Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Re: Husqvarna WRE -07 Kunnostusta

8.7.2013 0:16

Hyvä että kiinnostaa! Fättis on varmaan tulossa, kun on niin mukava ajaa verrattuna vaikotankoon. Koropalasta en tiedä, itsellä ei ole kamoja sellaista tehdä, joten pitäisi ostaa, ei se kyllä oikeastaan este ole. Ihan varteenotettava vaihtoehto tuo koropala kun itsellä 185cm pituutta ja tuntuu vähän pieneltä tuo Husse korotetun Yamaha WR:n jälkeen.

Huomenna varmaan käyn tilaamassa osia ja laittelen noita sähköjä vähän. Eli huomenna sitten asiasta lisää.

Re: Husqvarna WRE -07 Kunnostusta

8.7.2013 21:01

Vähän edistystä tänään on taas tapahtunut. Kävin tilaamassa osia; katteet, jarrulevyt ja -palat. Sähköt on melkein asennusta vaille valmiit ja huomenna jos todella hyvä tuuri käy, saadaan pyörä jo käyntiin. Lupasivat osista, että keskiviikkona luultavasti saa käydä hakemassa 8) Katteita tulee täys vakiokatesatsi ja WR takakatteet.

Taisi selvitä käynnistymättömyyteen syy ja sähköjen vika tietenkin se on. Johdot sulakkeiden ja akun välillä puoliksi ilman suojaa, joten kuparit rungossa. Yksi johto oli sieltä päästä kokonaan poikkikin. Vielä kun huomenna muistaisi, mihin mikäkin liitin menee kun alkaa sähköjä asentelemaan :D

Re: Husqvarna WRE -07 Kunnostusta

8.7.2013 23:10

Powervalven kanssa samoilla linjoilla, vaikee käsittää miten melko uudehkon pyörän voi edes saada tälläseen kuntoon... Onneks kaikilla ei ole peukalo keskellä kämmentä.

Re: Husqvarna WRE -07 Kunnostusta

12.7.2013 12:58

Tekipä hyvää laittaa parit vihreät tuonne aloitusviestiin. Pari päivää tullut laiskoteltua, mutta kun tänään sain vasta osat, alkoi tapahtua. Kuva

Sain siis osat ja aloin kasaamaan pyörää. Harmikseni huomasin, että tilaamani katteet eivät käy tähän Husseen. Tilasin siis vm. 07 CR:n katesarjan, jonka luulin käyvän, mutta eipä mene vaikka kuinka vääntelee. Joko olin väärässä tai liikkeestä tuli väärät katteet. No WR takakatteet istuu kuitenkin somasti. Pyörähän lähti myös käyntiin, mutta ajamaan ei pääse jarrujen kunnon takia (tarkkasilmäisimmät huomaavat takalevyn olevan ruosteessa). En vielä vaihtanut jarrupaloja tai -levyjä ja kaasariin pitää vielä vaihtaa neulakin. Nyt taas palaa ECU 2 ja ECU 5, mutta kannen lämpötila-anturin johto on vielä irti, joten periaatteessa palaa vain ECU 2. En tiedä tuleeko vielä ECU 6, koska se yleensä ilmestyy vasta vähän matkan ajamisen jälkeen. Pakoputki helisee edelleen, johtuu siitä alakiinnikkeestä joka on rungosta kiinni alkukäyrään. Kaipa senkin korjaa jotenkin. Kyllä tää Husse vielä tielle saadaan.

Re: Husqvarna WRE -07 Kunnostusta

12.7.2013 18:33

Kyllä 07 cr katesarja pitäis sopia ihan suoraan. :eek:

Re: Husqvarna WRE -07 Kunnostusta

13.7.2013 1:29

Ne on varmaan sitten väärät katteet. Vaikka kaikissa noissa paketeissa lukee et CR 07-08.

Vaihdoin neulankin kaasariin, eikä siltikään käy tyhjäkäynnillä ja stumppaa kun lyö kaasun pohjaan. Pitää huomenna räpeltää kuntoon nuo säädöt.

Re: Husqvarna WRE -07 Kunnostusta

13.7.2013 13:06

Ai täällä on tälläinen projekti, en ollut huomannutkaan :D Kyllähän sitä pitää Hussen miehenä tälläistä lueskella. Itsehän en varmaan edes uskaltaisi koskea tälläiseen -07 tai -08 sähkösiika Husseen, mutta hyvä kun jotkut näitä pelastaa :)
Tee tästä sellainen fiksun näköinen ja toimiva tietenkin. :)
Putte5000 kirjoitti: ECU:t jotka on ollut mittarissa: ECU6(koko ajan), ECU5, ECU1, ECU0.

