Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Re: Miton ehostelua

7.12.2011 20:46

Tätä litkua sinne laitetaan:

Kuva

Samaisessa öljyssä lillui kytkinlevyt, jotain paskaa siitä jäi.

Kuva

Tuossa stefasatsissa on pari stefaa, joista en edes tiedä mistä noi on olleet. Mitä kaikkia stefoja pitää vaihtaa, en keksi muita kuin petareiden stefat, vesipumpun stefan, vaihdepolkimenstefa ja vetoakselinstefa.

Kuva

Onko tarpeeksi syvällä vesipumpun stefa? Ei taho ton jälkeen mennä millään, vaikka siellä pitäs vielä muutama milli mennä. Jonkinverran rikkikin meni, eikai tuo haita?

Kuva
Kuva

Re: Miton ehostelua

7.12.2011 22:37

Meinasin ehottaa eturattaan stefaa mutta olikin se jo mainittu :D Löytyykö pakoaukonsäätimestä jotain stefaa, näsärissä oli.

Re: Miton ehostelua

7.12.2011 22:39

SuperRKO kirjoitti:Meinasin ehottaa eturattaan stefaa mutta olikin se jo mainittu :D Löytyykö pakoaukonsäätimestä jotain stefaa, näsärissä oli.

Joo itseasiassa pakoaukonsäätimessä on stefa. Hyvä huomio kaipa sinne on sama uusi vaihtaa.

Re: Miton ehostelua

8.12.2011 19:11

Tuli haettua osasta mp-racingiltä, nyt se on sitten kasausta vaille moottori...

Kuva
Uus vs vanha, eikö noi ole imupuolet näkyvissä.

Kuva
Nuoli osottaa pakoon niinkuin yleensäkin?

Kuva
Uus vs vanha :)

Kuva
Palikkaa!

Onko normaalia että shimmi on vääntynyt? Luulis et petari painaisi sen sit takasin paikalleen.

Kuva

Re: Miton ehostelua

8.12.2011 20:55

Camoon entiset Miton koneremppailijat...

Onko tuo vesipumpun stefa tarpeeksi sisällä, vai pitääkö sen mennä sinne tasalle asti, olenko rikkonut jo liikaa stefaa?

Kuva

Tiivistepintoja putsailin keskilohkoista ja laitoin vetoakselinstefan paikalleen.

Kuva

Kuva

Vaihdoin myös cts:stä o-renkaan ja stefan, myös termostaattiin vaihdoin stefan:

Kuva

Ja sitten, mihin noi muut menee? Kyllä tunnistan kampuran stefat mutta noi pienemmät, onko mahdollisesti jonkun muun mallin stefoja mukana, esim. poljinstarttimallin stefoja?

Kuva

Re: Miton ehostelua

8.12.2011 22:35

Pirskatti, jäähdytin kampuraa ja lämmitin petareita kuumailmapuhaltimella, mutta kuumensin liian vähän sitä magneeton puoleista, ja se ei tahtonut mennä sisään, ja sen jouduin lyömään sitä sisäkoolia pitkin. Pelotti vähän lyödä. Mutta sit kun kytkinpuolelle tultiin niin lämmitin tarkemmin sitä laakeria ja se vaan humpsahti sinne alas! Mut en oo varma et menikö noi tarpeeksi syvälle noi petarit, varsinkin toi mitä lämmitin liian vähän pelottaa. Millä sen vois varmistaa et petarit on tarpeeksi syvällä?

Tässä kuvia:

Kuva
Kuva
Kuva
Vauhtiksen puoli...

Kuva

Kytkinpuoli:

Kuva

Re: Miton ehostelua

8.12.2011 22:37

Jos pyörii kunnolla ni pitäis olla pohjassa.

Re: Miton ehostelua

9.12.2011 18:50

Joo kyllä ne on pohjassa, tuttu vähän jelppasi kun se kuuli siitä äänestä korvakuulolla et se on pohjassa.

Tänään katotaan saanko moottoria jo kasaanpäin, kampuran jos saisi tänään paikalleen!

Re: Miton ehostelua

9.12.2011 21:20

Joo, vaihteiston puolen yhdistelin, kampura siis sielä mukana.

Mutta joku kusi. En ilmeisesti lämmittänyt taaskaan tarpeeksi keskilohkoa, joten se laakeri ei halunnut mennä ja jouduin lyömään aikalailla. Noh luulin sen saaneeni kuitenkin kiinni. Sitten, laitoin toisen puolen kiinni, eli siihen keskilohkoon liitin vasemmanpuoleisen lohkon. Se vauhtipyörän puoleinen petari menikin ihan hyvin eli se meni ihan hyvin. Sit kiristin lohkot niillä pulteilla ja sillä se kiristyi loppuun. Mutta, kampura liikkuu tosi huonosti, tuntuu et ei oikeen istu, ja oikeen puolen lohkossa paljon enemmän rakoa. Kuitenkin vaihteistopuoli kiristetty. Eikai tuo normaalia ole? Vinkkiä? Päittäis eikä sivuttaisvälystä ei tunnu.

