Tänne kaikki keskustelu mini- ja välikoon crosseista
Lähetä vastaus

Re: Minicrossin tekniikka

4.3.2013 21:23

Nyt olis tällänen ongelma:
Lifan 150cc koneesta meni kannesta imuventtiilin ohjuri poikki ja kone alkoi savuttamaan. Vaihdoin koko kannen. Sis. uudet venttiilit yms, koko setti siis. Kone kävi aluksi ihan ok, mutta lämmetessä alkaa aivastelemaan ja sitten sammuu jossain välissä. Venttiilit tarkistin, ok olivat. Nokkaketjun ja magneeton jako pitäisi olla ok. Tulpan vaihdoin, ei juuri auttanut. Mitäs kannattas seuraavaks kokeilla?

Re: Minicrossin tekniikka

4.3.2013 21:52

Venan välykset ?

Re: Minicrossin tekniikka

4.3.2013 22:02

Mmakkee kirjoitti:Venan välykset ?


0.10 kummassakin. Aikasemmalla kannella toimi normisti noilla.

Re: Minicrossin tekniikka

5.3.2013 9:22

Tortukka kirjoitti:
Mmakkee kirjoitti:Venan välykset ?


0.10 kummassakin. Aikasemmalla kannella toimi normisti noilla.


0,08 imu ja 0,1 pako

Re: Minicrossin tekniikka

5.3.2013 15:13

Joku 5 tonnia ajettu lifani.

Re: Minicrossin tekniikka

6.3.2013 20:53

Nonii, nyt ycf ajettu vuos ja alust aasti ollu semmonen vika et jos nopeesti lunttu pohjaa nii *booaa* :x ja jopa joskus sammuu, mutka ajos ärsyttävä. :itku: Ryypyllä vastaa kaasuun paremmi ja ei booaa. :D Isompi suutin kenties pitäs vaihtaa? Ja kui paljo isompi pitäs vaihtaa ? ;) nii ja sitte et jos tommose isomma140cc kiti ostas :eek: http://www.minimotoracing.fi/index.php? ... cts_id=665 nii toisko kannattavaa tehon lisäystä;)

Re: Minicrossin tekniikka

8.3.2013 14:04

Nää on aina vähän tollasia että meinaa booailla ku lyö kraanan auki. Isommalla pääsuuttimella voit kokeilla mutta tuskin paljoa auttaa.

Ja kyllähän tolla kitillä jonkinverran paukkua saa lisää.

Re: Minicrossin tekniikka

9.3.2013 14:01

Noni, kävimpä tos ajamassa uudella tulpalla, mutta se tulppa taitaa olla väärä ku paukkuuu nii maan perkeleesti, Voikose olla syyy siihen? tulppa pitäisi olla D8EA mutta se on D8REA ?

Re: Minicrossin tekniikka

9.3.2013 18:47

Tuo R -kirjain ngk:n tulpissa liittyy muistaakseni vain häiriönpoistajaan, jolla ei nyt tapauksessasi ole mitään väliä löytyykö/puuttuuko se sieltä.

Re: Minicrossin tekniikka

9.3.2013 19:09

Juu ärrä tarkottaa häiriönpoistajaa. Eli jossain muualla vikaa kuin tulpassa.

Re: Minicrossin tekniikka

9.3.2013 19:16

Käy laihalla, pakovälys, putkivuotaa ottaa ilmaa ja "pakokaasu syttyy putkessa uudestaan" näistä ainaki ihtellä paukkuminen johtuu

Re: Minicrossin tekniikka

10.3.2013 12:19

Tulipa ostettua mini 125 Lifanin motilla. Kuin paljon öljyä koneeseen menee? On lauhdutinkin. 10w40 tais olla oikea laatu?

Mitäs noissa kannattaa käydä läpi ennenkun ottaa käyttöön noiden öljyjen lisäksi? Venavälykset?

E: ja jos alkaa isompi kone himottamaan niin mistä halvalla 140-160cc vaakasylinterisiä?

Re: Minicrossin tekniikka

10.3.2013 16:22

Sehän nyt riippuu kuinka iso lauhari ja mittatikustahan sen näkee ku alkaa kostua muistaa vaa sitte käyttää konetta että öjyt on menny lauhariin asti ja sitte kahtoo uudestaan tikusta ja lisää tarpeen mukaan.
Öljyn suodatin on hyvä tsekata onko tukkeessa eli kytkin koppa auki ja metalliritilä pitäs olla öljyropun alla. Sen voi nähä joissakin ainakin pohojaropusta.
OOR, Ebay, nettivaraosa ja täältä yms. voi löytää käytettyjä halvallakin.

Re: Minicrossin tekniikka

10.3.2013 16:22

No mikäköhä on se 'joku'. Venttiilit, sytkä ? Ja ei jotenki tuo muutenkaa toimi, tosin just ku tulpan vaihdoin nii alko ongelmat, sitä enne toimi iha normaalisti ! ;)

Re: Minicrossin tekniikka

13.3.2013 19:29

Mistäköhän löytyisi uusi takarru 2010 pitpro pro comppiin? Ei tunnu olevan missään.
Lähetä vastaus