8.2.2006 21:10
8.2.2006 21:45
8.2.2006 21:59
AkiZZa kirjoitti:Helpoin tapa lienee olisi hommata alakertaan 5 vaihde tai jos laitteet löytyy niin samantien sovittaa pv:n lohkoihin vaihdeakseli RM 80cc koneesta.Ei tainnut niissä olla toisiinsa nähden edes niin paljon eroa ettei KO. homma olisi mahdollinen.Sekä 6 vaihteisessa lootassa ei myöskään olisi samoja kapean tehoalueen tuomia ongelmia kuin 4 vaihteisessa .
8.2.2006 22:21
8.2.2006 22:50
9.2.2006 14:09
peksy kirjoitti:Terve.
Entäpä osaako joku opastaa mua pako- ja huuhtelukanavien teoreettisessa mitoitusessa (lähinnä hienosäädössä) siinä tapauksessa että pakoaukkoon ei tule säädintä, siis niistä lähtökohdista, että huipputehon pitäis olla mahdollisimman suuri, MUTTA sylinterin vääntökäyrän TÄYTYY olla silti ehdottomasti niin laakea, että kone lähtee empimättä vetämään vielä kun vaihdan kolmoselta neloselle. Toisiovälityksistähän tämä ei oikeastaan riipu, koska vaihteiston välitykset määrää sen, paljonko kierrokset putoaa vaihdetta vaihdettaessa.
PS. En kaipaa joutavaa kommentointia vaan perusteltuja mielipiteitä, kiitos .
-p
9.2.2006 15:31
9.2.2006 16:14
suikkelikuukkeli kirjoitti:peksy sähä voit sit rueta tehtailleen niitä pakoaukon säätimellä varustettuja pyttyjä.
9.2.2006 16:51
Toisinsanoen mm. aprilian piikeissä majaileva RAVE voisi olla vaihtoehto.Höylä kirjoitti:ei mitään kaasuvaijerin ohjaamia pakoaukon säätimiä, vaan solenoidin avaama, jota ohjaa moottorin kierrosluku (esim. yli 7000 rpm pakoa aukee täyteen korkeuteen, ei ole edes vaikea toteuttaa sellaista ohjain systeemiä, jos jotain tajuaa elektroniikasta )
9.2.2006 16:57
9.2.2006 17:04
10.2.2006 19:10
peksy kirjoitti:-Vesijäähdytys, vapaa kierto tyyliin helkama AX
10.2.2006 19:59
Tarkoitat varmaan Tigeriä
Vai olitko jotain Case-reed läppä systeemiä toteuttamassa vai ??
Ja ei kunnon kierrospeleissä välttämättä mitään läppiä tarvitse käytössä olla.
peksy sähä voit sit rueta tehtailleen niitä pakoaukon säätimellä varustettuja pyttyjä.
ei mitään kaasuvaijerin ohjaamia pakoaukon säätimiä, vaan solenoidin avaama, jota ohjaa moottorin kierrosluku
helpoimmalla pääset kun otat mallia esim 80 cc crossin kisapytyn (esim, RM50 RM80) tai skootterin viripytystä ja miten aukot on tehty (aukioloajat asteina ja leveydet prosentteina) ja teet about vastaavanlaisen. Aukkojen suuntauksiin tarvitset sitten jo hieman apua kokeneilta.
10.2.2006 22:31
10.2.2006 23:07