Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Re: 2 Mitoa ja Räsänen

13.6.2015 22:44

Ei oo siinä vika, pitänee aukoa kaasari ja tutkia tilannetta.
Otsikosta huomaatte, että taas yks Mito lähti ja nyt oli kyseessä Nikon Mito tän näkösenä.
Kuva
Tilalle tuli Nasse-setä.
Kuva
Nassesta ei enempää, jos sitä laitetaan nii se menee tuonne toiseen topicciin.
Nyt tää topicci on siis pelkästää mun laitteista. Kevarikortin saaminen lähenee uhkaavasti, mutta Miton valmistuminen kaukana. Puhuttiin isukin kanssa, että vois jonkun halvan kevarin hommata ainaki siks aikaa, että saan ajettua kortin ja kateltiinki sopivia vaihtoehtoja. Tänää tulin kotii naisista ja isukki käski kurkata autoon. Siellä ootti tän näkönen Räsänen 8).
Kuva

Suuremmin en tiiä mitää tekniikasta, paitsi että yläkerta on tosi vähän ajettu, Raven laippa puuttuu ja startin hiilet pitää vaihtaa. Vetoja tuntu olevan kivasti vaikka pa-säädintä ei oo. Kytkin luisti vähän, mutta johtuu kait vaijerista. Vilkut, takavalo ja toinen peili pitäs laittaa nii ois tieliikenne kelvollinen. Ajan tällä tän näkösenä nii kauan, että saan Miton kuntoo ja sitte alan rakentamaa tätä 8). Suunnitelmissa ois fättistä, kaatumarautoja, hienompia vanteita yms. Hintasekseen varmasti hyvä laite pienen puunauksen ja osien kiristelyn yms. jälkee 8).
Kuva

Pakollinen otos kaverikuvasillalta 8)
E: RÄSÄ/ROTAX TIETÄJÄT Mistä saan startin hiilet ja etujarrun korjaussarjan? Myös mittarinpyörittimen ja sen raven laipan saa myydä mulle.

Re: 2 Mitoa ja Räsänen

16.6.2015 4:23

Älä vaa mee tekemää sitä virhettä ja tuhoo just tota ekaa räsän mallia :roll: Ite pilasin jo yhen + voin sanoo kokemuksesta et toho ei tartte muutaku 5 puolaset vanteet nii on jo iha tarpeeks hieno. Noita paskoja saa parillaki sadalla mihi noita fättiksii kannattaa työntää ja fighteroida, mutta säilytä tuo tommosena :D Itellä oli eka kevari just tommone samanlaine räsä, kunnes menin ja pilasin hyväkuntosen orkkis pyörän "tuunauksilla" :roll:

Re: 2 Mitoa ja Räsänen

16.6.2015 20:58

No jos tuota ei "pilaa" nii pitäs maalata kaikki katteet samalla värillä ku tuo on nyt ja ostaa alkuperäset tarrat yms. Entinen omistaja ajanu kuulemma talvella nii on hieman naarmuja tarroissa ja katteissa :lol:. Pitäs ostaa myös neljäs kevari mikäli tähän en koskis, koska en halua ajella tän näkösellä mahottoman kauaa. Tänää laittelin vilkkuja ja takavaloa ja tuloksena on toimiva takavalo ja kolme toimivaa vilkkua :D. Toisen puolen vilkut oli molemmat paskana, joten otin Mitosta takavilkut ja vaihoin Apikan toisen takavilkun eteen, mutta toinen Miton takavilkuista oli myös särki, joten uusia polttimoita pitää hommata.
Kävin äsken ajelemassa puhelin taskussa sports tracker päällä ja huippuja nappas vaan 133.1km/h. Kuseeko sports tracker vai eikö Räsät vaan kule enempää?
Myös tuli tutkittua konetta kun oli nuo muovit pois ympäriltä ja ei se kovin pahalta näyttäny. Ei ollu ylimääräsiä vuotoja yms.
Kuva