Elikkäs ECU6 = Pakoaukon venttiilin ja kaasuttimen potentiometrit, ECU5 = Ilman lämpötila-anturi, ECU1 = Öljypumppu, ECU0 = Monta ECU:a samaan aikaan.
http://www.motot.net/wiki/Husqvarna_ECU_virhekoodit

Putte5000 kirjoitti:Tuleeko tarrasatsia ja jos tulee, mikä?
Kiillotanko pakoputken vai maalaanko mustaksi?
Vinkkejä ECU:jen poistoon

1. Ei mitään tarrasatsia, on kliinimmän näköinen ilman. :)
2. Mielestäni sopisi paremmin mustana, mutta ehdit jo näköjään aloittaa kiillottamisen. :D
3.http://www.motot.net/wiki/Husqvarna_ECU_virhekoodit Tuolta tsiigailet mitä mikäkin ECU valo tarkoittaa ja korjailet ne paikat sitten kun olet nuo sähköt saanu nippuun/korjattua. Jos vieläkin ECU:ja tuntuu tulevan ylitsepääsemättömän paljon, osta uudet sähköt. Viimeisin vaihtoehto on kallein, mutta voi säästää monilta murheilta ja harmailta hiuksilta.
Putte5000 kirjoitti:Nyt taas palaa ECU 2 ja ECU 5, mutta kannen lämpötila-anturin johto on vielä irti, joten periaatteessa palaa vain ECU 2.

ECU5 merkitsee Ilman lämpötila-anturia, joten sen ei pitäisi kannen vedenlämpötila-anturin kiinnityksestä olla kiinni. Mutta koska sinulla ei ole tuota johtoa kiinni, pitäisi mittaristossa näkyä ECU4 (Veden lämpötila-anturi).
Seurantaan!
Vähän tulee myöhässä tää mun viesti, mutta toivottavasti tästä on edes jotain apua.

Re: Husqvarna WRE -07 Kunnostusta

17.7.2013 16:40

Juu tuli vähän seottua noiden ECU:jen kanssa, olen kyllä tietoinen noiden merkityksistä mut jotenkin oletin muistista, että ECU 5 olisi sen kannen anturi. No ei näistä sen enempää.

Kateasiasta tämän verran: Kokeiltiin tuossa kaverin kanssa noita tilaamiani -07 katteita kaverin -12 Husseen. Eihän ne mennyt, mutta kun ei mene minun -07:kaan, alkoi vähän jo ihmetyttää. Kokeiltiin -12 katteita mun Husseen ja menihän ne. Eikös -09 eteenpäin pitänyt olla eri tankki? Mulla on sitten vissiin vaihdettu tankki tuohon tai jotain. Menee minulta jo yli ymmärryksen. Pitää vissiin -12 katteet sitten tilata.

Sähköt ei tykkää oikein toimia, en ole vielä edes sulakkeita tarkistanut, joten vika voi olla hyvinkin yksinkertainen. Pyörä kyllä lähtee käyntiin, mutta mitkään valot ei toimi ja mittarikin on päällä vain tyhjäkäynnillä. Heti jos lähtee liikkeelle mittari sammuu ja välillä ajaessa yrittää käynnistyä uudestaan. Näitä katsellaan sitten vähän myöhemmin.

Nyt löytyi Hussesta tyhjäkäyntikin parin päivän taistelun jälkeen. Sain viimein kaikki osat sisälle kaasariin mitkä kuuluu TT-settiin (siellä oli väärä luistikin), mutta ei siltikään pysynyt tyhjäkäynnillä vaikka mitä säätöjä kokeilin. No tänään päätin, että pakko se nyt jotenkin on saada toimimaan. Kokeilin sitten tuolta ed. omistajan suutinpussista, ilmeisesti vakiotyhjäkäyntisuutinta(?) eli U 38. Sisällä oli siis aiemmin U 34, joka tietopankin mukaan kuuluu TT-settiin. Nakkasin U 38:sin sisään ja aloin etsimään säätöjä ja nythän tuo käy nätisti. Ei edes stumppaa enää kun lyö kaasun pohjaan tyhjäkäynniltä.

