Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Re: Husqvarna El Toro rojo edition 125cc/ SE ELÄÄ, Fighter??

16.5.2013 23:46

makeli2 kirjoitti:No nyt on outoa. Pyörä vonkaa kyllä vastaan oudosti. Eilen se lähti aluksi käymään ja siinä sitten ajoin hetken aikaa ihan kunnolla. Alhaalla ei ei kauheesti vääntöö oo mut sitte keski-yläkiekoilla ottaa kyllä nopeesti kiekkoi, ehkä vähän turhanki... Sitte rupes vonkaamaan ettei lähe käyntii ja söi tulpan siinä samalla. No jätin asian yön yli muhimaan. Tänään taas pyörä aluksi lähtee ilosesti ykkösestä uudella tulpalla, kuitenkaan ei tahdo pysyy käynnis, ihan ku tukehtuis. Sammus ja kattosin tulpan ja mustaa näytti. Poltin ja pyyhin tulpan ja pari kertaa yritin mut ei. Sit 10 min pääst uudellee koitin samoilla säädöillä nii kiekat nousi ohan niinku kaasuu ois painanu mut en koskenu kaasuun yhtää. Laihalle veti kymmenes minuutis iteksee :eek: Enää mitä ite voin keksii on neulan säätö. keskimmäises loves se täl hetkel on. Miettisin kans voiks toi orkkis ilmanputsari joutaa vaihtoo? Twin air? No huomenna neulaa sääteleln mut jos jotian parempii ehdotuksii löytyy nii kertokaa toki



Imuvuoto ?

Re: Husqvarna El Toro rojo edition 125cc/ Rikkaalta laihalle

16.5.2013 23:50

Mistäs vois olla? Imukaulat uudet, tiivisteet pyttyyn ja kanteen uudet, vforcejen välis uudet tiivisteet, kaasari kurkuissa hyvin kiinni... En usko siit olevan

Re: Husqvarna El Toro rojo edition 125cc/ Rikkaalta laihalle

17.5.2013 9:49

Kampiakselin stefa

Re: Husqvarna El Toro rojo edition 125cc/ Rikkaalta laihalle

17.5.2013 13:54

Tai jos on keihinin 36 niin miten istuu 38 kaulaan? Ja onko pytty kireellä ettei sieltä koron välistä ime ilmaa?

Re: Husqvarna El Toro rojo edition 125cc/ Rikkaalta laihalle

17.5.2013 14:10

Veikkaisin että imee sylinterin ja lohkojen välistä ilmaa jos on ennen pyttykoroa toiminut. Ethän ole käyttänyt ohjemomenttia sylinterin kiritykseen? En usko että se riittää kun sylinterin alla on ylimääräinen metallilevy, tollaseen paikkaan ois hyvä laittaa vähän tiivistemassaa kun se ei välttämättä ole 100% tiivis muuten, näin itsekin tein ja kyllä piti kunhan veti pytyn tarpeeksi kireälle. Magneetonpuolen kampiakselin stefa vois kyllä olla myös rikki tai irronnut, itellä oli vähän samanlaiset oireet sillon, ensin kävi rikkaalla ja kun vähän kierrätteli niin alkoi leijumaan kierrokset, se varmaan veti tukkoon kun tyhjäkäynnillä piti ja sitten kun avas kaasua niin meni laihalle.

Re: Husqvarna El Toro rojo edition 125cc/ Rikkaalta laihalle

17.5.2013 14:38

Apikka_Razing kirjoitti:Kampiakselin stefa


Mut sillonha savu on valkosta eikä sinistä eikä haise 2-t,eli tää voidaa sulkea pois.

k3mp0 kirjoitti:Tai jos on keihinin 36 niin miten istuu 38 kaulaan?


Ei se ihan täydellisesti oo ilmanputsarin puolelta sisässä mut tarpeeks sen pitäis olla, voin ottaa kuvan tossa kohta.

Juussoo kirjoitti:Veikkaisin että imee sylinterin ja lohkojen välistä ilmaa jos on ennen pyttykoroa toiminut. Ethän ole käyttänyt ohjemomenttia sylinterin kiritykseen? En usko että se riittää kun sylinterin alla on ylimääräinen metallilevy, tollaseen paikkaan ois hyvä laittaa vähän tiivistemassaa kun se ei välttämättä ole 100% tiivis muuten, näin itsekin tein ja kyllä piti kunhan veti pytyn tarpeeksi kireälle. Magneetonpuolen kampiakselin stefa vois kyllä olla myös rikki tai irronnut, itellä oli vähän samanlaiset oireet sillon, ensin kävi rikkaalla ja kun vähän kierrätteli niin alkoi leijumaan kierrokset, se varmaan veti tukkoon kun tyhjäkäynnillä piti ja sitten kun avas kaasua niin meni laihalle.


No pytty on kyl reilusti liian kireellä ennemmin kuin just pelkästään se 21 nm mut toi täytyy koittaa! En ihan usko et stefat on paskana mut yks mahdollisuus sekin. Eli siis ekoilla kerroilla kävi rikkaalla ja sammus itestään. Annoin pyörän seistä sammuneena 10 min. Annoin ekalla kerralla vähän kaasu että "tuulettuis" toi moottori ja siitä se sitten lähti rikkaalla käymään. On tää vaikeeta :x

Re: Husqvarna El Toro rojo edition 125cc/ Rikkaalta laihalle

17.5.2013 15:19

makeli2 kirjoitti:
Apikka_Razing kirjoitti:Kampiakselin stefa


Mut sillonha savu on valkosta eikä sinistä eikä haise 2-t,eli tää voidaa sulkea pois.