Aloin tässä miettimää, että onko Rotax 122 ja 123 koneessa ulkosia eroja, koska mun käsittääkseni tähän on vaihettu 2008 pytty ja senhän ei pitäs sopia 123:seen?
Seuraavana ois menossa vaihtoon akku ja startin hiilet, osaako joku kertoa millaset/minkä kokoset hiilet tähän tulee ettei tarviis mennä aukomaa sitä :D

Re: 2 Mitoa ja Räsänen

16.6.2015 21:23

No jos sulla ei ole rave toiminnassa vaan kurilaippa sen tilalla niin en ihmettele ettei lujempaa mennyt. Myös on se mahdollisuus että sports tracker kusee tietysti.
Ja rotax 122 pytty ei mene 123, kiinnitykset ja huuhtelut ei vissiinkää passaa. Elikkä sulla on ihan 122. Mutta 123 olis tietysti parempi, sillä rotax 123 sport malli antoi ulos +36 hp kun nämä 122 koneelliset antavat hitusen vähemmän.

Mitäs kaikkea viriä räsässä oli ?

Re: 2 Mitoa ja Räsänen

16.6.2015 23:08

Joo kävin tarkistamassa äsken nii kyllähä siinä pytyn vieressä luki 122. Periaatteessa hyvä, muta periaatteessa ei. Hyvä sen takia, että on uudempi, mutta huono koska vähemmän tehoa. Ei mitään havaintoa onko mitä viriä, mutta kerran on joskus laitettu rave niin luulen, että putki on tyhjä yms. Kurilaippaa siellä tuskin on. Ei välttämättä oo mitään laippaa, koska vaijeriakaan ei näytä menevän sinne :roll:.

Re: 2 Mitoa ja Räsänen

17.6.2015 0:11

Sulla näyttäs olevan raven vaijeri irti joten laippa on alhaalla ja ei ihmekkään et ei kule ku pakoaukko on yhtä iso ku mopossa :D eli tuo vesiletkun päällä oleva vaijeri. Jos vain saat niin ota kuva siitä ravesta.

Re: 2 Mitoa ja Räsänen

17.6.2015 0:18

Nii se on irti oon huomannu, mutta onko siellä pytyssä muka pakosti joku laippa? Raven laippahan oli siis katkennu ja sillä se ei oo kiinni.

Re: 2 Mitoa ja Räsänen

17.6.2015 8:14

Noh en toho fighterointi asiaa sen enempää puutu, mut nuo ekat räsät on jo nii piru hienoja pelkästää sil et iskee um räsän perän kiinni et "fighterit" jää jo kakkoseks (huom. oma mielipiteeni).

Sylkkä asiaa senverra sanon et pelkkää toiveajattelua 123 koneen paremmat tehot (ellei sit oo af1 sport pro). Itellä oli joko aivan perkeleen väljä kone, mut omasta räsästä penkitettii 26.4hp ja viriä oli se perus 34mm lortto+imukaula, piperi putsari, räsä tt putki, rave, boyeseni läpät. Sit samas penkis taas oli 122 koneelline um räsä mist taas penkitettii jollai perkeleellä 32hp takaselta (jota en kyllä osaa uskoa vieläkää, mutta olin kyllä paikalla todistamassa tätä asiaa) rave laippa ylhääl arrow putke kans. Ei oma räsä tietenkää nyt ollu iha parhaimmis säädöis ollu ku penkitettii mut iha yhtä tehokkaita varmasti ovat täystehosina samoilla osilla (vääntöputki ja kiekkaputki varmaa aiheuttanu ton ison tehoeron :roll: ). AF1 Sport pro:ssa lukemani mukaan ois tehokkain vakiopytty noissa mut senki ku toho samaa penkkii työntää nii näkis senki todellise tehoeron sit :roll: 123 koneesee on saatavil tietty sit "enska" pyttyjä, mut niissä tehot varmasti pienemmät, tosin väännöt iha eriluokassa noihi räsie vakiopyttyihi joilla ei vääntöjä alhaalla ole sitte yhtää.