Perjantaina pääsee vaihtamaan jarrut, ja sitten on jo kohta ajokunnossa. Alkaa jo muuten tuo KOSO:n mittari himottaan, lähtee ainakin ECU:t heittämällä :D

Re: Husqvarna WRE -07 Kunnostusta

17.7.2013 22:45

09 -> CR, katteet ei mene suoraan paitsi sivunumerokilvet http://www.totalmotorcycle.com/photos/2 ... CR125a.jpg

07 CR, Katteet suoraan http://www.arpem.com/motos/modelos/husq ... 25-ld1.jpg

12 SM, Katteet suoraan http://motorbike-search-engine.co.uk/20 ... IX8119.JPG

CR 09 -> tankki erilainen
SM 06 -> Tankki sama kautta aikain, 06 vaan oli harmaa ja 07 -> musta.

Sitten vertaat niitä vanhoja katteita ja kattot meneekö paikalleen, ei tehdä niin vaikeaa tästä. :eek: Ei oo mitään tankkia vaihdettu tuohon :roll: Ja niitä pitää aina vähän venytellä ja väännellä.

Re: Husqvarna WRE -07 Kunnostusta

18.7.2013 13:11

Jaa jaa, luulin et SM:ssä ois vaihtunut tankki kokonaan joskus. No hyvä tietää. Pitää kohta puolin käydä kokeilemassa, että meneekö millään konstilla kiinni. Vaikea verrata vanhoihin katteisiin, kun ne tahtoo olla vähän palasina sieltä sun täältä.

Re: Husqvarna WRE -07 Kunnostusta

26.7.2013 14:14

Noniin, älyttömien venyttelyn jälkeen, katteet meni paikalleen, tai ainakin melkein. Vasemman puolen syylärin suoja (siis se musta kate), ei mene sitten millään sinne koloonsa. Oikean puolimmainen meni hyvin, mutta vasen ei millään.

Jarrut on nyt kokokaan vaihdettu ja hyvin pelittää. Nopeusmittarin magneetti löytyi jostain jarrusatulan sisältä, ei siis ihme ettei mittari toimi. Laitettiin magneetti kiinni uuteen levyyn ja säädettiin se anturi oikein. Vielä ei tosin tietoa toimiiko mittari, koska johto vielä irti. Sekin pitäisi tässä kokeilla kohta puolin.

Pääsin pari päivääkin jo ajamaan. Mitään yllättäviä vikoja ei ilmennyt, paitsi kaasarin säädöt. Täytyy olla imuvuoto tuossa jossakin. Leijuu kierrokset vaikka vääntäisi seosruuvin ihan kiinni. Yritin axea suihkutella joka paikkaan, mutta en huomannut kierroksissa muutoksia. Toi imutorven kiinnityskohta kaasariin on täynnä semmosia pikkusia rakoja, joista se ilma sitten varmaan vuotaa. Pitäisi varmaan tilata uusi samantien, kattoo jos tuota vanhaa saa jotenkin tukittua.

Laitan vaikka kuvaa nykykunnosta tänään illemmalla.

E: Kuva tulee myöhemmin, nyt on pyörä taas niin palasina, ettei siitä mitään uutta näkyisi.

Re: Husqvarna WRE -07 Kunnostusta

28.7.2013 0:33

Onko sulla vakio vhst28 tässä? Seosruuvi toimii toisinpäin nuissa.

Re: Husqvarna WRE -07 Kunnostusta

28.7.2013 15:36

On vakio kaasari, tuota seosruuvihommaa en kyllä taaskaan tiennyt. No en ole paljoa sitä päässyt säätämäänkään, kun ilmaa vuotaa kuitenkin jostain. Tukin aiemmin koko ilmanputsarin, ettei ilmaa päässyt läpi. Silti pyörä pysyi käynnissä ja kierrokset leijui. Yritän korjata tuon imutorven jollain kutistesukalla tai vastaavalla. Jos ei onnistu, niin sitten uutta imutorvea tilalle.

Re: Husqvarna WRE -07 Kunnostusta

28.7.2013 18:43

mitenköhän sikamassa toimisi tuossa imukaulan korjauksessa?

Re: Husqvarna WRE -07 Kunnostusta

29.7.2013 0:00

En tiedä, isä puhui jostain teipistä joka jämähtää kutistesukan tavoin kiinni oikein kunnolla. Nyt en kyllä muista mikä sen teipin nimi oli, mut eiköhän tuon kuntoon jotenkin saa.

Huomenna loppuu laiskottelu ja alan urakalla laittaan pyörää kuntoon. Jos saan kasattua edes puoliksi, niin sitten sitä kuvaa tulee huomenissa.