Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Re: 180cc NSR-fighter

26.9.2013 22:17

Se limppujen pyöriminen voi vaikuttaa veikeesti siihen virtaukseen, mutta eikait noista osaa sanoo. Kii vaa ja kovaa ajoo. Ei se varmaan merkittävästi huonompi voi olla.

Re: 180cc NSR-fighter

26.9.2013 22:20

`Greed, sittenpähä näkee kun tulille laittaa. Emmä näistä mitää tajua.

Re: 180cc NSR-fighter

30.9.2013 17:20

Tsädääääm.

1371455_10201866470614020_250624415_n.jpg


Mosa läjässä, nyt tarvittas vaan se pytty. Jos jollaki on nurkissa ehjää sylinterisettii, ni vois ilmotella. En lupaa ostaa, mutta lupaan kiinnostua. Kaks vaatimusta sille on: 180 kuutiosenttiä ja Malossi.

asdasdasd.png


Hyllystä löyty puolikas purkki jarrusatulamaalia, joten vedin takajarrulevynki punaseks, etulevy oli jo valmiiks. Senkin saatan tosin maalata vielä, kun ei oo kun toiselta puolelta raaskittu suihkia. Lämpömittarinkin asentelin maskin taakse, siitä en muistanu kuvaa ottaa. Tulee kun joutaa tallilla piipahtaa.

1373638_10201860281299291_2045751047_n.jpg


Siin vielä kuva tosta varsinaisesta tallista. Peränurkassa 80 kW:n löpölämmitin, koko rakennuksen saa talvipakkasella vaikka neljäkymmenasteiseks. Kuvat on tosiaan vähä suttusia, enomiehen piti päästä polttamaan kumia tolla kiiluvasilmäsellä Zetorillaan, kämpässä vähä kärys vielä tossa vaiheessa.

Lopetin ajokaudenki perjantaina, ei jaksa enää raidaa. Aika tarkasti 10 000 kilsaa oli kesän saldo.

Palataan asiaan kuhan saan sylinterin pierastua jostain, ehkä ens viikolla, ehkä vuodenvaihteen jälkeen, ehkei koskaan.

-rr
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: 180cc NSR-fighter

7.10.2013 18:08

Lämpömittari:

kuva0085.jpg


Läjäsin takapään ja purin etupään, sinne vaihtelin jo uudet pyöränlaakerit. Uudet jarrupalat tarvii kans. Just lähti scatterille 250 euron tilaus, jossa pyörän osia... Kallis harrastus mutta olkoon.

kuva0084.jpg


Keltastakin alettiin aukoo, siihen vaihdetaan nyt @50 000 km uus mäntä. Alakertaan ei kosketa, ei siellä vielä tunnu mitään väljää, varmaan ens kesä menee viel hyppien keikkuen broidin alla.

kuva0086.jpg


Tällä viikolla vielä loput palikat tilaukseen, mm. pytty. Helvetti, varmaa ehtis vielä näillä sulilla ajelee!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: 180cc NSR-fighter

9.10.2013 21:19

Herkkuuherkkuu

kuva0088.jpg


Nyt on sen verran romua, että vois saada pyörän ens viikon aikana tulille. Sitte aletaan paneutua ehkä hieman ulkonäköön, jos siis saadaan tekniikka pelaamaan.

Ja kyllä, kuva ei valehtele: Scatter tosiaan oli paketoinu kamat vanhaan tuliaisviinalaatikkoon. :eek:

Jatkoa seuraa, kun pyörä on pyörillään ja pyörii, nyt se roikkuu ilman etupalloo hirressä koneettomana.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: 180cc NSR-fighter │ Näsäreitten ropaamista

14.10.2013 22:47

Nyt on neljä päivää asuttu tallissa, ja tänään se saatana lähti käyntiin.

kuva0090.jpg


Kone piti kasata vielä uudelleen ja kytkin kolmesti ennen kuin laatikossa oli tallella kaikki kuusi pykälää. Lisäksi juuri ratkaisevalla hetkellä startti kosahti. Otin sen jo irti ja totesin, ettei siellä ole käytännössä hiiliä ollenkaan, toinen jousi on poikki ja ankkurin vetopäädyn puoleinen laakeri on hirttänyt kiinni. Tämän jälkeen yritettiin työntämällä käyntiin, mutta ei siitä nyt yksinään mitään tullut, tossa pytyssä on ihan tajuttomasti puristuksia. Malossin mukaan puristussuhde on 14,7:1. Saa nähdä pitääkö alkaa ajaa diiselillä...

