Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja
27.4.2013 16:17
Mites toimis sillä es loppusella tulpalla? Kun kuullu puhuttavan että jos syö eg loppusia niin es toimii ja toisinkin päin oon kuullu tämmöstä
27.4.2013 21:31
Säädän minä tyhjäkäynti suuttimen ja neulan kohdallee, aluksi olis vaan saada joku lähtökohta siihen miten paljon eroaaa Tezarin suuttimista. Vielä uusi puhdas putsarikin tulossa...
Ei oo mun mielestä järkee alkaaa kaikkia suuttimia kerralla uusimaan, varsinkaan kun lämpötila + ilmanputsari vielä vaihtuu.
Es tulpalla ei kierrä puhtaasti, jotenki pätkii ylkierroksilla... EG tulppa ei pätki. Paitsi sittenkun lopulta hajoaa... 9 EG kestää normaalissa ajossa mutta ei huudatusta, 10EG huudatusta muttei normaalia ajoa... mitä persettä.
27.4.2013 21:40
Mikset säädä ilmaruuvii ? Tarkistappa iha huvin vuoks ettei magneetolt lähtevät piuhat mitkä menee puolalle nii oo jostai kohti kuoriutunu et ottas kiinni toisii johtoihi yms.
Itel derbis oli tommone vika (2 puolalle menevää piuhaa hiers toisiisa kii eli kai anto liikaa kipinää tai jotai) vaikka oli säädetty kunnol ja tulpat kesti sen 10-20 kilsaa ajoa kunnes alko röpötys ja lopulta tulppa hajos eikä auttanu vaikka mitä tulppia kokeili
Räsässä oli kans tuommone et ei tulppa kestäny hyvä et ees 10 kilsaa, mut sillo autto et vaihto tulpan ES -> EG ja sääti vähä ilmaruuvii laihemmalle
Ja ku kysäsin tost tulpa hajoomisest liikkees nii sano et 99% tulpan hajoomis syynä on liia rikkaal käymine tai väärä tulppa, et vaikka tuntus oleva säädöis nii voi käydä silti vähä liia rikkaal
Toivottavasti jotai auttaa, omia kokemuksia kuiteki samanlaisest ongelmast
27.4.2013 22:30
Uuuuuu kiitoksia. Joo kyl mä uskon et toi rikkaalla käy, mut kuin paljo sitä ei vielä kukaan tiedä kun ei ole oikeen kokosia suuttimia. Ei toi samalla tavoin potki ku Tzr, joten rikkaallahan se on...
Pääsee sitten säätämään kun saa parempia suuttimia.
Mun mielestä toi ilmaruuvi vaikuttaa vaan tyhjäkäynnin seoksii, ei kaikkiin seoksii. Voi toki olla että olen väärässäkin.
27.4.2013 23:15
kyllä se ilmaruuvi vaikuttaa kaikkiin seoksiin. Itellä oli sen verta rikkaalla että söi tulppia kokoajan ja pätki kovil kierroksi mutta sain toimimaan pelkällä ilmaruuvin säädöllä ja suutin on 278 detsin vakiokaasarissa
28.4.2013 0:06
No mikunin kaasuttimessa vois ollakkin, mutta en usko että tuossa dellortossa on... Jotenki jäääny sellanen kuva että pelkästään tyhjäkäyntiin vaikuttais. En toki voi sanoa varmaksi. Nyt joku joka on varma!
28.4.2013 0:57
Mitä itte ny Lortton ilmaruuvia säädin niin vain tyhjäkäyntiin vaikutti, joka taas tietenkin vaikuttaa vielä jonkun verran keskikierroksilla mutta vähäisesti ylhäällä. Tyhjäkäyntihän on kokoajan mukana. Sitten taas mitä faijalta kuullu, ni mikunissa ilmaruuvin säätö vaikuttaa paljon suuremmin kuin lortoissa ja joissain lortoissa lähes olemattomasti.