No ei nyt ihan. Varmaankin tarkotti magneeton puolen..


No pytty on kyl reilusti liian kireellä ennemmin kuin just pelkästään se 21 nm mut toi täytyy koittaa! En ihan usko et stefat on paskana mut yks mahdollisuus sekin. Eli siis ekoilla kerroilla kävi rikkaalla ja sammus itestään. Annoin pyörän seistä sammuneena 10 min. Annoin ekalla kerralla vähän kaasu että "tuulettuis" toi moottori ja siitä se sitten lähti rikkaalla käymään. On tää vaikeeta :x



Kyllä mä uskon että se on se pyttykoro jos siellä ei ole paperitiivisteitä?

Re: Husqvarna El Toro rojo edition 125cc/ Rikkaalta laihalle

17.5.2013 15:37

OziBo_ kirjoitti:
makeli2 kirjoitti:
Apikka_Razing kirjoitti:Kampiakselin stefa


Mut sillonha savu on valkosta eikä sinistä eikä haise 2-t,eli tää voidaa sulkea pois.


No ei nyt ihan. Varmaankin tarkotti magneeton puolen..

Kyllä mä uskon että se on se pyttykoro jos siellä ei ole paperitiivisteitä?


Niin no siihen en osaa sanoa yhtää mitää. Ja on siellä kaks 0.4 paperitiivisteet mut laitan tota massaa nyt sivuille

Re: Husqvarna El Toro rojo edition 125cc/ Rikkaalta laihalle

17.5.2013 15:45

Katteles se magneeton puolen kampuran stefa ja imukaula. :)

Re: Husqvarna El Toro rojo edition 125cc/ Rikkaalta laihalle

17.5.2013 19:28

Nonii. Ongelmat ratkastu. Tais vetää ilmaa sieltä koron ja pytyn välistä. Nyt käy jo hyvin ja ekaa kertaa kotonaki jo! Eli tuli ajettuu nyt ekat 8 km. On toi kyl nii vitun ylälaulune hupsu. Vaikee nyt sen enempää mitää on sanoo ku ei sigma toimi. Ei saa signaalii... Kuvia huomenna ku katteet haen ja isken kiinni ja lisää mietteit. Kiitoksii kaikil avust neuvojen kans :)
illanjatkoja

Re: Husqvarna El Toro rojo edition 125cc/ Rikkaalta laihalle

17.5.2013 22:22

Itellä oli vaan tiivisteet pinossa päällekkäin ja momentissa spyddy, hyvin toimi :)

mutta muista tarkkailla et se massa pysyy kun se pikkupala jos lähtee kävelemään niin käy köpelösti :nolo:

Re: Husqvarna El Toro rojo edition 125cc/ Rikkaalta laihalle

17.5.2013 22:54

k3mp0 kirjoitti:Itellä oli vaan tiivisteet pinossa päällekkäin ja momentissa spyddy, hyvin toimi :)

mutta muista tarkkailla et se massa pysyy kun se pikkupala jos lähtee kävelemään niin käy köpelösti :nolo:


Mulla taas tiiviste-koro-tiiviste :D Pitää varmaa pitää viikottaisii tarkastuksii samalla ku pesasee pyörää. Mua jäi vähän harmittamaan ku jotenki ei vaan sytyttäny nyt noi viritykset :s Kaupunkiajossa nelosta käytti aika paljo mitä sit taas vaihdetta pienemmällä mentiin viime vuonna ja kiidettiin ohi kaikkien mut nyt tuli kaike maailma saabit ohi :x Tietty hankalaa ku ei ollu mittarii... (Täytyy etsii jostain gps mittari tms.) Kierrosalue oli piikin jälkee pirun lyhyt. Toi varmasti korjaantuu pääsuutimen vaihdolla. Tietty jos hommaa ala-keskivääntösemmän putken nii saa kaikkialle paremmin vääntöö, mut niit on nyt turha alkaa spekuloimaa. Ekaks näil säätöihi ja sit mietitää ruusuja ja risuja. Katteet luultavasti huomenna läjäytetään kiinni nii näätte mitä siitäki tuli sitte.

Re: Husqvarna El Toro rojo edition 125cc/ Rikkaalta laihalle

18.5.2013 1:58

Etkai sä sitä tiivistemassaa siihen pytyn ja lohkon ulkupuolelle laittanu? :D pyttyä vähä irti ja massat väliin niin se on sillä selvä.

Re: Husqvarna El Toro rojo edition 125cc/ Rikkaalta laihalle

18.5.2013 8:40

Joku on kyllä sitten pielessä jos piikki on lyhyt.. Ainahan nää viritykset ei putkeen mene ja pitäiskintehä vaihe vaiheelta niin tietää mikä huonontaa. Mutta itellä veti tasasesti alhsalta ja paremmat alaväännöt oli kun exc kotarissa sx putkella (sx yläkierto putki siis) ja piikki oli mulla kyllä pitkä ja veny ja veny :p joten kato säädöt kuntoon ja jos ei parane niin sit ettii syytä muualta.

Re: Husqvarna El Toro rojo edition 125cc/ Rikkaalta laihalle

18.5.2013 14:44

Itekkin kyllä petyin omassa hussessa tohon pyttykoroon. Ei paljoa tehokkaampi ollut 38mm tmx kaasarilla, korolla , 1,0mm squishille lasketulla kannella ja muilla hifistelyillä kun ihan normi tt. Kyllä se vähän pidemmälle veti mutta siinä kaikki, tehoja ei oikeastaan yhtään enempää.