Pikkubroidi kuitenkin tuli jeesaamaan. Naru ohjaustankoon ja mönkijän perään nykimään käyntiin. Ykkösellä meni takarengas lukossa. Samoin kakkosella. Ja kolmosella. Nelosella se sitten tärähti pyörimään kun hyppäs pyörän päällä. Käynnissä pitäminen oli kuitenkin vaikeeta, kaasarin säädöt ehkä hitusen metsässä. Mutta se jokatapauksessa pyöri, ja hetken aikaa kun pyöritteli säätöruuveja, alkoi pysymään tyhjäkäynnillä! Vähän sai käytettyä jo lämpimäks, ja tosi terävästi vastaa nyt kaasuun kun tyhjäkäynniltä vähän hipasee. Muutama ongelma tässä kuitenkin vielä on:

-Tarvitaan startti. Uus maksaa liki 300€, juu ei, kaivan vanhaan vaikka porakoneesta hiilet ja jouset.
-Tiputtaa jäähytysnestettä, ilmeisesti vesipumpun ja pytyn välisestä letkusta, pytyn päästä. No big deal.
27.10.2013
Kaikki jäähdytysletkut menee uusiin puihin, ei auta mikään.

-Pakoaukonsäädin jumii. Servo pyörii ilosesti ilman kuormaa, muttei jaksa kääntää akselia. Pitää vielä avata se ja voidella. Vinkkejä, mikä ois hyvä voiteluaine sille? Kasatessa ammuin kuparitahnaa täyteen.
27.10.2013
Purin säätäjän ja huomasin, että edestä päin katsottuna oikea käpälä jumii pakokanavaan. Eihän sinne rööriin nähny sit millään, joten vedin käpälän tussilla kauttaaltaan mustaksi, laitoin paikalleen ja veivasin jonkun aikaa akselin päästä lukkopihdeillä ylös-alas mänööverillä. Sit käpälä taas irti ja missä tussi oli hankautunu pois, sinne viilaa. Käpälä kanitti pakoaukon väliripaan kiinni, aavistus piti ottaa ainetta pois.


kuva0097.jpg


Nää jutut otetaan seuraavaks työn alle. Nyt ei kuitenkaan ihan heti jaksa mennä takas tallille, on siellä tullu oltua ihan tarpeeks viime aikoina. Jatkuu muutaman viikon sisällä, enne joulua kuitenkin. Hyvä, ettei oo toukokuun ensimmäinen ja ulkona 25 astetta lämmintä...

Broidin nasu kasattiin kans uudella männällä. Se tuntuukin pelittävän nyt varsin kivasti, säädöt kohillaan jne, sillä ajettiinkin jo pihalla lenkkiä. Ekaan käynnistykseen lorahti ehkä vähä turhan paljon 2-T Bikee...

2013-10-14 14.10.33.jpg


Jep, se on pelkkää pakokaasua.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: 180cc NSR-fighter │ Näsäreitten ropaamista │ Se pyörii

10.11.2013 17:17

Kansalaiset, saaga jatkuu.

