Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja
28.4.2013 23:35
Joo, kaivelin vanhoja kuviani ja imukaulan kulmaanhan se tulee kiinni. Joku tietävä voisi tosta takapyörästä ja jarruista antaa jonkinsortin lausuntoa
28.4.2013 23:41
Eipä nuo palat mitenkään kummallisesti pitäiskään olla kiinni. Toi piuha taitaa olla maa piuha. Aika usea sininen piuha mitossa on maa johto
Kantsii kattella sähkökaaviosta! Vaikee sanoo paljoo kun ei tiedä edes mistäpäin pyörää toi johto on
http://www.davestanford.co.uk/images/mi ... iagram.jpg
29.4.2013 7:43
En tiedä, näyttääkö kuva vaan, mutta onko tuo vasemmanpuolimmainen jarrupala kierossa? Vois passata oireisiin, kun hinkkaa --> lämpenee --> kastuu/kylmenee --> karkaistuu ja vääntyy.
Voisin veikata tuohon narinaksi iskaria, kaverilla oli vähän samantapaista ja parani iskari huoltamalla.
Nuo palat kiinnittyy siten, että sulla on hahlo, mihin tökätään se levyn toinen pää ja lopullinen kiinnitys tapahtuu läpi vievällä tapilla toisesta päästä. (Ainakin omassa pärrässä, melkein samanlaisethan ne on kaikissa..)
En tie ymmärsitkö.
29.4.2013 8:01
Joo, se narahdus on sellanen ulko-oven tapanen inahdus, pitää se kuunnella kaverin kanssa tarkemmin vielä.
Jooh, ihan oikein nuo palat taitaa olla paikallaan, ihmetytti vaan kun ne noin vapaana tollalailla tossa heiluu, mankissa se pala on kahdella sokalla molemmin puolin kiinni niin ei kyllä sitten heilu niin mihinkään.
Ihan mahdollista tuo että palakin kierossa, Jos nuo palat nyt oikein on niin millä sitten estää se hinkkaaminen? Kun nuo pysyvät paikallaan ainoastaan sieltä taustapuolelta jossa se läpimenevä tappi on, ja tältä etupuolelta ne heiluu edes taas ja saa vaikka sormella ne yhteen painettua kuten ekassa kuvassa? Vois ottaa irti kun seuraavaksi hallille menen, sillon kun on palat ihan loppu niin onko sillon siinä enää ne metalliosat jäljellä? Että noissa riittäisi pintaa vielä kuvien perusteella?
29.4.2013 15:53
Joo, iskari on mun veikkaus.
Noista paloista senverran, että kuvista näkyis pintaa olevan reilusti. Noilla paloilla ajat vielä pitkään. Jos ei palat ole si pilalla, niin jarrulevy? Kokeilepa vaikka jollain lasinpalalla sitä levynpintaa vasten, sillä saat selvän.
Kun palat ovat loppuunkuluneet, niin niissä on metalli heti vastassa. Ne syö melko nopeesti jarrulevyn sit.
29.4.2013 15:59
Okei, paksuilta ne palat näyttivät joo, mutta päätin varmistaa.
Ei se kahnaus etulevyssä ole sellanen ääni että sitä edes kuulisi kun pyörää normisti työntää, mutta kun oikein liki vie korvan ja heiluttelee niin kuuluu pieni kohina tai sellanen jännä ääni. Mun järjen mukaan nuo palat hankaisi siihen kun ne ei pysy noissa jarrumännissä kiinni molemmista päistä silleen. Hankala selittää, voin ottaa vaikka videon seuraavaksi jos ei ongelma katoa. Tänään voisi kyllä tutkia jarrulevyn suoruuden, pitääkö siis koko levy laittaa lasilevyn tms. päälle ja sitten tutkia vai pelkkä tuo kelluva ulkokehä jos sen siitä edes irti saa?
Mitenkäs menetellään jos se takapään ääni on iskarista vai kannattaakko puuttua laisinkaan? Se ääni kun kuuluu, samaan aikaan runko resonoi sillälailla että sen äänen tuntee käsissä, mikä voisi hyvinkin olla siis juurikin joku iskarin ääni. Iskari varmaan vietävä johonkin erikoishuoltoon mikä kuitenkin maksaa niin saatanasti?
29.4.2013 16:55
Jos oikein liki viet korvan vaikka mihin, niin aina kuuluu pien ääni. Vaikka päästä, jos ei muusta.
Jos siitä ei mitään selvää häiritsevää ääntä kuulu ajossa tai muuten, kun istut pyörän päällä, niin ei kannata edes puuttua.
Kyllähän se levy kiero on molemmilta puolin, jos toiselta puolen heittoa on. Kaikista parhaiten toki saat sen testattua, kun levy on kädessä, mutta kaitpa tuo onnistuu paikoiltaankin. Kokeile, saat parhaiten selville.
Tuosta iskarista senverta, että kaveri huolsi sen, niin vei ihan normaali mp-liikkeeseen ja siellä huolsivat sen. Hintaa kertyi 60€
Trolli oli todella lähellä, toki se huolto olis voinu olla about 200€ arvoinen.
29.4.2013 17:08
Joo niin vähän aattelinkin että turha ottaa ressiä äänestä, ei kuulu normisti ajaessa tai työnnellessä, ainoostaan kun nitkuttaa pyörää ees taas ahtaassa välissä tms.
Meinasin tolla jarrulevyllä siis kun se itse jarrupaloja vasten tuleva osahan on kelluva ja kiinni niissä niittien tapasissa, Jos sen koko levyn laittaa niitteineen päivineen lasilevyn päälle niin kertooko se sillon suoruuden? Kun ne niitithän on leveämmät kun itse se osa jarrulevystä joka ottaa paloihin kiinni. Äsken kokeilin kynnellä ympäri jarrulevyn kulutusosaa, ei tunnu sellaisia naarmuja tai kynnyksiä äkkiseltään.
29.4.2013 19:01
Jos nyt oikein ymmärsin, niin tarkoitat, että voitko katsoa jarrulevyn kunnon laittamalla lasilevyn noiden niittien päälle?
Et. Tai en ainakaan itse lähtisi kokeilemaan. Mitä muut on mieltä?
Toinen vaihtoehto, jos et niitä niittejä saa irti, niin laitat sen levyn johonkin pyörivään laitteeseen, esim porakoneeseen tjsp ja mounttaat sen pöytään kii. Sit sivusta katsot seilaako levy kuin paljon.
29.4.2013 19:38
Niin sitä minäkin vähän meinasin että turhanpäivästä hommaa kun ne niitit on siinä tiellä/eri tasossa jarrulevyn kanssa. En ainakaan äkkiseltään keksinyt miten ne aukeaisi, jos ylipäätänsä aukeavat niin että olisivat vielä suljettavissa. Lienee kai helpointa pyörittää koko vannetta etuhaarukassa ja tarkkailla sitä levyä. Ei levy kuitenkaan näytä kärsineeltä tms, eiköhän se ihan ok ole. Ainakin jarrutti tehokkaasti ja tasaisesti.
Takajarru sensijaan kaipaa lisää nestettä ja ehkä uudet tiivisteetkin työsylinteriin. Vähän on takajarru tunnoton ja sellanen tehottoman olonen.
Tänään lähti mp-racingilta 25euron arvoinen tilaus sisään. Menee pari viikkoa kun joutuvat osan tilaamaan tehtaalta. Eli sieltä tulossa kytkimen laakeri, yksi vaihteensiirrin, kytkinpuolelle yksi seekerin rengas, kytkimeen lukitusprikka, vaihepolkimen stefa ja pakoaukonsäätimen tiiviste. Lisäksi tuli viesti purkuosat.netistä että startin bendixi ja vaihdepoljin on postin kyydissä
Nopeaa toimintaa ja halvalla.
Mitenkäs muuten, onkohan nuo vilkut kuinka laittomat mitä tähän tulossa? Tähänhän on kiinan maalta tulossa se ducatin takavalo missä vilkut samassa (toinen neliöistä vilkkuu oranssina kun vilkku on päällä) ja eteen tulee vilkut jotka peilissä kiinni/upotettuna. Ei sillä väliä ole vaikka laittomat olisikin, mutta ihan mielenkiinnosta pohdiskelen.
29.4.2013 20:43
Todennäkösesti on koska vilkut niin lähekkäin toisiaan takana
29.4.2013 20:52
On ne laittomat, muistaakseeni 18cm piti olla rakoa vilkkujen välillä.
29.4.2013 20:56
Juuh, eipä sillä noin niinkun käytännössä oikein väliä ole, sakko tulee jos on tullakseen, mutta onhan se aina hyvä tietää ettei tarkotuksella poliiseja sillä härnää.
Tilasin eturenkaan rengasonlinesta ja lipsahti väärä rengas tulemaan. Laitoin siitä sähköpostia 10minuutin sisään tilauksesta viikonloppuna josko se vaihdettaisi ja tänään soitettiin saksasta että väärä rengas on jo lähetetty. Eivät välttämättä saa keskeytettyä sen kuljetusta niin käskivät kieltäytyä sen vastaanotosta. Uusi eli oikea Pirellin Diablo lähtee tulemaan siis pienellä viiveellä.
Tänään aikaansaatu näkyy kuvassa:
Eli etulokari hiottu ja kävin hakemassa paklan lasikuitusetin perän korjaamista varten. Ei ollut varaa oikeen kunnon määrään sitä mattoa ja hartsia niin piti ostaa sitten tuo vaikka enemmän suhteessa rahamäärään olisi saanut parillakympillä.. Riittää kyllä oikein hyvin yhden perän korjaamiseen. Mahtaakohan tuo hartsi olla oikeasti niin myrkkyä kun oppaissa lukee? Ei löydy hengityssuojainta ja tallikin on aika pieni, nosto-oven siitä kyllä voisi varmuuden vuoksi auki laittaa ja kokeillaan miten pärisee
2.5.2013 16:52
Eilen kokeilin siis tuota kuidutusta ja ei se niin rakettitiedettä ollutkaan kun kuvittelin. Porasin kuidutettaviin kohtiin reikiä ja karhensin pyörivällä teräsharjalla ihan karheaks että varmasti tarttuu. Hartsia pensseliin ja hommiin!
Tuossa vielä riittää muotoilemista, mutta aika hyvin sain sen vastaamaan alkuperäistä muotoa kiinnikkeen kohdalta.
Perän hajonnut kohta on kuidutettu molemmin puolin kun tuohon tulee vielä penkki päälle. Tuon kuitupalojen väliin jääneen ilman täytän sillä lasikuitukitillä mitä käytin vilkun reikienkin täyttämiseen. Sitten vaan muotoilu rälläkällä/dremelillä ja uusien kiinnikereikien poraus.
Ja toisen kylkikatteen kiinnike
'
Vaatii vielä muotoilua ja uuden reiän.
Lisäksi tänään posti toi ebaystä tilatut ducatin leditakavalot ja purkuosat.netistä ostetut startin bendixin ja suoran vaihdeakselin.
Italian pojilta tuli sähköpostia että mäntä, tiivisteet ja muut yläkertarempan hilut lähtevät huomenna liikenteeseen. Eli ensiviikon alussa varmaan minulla jos ei mitään normista poikkeavaa tapahdu.
2.5.2013 17:43
Vähän itteä mietityttää tuo kuidun kestävyys, ainakin tuttu todella ammattitaitonen maalari sano että ei oo kannattavaa koska lähtee lähes joka kerta muovista lohkeamaan jonkun ajan päästä.
Oma kate korjataan joko muovihitsaamalla tai jollain liimalla joka on tarkoitettu tohon muovin korjaamiseen.