Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Miton ehostelua MYYNNISSÄ, OSTAKAA!

31.10.2011 23:40

Moro,

nyt varmaan petytte. Ei, ei tule fighteria, ei edes cafe raceria. Vaikka sellainen olisikin ihan hauska varmasti tehä. Nyt on tarkoitus tehdä nimenomaan Mitoon ehostusta!

Elikkä, ostin tuossa keväällä 1800 eurolla -03 vuosimallin Miton. Nyt kun syksyn hintoja katselee, olisin saanut samalla hinnalla varmaan -05:sen. Mutta mitäpä sitä itkemään. Mitolla oli ajettu 24900km muistaakseni. Nyt, tänään kun Mito jää seisontaan, on aika alkaa projektointi. Ajettuahan tuli vain 2400km. Kaikennäköisiä pikku ongelmia oli matkan varrella, jotka jatkuivat talveen asti. Nyt onkin tarkoitus panna Mito tip-top kuntoon. Eli tosiaan, nyt panostetaan tekniikkaan. Ja ei, ei valitettavasti tule mitään villejä virityksiä, vaan on tarkoitus vaan pistää tuo vakiokone (TT toki) tip-top kuntoon.
Vaikka projektissa ei niin valtavasti muutoksia pyörään tule, on tarkoitus laittaa paljon kuvia, jokaisesta työvaiheesta. Kuvia on aina kiva katella vaikka ei niin paljoa tapahtuisikaan, eikö?

Elikkä, tässä pientä listausta mitä tarkoitus tehdä.

- täysi koneremontti
- rungon kiillotus
- ylä t-palan kiinnitys, jonka entinen omistaja oli jättänyt kesken :roll:
- joka paikasta rikkinäisen katteen tilalle tulee kate jonka korjasin, ja joka maalautetaan ammattimaalarilla, siitäkin kuvaa myöhemmin
- jotain pienien osien maalailua mustalla.
- etumaskin korjaus, saatan korjata niin ettei tarvitse maalata, mutta jos alan hifistelemään niin saatan senkin maalauttaa, siitäkin kuvaa myöhemmin
- uusi tankinpehmuste, mielenkiinnolla odotan miten saan vanhat maalit pois
- uusi etunakki
- vanteet hinkataan todella puhtaaksi. Pidän tätä jopa työvaiheena, koska varsinkin takavanne on ERITTÄIN likainen

Eli toisinsanoen Mito on nyt vähän nuhruinen. Mutta se on tarkoitus muuttaa, toivottavasti joku jaksaa lukea! :lol:

Kuvia huomenna!
Viimeksi muokannut Pasikiainen päivämäärä 15.10.2012 17:05, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Miton ehostelua

1.11.2011 0:07

Itse ainakin ajattelin kytyätä tätä, koska pidän tälläisista joissa kunnostetaan pärrä uuteen uskoon.

Re: Miton ehostelua

1.11.2011 9:25

kuten myös

Re: Miton ehostelua

1.11.2011 17:48

Joo, elikkä tuli pari (kymmentä) kuvaa napsittua. Kävi vaan pikku vahinko, olin nimittäin alottanut purkamisen ennen kuvien ottoa. Noh, kyllä te tiedätte miltä vakio-Mito näyttää :lol:

Joo, tässä kuvia ja vähän selitystä:

Kuva

Eli vähän kokokuvaa. Mitä mieltä olette, pitäiskö ottaa noi redbull-tarrat pois? Ite oon vähän sen kannalla, mutten oo varma kuinka nuo saa nätisti pois ilman että maali kärsii alta... Vinkkejä siihen otetaan vastaan. Saatan myös maalata nuo mustat pienet keskikasteet uudestaan mustaksi. Mitä mieltä, nuo tarrat on vähän tylsän näköiset, ehkä kirkkaan musta pelittäisi.

Kuva
Kuva

Elikkä jarruvalo ei pelittänyt, välillä toimi, välillä ei, välillä vilkkui vaikkei painanut jarrua ja niin edespäin. Luulin että vika on siinä anturissa mikä ottaa sen etujarrulta. No, sen vaihto ei auttanut. Sitten huomasinkin että jarrukahvaan on kulunut pienen pieni kolo, ja se ei ottanut anturissa olevaan nappulaan, joka vapautuessaan laittaa jarruvalon palamaan. Vaikea selittää, mutta kahvaan laitoin vähän kemiallista metallia, jotta anturi ottaisi kunnolla. Pitää vielä testata alkaisko pelittää. Jos alkaa toimimaan niin pistän uuden maalin vielä niskaan tuohon kohtaan missä tuo mälli.

Kuva

Uutta etunakkia kaipaa, Michelin Pilot Poweri varmaan tulee kuten tuo entinenkin on.

Kuva

Viikonloppuna tarkoitus tiputtaa kone.

Kuva

Maski kaipaa korjausta, ei ole tarkoitus maalata vaan korjata niin että jää näkymättömiin korjaukset. Jos ei onnistu niin pitää maalauttaa :roll:

Kuva
Kuva
Kuva

Vanha kate, joka monesta paikkaa rikki, ja muutenkin nuhruinen, sen paikalle tulee tämä jossa näkyy upea korjaukseni myös:

Kuva
Kuva

Tankinpehmuste vähän finaalissa :roll: Mitenhän tuon vanhan liiman saa vahingoittamatta alla olevaa maalia?

Kuva

Kuva

Tiukassa on paska takavanteessa...

Kuva

Eikö tuo ylä t-palan saa pois ilman että tarvii koko etupäätä purkaa? Ohjausiskari on tossa vissiin kiinni mutta tuosta nuo kolme kuusiokolo ruuvia niin se on sillä auki eikö?

