Mäkistation kirjoitti:Varaosanumeroa partzilla.com hakuun ja katsomaan, josko jossain muussa Hondassa olis sama ratas.
Niinpä niin. En kyllä tiedä yhtään miksen itse tätä keksinyt kun samalla metodilla löysin sen jarrupuristimenkin. Viikolla tartuinkin aiheessa tuumasta toimeen ja kas vain, google paljasti motokeitaalla olevan juurikin kyseistä impelleriä sopivaan hintaankin. Nopeasti ratkesi sekin ongelma.
Siinä se on kaikessa komeudessaan. Muiden Honda-miesten harmiksi täytyy vain todeta notta kyseessä oli viimeinen varastossa ollut impelleri :/.
Perjantai-ilta meni lähinnä laakereita ja lohkoja ihmetellessä ja tutkiessa miten ihmeessä minä tuon koneen saan vielä joskus kasaan... Laskujeni mukaan moottorissa on pelkkiä laakereita sellaiset 18-19 kappaletta joten oma aikansa meni siihenkin kun etsin jokaiselle oman paikkansa.
Aiemmin väitin kaikkien paitsi yhden uusittavan laakerin löytyneen ihan suorilta. No, valehtelin myös itselleni sillä lohkoja tutkiskellessa lähemmin huomasin vielä yhden lisämurheenkryynin:
Ensiövedon magneetonpuoleinen laakerinperkelehän se siinä, kappaleina. Mitatkin ovat hienosti totuttuun tyyliin epästandardit, joten laakeria ei sitten varmasti saa mistään ainakaan halvalla. Hollannista kyseinen laakeri irtoaisi hivenen suolaiseen 34,50e hintaan joten vähän tässä lompakkoa jo kuumottaa... Laakerispesialistin kanssa pähkäilimme perjantaina hyvän tovin tilannetta emmekä enää keksineet muuta ratkaisua kuin metsästää uusi vastaava, tai korvata laakeri liukulaakerilla jolloin tämäkin menee sorvaushommiksi. Asia jääköön hautumaan.
Tämä päivä oli tarkoitus pyhittää Hondan laakerien asennukselle, mutta motivaatio tuntui olevan jostain syystä poikkeuksellisen alhaalla niin käytinkin aikani lähinnä hallin siistimiseen ja erääseen ikuisuusprojektiin josta sain viimein kuvankin napattua. Eihän se tähän topiciin kuulu mutta menkööt, on siinä sentään MTX:ssä paikalla ollut kaasukahva ja vasen kahvakumi!
Saas nähdä kummastako saa savut ensimmäisenä ulos: Hondasta vai Tunturista.
Seuraavaksi pienoinen pyyntö muille MTX/MBX harrastajille: Viitsisittekö katsoa ja mahdollisesti kuvatakin missä asennossa tasapainoakselin hammasratas on muuhun akseliin nähden? Rattaassahan on se pieni merkki jonka avulla kone ajoitetaan oikein ja enhän minä hätäpäissäni pari kuukautta takaperin pannut rattaan asentoa merkille kun irroitin sen laakerinvaihtoa varten.
Sitten lopuksi voisin vielä heittää epätoivoisen avunpyyntöni muillekin lukijoille: jos joku törmää kys.laakereihin niin olisin oikein kiitollinen ja valmis ostoksille.
-Kuulalaakeri NTN TM SC0345, mitat standardimuodossa 17x42x12.
-Neulalaakeri mallia mikälie, mitat em.muodossa 16x26x13.Kiitän. Jatkoa sitten kunhan päivittämisen aihetta ilmenee.