Starttiin vaihdettu hiilet ja jouset 8.11 ja kappas kuinka ilosesti pyörii nyt. Muuten, hyvä konsti elvyttää vanha romutuomion saanut akku on jättää se vahingossa kahdeksi viikoksi laturiin. Sen jälkeen tuntuu ottavan hyvin virtaa vastaan, varmaan oikosulku kiehunut poispoikkeen. :)

Vauhtiin päästyä vaihdettiin jäähdytysletkut motonetin uunituoreisiin, nyt pysyy aineet sisällä. Yritti vielä tihkuttaa termarikotelon ja kannen välistä, joten Kingin punaasta väliin. Pitää.
kuva0106.jpg


Tarroi räiskittiin kiinni, siinä on mopopojille kelaamista:

kuva0108.jpg


Ekassa käynnistyksessä oli turhan rikkaalla, kasteli tulppaa. Parin tulpan kuivaamisen jälkeen palo hermo ja täräytin jarrukliinerillä pyörimään. Hyvin tulee usvaa.

kuva0107.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: 180cc NSR-fighter │ Näsäreitten ropaamista │ Se pyörii

10.11.2013 17:27

Nyt kävi niinkin onnekkaasti että saatiin pajalle miggi, joten hitsasin äänenvaimentimen oikeesti kiinni putkeen, alko ottaa pop-niittipatentti päähän ku heilu ja vuoti nii kaameesti. Jälki ois voinu tietty olla parempaakin, tosin mun mielestä on siistimpi livenä (helppohan se täältä on selitellä).

kuva0109.jpg


Samalla poistin ton änkän "kiinnikkeen", tuntuu pysyvän menossa mukana ihan yhtä hyvin ilmankin. Toi vaimennin ei kuitenkaan paina juuri mitään.

kuva0110.jpg


Jarrusatulapunaiset jalansuojat löysivät paikkansa, kuin myös hetken mielijohteesta tekaistut kaatumatapit, jotka ristittiin jo Säärenlävistäjiksi. Noi valkeet tulpat on jostain sählymailasta tai jostain.
kuva0117.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: 180cc NSR-fighter │ Näsäreitten ropaamista │ Se pyörii

10.11.2013 17:46

Siinä vielä toinen kuva legshredderistä. Pitää ehkä rajottaa näitä tän tyylisiä modifikaatioita, ettei tästä tuu oikeeta stunttipyörää. Varmaan jään vielä jossain vaiheessa itselleni kiinni käpiskän rakentelusta jos tähän ei tolkkua tule...

kuva0118.jpg


Aika tavalla lentää rapa pihalla, mutta ekat koeajot saatiin suoritettua kunnialla. Havaittuja ongelmia:
-jäähdytysnesteet ei kierrä, ylävesiletku lämpenee mutta syyläri vain hieman yläosastaan, ylävesiletun liitoksen kohdalta. Varmaa joku kärpänen lentäny sinne kuolemaan, mokoma. Pitää ampua varovasti paineilmaa toiseen suuntaan, luulis lähtevän. Tai sitte jäi yksinkertasesti höyrylukko sinne, en ehtiny tämän viikonlopun nimissä vielä tutkimaan. Oli muuten hyvä, että laitoin nyt sen lämpömittarin maskin taakse...
-käy rikkaalla, tosi rikkaalla. Tyhjäkäynti löyty ihan säätöruuveista, ja pelaakin pienillä kierroksilla, ehkä noin suunnilleen viiteen tonniin asti varsin hyvin, mutta sit tulee rajotinfiilis. Pääsuutin on nyt kokoa 145. Saattaahan se olla, että suutinta joutuu pienentämään jopa vakiota pienemmäksi. Nyt kun iskutilavuus on kasvanut, on myös ton saman vakiokokoisen Dellorton venturin virtausnopeuskasvanut = aikaisempaa suurempi paine-ero kohokammion ja venturin välillä. Imee siis bensaa kohokammiosta aikaisempaa kovemmalla paineella, joten reikää on ehkä pienennettävä. Who knows, eka otan kuitenkin neulasta pykälän laihemmalle ja sen jälkeen suutinta alaspäin viitonen kerrallaan.

Koska kohta on joulu:

kuva0112.jpg


Näihin kuviin näihin tunnelmiin.

Ehdotuksia niin ulkonäön kuin tekniikankin suhteen otetaan vastaan. Ulkonäön suhteen ollaan erityisen avoimia, tekniikka on jo lähes lukkoonlyöty. Kommentoida saa muutenkin, jos keksit jotain morkkaamisen aihetta niin anna palaa vaan!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: 180cc NSR-fighter │ Näsäreitten ropaamista │ Se pyörii

10.11.2013 19:38

tämä on kyllä ihan mielenkiintoinen proju, mukavaa tekstiä luettavaksi ja sopivasti kuvia.

