Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Re: Cagiva mito koristelua // Katteet kuidutettu

2.5.2013 17:50

Itseä ainakin lähes kaikkialla neuvottu nimenomaan kuiduttamaan että tulee kestävä :lol: Perän olisi saanut paikalleen ilman korjaustakin, mutta kannattaahan se nyt korjata kerta siihen mahdollisuus on. Ne poratut reiät pitäisi nimenomaan auttaa siinä että se tarttuu kunnolla muoviin kiinni, samaten se karhennus. Kai siihen on tapoja yhtäpaljon kun on tekijöitäkin.

Mitäs sanotte pitäskö heittää etuvaloon tummennuskalvoa, edes sitä savun väristä? Vai tulisiko liian synkkä mopedi jos kaikki ihan mustaa?

Re: Cagiva mito koristelua // Katteet kuidutettu

2.5.2013 20:14

ee tummennus kalvoja paremman näkönen ilman.

Re: Cagiva mito koristelua // Katteet kuidutettu

2.5.2013 20:29

Okei, jätetään ilman ja isketään kalvoa sitten kiinni jos näyttää hassulta ilman kalvoa. Jos ja kun rahaa jää yli niin voisi vielä tilata kaikkea pikkukivaa kuten tangonpäädyt (vai miksikä kutsutaan niitä), CNC jarrunestesäiliöt yms. mukavaa.

Hetki sitten täytin tuon perän lasikuitukerrosten väliin jääneen kolon sillä samalla kitillä millä vilkun reiätkin peitin. Hyvin täyttyi ja on niin piruin kovaa tavaraa tarttumaan, että eiköhän kestä.

Re: Cagiva mito koristelua // Katteet kuidutettu

2.5.2013 22:43

just jtn pientä kahvaa, polinta, seisontatukea ja muuta pientä tilpehööriä, semmosia pieniä yksityiskohtia.

Re: Cagiva mito koristelua // Katteet kuidutettu

2.5.2013 23:10

Jep, katsotaan kuitenkin ekaksi miten maalatut katteet istuvat jne. Kateruuveja pitää kanssa ostaa uusia, varmaan ihan metallinväriset laitan. Varmaan eriväristä mittarinvaloa yms. amistuninkia kanssa tulossa :lol:

Termostaattia keittelin tänään vesikattilassa, aukesi siinä 60-70 tienoilla, varmaan ihan ok? Lämmöt oli normi ajossa tossa 60-70 tienoilla, kerran tai kaksi ruuhkassa pääsi 90 asteeseen ja sillonkin lämmöt laskivat samantien 70 tienoille kun pääsi kiihdyttämään. Kuulostaako yhtään normille?

Tietääkös joku miten pitää ensistartit hoitaa? Ulkomaan foorumeita lueskellut ja tekevät aikas ihme rituaaleja uuden koneen sisäänajon suhteen. Lämmittävät tyhjäkäynnillä lämpimäksi ja antavat jäähtyä yms. vippaskonstia ennen kuin suorittavat varsinaisen sisäänajon. Selvennystä suomenkielellä tähän kun saisi joltain asiasta tietävältä niin kiittäisin. .

Re: Cagiva mito koristelua // Katteet kuidutettu

3.5.2013 0:03

Juu termostaatin pitäisi aueta viimeistään 80 asteessa eli iha hyvältä kuulostaa! Noista rituaaleista en tiiä kyllä saa jakaa jos on, kun itelläkin tuo hetki varmaa jossain vaiheessa lähestyy :lol:

Re: Cagiva mito koristelua // Katteet kuidutettu

3.5.2013 17:31

Jooh, lueskelin lisää ja tosi paljon erilaisia ohjeita löytyy, mutta kaikissa yhtenäistä oli se, että kone käytetään ensin lämpimäksi tyhjäkäynnillä ja annetaan jäähtyä, senjälkeen varovaista ajoa ja voi vielä toistaa kerran tai pari tuon tyhjäkäyntihomman. Itse meinasin tehdä siten että käytän tyhjäkäynnillä lämpimäksi, annan jäähtyä, ajan pienillä kierroksilla lämpimäksi, annan jäähtyä. Sitten vielä kerran tyhjäkäynnillä lämpimäksi ja annan jäähtyä, kiristän kannen momenttiinsa varmistukseksi ja ekat 100km pysytellään motarista tai kovista kierroksista kaukana :D Se vissiin voi tehdä jopa hallaakin jos sisäänajon aikana nössöilee, eikä totuta vehjettä kierroksiin laisinkaan.



Noh, tänään hioin hiomahiirellä vähän perään kiinnityskohtaa muotoonsa, loput varmaan ihan käsipeliviilalla kun ei enää paljoa puutu että on edes lähellä toista puolta (vaikka piiloonhan tuo kohta jää)

Laadun raiskasi LG puhelin ja tuli muuten pirun jämpti tosta kuidusta kun täytti sen välin sillä kitillä. Ei tuo tuosta kohtaa irtoa yhtään mihinkään enää. Vielä se muotoilu, reikien poraus ja maaleihin. Joskin ennen maalausta katotaan maalarin kanssa vielä se sävy kohdilleen, että tehäänkö jonkinsortin hileen kanssa, sävypohjalla vai candyllä. Tietää muutamia aika hyviä kikkoja tuon värin aikaansaamiseksi kun nokialle jotakin kännykän kuorien prototyyppivärejä suunnitellut ja niissä aikapaljon efektejä kuulemma.

