Alueella pääsee keskustelemaan vain jos on hyväksyttynä pro-virittäjien käyttäjäryhmään.

Alueen säännöt

Täällä kuka tahansa voi lukea viestejä, mutta kirjoittaa voivat ainoastaan ne rekisteröityneet käyttäjät, jotka on otettu mukaan pro virittäjien käyttäjäryhmään. Käyttäjät tälle alueelle valitsee Tume34.

16.11.2007 19:26

Pitääkö ne säännöt olla niin tarkkaan määritellyt? Kun pienelläkin määrällä selviytyisi, eihän tässä nyt ole tarkoituksena rakentaa ultimate kisavehjettä sääntöjen puitteissa vaan oman mielikuvituksen ja tietotaidon puitteissa. Nyrkkisääntönä voisikin pitää "Omaa järkeä saa käyttää" :roll:.

16.11.2007 19:30

-Zone- kirjoitti:...Toivoisinkin, että katteita ei missään nimessä suljettaisi pois. Sekin kertoo tekijän kädentaidoista, jos osaa tehdä katteet, joista loppupeleissä on ihan oikeaa hyötyä eikä ilmanvastus lisäänny. ;)

Ja loppuyhteenvetona tällä kinataan nykyisellään enemmän säännöistä ja alkuperäinen ajatus uhkaa hautautua topicin syövereihin.
Ehdotankin nimeksi Nopeus-ja kiihtyvyyskilpailun sääntökinastelu :)

Mun mielestä tää ei ole lähelläkään kinaamista. Mielipiteitä saa esittää ja yritetään löytää sellaiset säännöt, jotka kaikki voi (toivottavasti) hyväksyä. On ihan asiallista sopia säännöt etukäteen, se säästää paljolta sählingiltä sitten myöhemmin.

Ja toki katteiden tekeminen vaatii kädentaitoa sekin, mutta niin vaatii pitsin nyplääminenkin. ;) Ja eihän kaikki välttämättä tekisi katteita itse, nehän voi lainata jostain toisesta pelistä. Mua henk. koht. kiinnostaa, miten nämä rassit saa liikkumaan moottoria virittämällä - aerodynamiikka on sitten asia erikseen ja se on minusta, vanhakantainen kun olen, tavallaan "huijaamista". ;)

16.11.2007 19:44

Joo, noh kina oli tosiaan hiukan väärä termi :)

Oikeastaan pitäisi tehdä exeltaulukko tai ihan sitä varten kehitetty web-laskuri, johon syötetään nopeus, kuutiotilavuus, kokonaismassa mittausta tehdessä, vermeen valmistumisvuosi (moottorikin erikseen) ja ehkäpä lisää muitakin seikkoja. Sitten lisäillään, onko laite kokokatettu/ puolikatettu / kattamaton yms, Joiden pohjalta saadaan "ranking" lukema.

Mitä suurempi on kuutiotilavuus nopeuteen nähden sitä enemmän prosentteja ranking arvosta vähennetään. Saman aiheuttaa tietysti kokokate, joka vähentää arvosta enemmän, mitä puolikate. Toki tämän listan ulkopuolelle jää hitosti vaikuttavia muuttujia, mutta voisi edes jotenkin verrata toisiinsa 90km/h kulkevaa 50cc ja 120km/h kulkevaa 80cc laitetta.

Tämän nyt heitin ihan vitsipohjalta, mutta ajatusmallin suunnassa voisi olla silti jotain harkinnanarvoista. (?)
Viimeksi muokannut -Zone- päivämäärä 16.11.2007 19:48, muokattu yhteensä 2 kertaa

16.11.2007 19:44

Eli haluat verrata moottoreita? Voihan tänne tehdä myös lisäluokat eli classic 50cc jossa saa muutella vain sylinterin kanavia jne eli vakiomenoa. Sitten se pro modified 50cc jossa saa tehdä mitä lystää niin kauan kuin tilavuus ei suurene ja lohkojen puoliskojen numerot ovat oikeat. Burtti setä kun taisi rakentaa koko moponsa uusiksi, koska tavoitteena oli mahdollisimman nopea moottoripyörä! Jos ajatte kalifornialaisyhdistyksen tapaista järjestelyä, jossa on kymmeniä eri luokkia ja sitäkautta leppoisaa harrastetoimintaa, kun jokaisella oma ennätys niin hyvä niinkin. Luulisi vain, että olisi mukavaa sitten spekuloida, että nalle viritti tunturinsa kulkemaan 20km/h lujempaa kuin sarvi-perkele, sitten tietoja vertailemalla selvinnee, että minkä takia.