Re: 180cc NSR-fighter │ Näsäreitten ropaamista │ Se pyörii

15.11.2013 23:07

Nesteet kiertää, lähti heittämään kiekkaa kun käytti aineet pihalla, täytti uudelleen ja pyöritti lämpimäks samalla kallistellen mopoa ja puristellen letkuja. Excellent!

Nyt pitäs alkaa säätöjumppaan. Otin jo neulasta pykälän laihemmalle mutta ei oo oikein testikelit, pimee, kylmä ja vaakatasossa räntää. Jää säätäminen ehkä huomiselle (lue=keväälle).

Broidin keltaseen muoviluotiin ois vielä jonkun verran huoltohommmia tehtäväks, etujarrupalat menee uusiin ja uus Pilot Sporty pitäs vääntää takavanteelle kun tuo nykynen Lasertekki on niin sliksis poltettu (vahinkoi sattuu). Plus kaikkee öljynvaihtoo ja muuta epäkiinnostavaa.

Pajan kalusto on päivittyny aika rankasti, nyt on tosiaan mikki, kahensaan litran kompressori ja muuta hauskaa. Pikku hiljaa lyödään tallin katto täyteen valoja, nykyjään aika pimee kammio tuo. Tänään tehtiin 5 millin teräksestä jo kunnollinen hitsaus/työpöytä.

Tallille on myös saapunut pari raatoa lisää, Yamahat RD ja TZR. Niistä kasaillaan ehkä jonkin sortin rönttäpyörä jolla voi postin käydä hakemassa, kenties siitä aikanaan tulee tännekkin juttua.

Ajelkee varovasti, tarina jatkuu kun jatkuu.

Re: 180cc NSR-fighter │ Pitäis säätää, kuka jaksaa?

22.11.2013 15:00

Jaahas sitä on mun vanhaan näsärin remppaa tullu.. Pakko saada kommentoida tätä tuhoa sen verran että kun läpät asensin niin ne ei ollut hiilikuitu läpät :lol: Eikä siellä myöskään ollut vanhojenkaan läppien kanssa mitää stoppareita. Joten empäs minäkään sinne sellaisia tietenkään laittanu ku ei ollu mitä laittaa.
Ja tästä kannentiiviste hommasta sen verran että laitoin sinne tiivistemassaa koska seuravaana aamuna piti kouluun päästä. Eikä mulla ollu siihen oikeaa tiivistettä... En minäkään nyt niin idiootti ole että jättäisin kannentiivisteen pois ja luulisin että sillä saisi puristuksia lisää..

Re: 180cc NSR-fighter │ Pitäis säätää, kuka jaksaa?

24.11.2013 12:28

Jorkku kirjoitti:Eikä siellä myöskään ollut vanhojenkaan läppien kanssa mitää stoppareita. Joten empäs minäkään sinne sellaisia tietenkään laittanu ku ei ollu mitä laittaa.


Ois vissiin kannattanu.

Ja tohon kannentiivistehommaan, että mikään sikamäski ei pidä kannentiivisteenä johtuen kolmesta asiasta: lämpötila, paine ja se, että joka kerran kun pytyssä jysäytetään, kansi loikkaa. Ja paljon, monta monituista hiuksenpaksuutta. Jos oikeesti hätä on eikä oo kannentiivistettä, kannattaa mieluummin laittaa vaikka pakoputkikittiä, se palaa snadisti kiinni. Tosin jos pakoputkikitillä tiivistää niin seuraavan kerran kun pitää kansi saada pois, tarvii sorkkarautaa.

Toi puristusten nostaminen oli multa iha läpändeerust.