Kuva

Kuva

Kuva

Re: Cagiva mito koristelua // Katteet kuidutettu

6.5.2013 14:45

Jep, tänään oli iloinen yllätys kun tulin kotiin. Siellä odotteli yläkertarempan osat ;) (Tiivisteet, m tapin neulalaakeri, asso werke A mäntä ja renkaat)

Kuva
Mistä muuten tietää kumpi m rengas tulee ylös ja kumminpäin?

Ei kerkeä tänään vielä asentamaan kun lähetään kaverin kanssa kattomaan ralleja, mutta eipä se haittaa kun ei pääse vielä käynnistelemäänkään (Mp-racingin paketissa kestää vielä viikko tai kaksi varmaan)

Niin ja katteet koitan saada viimeistään torstaina maalaamoon, niihin pitää enää perään pari reikää porata ja maalaamoon 8) Kyllä tämä tästä vielä valmistuu.

Re: Cagiva mito koristelua // Iloinen yllätys :)

12.5.2013 2:25

Joo, nyt on projektille tapahtunut sekä hyvää, että huonoa.

Mp-rahastus ei ollut edes tilannut mun osia tehtaalta kun eivät olleet tilaustani edes ylös kirjanneet vaikka sähköpostia sinne laitoin ja sieltä kuitattiin jne. Eli sieltä paskasta ei osia tähän tule. Sieltä piti tulla kytkimen laakeri, yksi vaihteensiirrin, pakoaukonsäätimen tiiviste ja stefa. Kytkimen laakerin saan laakerikaupasta kuten myös stefan ja pakoaukonsäätimeen taidan joutua tekemään tiivisteen itse (toki samanpaksusesta tai paksummasta kun originaali) Eli meni 2viikkoa ihan hukkaan kun venasin mp-racingin osia.

Tänään hetki sitten heitin yläkertaa kasaan päin. Männänrenkaat olivatkin symmetriset eli aivan sama mitenpäin ne laittaa. Sylinterin alatiivisteen oikeasta paksuudesta ei ole tietoa joten laitoin saman paksuisen kun siellä olikin. Siellä oli nyt paksuin tiiviste (paksuin tiiviste athenan setistä siis vastasi siellä ennen ollutta). Vähän squish bandia mittailin, mutta en tiedä oliko mittaustavassa virhe vai onko siellä nyt mukamas yli 2mm squishi paksuimmalla tiivisteellä 8o Laitoin tinalangan päähän tinapalleron ja pyöräytin konetta vauhtipyörästä. Ihan hyvin se patti littaantui ja mitat siitä sain. Ehkä seuraavaksi vielä kokeilen sillä keskimmäisellä tiivisteellä jos sillä saisi squishin oikeaan (Taisi olla noin 1,5mm sopiva). Vai onko jollakulla tietoa mikä tiiviste sinne kuuluisi tunkea?

Mäntä yläkuolokohdassa
Kuva

Kannen o renkaiden kanssa oli vähän hankaluuksia kun eivät millään asettuneet. Laitoin sitten niihin vähän vaseliinia ja johan pysyi. Eikai se pieni vaseliini mitään hallaa tee?
Kuva

Ja kone jäi tähän tilanteeseen:
Kuva

Tiistaina ehkä saan autokyydin niin menee katteet maalaamoon ja sitten vielä laakerikaupasta stefa ja laakeri niin pääsee savuja ottamaan. Toki pitää motonetistä pikkuosaa vielä hakea kuten tulppa, öljyjä, akkua, bensaletkua yms.

mutta tohon squishiin ja alatiivisteeseen vähän selvennystä.

Re: Cagiva mito koristelua // Kasaantumaan päin

12.5.2013 13:15

tiivistesarjassa tulee 0,3+0,5+0,8mm tiivisteet joten laita se ohkasin sinne suoraan niin pitäs tulla tuo 1,5mm squish. Itse sain sellaiset ohjeet että squishin tulisi olla 0,75-0,8mm välissä mutta kyse on tosin 1renkaisesta tasalakimännästä :s

Re: Cagiva mito koristelua // Kasaantumaan päin

12.5.2013 13:20

Joo, 1,5mm sen vissiin pitäisi suunnilleen olla kupumännällä ja 200C kannella. Kokeilin äsken keskipaksulla tiivisteellä ja nyt on ehkä tuo 1,5mm. Tönäri on tällähetkellä kaverilla niin ei pysty mittaamaan, mutta vaihdetaan sitten vielä kerran jos tarvetta on. Tiivistesatseissakin on eroja, en tiedä miten nuo athenan tiivisteissä menee että mikä kuuluu "vakiolle", mutta mittaamallahan se selviää.

