Terppa!
Ajattelin tässä kirjoitella pientä stooria siitä mitä tapahtui kun nelarihusseen suunniteltiin männävaihtoa..
tästä lähdettiin:
Elikkäs, pyörä on 2011 smr 125 Hermunen edition joka on nähnyt maailmaa noin 25 000km verran. Pyörä tuli minulle vaihdossa loppukesällä ja rullailin sillä Joulukuun alkuun saakka, kunnes se vietiin talvisäilöön. Pyörässä oli alunperin Race-Stylesiltä tilatut tarrat joista vain etukatteden ja loksun tarrat olivat ehjiä. Oli ajatuksena että talven aikana pyörään tilataan uudet tarrat ja koneeseen vaihdetaan mäntä suuren öljyn kulutuksen(7dl/1000km) ja kytkimen luistamisen vuoksi. Nooh niin kävi, että pyörää alettiin purkaa joulun alla. Moottori vietiin paikallisen moottoriexpertin tutkittavaksi ja remontointiin. Itsellä ei kiinnostus riittänyt alkamaan tuota konepuolta roplaamaan.
Syksyn aikana pyörään ilmestyi vikoja, jotka johtuivat kilometrien paljoudesta. Itse ajoin pyörällä n. 9tkm. Suurin osa ajosta oli matka-ajoa jonka ei pitäisi olla suuri rasitus, varsinkin kun pyörä seisoi aina lämpimässä tallissa. Kolmas ketju/ratas -sarja meni vaihtoon kulumisen vuoksi. Samoin molemmat renkaat. Pyörä alkoi syödä jäähdytysnestettäkin. Valot alkoivat oireilemaan ja vilkut lakkasivat toimimasta. Moottorista hävisivät vedot ja huippunopeus jäi 90km/h paikkeille. Moni olisi tässä vaiheessa hukkaamassa pyörää nopeasti pois ja ostamassa uutta tilalle, minäpä en! Projektit ovat aina niin mukavia vaikkakin rahaa uppoaa niihin pilvin pimein
Kone on tällä hetkellä työn alla. Toistaiseksi paljastuneet viat ovat pytyn pinnoitten palaminen ja männän kuluminen paljon
, kytkimen totaalinen hajoaminen.., sekä kannessa oleva pieni vaurio vesipumpun kohdalla, mikä taasen aiheutti vesien kuluksen.. Alakerta on loistokunnossa, ei merkkiäkään kulumisesta. Mäntä oli oletuksen mukaan jo huono... Nooh siltä se myös näytti. Tässä on harkinnassa joko uusi mäntä tai koko big bore kitti.
Ajankulukseni olen kiillotellut pieniä osia, kuten öljynsuodattimen kopan ja koko putkiston
Tarrasarja teetätettynä Moto-stylemx:llä. Sarjan myötä husse muuttuu yksilöllisemmäksi ja kenties hienommaksi kuin aikaisemmin
Tehtävälista:
-rungon maalautus ✓
-uusi takarengas ✓
-uudet tupit
-vanteille jotain? ✓
-koneeseen jotakin?
-osien kiillottelua ✓
-4-mäntäsen satulan ja 320 levyn sovittelua ✓
-tarrasarja ✓
-uusia katteita
-putkistolle jotain? ✓
-etupumput valkoiseksi?
-pikkuosia sinisellä
Nyt kaivataan mielipiteitä ja ehdotuksia projektiin?
Viimeksi muokannut 2299 päivämäärä 10.3.2014 19:41, muokattu yhteensä 1 kerran