Pystyykö maskinvisiiriä hinkkaamaan silleen että ei näy naarmut, ilman että menee ihan pilalle tuo pleksi?

Kuva

Rungosta vielä, tuo tasainen kohta tarkoitus hinkata ja tuo karhea vaan puhdistaa hyvin.

Kuva



Ja nyt kun ennen en ole kiillottanut mitään kunnolla, niin eikös se mene vaan että vesihiomapaperilla 400-600-800-1000-1500-2000 ja metal polishit?

Vai tarviiko tuo edes niin karheaa kuin 400, ei hirveän pahasti hapettunut...
Tarkoitus hinkata vielä jotain muita pieniä osia lisäksi mutta niistä sitten lisää kun on sen aika :D

Tuli myös mieleen että saatan laittaa xenonit ainakin lyhkäsiin valoihin, pitää harkita.

Re: Miton ehostelua

1.11.2011 18:26

400 on sopiva, toi runko on eloksoitu niin se eloksointi on aika tiukassa että sitä saa hinkata oikee urakalla.

Re: Miton ehostelua

1.11.2011 20:12

Jonzki. kirjoitti:400 on sopiva, toi runko on eloksoitu niin se eloksointi on aika tiukassa että sitä saa hinkata oikee urakalla.

Mahdanko haukata liian ison palan, kun koneellista apua ei ole, eli käsin hinkataan. Vesihiomapaperia vai normaalia hiekkapaperia?

Re: Miton ehostelua

1.11.2011 20:29

Vesihiomapaperilla nää kiillotukset tehdään, normaalista hiomapaperista tulee liian syviä ns. naarmuja.

Re: Miton ehostelua

1.11.2011 20:38

Jukman kirjoitti:Vesihiomapaperilla nää kiillotukset tehdään, normaalista hiomapaperista tulee liian syviä ns. naarmuja.

Kiitos piti vaan varmistaa.

Re: Miton ehostelua

1.11.2011 22:14

Tärpätillä lähtee tuo tankin tarran liima hyvin, siis jos hyvä lakkapinta on. Ei tietääkseni pitäisi maalia vahingoittaa? Red Bull tarra lähteepi kevyellä lämmöllä kuumailmapuhaltimen avustuksella! Älä laita liikaa lämpöä, maali alkaa kiehumaan ja sitten ei tule kivaa jälkeä...

Siistin näköistä. Kannattaa laikoilla vetää hiomapapereiden jälkeen, kyllä kiiltää!

Seuraillaan aina kun ehtii ;)

Re: Miton ehostelua

1.11.2011 22:41

Mitä mieltä olette, otanko Red Bull tarrat pois? Vanhan omistajan laittamat tarrat ja vähän ilmakupliakin.

Re: Miton ehostelua

1.11.2011 23:42

Mitä mieltä, pitäiskö pulverimaalauttaa noi vanteet kirkkaan mustaksi/jonkun muun väriseksi? Tuo harmaa on vähän tylsän värinen, musta on aika varma valinta, mutta olisiko jotain muuta? Sit vetäis valkoisella rengastussilla noi renkaan logot jne. Mielipidettä? Pulverimaalaushan on vissiin aika pirun halpaa vrt. ruiskumaalaukseen? Pitää vähän kysellä hintoja...

Re: Miton ehostelua

2.11.2011 1:27

Kirkkaan musta on hieno ja varma. Ite pulverimaalautin Hyvinkäällä sijaitsevassa Suomen teräs tekniikassa pari mopon runkoa pari svingiä ja pv vannelautaset pulverilla yhteesä kahdella eri värillä hintaan 150e, hintaan sisälty myös osien hiekkapuhallus eli halpaa on!

Re: Miton ehostelua

2.11.2011 13:35

Mustaksi vanteet vaan. Kaverilla oli tuossa keväällä mito missä oli mustat vanteet joista kiillotettu vanteen huulet, erittäin tyylikkään näköiset oli! ja Jos tuota runkoakin blingaat niin sopisi hyvin ;)

Itselläni 1,5v sitten maksoi kawasakin rungon, swingin ja muiden pikkuosien pulverimaalaus 70e, kylläkin ilman puhallusta, mutta halpaa touhua silti :)

Re: Miton ehostelua

2.11.2011 13:36

Mustaksi vanteet vaan. Kaverilla oli tuossa keväällä mito missä oli mustat vanteet joista kiillotettu vanteen huulet, erittäin tyylikkään näköiset oli! ja Jos tuota runkoakin blingaat niin sopisi hyvin ;)

Itselläni 1,5v sitten maksoi kawasakin rungon, swingin ja muiden pikkuosien pulverimaalaus 70e, kylläkin ilman puhallusta, mutta halpaa touhua silti :)

Re: Miton ehostelua

2.11.2011 17:03

Voishan sen tosiaan, olis varmasti näpsäkän näköinen jos hinkkaisi noi vanteen huulet.

Tonne Suomen terästekniikkaan pistin jo viestiä, toivottavasti ei ole hinnat nousseet :lol:

Ja sit vielä, tänään hain vähän hinkkaustarpeita! Eli:

Kuva
Perkele, pitänee vääntäytyä hinkkaamaan ja kattoa et tuleeko mitään järkevää aikaan!

Ja saatan saada yhelle tutulle ton katteen maalaukseen, säästän pitkän pennin, jos niin käy :P

Ja se jarruvalo ei toimi vieläkään, siinä kun on sellanen tappi joka painaa jarrukahvan voimasta sen anturia, nyt pitää rakennella uusi tappi, pitää kattoo kuin käy. Eiköhän se sillä ala pelittää!