitten halus husse tehä ne perinteiset husset... :lol: Kuva

Ajeltiin tossa kaverin kanssa kakspäällä abauttirallaa 10km viereisen kylän tokmanniin, ja just ennen kauppaa husse tykkäs ruveta booaileen jotenkin omituisesti (kuulosti vähän niinkuin olisi bensa loppunut) Sitten siinä koitin pumppailla vielä ja sitten "imas" takasi ja kuulu armoton jysäys putkesta ja puristukset veks. Siinähän sitten vedettiin muutamat vitutusröökit ja ihmeteltiin että millä päästään helvettiin täältä ja soitettiin sitten kaveri hätiin ja tuli hakeen hiluxilla pois :lol:
Kone avattiin ja EI ollut mitään näkyvää vauriota... Se tässä kummastuttaa eniten.. M-rengas ehjä joskin kulunut, ja mäntäkin näytti hyvältä (pientä ohipuhallusta pakopuolella) Ei klappia ylä, eika alapään laakerissa...

Mutta nyt alkaa sitten varmaan todellinen hussen uusiminen, meinaan alakerta rempataan (pikkusen rohisee kun pyörittää kampurasta) Smotovanteet tähän tulee huomenna (vanhanmallin SM vanteet) ja sitten suunniteltu ulkonäköä.

Suunnitelmissa olisi siis BUD factory tarrasatsi Kuva, musta runko, smotot maalautetaan candy punaiseksi, leovince x3 tms, KTM smotoloksu, carbonia sinnetänne, ja muut hifistelyt. Mites, kumpana näyttäisi paremmalta, smotot kokopunaisena, vai 50/50 pun ja musta. Tuolla 50/50 maalauksella saisi ainakin ns. factory lookkia.. :lol:

Loppuun että kertokaapa että mikähän tuon räjähdyksen ja puristusten viemisen selittää? voisko olla jopa niinkin pieni juttu kuin kannentiivisteet?

Re: Husqvarna WR -98 modernisointi, tekniikka + kilvitys!

12.8.2014 0:17

Vikakin löytyi jo paripäivää sitten. Vauhtipyörän mutteri oli vauhdista irronnut kampurasta, jonka seurauksena vauhtipyörä oli retkahtanut irti. Vauhtis halki ja kiilaura paskana, onneks kampuranpää ok. Toinen vähän surullisempi asia taasen, että ainakin magneetonpuolen petilaakeri petti. Tästäsyystä kone rempataan kokonaan.
Käykö nuo supermotocenterin runkolaakerit Wrrään...?

Tulevaa tekniikkaa!!

BUD kansi 11.20 palotilalla (Mikä ois paras?)
V-force3 läppärunko + läpät
Mahdollisesti 0.8mm koropala läppärungon alle
Vertex mäntä
Sylinterin kanavien kutittelu

ja samassa lomassa vaihdetaan siis tietenkin kiertarin alapäänlaakeri, petilaakerit ja stefat.

Vähän avaamista nykysestä ulkonäöstä, eli siis Wr takakatteet ja alailmanohjaimet, ja ne tärkeimmät, smotot. ;) Kuva

Näihin tunnelmiin, olis kiva saada vähän kommenttiakin ! ;)

Re: Husqvarna WR -98, smotot, tulevaa tekniikkaa yms! (12.8)

14.8.2014 20:34

Mukavaa luettavaa ollu tämä topicci! Jos nyt jotakin ehdottaisin, niin pysyisit siinä alkuperäisessä värisuunitelmassa eli mustassa ja kultaisessa. Ois varmasti ihan pirun siisti! :)

Re: Husqvarna WR -98, smotot, tulevaa tekniikkaa yms! (12.8)

14.8.2014 21:19

Miksi 0.8mm korotus läppärungon alle? Sehän vastaa vain yhtä hieman normaalia paksumpaa tiivistettä. 3-5mm korotuksella vasta alkaa huomaamaan jotain eroa koneen käyttäytymisessä.

Re: Husqvarna WR -98, smotot, tulevaa tekniikkaa yms! (12.8)

15.8.2014 13:17

Oho, tullutkin siis aivopieru tuossa läppärunkojutussa, eli 8mm korotusta meinasin. Pitänee nyt katsoa että onko järkevää. Budin kansi tulee tänään, tai ensviikolla postiin, ja pytty tiistaina viilaajalle. Ei ainakaan SM runkolaakerit käyny tuohon wr kampuraan... taino, kyllä ne kampuraan sopii mutta on ulkohalkasijaltaan sentin liian pienet :D Pitää palauttaa ja metsästää jostain WR laakerit. Oli myöskin vanha omistaja patentoinut... Kytkimenpuolen kampuran jengat tohjona, ja limppujen reijät täytetty korkilla!? (esim kuoharipullon korkki)... Mutta kampuran vien motokeitaalle tänään tasapainotukseen.

Re: Husqvarna WR -98, smotot, tulevaa tekniikkaa yms! (12.8)

15.8.2014 22:55

Kampuran vein keitaalle, ja sanoivat että pitää kiertarikin vaihtaa. Tilaavat laakerit ja kiertarisarjan ja asentelevat. Ensiviikolla kuulemma haettavissa jos osat tulee. Sitten se namu... ;) ;) Kuva

E: oho, tuli kaverin käyttäjällä kun hänen koneella tän kirjotin, mutta... samapa se!

-Zeyraah kuittaa!

Re: Husqvarna WR -98, smotot, BUD KANSI SAAPUI yms! (15.8)

24.8.2014 23:23

Noniin. Nyt on koneeseen kaikki osat tullu paitsi vauhtipyörä, ja kytkimenpuolen kampuran mutteri. Sitten kyselisin vähän. Mites nuo vaihteensiirtäjät nyt menee tuohon, ja mitenkähän tuo vaihteisto on oikein kasattu. Olis tosi kiva jos jollain olis jotain kuvaa! Vaihdeakselit pyörii vaan sellaset 1/3 kierrosta kunnes ottaa joku vastaan, eli ei pyöri ns "vapaana"... Vai vaikuttaako se tuossakohtaa jos on mahd vaihde silmäössä? myöskään vaihteet ei vaihdu. Laittakaa jotain kuvia hussen laatikosta miten se pitäis olla kasattu :roll: :roll: