Joo elikkäs aattelin tämmösen topikin tehä huvin vuoks, ku nyt kesällä aloin "uutta" pyörää projektoimaan.
Eli noin yli viikko sitten hain -04 wr kilvellisen rungon, josta olis aikomus tehdä itelle pienellä budjetilla pärrä. Muutama päivä sitten taas hain tuollaisen -08 cr, jossa -09 kone
. Oli erittäin hyvässä kunnossa, mitään turhia tärinöitä ja kilinöitä ei tuntunut ja kuulunut, kytkin ei luistanu, muutenkin kytkin oli hyvä, vaihteet meni täydellisesti silmään, jarrut toimi niinkuin pitääkin, uudet kumit ja levyt oli laitettu.
Pyörästä ja rungosta pari kuvaa:
runko siis maalattiin ruiskulla kiiltävän mustaksi
Sitten alkoikin pyörän purkaminen, oli ihana kyllä purkaa,kun kaikki mutterit yms irtosi ihanasti ja minkäänlaisia patentteja ei oltu tehty
Sitten tietenkin kone irti, otettiin kansi irti kun sekin olisi tarkoitus kiillottaa. Katottin pytty että missä kuosissa se on, niin aivan ku pakasta vedetty, hoonaus jäljet näkyy selvästi. mäntää katottiin kans, niin sekin aivan uusi, että kyllä se oltiin n.20 h sitten vaihdettukkin niinkuin myyjä sanoi.
Sitten päätetiin, että kone maalataan mustaksi, koska oli koneen maalit jo aika haurastuneet ja kaikkialla oli pinttynyttä likaa. saihan sitä pestä ja hinkata hiekkapaperilla sen 2 tuntia ainakin
Kone melkein puhdistettuna...
Maalattuna...
Päätettiin kans koneen posket maalata puoliksi sinisellä ja puoliksi kiillottaa. Tuli omasta mielestä hemmetin hyvät! Spray maalilla maalattiin ja kunnon lakka päälle ruiskulla.
Toisena päivänä sitten laitettiin konetta runkoon kiinni ja katottiin miltä ne maalatut posket näyttää kiinnitettynä
Sitten kaveri putsas ja hiukan kiillotti kaasarii ja laitto sinistä bensalutkuu kiinni
T-palat, linkku,swingi ja tangon kiinnikkeet kiillotettiin jotenkuten (swingin kiillotus jäi kesken), takaiskari ja pumput putsattiin.
Sitten tietenkin osaa kiinni ja ulos ihastelemaan! Aika hienolta näyttää vaikka näin itse sanonkin
Ensin oli mielessä, että putki ja änkkä kiillotettaisiin, mutta putki oli sen verran ruosteessa, että pienellä hinkkauksella ruostetta ei olisi pois saatu, joten se jäi ja niin kaveri sitten maalas putken. Änkkäkin oli siis tarkotus kiillottaa, mutta enpä jaksanu alkaa vaivautuu kun sitäkin joutuisi 2 tuntii hiomaa, muutenkin aion pitää vanhanmallin takakatteet kiinni, niin änkkä ei edes sieltä näy...
Tämän topikin alotin aika rajusti
, mutta se tuskin haittaa... Pyörä siis melkein valmis jo, mutta nyt tuli vasta mieleen tehdä tämä topikki. En kaikkea jaksa heti tähän kertoa yms. Illalla todennäköisesti päivitän lisää
Sähköt pitäisi vielä tehdä ja tiivisteetkin tulee ens viikolla.
Antakaahan mielipiteitä projektiin ja niitä ehdotuksia mitä tähän nyt voi vielä antaa
. Älkää tuomitko jos on topikki huonosti tehty, vasta eka kerta kun tätä teen ja aika kova homma oli heti alottaa näin kovalla työllä.
Noniin, nyt päivitellään loputkin projektista. Eli toisena päivänä takahäkki myös kiillotettiin näkyvästä kohdasta ja ilmanputsari boxi putsattiin hyvin.
Siinä kun oltiin takahäkkiä saatu kiinni, niin hitsattiin se tappi runkoon, johon tulee se pitkä pultti, joka kiinnittää tankin kunnolla, myös penkki tulee siihen osittain kiinni
Sitten tuli tankki laitettua kunnolla paikalleen, samalla laitoin katteet, putken ja änkän kiinni ja katottiin, että miltä se nyt suurinpiirtein näyttää
Siinä olis siis kahden päivän työn tulos
Mutta joo, tänään käväsin nopsaa kaverin tallilla ja tuli sitä vähän jotain tehtyä ja tuumailtua...
Elikkäs sähköjä alettin tekemään ja peilit tuli laitettua kiinni. Takavalo ja vilkut (taakse) saatiin kiinnitettyä. Ensin oli aikomus, että suoraan akulta kaikki virta, mutta siinäpä ei ollutkaan mitään järkeä, niinkuin me vähän arvattiinkin, koska akku kestäisi sen 1.5h-2h.
Myös mittaria hiukan kateltiin ja merkkinä tietenkin sigma. Siitä pitää johtoa vähän pidentää.
Joo elikkäs, kun tuossa akku hössäkässä ei ole mitään järkeä, niin se on vain pakko tyytyä kalliimpaan vaihtoehtoon, eli valollisen staattorin ostoon. Mutta aluksi ongelmaksi tuli se, että tuon vuosimallin koneeseen ei oikein mahda löytyä noita staattoreita (mitä näin nopeesti katoin), esim motomasterilla on vain 95-06 pyöriin noita. MUTTA löydettiinkin semmonen sivusto missä alusta loppuun opetetaan kuvien kera, miten KTM SX valollisen staattorin saa helposti muokattua CR husseen.
http://www.cafehusky.com/threads/08-cr1 ... that.2755/ . Näyttäisi ihan toimivalta ja sx:än valollisia staattoreita olisi tilattavana vielä mc-scatterilta.
Tässä tämän päiväinen jaarittelu ja ensi viikolla palataan, kunhan tiivisteet saapuu postiin. Voipi olla että jonkin laista käynti- ja ajovideota luvassa :-D
Viimeksi muokannut jonhus45 päivämäärä 4.7.2015 2:34, muokattu yhteensä 3 kertaa