16.11.2007 20:22

MänTä kirjoitti:...mukavaa sitten spekuloida, että nalle viritti tunturinsa kulkemaan 20km/h lujempaa kuin sarvi-perkele, sitten tietoja vertailemalla selvinnee, että minkä takia.

Heh, luulenpa että tämä ei tule toteutumaan... ;)

16.11.2007 20:42

ensin pitää olla jotkut säännöt, joita voidaan sitten yrittää parhaimpansa mukaan kiertää/venyttää ;) sehän on myös osa virittämisen taitoa...

eikä tähän kannata varmaan ihan 100% tosissaan suhtautua muutenkaan, leikkimielellä mukana (niin kauan kunnes kypärä laitetaan päähän :twisted:)

16.11.2007 20:50

Kuhan nyt joku laittaa tänne ees niitä huippunopeuksia ja kiihytys aikoja nii päästäs alkuun

16.11.2007 21:30

Monelle ne taitaa olla enskesän hommia, ei paljo lumella pitoja löydä, normirenkailla ainakaan.

16.11.2007 21:31

eiköhän tämä talvi mene sääntöjä ja mopoja tehdessä :roll: kesällä sitten tuloksia...

16.11.2007 22:00

no voihan sitä huippuja testata

17.11.2007 0:09

Kukaan täysijärkinen ei lähde testaamaan jäisellä tiellä ja normikumeilla huippuja. Jääradat + asialliset renkaat on asia eri. Mutta tähän kilpailuun sopivia värkkejä ei todellakaan ole vielä valmiina (paitsi ehkä sattumalta), joten huippuja saa odotella. Sitten kun tulee sen aika niin ehkä tulee uusi topikki asian tiimoilta.

17.11.2007 0:15

No kyllä sitä ennenki on jäisillä teillä virimpopoilla veetty täysiä . Että kyllä ite ainakin tuolla mankilla saattaisin kokkeilla ne huiput jos tulee vaan pitkät välit vaihettua ja sigmä laitettua , nii näkee ainakin suunnilleen sen nopeuden , joskus sitten tarkemmin mittaa ..

Nii ja eikä siihen mitään kummosia renkaita tarvita , jalat maassa sitten vaikka että ei luisua liikaa ota

17.11.2007 11:15

julpero kirjoitti:No kyllä sitä ennenki on jäisillä teillä virimpopoilla veetty täysiä.

No ehkä sun virimopot ei ole kulkeneet ihan 120 km/h...

17.11.2007 12:42

julpero kirjoitti:No kyllä sitä ennenki on jäisillä teillä virimpopoilla veetty täysiä . Että kyllä ite ainakin tuolla mankilla saattaisin kokkeilla ne huiput jos tulee vaan pitkät välit vaihettua ja sigmä laitettua , nii näkee ainakin suunnilleen sen nopeuden , joskus sitten tarkemmin mittaa ..

Nii ja eikä siihen mitään kummosia renkaita tarvita , jalat maassa sitten vaikka että ei luisua liikaa ota


Veikkaanpa, että loppuu kantti viimestään satasen kohdalla itse kultakin.

Toisekseen, sehän se on hyvä ajoasento jalat maassa ajaa, ja näin tapat vaan itsesi jos toinen rengas nakkaakin alta.

17.11.2007 14:53

Kuva

Luistavalla kytkimellä...

Taitaa mennä pro-modified-ryhmään tämä härveli.

http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?t=70040

Kun keksis jotain millä saa kytkimen pitämään niin sais kunnon huiput veivattua.

Edit: Softana siis Symbian kännyssä (Nokia N90 ja BT-GPS):

http://www.geocaching.fi/wiki/Symbian-puhelimen_k%C3%A4tk%C3%B6ilyk%C3%A4ytt%C3%B6

Ihan hyvä softa, ilmainen jne. ja ottaa huiput muistiin.
Viimeksi muokannut G-sus päivämäärä 19.11.2007 0:25, muokattu yhteensä 1 kerran