Kuva
Yleiskuvaa, kaikki näyttää hyvältä...

Isompi rako
Kuva
Kuva
ja pienempi.

Mihin noitten reikien pitäisi osua, laakeriin, stefaan vai mihin?

Kuva
Kaikki kiristetty.

Kuva
Kytkinpuoli,

ja sit vauhtipyörä:

Kuva

Re: Miton ehostelua

9.12.2011 21:26

Normi toi kampuran liikkumattomuus.

Eli mutteri päähän kii, ettet raiskaa kierteitä ja terävä, suht kova napaus kampuran päähän, alkaa pyörimään tosi nätisti ;)

Re: Miton ehostelua

9.12.2011 22:43

Kiitti vinkistä, en oo vielä koittanut huomenna koitan!

Mutta englantilaisessa cagiva foorumissa kävi ilmi että toi kampura pitää naputella keskelle naputellen noihin päihin.

Re: Miton ehostelua

10.12.2011 21:53

Tänään saatiin taas jotain aikaan, vituttaa vaan kun menin kusemaan ja menin rikkomaan.....

Kuva
Kiristin tota ja turhanpäiten laitoin ruuvarin noitten lapojen väliin että saa kiristettyä. Vittu kun olisin voinut vaan pitää sitä tosta kytkinpakasta kiinni mutta oli pakko rikkoa. Vituttaa, pitää jostain ettiä tollanen. Jos jollain on toi lapa tarpeettomana niin ostan pois!

Kuva
Suurinpiirtein sain keskelle, n. 0,9-1,0 milliä molemmin puolin kampuraa, kytkimen puolella on varmaan jotain 0.02-0.05mm enemmän välystä kampuran limpulla ja lohkolla. Kaipa tuo hyvä kumminkin on?

Kuva
Osasta jo laitettu kiinni, tosta stefan pidikkeestä(tms) unohin ruuvilukitteen, se kannattaa varmaan laittaa kun wsm niin käskee?

Kuva

Kuva
Ennen sen kummempia tekosia.

Kuva
Sit alettiin nitomaan osia yhteen.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kai tuo oikein on? Ihmettelin aluks eks miks toi kusee, kun noi kytkinpakan merkit ei kohtaa, mut sit tajusin et toi kytkinpakkahan pyörii paljon hitaammin kuin noi muut rattaat eli ne kohtaa toisensa tosi harvoin :lol:

Re: Miton ehostelua

11.12.2011 7:11

Hyvältä näyttää!

Re: Miton ehostelua

11.12.2011 23:24

Tänää oli vähän rokulipäivä mut tulihan sitä jotain tehtyä.

öljypropun tiiviste mallia vaihtokunnossa :roll:
Kuva
Kuva
ja hollilla.

Sit huomasin, et menee uusiks toi tasapainotus, tuolla kytkinpakassa oli erittäin epäselvästi näkyvät jäljet merkeistä joissa se on ollut, ja niihin laitetaan:

Kuva
Kuva

Tuossakin pitäisi olla merkki, muttei perkele näy...
Kuva
Tuossa näkyis IHAN pienet jäljet, ja tuohon sen laitoin lopulta...
Kuva

Kuva
Uusilla merkeillä, samanlailla se kai istuu kun se vanhakin...
Kuva
Saakohan ton kytkinpakan mutterin laittaa vaan pulttipyssyllä niin perkeleesti?
Kuva

Ja sit, onkohan toi tiivistepintana vielä tarpeeksi hyvä, naarmuja löytyy:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Kuva

Kuva
Pikkuosasta kiinni. Eturatas pitää kiristää vielä, voiskohan sen laittaa pulttipyssyllä vai meneekö liian tiukalle?

Kuva
Liukkarivaseliinia pitää olla ;)

Kuva
B-koon mäntä :P

Kuva
Vähän niinku kiinni.

Kuva
Mut miten noi sokat menee? Kun noissa ei ole mitään väkäsiä mistä siitä vois ottaa kiinni...?

Kuva

Näihin kuviin, näihin tunnelmiin :)

Re: Miton ehostelua

11.12.2011 23:58

Tiivistepinta on hyvä. Hankala selittää toi sokkien laitto :/ otat vaan toisestä päästä kiinni kärkipihdeillä ja toinen pää edellä sinne :DD kyllä sä huomaat sitte miten se menee :D