28.4.2013 13:00
Juttuhan on niin, että säätämisen vois jakaa kolmeen osaan: tyhjäkäyntipiiri, osakaasu ja täyskaasu. Jos kierrokset jää leijumaan tyhjäkäynnillä, niin ongelmaa ei lähdetä silloin ratkaisemaan pääsuuttimen vaihdolla. Samoin jos tosi vingutuksessa tulpat hajoaa, niin silloin sitä on turha lähteä ilma/seosruuvilla korjaamaan, sen vaikutus tyhjäkäynnin jälkeen on kuitenkin häviävän pieni. Tietopankin kaasarinsäätöopas on edelleen sangen hyvä suunnannäyttäjä, joten sillä on hyvä aloittaa.
28.4.2013 18:44
Joo kiitokset!
Tossa sätelin tota ilma ruuvia, annoin kaasua ja huomasin että tuo valmistamani imukaula on alkanu sylkee seosta pihalle... Olevinaan niin hyvin hitsasin mutta ei.
Jostaan nuppineulan päänkokosesta kolosta se sylki pihalle täyskaasulla, nyt taas tehot pudonnu kun suuttimet vielä enemmän mettäs kun ennen.... voi morjes.
28.4.2013 20:39
Onkos sulla siinä muuten sitä boostbottlea (YEIS pönttöä) nyt ollenkaan? Sekin vaikuttaa jonkin verran sen sielunelämään
28.4.2013 21:42
Sille en saanut vielä liitosta tehtyä. Jätin sen toistaiseksi irti, mitoitettu 7500-7800rpm. Vaikuttaa varmasti asiaan!
29.4.2013 20:21
Nyt alkaa polttamaan kiinni ton pärrän kanssa.
3. Tulppa viimesen 200km aikana.
Aloin tossa säätään kaasaria, laitoin ihan kunnolla liian pienen suuttimen. Lähin ajaa, okei ei toimi.
Vaihoin vanhan takas, okei ei lähe käyntiin...
Siinä meni sitten vika tulppa. Seuraavasta ei ole tietoa. Alkaa sen verran kyrsii että tän yön pyörä viettää pihalla ja seuraavan kerran saa kenkää nii paljon että sielu sietää.
Mittaristo pitäis asentaa kun tulee, varmaan joskus ke.
30.4.2013 13:49
Seuraavassa päivityksessä leikaanneesta pytystä kuvat ?
30.4.2013 15:33
Varmaan ruostu yön aikana kiinni, suola vettä satanu yön aikana. Lähe ikinä irti, hitsautunu kiinne....
1.5.2013 18:30
Sain tossa idean alkaa säätää bensan pintaa et sais suuttimet kohdalleen. Noooh, toimi vähän aikaa ihan ok. Mut ei ollu säädöissään, vaihteet täyskaasu kiihhytyksellä 4. asti, sammu eikä ole mitään elon merkkejä. Tulppa toimii, bensaa on mutta EI VAAN käynnisty. Tää on meikäläisen toinen kirottu projekti prkl.
En vaan tajua, tulppa toimii, antaa kipinää. Mutta ei kastu?
Mutta saa bensaa??
Onko nyt taas kaasuttimessa jotankin todella mysteeristä vai mitä vittua....
pikkasen rasittaa kun pitäis saada jotain aikaseksikin, mutta vähän hankalaahan tuo on kun ei pyörää saaa edes pelaamaan kun joka toinen päivä..
E: kattelin tossa kaasuttimen läpi, löyty vesihelmiä ilmanotto kanavasta. Puhalsin pois ja laitoin takas kiinne. Ei toimi, se on varmaan vikaki tulppa nyt paskana...
Mäntääki kävin kattomassa pakoaukosta, onhan toi alkanu kulumaan, mutta viirut ei käsin tuntunu joten kaikki kunnossa siellä pitäis olla.
Seuraavaks kasa tulppia ja varmaan öljyä pitää bensanseasta pudottaa kun noita tulppia menee, varmaan osa syyllinen sekin.