Ravejutunki saisit katottuu tyyliä 5 minuutissa. Sen raven pitäs olla 2 kuusiokolopultil kii sylinteri pääl ja niide irrotukse jälkee se mötikkä lähtee pois ja voit vilasta löytyykö sieltä ylimäärästä tavaraa sisästä. Tosin helpoite huomaat sen ravelaipa/kuristuslaipa kiinni olo siitä et piikillä ei tapahu oikeestaa yhtikäs mitään/ei kierrä kovi korkeelle tai liikkelle lähtö on täyttä tuskaa jos laippaa taas ei ole (joutuu kytkimellä auttamaa törkeesti vääntöjen puutteen takia). Mitkäs välit tossa nyt edes onkaan nii niistäki jo selviäis onko mahollisuuksiakaa kulkea ? ;)
Viimeksi muokannut DOGI päivämäärä 18.6.2015 2:15, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: 2 Mitoa ja Räsänen

17.6.2015 16:20

Tuota um perää oon vähän suunnitellukki. Onhan seki vaihtoehto, että jättää kaikki orkkis osat semmosiks ku on ja ostaa tilalle toiset katteet yms.
Sitä mää oon vähän koittanu sanoa, että oon aika varma ettei siellä oo yhtään minkäänlaista laippaa. Ottaa hyvin piikkiä, mutta alatehoja ei oo.
Välejä koitin kahtoa, mutta takarattaassa ei lukenu ja en jaksanu alkaa laskeamaa :D. Sen verran pitkät on, että kutosella ei ihan kiertäny tappiin asti.
Putkesta sen verran, että tässähän pitäs olla vakiona kuristamaton koska vm -96 vai oonko ihan väärässä?

Re: 2 Mitoa ja Räsänen

18.6.2015 2:16

Kuriputki tietääkseni nois on kaikissa vakiona :)

Re: 2 Mitoa ja Räsänen

18.6.2015 3:22

Hyvä, että saadaan keskustelua aikaseks :).
Tässä suoraan lainattu pätkä Tietopankin Aprilioiden kuristukset osiosta.
Toinen vaihtoehto on hankkia vanhemman RS:n pakoputki, eli -97 tai aikaisemmin valmistetun pyörän putki. Näissä malleissa on aina ollut kuristamaton putki.

Re: 2 Mitoa ja Räsänen

19.6.2015 2:42

Ahaa selvä se. Itel oli räsäs ostaes arrowi tehari ja kaikki vakioputket ollu -98 uudemmista mitä itsel ollu niin kurillisiahan ne. Voishan se toki olla et siihe ois joskus syystä tai toisesta putki vaihettu ? :roll:

Re: 2 Mitoa ja Räsänen

29.6.2015 14:12

Samaa mieltä tuosta ettei kannata alkaa ''pilaamaan'' tota räsää..
Eihän tuo 33hp kuulosta nyt edes niin järkyttävän suurelta teholta? ;)

Ostin itelle varaosiks toisen räsän (350€) ja siinä tulee katteita mukana aikalaillaki vissii. En oo viä ite nähny ku kummisetä haki, mutta ota yhteyttä jos on tarvetta ku itte en niillä varmaankaan paljoa tee.. :nörtti:

Re: 2 Mitoa ja Räsänen

29.6.2015 22:54

Viskasin yv ;).
Räsänen vaa hyrskyttää, mutta tässä varmaan viikko sitte ku ajeltii nii joku kaveri huomas, että jarrulevy on takana poikkisärkihalki. Sekin pitää siis joskus ostaa. Nyt pitäs vaan saaha inssiä varten hyvään kuntoon. Aattelin jossain vaiheessa tässä purkaa etuvanteen pois ja kattoa mikä mittarinpyörittäjällä on hätänä, mutta pitäs jotenki saaha nostettua pyörää, että sais vanteen pois ja tosiaan ei oo semmosta kyykylle sopivaa pukkia :|

Re: 2 Mitoa ja Räsänen

29.6.2015 23:27

Moro luin just sun topicin alusta lähtien ja perkele ku on ollu tekemistä sulla :lol:
Mut asiast toiseen aloitukses sult puuttu startti putki yms jos sulon viel tarvet nii mul ois tg putki cagivaan ja sp mallinen bunnu box putsari ja startti ;)