Asiaan: Tuli talvi ja tolkuttomasti lunta, joten säätäminen jää keväälle. Katotaan jos keksitään jotain kivaa kirjoteltavaa talven aikana. Ampiaiseen pitäs vaihattaa keulaan liukuholkit ja uudet stefat laittaa. Jamahoista pitäis ehkä kasailla se postinhakupyörä. Joku matukanrottelokin tulee vissiin talven aikaan meikäläisen suruksi.

Kassellaan.

Re: 180cc NSR-fighter │ Pitäis säätää, kuka jaksaa?

27.11.2013 22:42

Juu siis kyllä mä ton tiedän ettei sinne kanteen oikeesti kuulu ku vain oikee tiiviste mutta kiireessä tuli tommonen hetken patenttiväsättyä. Ja kyllähän säkin sillä näköjään kotia pääsit :D

Re: 180cc NSR-fighter │ Pitäis säätää, kuka jaksaa?

14.12.2013 23:54

"Mitähän vittua sitä tekis kun tuo näsäri on kokolailla valmis ja velimiehen nasua ei kiinnosta laittaa?"

Vastaus: "Tuolla on tuo teezetärrän runko ja peränurkassa siihen kone. Kasaa."


Nilsiän prätkäpaja productions esittää:

Yamaha TZR 125 - The Buttfreezer

kuva0135.jpg


Rungon lähtöasetelma.


kuva0136.jpg


Mosa.

Täysitehoinen 124-kuutioinen. Huomionarvoista on se, että kone on käytännössä juuri laakeroitu, vaihteiston laakerit on vielä tahmeita liikkumaan.

Pyörä tuli sukuun reilu pari vuotta sitten sikamaiseen viidenkymmenen euron hintaan. Kone oli just käyny amatimiehellä remontoitavana ja sillä oli ajettu viikko tai kaksi, kun nuori hurjapää otti rekasta mittaa. Nuorukaisen isä oli sen jälkeen sitä mieltä, ettei nulikka kakspyörästä tarvitse ja mopo tuli enolle päänvaivaksi.

Runko on sihtailtu ja todettu suoraksi kolauksesta huolimatta.

Rungossa oli valmiiksi kiinni CDI-boksi ja jännitteensäädin, eli siis kaikki välttämätön. Tunnin rapaamisen jälkeen kone oli kehdossaan. Ei muuta kuin kaasariin letku kiinni, letkun päähän suppilo ja keittoo sisään. Kolmannella polkasulla kone sitten tärähti käyntiin parin vuoden nurkissapyörimisen jälkeen. Jees.
kuva0138.jpg


Suunnitelma pyörälle on yksinkertainen: laittaa ajettavaan kuosiin, tehdä mönkijällä rantaan jäärata ja ajaa kovaa ja kaatua kovempaa. Kilpiin ei tulla todellakaan laittamaan, koska

a) on noita käyttiksiä jo tarpeeksi
b) tää on Yamaha, eli vaikka miten kiillottais, ei tällä kehtais ihmisten ilmoille lähtee
c) tarvitaan talvileikkikalu

Puuttuvia palapelin palasia:

-YPVS:n ohjainlaite. Tiiä sit laitetaankokaan vai sidotaanko säädin ylös kiinni.
-Öljypumpun koppa (kuka sellasst tarvii?)
-Magneeton ja eturissan koppa, ne ois hyvä olla, on se kävelykyky vaan niin kiva juttu.
-Vasen jalkatappi runkoineen, valmistetaan mahdollisesti itse jos ei satu jostain tulemaan vastaan.

Tekniikasta:

-Välitystä lyhennetään, ehkä jotain 20%?
-Muutetaan seosvoidelluksi (tehty)
-Se pakoaukonsäädin josta jo mainittu

Alusta ja runko:

-Nykyiset Pirellit muunnetaan pulttirenkaiksi.
-Takahäkille laikkaa (tehty). Ja häkille KULMAA SAATANA. Penkki modifioidaan RD:n sohvasta,
yksipaikkainen tulee.
-Jatketut tangot, toinen valmis, toinen uupuu.
-Ohjaamoon tasan kaks nappia: sammutus ja valokytkin

Tän talven aikana vielä toiselle sadalle jäällä? Joopa joo.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.