Sitten kun saa koneen käymänä niin alkaa sähkövikojen etsintä. Toivon todella että vika on vain huonossa akussa kun ei enää syksyllä ladannut akkua ja kierrosmittarikin riehui omiaan. Se kylläkin korjaantui sulakkeen vaihdolla, mutta sitten pimeni koko vehje paitsi sytytys. Ideoita?

Re: Cagiva mito koristelua // Kasaantumaan päin

16.5.2013 0:03

Noniin, pieni välipäivitys vielä ennen kun käyntivideota. Eilen vein katteet maalaamoon ja maalari tekee vielä testit maalista, että minkätyyppinen sävy laitetaan. Vaihtoehtoina mieto helmiäinen tai sitten jokin sävypohja ja candy yhdistelmä. Menen lähipäivinä katsomaan minkälaisia sävyjä se on saanut aikaan ja säädetään niistä sitten paras.

Nyt on kone kasassa, paitsi kytkinkoppa vielä kiinnittämättä kun siellä on metallinpalasia niin se pitää putsata huolella ja sitä en tänään ehtinyt. Squishiksi tuli 1,5mm mikä on parempi mitä aikaisemmalla kasauksella, eli tulee varmaan pirteemmäksi laitokseksi kun uus mäntä ja kireämpi squish mitä aikasemmin.

Kiillotin pakoaukonsäätimen laipan pikasesti ja rasvasin koneiston ja vaijerit, Jumalauti kun toimii nyt smoothisti itse mekanismi. Sähköt on sitten toinen juttu :s
Kuva

Pakoaukonsäätimen laippa alhaalla:
Kuva

Osaakos joku mitomies nyt sanoa onko tuo tarpeeksi ylhäällä?
Kuva
Kun ei se tosta ylemmäs nouse ja tuntuu kolahtavan pakoaukonsäätimen pohjaan, eli niin ylös kun voi. Kai toi sitten ylös asti nousee vaikka sormella sen tosta vielä tuntee kynnyksenä, mutta melkein kokonaan piilossa se on. Laippaan säädetty 1mm välys mäntään ja toivotaan parasta.

Ajattelin myös konetta kasatessa seuraavaa omistajaa, eli otin imukaulan alkuperäiset secure torx ruuvit kokonaan pois ja vaihdon ne kuusiokoloihin ja lukkoprikkoihin. Laitoin myös tiivistesilikonia imukaulan ja läppärungon väliin, kuulemma tyypillinen imuvuodon aiheuttaja mitoissa.
Kuva
Vielä pientä koneen ulkoista putsailua niin siistimpi havaita mahdolliset öljyvuodot ja siistimpää hommaa asennus jne.

Re: Cagiva mito koristelua // [Teaseria]

16.5.2013 16:21

Tänään maalari soitti ja kertoi että maalasi testipalasen. Kävin kattomassa sävyä ja etulokari oli saanut oikein komian mustan maalin pintaansa. Mentiin ulos katsomaan niin se liila hyökkäsi esiin tosi komeasti. Kuvissa näkyy kivasti pöly ja sormenjäljet yhdistettynä surkeaan kuvaajaan, mutta ei voi mitään.

"Varjossa" tai vähässä valossa perus musta:
Kuva

Ulkona esiin pistää helmiäinen:
Kuva
Kuva

Kuulemma tuo helmiäinen näkyy/toimii vielä selkeämmin isoissa kylkikatteissa ja tankissa, mutta näkyy se lokarissakin tosi komeasti, ainakin livenä. Itse olen maaliin kyllä tosi tyytyväinen ja en malta odottaa että saan loputkin muovit jo. Helmiäinen on sekoitettu itse maaliin eikä lakkaan, tulee kuulemma kestävempi sillälailla.

Kommentteja saa pistää ja ehdotuksia mitä tekisin muille osille. Tuulilasin varmaan jätän ihan nykyiselleen mustaksi, mutta kai tohon sitten voisi vielä yhdistää kiillotettuja pisteosia kuten jalkatappeja, ohjausiskaria jne?

Re: Onkimadon kakkivan matosen koristelua // [Teaseria]

16.5.2013 17:02

Ihan törkeen siisti väri!!

Re: Onkimadon kakkivan matosen koristelua // [Teaseria]

16.5.2013 17:06

Joo itekin dikkaan. Ja kun en halunnut edes että se lila on sellanen liian esiin puskeva ja sellanen kökkö. Nyt ihan hyvässä suhteessa tota helmiäistä mun mielestä. Livenä se on toki parempi kun kuvaan sitä kimallusta on hankala vangita samallalailla kun silmät sen tulkitsee. Mutta idean saa kuvista hyvin 8)

Edit: Otin vähän toisesta vinkkelistä ja eri säädöillä kuvan, näkyy vähän paremmin se lila, tai siis lähempänä sitä todellista.

Kuva

Loput linkkeinä kun ei viitti mokkulakäyttäjiä savustaa pihalle :D
http://i1.aijaa.com/b/00383/12224720.jpg
http://i10.aijaa.com/b/00279/12224721.jpg